Конспект заняття на тему: «Організація рухової діяльності під час прогулянки «У пошуках Полісяночки» (за технологією «квест»)»

Навчальний рівень: 

 

Дідківська Ірина Сергіївна,
 інструктор з фізкультури
ЦРД «Сонечко»
(м. Малин, Житомирська обл.)


Мета. Створювати умови для розвитку рухової активності, формування морально-вольових якостей дітей на основі українського фольклору під час прогулянки. Домагатися чіткого виконання вправ, рухів, дотримання правил рухливих ігор. Продовжувати вчити діяти за картою-схемою: аналізувати, формувати поняття про співвідношення схеми з реальними зображеннями об’єктів у просторі, орієнтуватися за планом. Викликати інтерес до народних рухливих ігор. Розвивати спритність, силу, кмітливість. Виховувати дружні стосунки, бажання допомагати.

Обладнання:Карта-схема,  умовні знаки із цифрами, 6 обручів, торбинки з піском для хлопчиків (200г), торбинки-квіти для дівчаток (150 г), 2 лави, 2 подушки, 4 ємності для води, 2 ополоники, тунель, узвар, печиво.

Хід гри

Інструктор з фізкультури:

- Добрий день, діти! Сьогодні я йшла у дитячий садок і біля воріт знайшла якусь незвичайну річ. Але сама я її не стала дивитися, а прийшла до вас, щоб ви мені допомогли. Я знаю, що ви розумні, кмітливі та спритні.

- А як ви думаєте, що це може бути?

- Давайте ми розгорнемо, і подивимося.

- Так це карта. А, як ви здогадалися, що це карта?

- Молодці, це насправді карта, але ви знаєте, я думаю, що вона незвичайна. І вона приведе нас до цікавих ігрових пригод.

- Чи відчуваєте ви в собі сили подолати ці пригоди?

- Тож вирушаймо у подорож за цією картою.

- Подивіться, ці позначки позначають ваш майданчик, на якому ми  знаходимося. Червоні стрілки показують, що нам потрібно від цифри 1 іти до цифри 2, де на нас чекає завдання, яке ми повинні виконати.

- Шикуйтеся в колону за зростом! Щоб нам було веселіше йти, давайте скажемо речівку.

«Тож крокує дружно в ряд цей веселий гурт малят.

Любим весело змагатись, у рухливі ігри гратись.

Тож ходімо, будемо гратись, варто лиш підготуватись.

І погода в самий раз вболіватиме за нас».

- Кроком руш!

(Діти виходять з майданчика, підходять до цифри 2)

Інструктор: - Діти, подивіться, на нашому шляху перешкода, вам потрібно перестрибнути з обруча в обруч. Для цього станьте у пари.

-   Давайте розрахуємося на 1,2. Дитина  під № 1, візьме дитину під № 2 за руку.

- Не забувайте, як потрібно правильно стрибати: зігнути ноги в колінах, відштовхнутися двома ногами, і легенько приземлитися на напівзігнуті ноги. Після закінчення вправи не забувайте потягнутися доверху та прогнути спинку.

(Діти виконують завдання).

Інструктор: - Молодці, завдання виконали. А зараз подивіться уважно на карту. Червоні стрілки показують що нам потрібно йти від цифри 2  до цифри 3.

(Діти, дивлячись на карту, визначають, що потрібно пересуватися на спортивний майданчик)

 - Кроком руш!

(діти заходять на спорт. майданчик)

- Подивіться, тут, здається, хтось є. Давайте підійдемо ближче і дізнаємося, хто це?

(Діти підходять до хлопчика в українському одязі)

Інструктор:  Це мабуть і є наша третя пригода. Діти ви здогадалися хто це? Можливо це казковий герой?

Котигорошко. Так, діти. Я Котигорошко – відомий український козак.

Інструктор. Котигорошку, а чому ти такий сумний?

Котигорошко. Сумний я тому, що мав відшукати дівчинку Полісяночку, та загубив карту, яка мала мені допомогти. На ній різні завдання, якщо я їх виконаю, то зможу знайти Полісяночку.

Інструктор. Не хвилюйся, Котигорошку. Ми знайшли твою карту і навіть вже почали виконувати завдання. І якщо ти не проти, ми підемо разом з тобою і допоможемо знайти Полісяночку.

Котигорошко. Звичайно, не проти. Я буду вам тільки вдячний!

Інструктор. Ну що ж, давайте подивимося на карту, стрілки показують, що нам від завдання №3 потрібно перейти до завдання №4, для цього потрібно іти прямо і повернути наліво.

- В колону за зростом шикуйсь! Котигорошку, ти ставай перший, будеш ведучим. За Котигорошком кроком руш! (Ходьба з високим підніманням колін).

- Ось ми і прийшли до знака з цифрою 4. Подивіться уважно на карту, що нагадують вам ці позначки.

Інструктор. Так, колеса. Це означає, що четверте завдання знаходиться саме там. Котигорошку, піди, будь ласка, і знайди завдання.

- Давайте прочитаємо, що ми повинні зробити: «Аби визволити Полісяночку, ви маєте бути сильними, кмітливими. А для цього вам потрібно виконати вправи»

- Діти, ви згодні виконати вправи?

- Тоді підійдіть до мене. Хлопчики візьмуть у руки мішечки, а дівчатка - квіточки. (Перешикування в 4 колонки).

Комплекс ЗРВ (з мішечками)

1.  Піднімання рук з  через сторони вгору.

В.п. – зімкнута стійка, 1 – руки  в сторони; 2 – руки  вгору, піднятися на носках (вдих); 3 – руки  вперед, опуститися на всю стопу; 4 – руки  вниз (видих).

2.   Нахил тулуба вперед.

В.п. – стійка ноги нарізно, руки з мішечками внизу за спиною.

1 – нахилити тулуб вперед, покласти мішечки на підлогу (вдих);

2 – випрямитись (видих);

3 – нахилити тулуб уперед, взяти мішечки (вдих);

4 – випрямитись у в.п. (видих).

3.   Повороти тулуба з почерговим підніманням плечей.

В.п. – стійка ноги нарізно, руки з мішечками опущені вниз. 1 – повернути тулуб вправо, руки з мішечками вгору (вдих), 2 – повернутись у в.п. (видих), 3 – те ж саме вліво, 5 – піднімання правого плеча, 6 – піднімання лівого плеча.

4.                Колові рухи руками вперед і назад.

В.п. – ноги нарізно, руки з мішечками внизу. 1 – 4 – колові рухи руками вперед,

5 – 8 – колові рухи руками назад.

5.   Піднімання ноги, зігнутої в коліні, вгору.

В.п. – ноги разом, руки в сторони. 1 – підняти праву ногу, зігнуту в коліні вгору, поставити мішечки на коліно; 2 – в.п.; 3 – те саме з лівої ноги, 4 – в.п, 5 – підняти праву ногу, зігнуту у коліні, мішечки звести під коліном, 6 – в.п., 7 – підняти ліву ногу, 8 – в.п.

6.    Піднімання мішечків угору з махом ноги вбік.

В.п. – ноги разом, руки з мішечками внизу. 1 – підняти мішечки через  сторони вгору, махнути правою ногою вправо (вдих); 2 – повернутись у в.п. (видих);

3 – 4 – те саме з лівої ноги.

7.  Присідання.

В.п. – о.с., руки з мішечками в сторони. 1 – присісти, торкнутися мішечками до колін (сказати «ух»), 2 – в.п.

8.    Стрибки.

В.п. – ноги разом, руки на поясі. 1 – 4 – стрибки на правій нозі, 5 – 8 – стрибки на лівій нозі. 1 – 8 – на обох ногах. 

Інструктор.  Молодці діти з цим завданням ви впорались.

-    Давайте знову подивимося на карту. Червоні стрілки показують, що нам потрібно іти до завдання під №5. Здогадалися, де воно знаходиться?

-     Шикуйтеся в колону за зростом. Кроком руш!

А щоб нам було веселіше, цікавіше та швидше давайте пройдемо не звичайною ходьбою, а підскоками.

(Діти підходять до басейна)

Інструктор. Котигорошку, підійди до басейну, і відшукай завдання №5.

-   «Чи сильні наші діти? А хто сильніший дівчата чи хлопчики?»

-   Ось зараз ми це перевіримо. Згодні?

Гра – естафета «Бій козаків» для хлопчиків. Хлопчики об*єднаються у дві команди. По одному стають  на лаву, навколо якої лежать спортивні мати і намагаються зіштовхнути один одного, тримаючи у руках подушку. Виграє та команда, у якій залишилося більше «козаків».

(Ускладнення: 2 раз – діти стають на лаву по двоє; 3 раз – стоячи на одній нозі).

Гра – естафета «Зваримо куліш» для дівчаток. Дівчатка об’єднаються у дві команди і переносять ополоником воду із однієї ємності в іншу. Виграє команда, яка перенесла воду швидше та найменше її пролила.

Інструктор. – Тож хто у нас найсильніший? А хто найспритніший?

-   Ну що ж, давайте знову подивимося на нашу карту, що ще ми повинні виконати щоб знайти Полісяночку. Подивіться на ці позначки, що вони вам нагадують?

-  Так, червоні стрілки показують, що нам потрібно дійти  до позначки №6, де на нас  чекає перешкода, яка саме – побачимо, коли прибудемо на місце.

-    Отже, в колону за зростом шикуйсь! Кроком руш! (Повільний біг).

(Діти підходять до визначеного місця)

Інструктор. - Ось ми і на місці. Подивіться, на нашому шляху перешкода, яку нам потрібно подолати. Це тунель. Вам потрібно стати на коліна з упором на кисті рук та, прогинаючи спинку, пролізти в нього так, щоб не доторкнутися до дзвіночків.

(Діти виконують завдання)

-    Молодці, і з цим завданням ви справились.

Знову дивимося на карту. Стрілки вказують, що нам потрібно іти в сад.

За Котигорошком кроком руш!

-    Ось ми і в саду.

Психогімнастика «Я - квітка».

Давайте уявимо, що кожен з вас – маленька насінина, яка потрапила в цілющу землю (діти присідають). Вас зігріває сонечко, поливає дощик і ви починаєте проростати. (діти повільно підводяться). З маленької насінини виросла квітка і розквітла.(діти піднімають руки в гору, показуючи як розпускається бутон). Її зігріває сонечко, гойдає вітерець. (діти похитують руками). А коли наступає ніч, квітка закриває пелюстки і лягає відпочивати (діти присідають та закривають очі). Але день завжди змінює ніч. Виглянуло сонечко, пробудило нашу рідну природу і з’явилася… (спускається квіточка).

Інструктор. – Діти, подивіться, квіточка прилетіла до нас. А на квіточці якась незвичайна пелюстка. Можливо, вона нам допоможе знайти Полісяночку. Давайте її відірвемо і промовимо чарівні слова.

«Лети, лети пелюсток

Через річку та місток

Ти навколо обернись

Полісяночко з’явись»

(Виходить Полісяночка)

Полісяночка. Дякую вам, діти. Дякую тобі, Котигорошку, за те, що ви мене знайшли. Проте у мене сталася маленька неприємність: я загубила квіточку із свого віночка. Ви не могли б допомогти мені її знайти.

Інструктор. – Полісяночко, ми знайшли твою квіточку. І щоб тобі стало весело, діти хочуть з тобою пограти в гру.

Авторська гра  «Полісяночка»

Діти стають в коло і передають квіточку одне одному, Полісяночка в середину кола.

Діти: Котьо, котьо, котьоло,

          Через поле їхало.

          Квіти для віночка везло.

          Полісяночко, вставай!

         Свою квіточку шукай.

Після закінчення слів діти затискають квіточку в долонях перед собою.

Полісяночка: Ви, напевно, знайшли мою квіточку,

                         Скажіть, мої любі,

                         А як ні, тоді сама я шукать її буду.

Діти: Знайшли, знайшли ми твою квіточку,

          Хоч шукали всюди.

          Як вгадаєш, у кого вона

          Тоді твоя буде.

Полісяночка знаходить квіточку і танцює з дитиною в колі веселий танок.

(Ускладнення 3 раз – діти ховають руки за спинку, а Полісяночка за їхньою посмішкою відгадує, у кого квіточка).

Інструктор. – Тож яку добру справу сьогодні ми з вами зробили? Що нам допомогло подолати перешкоди? (Відповіді дітей).

Полісяночка. Я також задоволена вами і хочу пригостити печивом та узваром.

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ