«Одне із важливих завдань України як суверенної держави – перешкоджати штучній фрагментації свого суспільства», – Лілія Гриневич депутатам Європарламенту від групи Європейської народної партії

«Одне із важливих завдань України як суверенної держави – перешкоджати штучній фрагментації  свого суспільства», – Лілія Гриневич депутатам Європарламенту від групи Європейської народної партії«Одне із важливих завдань України як суверенної держави – перешкоджати штучній фрагментації свого суспільства», – Лілія Гриневич депутатам Європарламенту від групи Європейської народної партії 7 листопада, у Брюсселі.

«Ми серйозно стурбовані ситуацією в районах компактного проживання національних меншин. Там діти ростуть в закритому мовному середовищі, де державна мова використовується дуже рідко. Згідно з нашими офіційними даними, 55% школярів зі шкіл у румунських громадах та 62% школярів з шкіл в угорських громадах не подолали поріг склав/не склав із зовнішнього незалежного оцінювання з української мови. Це серйозна перешкода для освіти та професійної кар'єри в Україні. Нездатність використовувати державну мову також позбавляє дітей можливості отримати роботу на державній службі, в органах місцевого самоврядування, зайняти найвищі посади в країні. Усе це призводить до фрагментації українського суспільства, що є неприйнятно», – пояснила Лілія Гриневич.

Вона також підкреслила, що мовна стаття Закону «Про освіту» повністю відповідає практикам країн Європейського Союзу, а також не порушує ні українське законодавство, ні міжнародні домовленості з іншими країнами.

«Рекомендоване співвідношення державної та материнської мови при навчанні дітей зі шкіл нацменшин на різних рівнях буде визначено в Законі «Про загальну середню освіту». Мета статті 7 –  приведення дітей, що належать до національних меншин, до певного рівня володіння державною мовою. Стаття враховує особливості мовних груп та мовного середовища національних меншин в Україні, дає можливість запровадити різні моделі для різних національних меншин. Також я хочу усунути страхи та розвіяти міфи, які поширюються деякими нашими зарубіжними партнерами. По-перше, ми не будемо забороняти будь-які мови національних меншин у національному освітньому середовищі. Ми прагнемо зберегти право на навчання рідною мовою та її вивчення. Але це не робитиметься на шкоду державній мові. По-друге, жодна школа не буде закрита. Ми також не закриємо факультети в університетах. По-третє, вчителі не будуть звільнені. Навпаки – держава збільшить фінансування для підвищення їхньої кваліфікації, щоб вони могли використовувати двомовний підхід та використовувати двомовні глосарії. Відповідні кошти вже закладено в бюджет України на 2018 рік», – повідомила Міністр.

Основні питання депутатів ЄП були спрямовані на хід перемовин щодо імплементації статті 7 нового Закону «Про освіту» з представниками національних меншин в Україні.

Лілія Гриневич відзначила, що консультації ведуться постійно і досить продуктивно, а також додала, що основний виклик зараз – підготувати нові програми, підручники та перепідготувати вчителів для цих шкіл для підвищення знань з української мови.

Депутат Європарламенту від Чехії підтримав Закон «Про освіту». Він зазначив, що напади на Україну з приводу мовної статті є частиною гібридної війни Росії.

Депутат від Румунії додав, що Україна мала б проводити консультації до прийняття Закону. На це було зазначено, що проводились широкі консультації з представниками національних меншин в Україні – єдиною зацікавленою стороною, перед якою Україна відповідає як перед своїми громадянами. Однак редакція статті була дещо змінена під час розгляду Закону в Верховній раді у день прийняття документу, що повністю відповідає діючому регламенту ВРУ.

Також сьогодні за сніданком Лілія Гриневич зустрілася з послами держав-членів ЄС при КОРЕПЕР (Комітет постійних представників), яким теж пояснила всі тонкощі мовного питання у Законі «Про освіту».

Комітет постійних представників або КОРЕПЕР (Coreper, акронім від назви комітету французькою) – впливове об'єднання глав (послів) і членів постійних представництв країн Європейського Союзу в Брюсселі. Готує засідання Ради міністрів: веде переговори щодо порядку денного Ради (пропозиції та проекти рішень готує Європейська Комісія) і попередньо розглядає питання, чимало з яких Рада лише формально ухвалює. Він є водночас і форумом для діалогу (між самими представниками і між ними та національними урядами їхніх країн), і органом політичного контролю (керує роботою експертних груп і наглядає за їхньою діяльністю). Комітет фактично розділений на два: КОРЕПЕР I, до складу якого входять заступники постійних представників, та КОРЕПЕР II, який складається з глав постійних представництв. Ефективність засідань Ради залежить від рівня роботи Комітету.

Інформує МОН

Інформує МОН

Нові матеріали

Проект Закону «Про професійну (професійно-технічну) освіту»: розпочалось громадське обговорення
Реалізація принципу наступності неперервності освіти двох суміжних ланок
МОН не знайшло в Україні якісних електронних підручників для школи
Підсумкове заняття «Україна на шляху до незалежності – історичний досвід» (з використанням мультимедійних дидактичних вправ Learning Apps, як форма підготовки до ДПА)
Батьки можуть не платити за групи подовженого дня, а лише робити благодійні внески, - МОН 
Лілія Гриневич розповіла як оцінюватимуть успішність першокласників
МОН представило  для громадського обговорення основні зміни у проекті умов прийому до вишів на 2019 рік 
Органи місцевого самоврядування не повинні покладати на вчителів відповідальність за свої зобов'язання, - Лілія Гриневич
Триває громадське обговорення нововведень державної підсумкової атестації
Затверджено професійний стандарт вчителя початкових класів

Популярний ВНЗ

Тернопільський національний педагогічний університет ім.В.Гнатюка

Буяк Богдан БогдановичРектор університету
доктор філософських наук,
професор Буяк Богдан Богданович