Сценарій відкритого виховного заходу на тему: «Дружба – це найдорожчий скарб». Презентація

Навчальний рівень: 

Кос Анна Олександрівна,
вчитель фізики
Снігурівської загальноосвітньої  школи I-III ступенів №4
(м.Снігурівка, Миколаївська область)

Мета: Розкрити значення дружби в житті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, спілкуватись і товаришувати; вчити бачити справжню дружбу; виховувати уважне, шанобливе ставлення один до одного, розвивати уміння товаришувати, цінувати дружбу.
Обладнання:  презентація,пісні, мультфільми, нитки.

Хід заходу

Пісня «Если с другом»
Вчитель. Ви всі зрозуміли , що темою нашої сьогоднішньої виховної години є дружба. Це дуже багатогранна і цікава тема. В усі часи дружба вважалася великою цінністю. 
Учень. У скіфів дружба перевірялась кров’ю і служила військовим справам. Дружба оформлювалася спеціальним договором і великою клятвою: надрізавши пальці , побратими зливали свою кров в чашу і, змочивши в ній кінці мечів, куштували цю кров. Після цього вже ніхто не міг їх розлучити.
Учень. В епоху середньовіччя дружба вважалась утіленням благородства і вірності. Лицарська мораль ставила чоловічу дружбу вище кохання і сімейних стосунків.
Учень.  Для людей епохи романтизму дружба – це живе почуття, безпосереднє життєве переживання, вони називають його святою.
Учень. Наш народ споконвіку культивував лицарські традиції. Століттями на лицарських традиціях формувалась еліта нації, яка боролася за свободу і незалежність України. Товариство, дружба і братерство, народжені не спорідненням крові, а спорідненням ду¬мок, мети, справ — це велика сила. Дружба ушляхетнювала життя. Вона надзвичайно високо цінувалася в українській культурі. Оспі¬вувалася дружба у багатьох творах української літератури, про неї писали Леся Українка, Г.Тютюнник, М.Вінграновський, І.Франко.
Вчитель. Епіграфом до нашого заходу стали слова народної приказки: «Всі люди під одним небом живуть». Вони дуже добре характеризують силу єдності, дружбу між людьми в будь-якому співтоваристві.
Учень. Дружба — особисті відносини між людьми, що ґрунтуються на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних зацікавленнях і захопленнях. Обов'язковими ознаками дружби є взаємна повага, довіра та терпіння. Людей, яких пов'язує дружба, називають друзями.
Учень. Друг – це людина, з якою можна кудись піти.
Учень. Друг –  це людина, з якою можна поговорити відверто, розповісти свої таємниці.
Учень. Друг –  це людина, яка заради тебе кине все та прийде на допомогу, яка завжди зрозуміє тебе, завжди розділить з тобою останнє, скаже про тебе добре слово.
Учень. Друг –  це людина,  заради якої я кину все та прийду на допомогу, яку я завжди зрозумію, завжди розділю з нею останнє, скажу про неї добре слово.
Учень. Друг – це людина, яка тебе добре знає, але незважаючи на це любить.
Учень. Що це значить – не дружити,
Жити так – одинаком?
Не дружити – це ходити
Не дверима, а вікном.
Це без друга, без подружки
На перерві у кутку
Розправлятись самотужки
З апельсином нашвидку.
Учень. Це дивитись, наче в книжку,
Набік з видом кам’яним,
А насправді тишком-нишком
Роздавати штурхани.
В школі вчитись й не дружити –
Це, повірте, все одно,
Що, заплющившись, сидіти
І дивитися кіно.
Учень. Про дружбу міркували у всі часи. Про неї письмово і усно викладав свої думки і поети, і письменники, і вчені, і філософи, і селяни, і дворяни. Філософ Сократ говорив так: «Ніяке спілкування між людьми неможливо без дружби».
Нелегко бути добрим другом,
Це як талант і як судьба.
Рідніше кровних — браття духом,
Хто їх розлучить? Смерть хіба!
А втім, — це істина затерта,
Завчасно вживана, мабуть...
Суть дружби є самопожертва,
Тому нелегко другом буть.
Учень. Справді, знайти і мати друга — це щастя. А як знати, що ця людина — саме той друг, якого ти хочеш мати, що ця людина — допоможе, зрозуміє, підтримає. 
Дружбу кожен розуміє по-своєму. Більшість із вас погодяться з думкою, що щастя — це коли тебе розуміють, і тому кожен постійно прагне знайти друга, який би зрозумів, вислухав і підтримав, став вашим дзеркалом чи двійником, вашим другим «Я». Але друзі бувають різні.
Учень. Григорій Сковорода навчав бути обачним у виборі друзів. «Немає нічого небезпечнішого, ніж підступний ворог, але немає нічого отруйнішого від удаваного друга. Жоден диявол ніколи не приносить лиха більше, ніж такі удавані друзі».
Учень. З ким поведешся, того й наберешся — каже народна мудрість. А одна з притч застерігає: «Той, хто спілкується з мудрими, буде мудрим, а хто товаришує з дурними, подурнішає». Важливо знати, що є правильним, а що ні, розрізняти хороше і погане. Добро—все те, що продовжує життя, зло — все те, що вкорочує віку. Так говорив геніальний німецький філософ Фрідріх Ніцше.
Учень. Якщо ви вирішили потоваришувати з кимось, запитайте себе: «Хто його друзі?» Адже не випадково кажуть: «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти». Також запитайте в розумних, мудрих людей, яку репутацію він має? І ще було б мудро врахувати не тільки те, як наші потенційні друзі поводяться з нами, а й те, як вони поводяться з іншими, особливо з тими, від кого не сподіваються щось отримати. Багато можна дізнатися про людину зі спілкування з нею.
Учень. Як ви думаєте, хто з ким може дружити?
Учень. Можуть дружити між собою дівчата, хлопці, можуть дру¬жити дівчата з хлопцями.
Учень. Як дружать дівчата? Це якась особлива дружба?
Учень. Це може бути дружба між однокласницями, між дівча¬тами з різних класів, між сусідками. Вони можуть допомагати одна одній у навчанні, вони проводять разом багато часу, відпочивають разом. 
Учениця.   Золотисте ніжне сонце
зазирнуло у віконце,
усміхнулось, привітало,
ніжно так залоскотало.
Розбудило, щоб не спала,
А скоренько одяглася,
вибігла у двір швиденько, 
бо чекає вже давненько 
моя подруга Тетянка — 
ніжна, гарна, мов билинка.
Віддана подруга щира 
Дуже добра, дуже мила. 
Дружим з нею ми давно, 
Завжди з нею заодно.
І працюєм, і гуляєм,
 і малюєм, і співаєм. 
Дружбу ми свою цінуєм, 
Дару цього не марнуєм. 
Й вам бажаєм так дружити, 
Один одного любити.
Допомагати, співчувати 
І любов у серці мати. 
То швиденько я спішу,
До подружки вже біжу. 
Бо є щира дружба в нас. 
Нехай буде така в вас.
Учень. Дружба між чоловіками теж існує — 
Сильна й щира, і мандрує 
З ними завжди і повсюди, 
їх веде у світ і в люди.
Чоловіча дружба сильно і надійно
Поєднує шлях людський.
І живуть усі спокійно,
Й відчувають дух мужський.
Дружба ця достойна слави
І хотілось, щоб лише її
Зазнали сильні тілом та душею
І завжди пишались нею.
Учень. Нерідко буває таке, що дружба дійсно допомагає у житті, але друзі теж сваряться. Розглянемо деякі ситуації, де між друзями стаються різні непорозуміння.
Учениця. Ми з подругою товаришуємо з дитинства, живемо в одному під'їзді, на одному поверсі. Нещодавно я дізналася, що вона за моєю спиною глузує з мене і говорить, що товаришує зі мною тільки тому, що у дворі більше немає дівчат. А найприкріше те, що вона всім говорить, буцімто мені не можна довіряти. Зараз ми з нею не розмовляємо. По¬радьте, як мені поводитися з нею, щоб вона мене не використовувала.
Психолог. Насамперед не панікуй, не наголошуй, що дружби не існує, не роби завчасних висновків про те, що світ жорстокий і несправедливий. Навіть не думай мстити. Проаналізуй свої дії, помилки: ти без¬думно потрапила під її вплив, забувши про себе. Стала такою собі маріонеткою, яка цілком підкоряється діям господарки.  Не бійся залишитись одна, цей стан тимчасовий. Назавжди забудь про ідеалізацію людей. Не обговорюй колишню подругу з іншими — цим ти зареко¬мендуєш себе без принциповою базікою.
Учень. Без друга вірного людині просто туга,
Без нього й затишку нема ніде.
Для друга вірного — так хоч коня із плуга,
Бо він на допомогу теж прийде.
Тому давайте в мирі й дружбі жити,
І доброту у серденьку нести.
Щоб з нами всім хотілося дружити
І друзями чудовими зрости.
Учень. Григорій Сковорода навчав бути обачним у виборі друзів. Він писав: «Через те, що дружба така божественна, така приємна річ, що здається, ніби вона — сонце життя, то слід найбільш дбати, щоб не вважати нам вовка вівцею, скорпіона — раком, змію — ящіркою. 
Про таких друзів існує багато гуморесок і байок. Ось одна з них.

ФАЛЬШИВІ ДРУЗІ, АБО КОЛЕКТИВНА ТВОРЧІСТЬ 

Двоє друзів тихо йшли 
Полем, попід гаєм. 
Раптом дивляться — ведмідь 
З яру вибігає. 
Перший вигукнув: «Біда! 
Буде нам рахуба!» — 
Кинув друга і притьмом 
Вискочив на дуба. 
Другий скрикнув і упав 
На краю дороги, 
З переляку задубів 
І відкинув ноги. 
До лежачого ведмідь 
Підійшов поволі, 
Довго нюхав, потім чхнув 
Та й побрів по полю. 
Зліз із дуба той, що втік. 
— Ти живий? — питає. Ну й великий же ведмідь! Більших не буває. 
Як же він тебе не з’їв, Мабуть, не голодний. 
— Ні, друзяко, мабуть, він Добрий, благородний. 
Ти повіриш, розмовлять 
Вміє по-людському. 
Він обнюхав мене 
Й говорив при тому: 
«Ти дружи з людьми та знай — 
Совісті не має 
Той, хто в горі та біді 
Друга покидає». 
Байку вигадав Езоп. 
Цим себе й прославив, 
А мораль, ведмідь сказав,
Крапку я поставив.

Тренінг «Невидимий зв'язок»

Учасники стають, утворюючи коло, на відстані витягнутих рук і заплющують очі. Ведучий виходить у середину кола й розповідає історію:
Багато років тому на землі жив мудрець, який спочатку довгий час подорожував по різних містах і селах, а потім присвятив себе роздумам про людську сутність. І зв’язав мудрець довгу й дуже тонку нитку. Вирішив він обійти добрих серцем людей та зв’язати їх цією дивовижною тонкою ниткою. Воістину, нитка була унікальна. Гладенька, тонка, вона була зовсім непомітною для людини, але, попри це, впливала на її стосунки з іншими людьми. Ті, кому мудрець передав дивовижну нитку, стали добрішими, спокійнішими, терпимішими. Вони стали уважніше ставитись один до одного, намагалися зрозуміти думки й почуття ближнього. Іноді вони сперечалися, та, на диво, нитка натягувалася, проте не обривалася. Іноді вони сварилися, але після примирення обірвані кінці зв’язувалися знову. Тільки вузлик нагадував про минулу сварку.
Що зробили люди з подарунком мудреця? Хтось дбайливо зберігав, передаючи її таємницю з покоління в покоління. Хтось, не відчуваючи присутності нитки, залишав на ній велику кількість вузликів, та й характер цієї людини поступово ставав «вузлуватим». Але головне - у кожного з’явилася здатність протягувати нові нитки до тих, кого він вважав близькими й друзями, соратниками та партнерами.
Зараз ви відчуваєте в руках дивовижну нитку, подарунок мудреця. Давайте перевіримо, що може статися, якщо кожен з вас потягне її на себе. Бачите, вона натягнулася й ріже руки. Такі стосунки називаються натягнутими.
А якщо хтось потягне на себе, а хтось не стане цього робити? Рівновага кола порушиться. Хтось почуватиметься більш стійким. Про таких кажуть: «Він тягне покривало на себе».
Деякі люди люблять чіпляти цю нитку собі на шию. Хочете спробувати? Відчули, як боляче нитка ріже шию? У таких ситуаціях кажуть: «Посадив собі на шию».
Давайте зараз спробуємо знайти такі положення й натяг нитки, які були б найбільш зручними для всіх. Запам’ятаймо цей стан кожною клітинкою свого тіла.
Експериментуючи з натягуванням нитки, ми символічно проживали різні типи взаємин між людьми. Головне – незважаючи ні на що, уміти поновлювати комфортне положення нитки.
Учень. Щоб знайти собі друзів, потрібно самому стати справжнім другом. Дейл Карнегі у своїй всесвітньо відомій книзі «Як придбати друга і впливати на людей» дає такі поради: 
1.    Виявляйте щирий інтерес до людей, виключну увагу до того, хто з вами розмовляє, — це забезпечує успіх. Частіше посміхайтесь. 
2.    Пам’ятайте, що кожна людина вважає своє ім’я найкращим. Її цікавить своє власне ім’я більше, ніж решта імен, разом узятих. Пам’ятайте ім’я людини, з якою розмовляєте, вимовляйте його легко, невимушено, це вам замінить будь-який комплімент або лестощі. Але забувши або перекрутивши ім’я співбесідника, ви опинитесь у досить невигідному становищі. 
3.    Вмійте уважно слухати співбесідника, заохочуйте його говорити про себе. 
4.    Починайте розмову на тему, що цікавить вашого співбесідника. 
5.    Прагніть дати людині можливість відчути її вищість. Робіть це щиро. 
6.    Варто врахувати слова Авраама Лінкольна: «Недаремно кажуть, що крапля меду приваблює більше мух, ніж галон жовчі. Так і з людьми, якщо хочете, щоб вашу точку зору прийняв хтось інший, доведіть йому, що ви його щирий друг. Це та крапля меду, яка приваблює всіх. Це найкоротший і вірний шлях до людського розуму». 
Учень. Вірний друг — це та людина,
Яка не кине у біді.
І як прийде лиха година,
Пізнаєш друга ти тоді.
Він захистить і допоможе,
Й не вимагатиме подяк.
І сонце вигляне погоже,
І сонечку зрадіє всяк.
А душу затишок обійме,
Бо поруч тебе — вірний друг.
Й захопиш ти його в обійми,
Бо стане світлим все навкруг.
Пісня «Другу»

Презентація. Завантажити презжентацію


 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Київський національний університет ім. Т. Шевченка

Ректор університету 
Губерський
Леонід Васильович -