Конспект уроку на тему: «Право на життя» (Частина III)

Тип матеріалу: 
Навчальний рівень: 

Мета: визначити важливі моменти забезпечення права на життя на рівні законодавств країн; сформувати в учнів власне ставлення до смертної кари; розвивати вміння аргументовано висловлюватися; виховувати повагу до прав людини.

Обладнання: Конституція України, книга «Маленькие граждане большой планеты».

СТРУКТУРА УРОКУ

Бесіда за результатами домашнього завдання. (Обговорення результатів опитування «Чи потрібна в Україні смертна кара?». Підрахунок результатів опитування у відсотках.)

Учитель. В Україні смертну кару скасовано, бо вона протирічить Конституції, а саме - статті 27, про яку ми з вами говорили минулого уроку: «Кожна людина має невід'ємне право на життя...». Проте і в думці ваших батьків і знайомих, на сторінках газет і журналів, у виступах на телебаченні висловлюються різні позиції стосовно цієї проблеми. Ви вже мали можливість висловитись на попередніх уроках, вислухати різні точки зору, і ваша думка могла змінитися.

Я прошу вас відповісти на питання: «Чи можна страчувати злочинця?» (Висловлення за методом ПРЕС)

а) Я думаю, що...

б) Тому, що...

в) Наприклад...

г) Отже, я вважаю, що...

Учитель. Дякую за виступи. Я не буду висловлювати власну точку зору, щоб не нав'язувати її вам, не буду закликати змінити позицію. У вас є право на свободу думки і право вільно її висловлювати (Ст. 34 Конституції України).

Проте я згадаю про одну людину, яку стратили за участь у вбивстві російського царя Олександра II. Цю людину звали Микола Кібальчич. Він позбавив життя іншу людину, і за це, за законом, його позбавила життя держава. У камері, чекаючи на виконання вироку, він написав наукову роботу, яку випадково знайшли через багато років. Ця робота могла значно прискорити дослідження у галузі космічних польотів. Але цього не сталося. Історію змінити не можна. Загибель людей призводила до тяжких наслідків, особливо, під час воєн, найстрашнішою з яких була Друга світова війна.

Читання оповідання «Маленькие граждане большой планете».–Донецьк, 2002.

Запитання після читання

Які поняття, вивчені нами у курсі «Права дитини», зустрілися нам у цьому тексті? Так, це – геноцид. А яке ще поняття, відоме нам, з цим пов'язане? Так, це - голокост. Ці страшні явища спонукали людство до захисту прав людини, особливо - права на життя. Історію ми змінити не можемо, але можемо змінити сучасність і майбутнє. На жаль, на планеті Земля ще є війни, не зважаючи на всі зусилля ООН, у багатьох країнах зберігається смертна кара.

Домашнє завдання

Намалювати плакат, який закликає захищати право на життя.

Проценко А. М., викладач гімназії № 47, м. Харків

Проценко А. М. Хто ми, які ми, де ми? Уроки з курсу «права дитини »: 5 клас [Текст] / А. М. Проценко // Історія та правознавство. – 2004– №19 – С. 18-21.

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ