Київський національний університет ім. Т. Шевченка
Опубліковано Редактор чт, 06/05/2014 - 09:51
Ковальчук Людмила Степанівна,
учитель української мови та літератури
загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. с. Березичі
Любешівського району Волинської області
Мета: систематизувати й узагальнити знання учнів про відокремлені члени речення та розділові знаки при них; удосконалювати вміння знаходити відокремлені й уточнювальні члени в реченнях, правильно їх інтонувати, доцільно вживати в усному й писемному мовленні; формувати вміння користуватися допоміжними джерелами; удосконалювати навички роботи у групі й уміння презентувати результати своєї діяльності; розвивати пам'ять, логічне мислення, зв’язне мовлення; виховувати бажання самовдосконалюватися
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань
Обладнання: учнівські презентації, таблиці, картки
Характеристика проекту
Перебіг уроку
І. Оголошення теми й мети проектної діяльності. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Вивчаючи тему «Речення з відокремленими членами», ви оволоділи певними знаннями, набули потрібних умінь і навичок. Сьогодні ми проведемо урок-проект, на якому систематизуємо й узагальнимо вивчене з теми. Такий напрям роботи дуже важливий, оскільки він підсумовує великий етап нашої навчальної праці, дає нагоду не тільки ще раз звернутися до опрацьованого матеріалу, а й побачити власні досягнення та недоліки в освоєнні цієї теми.
Готуючись до уроку, ви працювали у трьох групах над окремими завданнями протягом певного часу, тож представлятимете результати своєї діяльності
ІІ. Робота над темою уроку. Захист проектів
Теоретичний матеріал учнівські повідомлення з використанням виготовлених таблиць і самостійно дібраних прикладів
Теми
1-ша група. «Відокремлені означення. Розділові знаки в реченнях з ними»
2-га група. «Відокремлені прикладки та відокремлені додатки. Розділові знаки в реченнях з ними»
3-тя група. «Відокремлені обставини. Уточнювальні члени речення. Розділові знаки в реченнях з ними»
Практичні завдання
Групи обмінюються завданнями, які самостійно заздалегідь дібрали із творчої спадщини Василя Слапчука, і виконують їх
1 група
Замість крапок уставте відокремлені члени речення з довідки, підкресліть їх. Поясніть уживання розділових знаків
1. Давно ………… тут інший з мамою гуляв (В.Слапчук).
2. Вузенька стежка ………… останнім може бути кожен крок (В.Слапчук).
3. Не сяду, не ляжу, ходити лиш буду, я дихати стану на повнії груди, я ………… торкатимусь зір, вмиватимусь снігом з найвищих тих гір (В.Слапчук).
4. Повзе ………… ранок, скривилась тінь в усмішку злу, а ніч ………… сховала місяць під полу (В.Слапчук).
Довідка: стоячи легко; ще будучи малям; наче бритви лезо; туманом вкрившись, зализуючи рани.
2 група
Випишіть із підручника історії речення з відокремленими прикладками в поєднанні зі словами зокрема, родом, на ім’я та з відокремленими додатками на відміну від, крім. Поясніть уживання розділових знаків.
3 група
Випишіть із будь-якого художнього тексту Василя Слапчука чотири-п’ять речень із відокремленими обставинами й уточнювальними членами речення. Поясніть уживання розділових знаків.
Захист полягатиме у виразному читанні виконаних робіт й аналізі введених у контекст відокремлених членів речення
ІІІ. Підбиття підсумків уроку
Учитель. Ви сьогодні добре попрацювали на уроці, кожна група впоралася із завданнями. Видно, що, крім підручника, використали додаткову літературу. Ви не тільки вивчили теоретичний матеріал, а й дібрали та виконали завдання як для своєї групи, так і для інших, написали твори-мініатюри. Попереду у вас – контрольна робота. Тож постарайтеся справитися із завданням успішно.
Свої враження від уроку пропоную висловити, використовуючи прийом «Продовж речення».
Для мене урок був корисним, тому що …
На уроці мені сподобалося …
Ніяких труднощів у мене не виникло …
Мені ще потрібно попрацювати над …
ІV. Домашнє завдання
Повторити за підручником теоретичний матеріал з вивченої теми. Виконати тестові завдання, уміщені в підручнику.
Написати твір-роздум на тему «Що для щастя потрібне, а що – бажане», уживаючи речення з відокремленими членами
До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.
Правила сайту:
Освітній портал "Академія": новини освіти, база даних ВНЗ, онлайн-курси для підготовки до ЗНО, база репетиторів, бібліотека підручників, зразки творів медалістів.
Theme Originally Created by Devsaran