Київський національний університет ім. Т. Шевченка
Опубліковано Редактор чт, 06/05/2014 - 09:51
Одинцова Оксана Миколаївна,
вчитель біології
Озерського навчально- виховного об"єднання
"Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дитячий садок "
Календарно - тематичне планування уроків біології у 7-му класі (відповідно до Програми, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
(70 год – 2 год на тиждень, з них 6 год – резервні)
№ п\п |
Дата проведення |
Зміст уроку |
Очікувані результати навчально- пізнавальної діяльності учнів |
Домашнє завдання |
1 |
|
Вступ ( 4 години ) |
|
|
ІНСТРУКТАЖ з ОБЖ Основні відмінності тварин від рослин та грибів.
|
називає:середовища існування тварин; - прояви життєдіяльності тварин; - ознаки тваринної клітини; - тканини тварин, органи, системи органів та їхні функції; пояснює: відмінності тварин від рослин та грибів розпізнає: - клітини, тканини, органи, системи органів тварин; описує: - будову тіла тварин, використовуючи опудала, муляжі, вологіпрепарати, колекції; характеризує: - типи живлення: автотрофний та гетеротрофний; порівнює:клітини тварин, рослин, грибів оперує термінами: - тварини, автотрофний організм, гетеротрофний організм |
|||
2 |
|
Особливості живлення тварин
|
||
3 |
|
Будова тварин: клітини, тканини.
|
||
4 |
|
Будова тварин: системи органів.
|
||
Тема 1. Різноманітність тварин (26 год + 3 год. резервні ) |
|
|||
5 |
|
Способи класифікації тварин (за середовищем існування, способом пересування, способом життя тощо). |
Розпізнає:
характеризує: - пристосування тварин до життя у воді; - пристосування тварин до життя на суходолі; - пристосування тварин до життя у ґрунті; - пристосування тварин до польоту; - пристосування тварин до паразитичного способу життя (на прикладі паразитичних червів та членистоногих);
установлює зв’язок - між будовою тварин і способом життя;
вдосконалює уміння - роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;
дотримується правил - особистої гігієни для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринами
називає: - середовища існування та способи життя тварин; - рідкісні види тварин України та свого краю;
наводить приклади: - тварин зазначених груп; - видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб
оперує термінами: - вид, безхребетні, хордові
висловлює судження: - щодо різноманітності тварин, їхролі у природі та значення в житті людини; - щодо значення знань про біологічні особливості паразитичних безхребетних тварин для попередження зараження ними;
виявляє: - ціннісне ставлення до тварин та власного здоров’я;
робить висновок: - особливості будови організму тварин є результатом пристосування до характерного для них способу життя |
|
6 |
|
Кишковопорожнинні.Загальна характеристика. Різноманітність. Роль у природі та житті людини . |
||
7 |
|
Кільчасті черви. Лабораторне дослідження 1: зовнішньої будови та руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника); |
||
8 |
|
Членистоногі. Загальна характеристика . Різноманітність. Роль у природі та житті людини |
||
9 |
|
Ракоподібні. Загальна характеристика . Різноманітність. Роль у природі та житті людини |
||
10 |
|
Павукоподібні. Загальна характеристика Різноманітність. Роль у природі та житті людини |
||
11 |
|
Комахи. Особливості будови, способу життя
|
||
12 |
|
Комахи. Різноманітність представників . Роль у природі та значення в житті людини
|
||
13 |
|
Практична робота №1 Виявлення прикладів пристосувань до способу життя в комах. |
||
14 |
|
Паразитичні безхребетні тварини. Загальна характеристика Молюски . Загальна характеристика Різноманітність. Роль у природі та житті людини. Лабораторне дослідження 2: будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків.
|
||
15 |
|
Молюски . Загальна характеристика Різноманітність. Роль у природі та житті людини. Лабораторне дослідження 2: будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків. |
||
16 |
|
Узагальнення знань з теми «Різноманітність тварин.»( Безхребетні тварини.) ( тестові завдання ) |
|
|
17 |
|
Риби. Особливості будови, способу життя |
||
18 |
|
Риби. Різноманітність представників . Роль у природі та значення в житті людини |
||
19 |
|
Амфібії. Особливості будови, способу життя |
||
20 |
|
Амфібії. Різноманітність представників . Роль у природі та значення в житті людини |
||
21 |
|
Рептилії. Особливості будови, способу життя
|
||
22 |
|
Рептилії. Різноманітність представників . Роль у природі та значення в житті людини |
||
23 |
|
Птахи. Особливості будови, способу життя
|
||
24 |
|
Птахи . Різноманітність . Роль у природі та значення в житті людини |
||
25 |
|
Практична робота № 2: Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів. |
|
|
26 |
|
Узагальнення знань з теми : « Різноманітність тварин». (Риби . Рептилії. Амфібії .Птахи. ) Контрольна робота №1 |
|
|
27 |
|
Ссавці. Особливості зовнішньої будови.
|
||
28 |
|
Ссавці.Особливості внутрішньої будови .
|
||
29 |
|
Ссавці. Особливості способу життя |
||
30 |
|
Ссавці.Різноманітність представників . |
||
31 |
|
Ссавці. Роль у природі та значення в житті людини. |
||
32 |
|
Практична робота №3 Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. |
||
33 |
|
Узагальнення знань з теми : « Різноманітність тварин». (Ссавці.) Захист міні-проекту « Зуби ссавців» |
||
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин (16 год+ 2 год резервні ) |
||||
34 |
|
Живлення і травлення. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму.Різноманітність травних систем. |
оперує термінами: - живлення, дихання, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст, розвиток
називає: - органи травлення, дихання (газообміну), кровообігу, виділення; - основні функції крові та типи кровоносних систем; - види скелета; - типи симетрії тіла; - органи чуття; - форми розмноження; - статеві клітини; - типи розвитку;
пояснює: - значення живлення, дихання, газообміну, транспорту речовин, виділення, розмноження, покривів тіла, нервової системи та органів чуття для організму
розрізняє (на зображеннях): - системи органів тварин; - типи симетрії тіла тварин; - типи кровоносної системи; - типи розвитку тварин;
характеризує: - різноманітність травних систем тварин; - транспорт речовин у тварин різних груп; - радіальну та двобічну симетрії тіла; - способи пересування тварин; - різноманітність покривів тіла тварин; - особливості нервової системи та органів чуття в різних груп тварин; - форми розмноження, запліднення тварин; - прямий та непрямий розвиток; порівнює: - органи та системи органів в різних груп тварин; - прояви життєдіяльності у різних груп тварин (живлення, травлення, дихання, виділення);
дотримується правил: -роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;
вдосконалює уміння: - порівнювати, робити висновки |
|
35 |
|
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність. Значення процесів дихання. |
||
36 |
|
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції. |
||
37 |
|
Практична робота № 4 Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин |
||
38 |
|
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин |
||
39 |
|
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи.
|
||
40 |
|
Практична робота № 5 Порівняння будови скелетів хребетних тварин.
|
||
41 |
|
Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин. |
||
42 |
|
Узагальнення знань з теми : «Процеси життєдіяльності тварин» частина 1. ( тестові завдання ) |
||
43 |
|
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Лабораторне дослідження 3 : особливостей покривів тіла тварин; |
||
44 |
|
Органи чуття, їх значення.
|
||
45 |
|
Нервова система, її значення, розвиток у різних тварин. |
||
46 |
|
Практична робота № 6 Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях) |
||
47 |
|
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення. |
||
48 |
|
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення).
|
||
49 |
|
Періоди та тривалість життя тварин. Лабораторне дослідження 4 : визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб). |
||
50 |
|
Міні- проект : « Турбота про потомство» |
||
51 |
|
Узагальнення знань з теми : «Процеси життєдіяльності тварин» частина 2 . Контрольна робота №2
|
||
Тема 3. Поведінка тварин ( 10 годин )
|
||||
52 |
|
Поведінка тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка. |
називає: - методи вивчення поведінки тварин; - форми поведінки тварин; - угруповання тварин;
наводить приклади: - міграцій тварин; - способів орієнтування тварин; - використання тваринами знарядь праці;
пояснює: - зміни поведінки тварин з віком; - циклічні зміни поведінки
оперує термінами: - інстинкт, научіння, поведінка тварин, міграція
розпізнає (за описом та відеоматеріалами): - форми поведінки тварин; - типи угруповань тварин; характеризує: - біологічне значення вродженої та набутої поведінки; - форми поведінки; спостерігає та описує: - поведінку тварин;
планує хід дослідження, прогнозує очікувані результати та фіксує їх |
|
53 |
|
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин. |
||
54 |
|
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна, соціальна. Лабораторне дослідження 5: спостереження за поведінкою тварин |
||
55 |
|
Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі |
||
56 |
|
Комунікація тварин.
|
||
57 |
|
Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність |
||
58 |
|
Практична робота № 8 Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео-матеріалами або описом). |
||
59 |
|
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. |
|
|
60 |
|
Міні – проект: « Як вчаться пташенята?».
|
||
61 |
|
Узагальнення знань з теми :» Поведінка тварин» ( тестові завдання ) |
||
Тема 4. Організми і середовище існування ( 6 годин+ 1 год резервна ) |
||||
62 |
|
Поняття про екосистему та чинники середовища. |
називає: - чинники середовища існування; оперує термінами: - екосистема, рослиноїдні тварини, хижі тварини, паразити, ланцюги живлення, охорона природи, Червона книга України
описує: - передачу енергії в екосистемі;
характеризує: визначає: - роль організмів як компонентів екосистеми |
|
63 |
|
Екскурсія Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні |
||
64 |
|
Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі. |
||
65 |
|
Співіснування організмів в угрупованнях. Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика. |
||
66 |
|
Природоохоронні території. Червона книга України. |
||
67 |
|
Екскурсія до Київського зоопарку Ознайом-лення з різноманітністю тваринного світу. |
||
68 |
|
Узагальнення знань з теми : «Організми і середовище існування» . Захист міні- проекту « Заповітні території України» |
||
Узагальнення ( 2 години ) |
||||
69 |
|
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин — свідчення єдності живої природи |
робить висновок: про єдність живої природи порівнює: - будову і процеси життєдіяльності основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій) |
|
70 |
|
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин — свідчення єдності живої природи |
Всього за рік :
Контрольні роботи – 2 ,
Екскурсії – 2,
Лабораторні дослідження – 5
Навчальні проекти- 4 ,
Тематичні атестації- 7,
Практичні роботи – 8
До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.
Правила сайту:
Освітній портал "Академія": новини освіти, база даних ВНЗ, онлайн-курси для підготовки до ЗНО, база репетиторів, бібліотека підручників, зразки творів медалістів.
Theme Originally Created by Devsaran