Конспект уроку на тему «Природні зони України. Карта природних зон»

Тип матеріалу: 
Навчальний рівень: 

Анголенко Вікторія Григорівна,
вчитель початкових класів
Зіньківщинської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Мета: розкрити різноманітну причину природи України; сформувати поняття про природні зони; розвивати мислення,спостережливість, виховувати любов та дбайливе ставлення до природи України.

Обладнання:карта природних зон світу й України,фізична карта України, ілюстрації до теми.

Хід уроку:

I. Організаційний момент

ІІ.Хвилинка спостережень

-Яка зараз пора року?

-Який місяць?

-Який стан неба?

-Яка температура повітря ?

-Які явища погоди ви сьогодні спостерігали?

-Який напрям вітру сьогодні?

ІІІ.Аналіз контрольної роботи

ІV. Актуалізація опорних знань

1.Відповіді на запитання для повторення (письмово)

Кожне завдання оцінюється в 1 бал.

Максимальна кількість балів -12.

І-варіант

1.На якому материку ми живемо?

2.Яка найбільша річка України?

3.Чому джерельна вода холодна і чиста ?

4.Записати,які моря омивають Україну?

5. Столиця України?

6.Яку будову має річка?

7.Що таке озеро?

8.Місце,де починається річка ?

9.Місце де річка впадає в море,озеро чи іншу річку ?

10.Як називають рукава річки ?

11.Яка найбільша річка України ?

12. Доповніть твердження.

Великі і глибокі, з крутими схилами заглиблення називають…

ІІ-варінт

1.Що таке море ?

2.Які гори простягаються на заході України?

3. Із скількома державами межує Україна?

4. За площею Україна в Європі найменша чи найбільша?

5.Яку водойму називають озером?

6.Які бувають озера?

7.Чому вода в морях солона?

8.Яке значення мають ріки в господарстві?

9.Як утворюється джерело?

10.Чим джерело корисне ?

11.Які ріки своєї місцевості ви знаєте?

12. Доповніть твердження.

Великі простори суші з майже рівною поверхнею — це …

2.Робота над помилками

 3.Бесіда

-Чи любите ви подорожувати?

-Де ви побували під час своїх подорожей ?

V.Повідомлення теми і мети уроку

-Сьогодні на уроці ми поговоримо і ви дізнаєтеся про різноманітність природи України.

VI. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя з елементами бесіди

Природна зона -це місцевість зі своєрідним кліматом, ґрунтами, рослинним і тваринним світом.

Україна займає вигідне географічне положення для життя населення й господарської діяльності людини. Природа України багата й різноманітна.  Її територія знаходиться у межах географічного поясу, в якому виділяють природні зони мішаних лісів, степу.

Погляньте на карту природних зон і поміркуйте, чому на ній зображено різного кольору смуги.

-На карті зображено різного кольору смуги. Так умовно позначають природні зони. Невелика ділянка України належить до зони субтропіків. Також на території України є два гірських райони -Карпати і Кримські гори.

Кожна природна зона поступово переходить одна в одну, має свої кліматичні умови, природні ресурси, ґрунти, рослинний і тваринний світ. Лише перелічивши природні зони, можна зробити висновок про різноманітність природи України.

2. Робота за підручником (с. 131–134)

3. Фізкультхвилинка

Петрик йшов,йшов,йшов,(крокують на місці)

І суницю знайшов.(нахиляються вперед)

З’їв і далі пішов.(імітація рухів,які виконує хлопчик)

Петрик йшов,йшов,йшов

І горішок знайшов.

Підняв і далі пішов.

Петрик йшов,йшов,йшов

І грибочок знайшов.

Поклав у кошик і додому пішов.(сідають за парти)

VІІ. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Робота в групах

-Як позначаються природні зони на карті?

-Як природні зони позначаються на карті України?

-Які природні зони є на території України?

2.Робота в парах

-Виберіть правильну відповідь.

1.Природні зони -це:

а) ділянки земної поверхні зі своєрідним кліматом, природою

б) теплові пояси Землі

2.Які природні зони є в Україні?

3.У якій природній зоні міститься твій обласний центр?

а) степу

б) лісостепу

в) мішаних лісів;

VІІІ. Підсумок уроку

-Що таке природна зона?

-Які природні зони на території України ви вже знаєте?

ІХ. Домашнє завдання

Опрацювати (параграф 45),вміти відповідати на запитання.                                 

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Тернопільський національний педагогічний університет ім.В.Гнатюка

Буяк Богдан БогдановичРектор університету
доктор філософських наук,
професор Буяк Богдан Богданович