МОН налаштоване на розвантаження навчальних програм для початкової школи

ПершокласникУ Міністерстві освіти та науки за ініціативи заступника Міністра освіти і науки Павла Полянського відбулося засідання робочої групи щодо розвантаження надмірно ускладнених навчальних програм для початкової школи. Принципово ж нові програми розроблятимуться у контексті вже нового освітнього законодавства.

За словами Павла Полянського, через надмірне ні науково, ні дидактично не виправдане навантаження у школі діти втрачають мотивацію до навчання, а вчителі – до викладання. До того ж, програми нерідко передбачають такі вимоги до дітей, які значно перевищують параметри Держстандарту початкової освіти. До цього додається велика кількість предметів, багато з яких - "одногодинні"; чи не щоуроку вчитель змушений навчати дітей новій темі.  Адже головне завдання педагога у початковій школі – зацікавити і навчити школяра, а не "вичитати" запланований матеріал.

Подолання такого стану - не примха МОН, а запит громадянського суспільства.

З огляду на те, що невдовзі стартуватиме конкурс рукописів підручників для 4-го класу, найбільш нагальним у часовому вимірі є наведення ладу з програмами саме для цього класу. Неприпустимо, наголосив Павло Полянський, допустити ні появи на шкільних партах підручників, укладених до надмірно ускладнених програм, ні ситуаціі, коли програми і зміст підручників відрізнятимуться.

Під час засідання робоча група обговорила на перспективу можливості інтегрувати зміст ряду предметів, щоб скоротити кількість уроків у розкладі школяра.

Передбачається упродовж листопада здійснити весь комплекс робіт, пов'язаних із "розвантаженням" програм.

МОН України

Нові матеріали

МОН визначило роботу інституційного аудиту, який замінить атестацію шкіл
Підстави для першочергового зарахування в 1-й клас
Уряд виділив 1 млрд грн на інтернетизацію та комп'ютеризацію українських шкіл
В Києві та Харкові відкриють два бізнес-інкубатори
Служба в резерві, або Як можна вчитися в університеті та служити в армії одночасно
Методична розробка «Продуктивність праці та шляхи її підвищення на промисловому підприємстві»
Методична розробка уроку за професійним спрямуванням «Bakery products and Confectionery»
Методична розробка "Компаративний аналіз на уроках зарубіжної літератури як  засіб  розвитку полікультурної компетенції учнів"
Методична розробка "Можливості використання електронних презентацій PowerPoint для характеристики напрямів і стилів світової літератури"
"Навчаючись на філфаці, я зрозуміла, що слухати аудіокнигу в маршрутці приємніше, ніж музику", - Ірина Павко про навчання в ТНПУ ім.В.Гнатюка

Популярний ВНЗ

Тернопільський національний педагогічний університет ім.В.Гнатюка

Буяк Богдан БогдановичРектор університету
доктор філософських наук,
професор Буяк Богдан Богданович