Конспект уроку на тему: «Historical Places of Kyiv»

Тип матеріалу: 
Предмет: 
Навчальний рівень: 

Книш Анна Анатоліївна,  учитель англійської мови, КУ Сумська  ЗОШ І-ІІІ ступенів № 27Книш Анна Анатоліївна,

 учитель англійської мови,

КУ Сумська  ЗОШ І-ІІІ ступенів № 27 

Мета: повторити й активізувати лексичний матеріал з теми, тренувати учнів в аудіюванні,  продовжувати формувати навички усного мовлення, розвивати комунікативні здібності учнів, розвивати фонетичний слух, пам'ять, увагу, виховувати в учнів почуття патріотизму.

Обладнання: підручник, ноутбук, карта  України, аудіододаток, малюнки до теми, граматичні таблиці, смайлики. 

Хід уроку

IОрганізаційна  частина.

1. Привітання i повідомлення теми та мети уроку.

Т: Our topic today is «Historical  Places of Kyiv». Have you ever been to Kyiv? When did you go there? Did you like it? Do you want to know more about our capital? We'll listen to a text about Kyiv and speak about this wonderful city.

2. Перевірка домашнього завдання.

3. Фонетична зарядка.

[i:] He speaks Chinese and Japanese with equal ease

Конспект уроку на тему: «Historical  Places of Kyiv»4. Уведення в іншомовну атмосферу.

Проведения  вікторини  «What Do You Know About Ukraine?»

T: Take part in our Quiz and become a winner. What is the name of our country?

What is the territory of Ukraine?

How many people live in Ukraine?

What is the emblem of our state?

What colours has our national flag got?

What is the capital of Ukraine?

What is the main national holiday of our country?

What is the official language of Ukraine?

Учитель визначае переможця — учня, який дав найбільше правильних розгорнутих відповідей.

II. Основна частина уроку

Grammar Revision

1. Повторення  граматичного матеріалу.

Самостійна робота. Учні виконують завдання письмово у робочих зошитах, які учитель збирає на nepeвірку  в кінці уроку.

Put the verbs in the correct form

Anna (read) historic books every day.

What Melissa (do) now? — Melissa (write a letter).

Kate (meet) with her friends 10 minutes ago.

When John (come) to the office tomorrow?

Liza (buy a ticket yesterday.

Maria (read) the text while Ann (translate) the words.

Charlotte (do) her homework while her friend Megan (read) the text.

The Browns (go) to the Hermitage last week.

The sun (rise) yet, but the sky (get) lighter every minute.

Sarah (not go) to the shopping mall yesterday.

Sam (go) to the shopping mall tomorrow.

John just (go) out.

How long Susan (drive) a car? — Susan (drive) for 5 years

When Anna (go) to the cinema?— Anna (go) to the cinema last Sunday.

How long mom (repair) the car? — She (repair) the car all day.

When I (grow) up, I (not go) early to bed.

Yesterday at this time I (cook) dinner.

Bill (look) for his shoes when I came in.

Vocabulary Practice

2. Активізація лексики, введения новнх ЛО.

1) Т: Let us check how you know your vocabulary on the topic. Please, complete  the sentences.

Ukrainian people are... (hard-working, talented)

Ukraine has got a long ... (history)

The Trident is our national... (emblem)

On the 24th of August we celebrate... (Independence Day)

Kyiv is ... (the capital)

There are 25 ... (regions)

Our country has got rich traditions and... (customs)

3. Практикування читання.

1)   Учитель роздає картки з текстом, учні читають ланцюжком.

                                THINGS TO SEE IN KYIV

Kyiv, the capital of Ukraine, is one of the most beautiful cities in the world. It is located on the scenic banks of the Dnipro River. There are a lot of parks, tree-lined broad and straight streets in our capital.Конспект уроку на тему: «Historical  Places of Kyiv»

Kyiv is one of the oldest cities of Europe and it has many places of historic interest. Among them are famous churches, cathedrals and monasteries, because Kyiv is the ancestral home of Christianity in Kyivan Rus.

 If you want to discover Kyiv, it is best to start with a tour on a sightseeing bus. Would you like to start your tour with visiting the imposing building of St. Volodymyr Cathedral? A visit to St Sophia Cathedral may be the highlight of your stay in Kyiv. Kyivites say that if you do not see it while here, then you did not see Kyiv. The church was built in 1037 by Prince Yaroslav the Wise on the site of a battle-field to commemorate the victory over the Pechenegs (Asian nomadic tribes) and to glorify the wisdom of Christianity (Sophia in Greek means "wisdom").

Kyiv Pecherska Lavra Monastery is one of the most famous sites of Kyiv. It was built in the eleventh century. The monks lived in caves under the monastery, which still can be visited.

2)   Післятекстові вправи.

What facts from the text impressed you most?

3) Діалогічне мовлення

Іmаgіnе: yоu аrе а tоurіst аnd аrе vіsіtіng Kyіv. Аsk оnе оf thе сlаssmаtеs аbоut thе сіty (thе fасt yоu аrе іntеrеstеd іn)

T: You have got shits of paper on the desks. It is the same dialogue but some words are missing there. You have to insert the missing words.

III.    Заключна частина уроку

1.  Домашнє завдання ( Homework)

Open your day-books and write down your hometask.

Впр. 1, с. 52 (РЗ)

Впр. 3, с. 52 (РЗ)

Скласти повідомлення про Київ

2.  Підбиття підсумків уроку ( Summarizing)     

    

 

 

 

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

Ректор університету
Крижанівський
Євстахій Іванович –