Проект з інформатики "1 учень - 1 комп'ютер"

Тип матеріалу: 
Предмет: 
Навчальний рівень: 

Короленко  Євгенія Миколаївна,

вчитель математики та інформатики

Андріївської ЗОШ І-ІІІ ст.

Волноваського району Донецької області

 

Здійснити SWOT аналіз можливості надання освітньої послуги «1 учень - 1 комп’ютер» за наступними параметрами:

1) наявність умов у навчально-виховних закладах до впровадження;

Прагнення до створення сучасних освітніх середовищ в дусі концепції електронної освіти «1 учень- 1 комп'ютер» спостерігається у всьому світі. Середа електронної освіти - це освітній простір, в якому відбувається формування у дітей якостей і вмінь 21 століття, таких як медіаграмотність, критичне мислення, здатність до вирішення творчих задач, вміння мислити глобально, готовність працювати в команді і громадянське свідомість - всього, що так необхідно сучасній людині. Знання та вміння 21 століття сприяють формуванню у учнів самостійності і розвитку у них громадянських, професійних і лідерських якостей.

Умови «1 учень – 1 комп’ютер» – це складна ситуація для адміністрації школи в плані фінансування. Сукупна вартість затрат, яку планує школа для інноваційної моделі виходить далеко за рамки купівлі лише нетбуків. Величезне болюче питання – це технічна підтримка існуючої техніки, апаратний ремонт, заміна деталей. Слово нетбук має першу частину НЕТ – мережа, «мережна книжка» - дослівний переклад, тобто пристрій для роботи в мережі. Якщо в віддаленій школі одна телефонна лінія для Інтернету, то не може й мови йти про інноваційну модель «1 учень – 1 комп’ютер». Якщо не можливо об’єднати всі комп’ютера в локальну безпровідну мережу через відсутність роутерів Wi-fi – це вже не інноваційна модель «1 учень – 1 комп’ютер», а тяжкий зайвий клопіт вчителеві, тому що навіть передавання 1 файлу на кожен учнівський нетбук через флеш-носій – затяжна неприємна процедура, яка абсолютно не виправдовує себе через часові затрати.Питання стабільної безперебійної роботи операційної системи, захист від вірусів і проблема безпеки учнів щодо знаходження в глобальній мережі потребують додаткових людино/годин.

Слід зазначити, що державний бюджет поки не передбачає витрат на дану програму, тому до впровадження залучається український бізнес - фінансування даного неприбуткового проекту займатиметься компанія TBM Holdings, якій розроблена спеціальна схема розстрочки на 4 роки, що компенсує витрати інвестора. Навчання дитини за програмою «1 учень - 1 комп'ютер» обійдеться українській сім'ї приблизно в 300 грн на місяць, і, за даними експертів, такі витрати готові нести 10% сільських жителів, 30% городян і 50% сімей, що проживають в містах-мільйонниках.

Також залишається незрозумілим хто розміщуватиме на сайті презентації, ролики та інше бо це теж кропітка праця, яка  потребує часу.

Висновок: На відміну від традиційного навчання класі, де в центрі класу – лекція вчителя, модель «1 учень – 1 комп'ютер» створює ситуацію дитиноцентризму з наданням можливостей взяти під контроль своє власне навчання, забезпечуючи гнучкість, різнорівневість.

Персоналізоване навчання є ключовим аспектом 21-го століття. Зрозуміло, що існуючі державні стандарти та система освіти в Україні (як і в багатьох інших країнах) поки що не відповідає такій моделі навчання.

2) готовність педагогічних кадрів;

Близько 3000 учнів по всій Україні вже займаються в рамках програми «1 учень - 1 комп'ютер».  Вчителі цих шкіл кажуть, процес ознайомлення з новими технологіями проходить не завжди гладко - осягати нове завжди нелегко, доводиться вчитися, виникає багато питань; тим не менше, процес рухається.

Перед тим, як впроваджувати нову програму «1 учень - 1 комп'ютер» спочатку потрібно провести спеціальні тренінги та курси для вчителів.

Перелічимо основні компетенції, якими повинні володіти вчителі для організації ефективної роботи в рамках моделі «1 учень: 1 комп'ютер»:

  • вміння методично правильно спроектувати урок з ефективним і обгрунтованим використанням інформаційно-комунікаційних технологій;
  • навички організації спільної (групової) навчальної діяльності, роботи в команді, навчального співробітництва включаючи і місцеве співтовариство;
  • навички використання інформаційно-комунікаційних технологій для забезпечення діяльнісного та особистісно-орієнтованого підходів (для учнів з відмінними здібностями / стилями навчання);
  • володіння прийомами створення різних видів педагогічного контролю, проектування системи оцінювання роботи учнів;
  • навички використання мережевих ресурсів web 2.0 в освітньому процесі.

Висновок: Я вважаю, що з часом більша частина вчителів оволодіють основними навиками роботи з комп'ютером для організації ефективної роботи в рамках моделі «1 учень: 1 комп'ютер».

3) рівень зацікавленості батьків для навчання дітей за новою моделлю;

Думка батьків з приводу впровадження  програми «1 учень - 1 комп'ютер» розділилася.

Позитивні сторони:

  •  Учням не прийдеться носити важкі портфелі;
  •  Дитина буде йти «в ногу з часом»;
  • Діти будуть розширювати свій кругозір;
  • Батьки вважають краще купити один раз планшет, ніж кожного разу більшу частину підручників, бо їх часто не вистачає. До того ж можна зберегти екологію.

Негативні сторони:

  • Так як держава не фінансує цей проект, то частіше не спонсори , а батьки мають купити планшети. Не все батьки можуть це собі дозволити;
  •  Батьки в тих школах, де вже впроваджувалась цей проект нарікають на те що, молодшим школярам вдома треба допомагати робити уроки на планшеті, але не всі батьки вміють з ним працювати. Тобто і батькам треба мати певні навики.
  • Деякі батьки вважають, що книгу нічим замінити не можна.

4) рівень сформованості ІКТ-компетентності у учнів;

Зараз більша частина вчителів на своїх уроках використовують ІКТ. Дітей нового покоління називають «інформаційними губками».  Я думаю, що на теперішній час у дітей достатньо сформований рівень ІКТ.  Думаю, що майже не знайдеться дітей, які б відмовились вчитися за допомогою планшетів та комп'ютерів. 

5) Використовуючи планшети, не можна відмовлятися від підручників, дошки, крейди, плакатів та зошитів. Все має бути в міру, лише тоді буде гарний результат.

Зробіть висновок.

Завдяки моделі «1 учень: 1 комп'ютер» навчання стає особистісно-орієнтованим, а програмне забезпечення та технології - доступними в будь-який час. Новий вид застосування технологій відкриває абсолютно нові можливості для навчання, дозволяючи досягти більш глибокого розуміння та вивчення матеріалу, так як доступ до точних і детальним даними по темі стає майже миттєвим. В ході будь-якого уроку учитель, направляючи школярів до ресурсів Інтернету, може організувати дослідницьку діяльність учнів, орієнтувати їх на поглиблений пошук інформації, оцінку надійності різних інформаційних джерел, конспектування досліджуваних матеріалів і обговорення їх з однокласникам, створення мультимедійних презентацій. Всі ці можливості дозволяють захопити школярів процесом навчання і створити для них міцну мотивацію.

Ми бачимо, що тут є дуже багато позитивних моментів, але також знаємо, що існуючі державні стандарти та система освіти в Україні (як і в багатьох інших країнах) поки що не відповідає такій моделі навчання.

 

Додати новий коментар

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.