Інтелектуально-творча гра «У світі загальноосвітніх дисциплін» (для студентів І курсів)

Голубчак Наталія Володимирівна, викладач математики Івано-Франківського коледжу Львівського національного аграрного університетуГолубчак Наталія Володимирівна,
викладач математики Івано-Франківського коледжу
Львівського національного аграрного університету

 

 

 

 

 

Міщанин Мар'яна Василівна,
викладач філологічних дисциплін Івано- Франківського коледжу
Голубчак Наталія Володимирівна, викладач математики Івано-Франківського коледжу Львівського національного аграрного університетуЛьвівського національного аграрного університету

Мета:

  • поглиблювати знання студентів з різних предметів загальноосвітнього циклу;
  • розвивати цікавість, увагу, логічне мислення, пам'ять, старанність, ерудицію, кмітливість, спостережливість, вміння узагальнювати, висловлювати думки;
  • виявити таланти студентів;
  • виховувати творчу особистість, інтерес до літератури, любов до рідної мови, точних наук, бажання пізнавати навколишній світ.

ХІД ЗАХОДУ:

Ведучий: Доброго дня усім присутнім в залі! Сьогодні, дорогі наші першокурсники, ми пропонуємо Вам стати учасниками інтелектуальної гри під назвою «У світі загальноосвітніх дисциплін», у якій Ви зможете показати свої знання, проявити свої інтелектуальні здібності, кмітливість, ерудованість, таланти, швидкість та логіку.

Як вам усім уже відомо, в коледжі проходив тиждень загальноосвітніх дисциплін, в рамках якого було проведено олімпіади з різних предметів, виставку стіннівок і багато іншого, а сьогодні ми проводимо ще один захід – нашу гру, яка стане завершальним пунктом нашого тижня.

Сучасній молодій людині для успішного оволодівання обраною професією необхідний високий рівень знань загальноосвітніх предметів,  розвинуті лідерські якості, відповідність вимогам сучасності.

І ви сьогодні зможете нам це продемонструвати.

Звичайно, у кожній грі є ті, хто уважно спостерігають, фіксують, рахують і безпристрасно вболівають. Для цього ми запросили справжніх знавців української мови та літератури, знавців точних наук, географії,…. і це ваші улюблені викладачі. Тому представляємо наше шановне журі.

Учасники нашої гри гарно підготувалися: «сиділи» в Інтернеті, не забували про книги, і сьогодні, щоб подолати хвилювання, хочуть відчути вашу підтримку. Ми будемо підтримувати улюблені команди впродовж гри оплесками та позитивною енергією!!!

А зараз настав час познайомитися ближче з учасниками. Це 5 команд в складі студентів трьох відділень на чолі зі своїми капітанами:

  • команда 1-Ю групи юридичного відділення, капітан ….
  • команда 1-М групи економічного відділення, капітан ….
  • команда 1-Ф групи економічного відділення, капітан ….
  • команда 1-А групи технологічного відділення, капітан ….
  • команда 1-СП групи технологічного відділення, капітан ….

Наші команди самі розкажуть про себе, тому надаємо слово капітанам команд для представлення своїх учасників.

Ми розпочинаємо нашу гру і переходимо до 1 туру, який має назву «Візитка».

Просимо капітанів команд підійти до стола  і витягнути номерки, які вказуватимуть на порядок відповіді команди у грі. (Жеребкуванням визначається порядок участі команд у грі)

І тур «Візитка»

А зараз капітани повинні представити свої команди, за що мають можливість отримати 3 бали. (презентація команди: назва, девіз, відеоматеріали, привітальна пісня,…)

ІІ тур «Вірю, не вірю…»

Кожна команда відповідає на питання, які починаються словами : «Чи вірите ви, що …». Учасники або погоджуються із твердженням або ні. Кожній команді буде запропоновано 5 таких питань, і за кожну правильну відповідь команда може отримати 1 бал. Таким чином максимальна кількість балів у ІІ турі – 5.

Отже, розпочинаємо…

Питання для команди № 1

  1. Чи вірите  ви, що Шарль Бодлер є автором збірки «Листя трави»? (Ні)
  2. Чи вірите Ви, що молекули води, льоду і пари однакові? (Так)
  3. Чи вірите ви, що Леся Українка була дружиною Сергія Мержинського? (Ні, Климента Квітки)
  4. Чи вірите ви, що у самому центрі Будапешта було встановлено пам’ятник числу нуль? (Так)
  5. Чи вірите ви, що Льюіс Керрол, який став відомим завдяки своїм книжкам «Аліса в країні чудес», був учителем математики? (Так)

Питання для команди №2

1.  Чи вірите ви, що продовженням роману Стендаля «Червоне і чорне» є роман «Червоне і біле»? (Ні)

2. Чи вірите Ви, що ядро атома складається з електронів? (Ні)

3.  Чи вірите ви, що Іван Білик є одним із авторів роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (Так)

4. Чи вірите ви , що на будинку академії Піфагора був напис: «Той, хто не знає геометрії, сюди не входить»? (Ні. Цей вислів належить Платону)

5.  Чи вірите ви, що на гербі і державній печатці Японії зображено хризантему? (Так. Ця квітка містить 16 пелюсток і символізує сонце, що сходить).

Питання для команди № 3

1. Автором слів «Всі щасливі сім’ї схожі між собою, кожна нещасна сім’я, нещасна по-своєму» є Федір Достоєвський? (Ні, Толстой)

2. Чи вірите Ви, що речовини в рідкому стані зберігають свій об’єм і форму? (Ні)

3. Чи вірите ви, що Іван Франко у 1890 році написав вірш «Contra spem spero»? (Ні, Леся Українка)

4. Всім відомо, що число π дорівнює 3,14... Чи вірите Ви, що світ відзначає міжнародний день цього загадкового числа π 14 грудня? (Ні, цей день припадає на 14 березня – 3 місяць, 14 число)

5.  Чи вірите ви, що найбільшим деревом на Землі, що може сягати висоти до 100м є секвоя? (Так. Його ще називають мамонтовим деревом).

Питання для команди №4

1.  Чи вірите ви, що Лев Толстой писав вірші та поеми? ( Ні)

2. Чи вірите Ви, що сила тяжіння завжди напрямлена до центра Землі? (Так)

3.  Чи вірите ви, що Мелашка, героїня повісті І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я», була дружиною Карпа? (Ні, Лавріна)

4.  У давнину міри маси часто збігалися із мірою вартості товару - грошовою одиницею. Чи вірите ви, що гривня - це був злиток срібла, маса якого дорівнювала 140-160г? (Так, це правда)

5. Чи вірите ви, що існують квадратні кавуни? (Так, такий сорт винайдено в Японії)

Питання для команди №5

1. Чи вірите ви, що вірш «Поетичне мистецтво» Поля Верлена – це віршований маніфест символізму? (Так)

2. Чи вірите Ви, що вага людини в морі менша, ніж на суші? (Так)

3. Чи вірите ви, що поему «Мойсей» І. Франко написав під впливом скульптури Мікеланджело Буонарроті? (Так)

4. Чи вірите Ви, що якщо у будинку сто квартир, то на табличках з номерами квартир цифра 9 зустрічається 20 разів? (Так)

5. Чи вірите ви, що гепард може розвивати швидкість понад 100 км\год? (Так )

Ми дякуємо командам за ваші відповіді та переходимо до наступного туру.

ІІІ тур «Колесо удачі»

Цікаву назву має наш 3 тур. Що ж таке удача? Згідно з визначенням – це бажаний наслідок зусиль або щасливий перебіг обставин. Бажаємо Вам щоб пані Удача була сьогодні з вами!

На ігровому полі – «Колесі удачі» розміщені назви 5 тем:

  • українська мова та література,
  • математика,
  • інформатика,
  • зарубіжна література,
  • фізика.

Просимо капітанів команд підійти і вибрати собі категорію.

Команди по черзі будуть давати відповіді на питання своєї категорії. Усіх питань буде 10, і правильна відповідь на кожне з них може принести команді 1 бал. Отже, максимальна кількість балів у цьому турі – 10.

Запитання до теми «Зарубіжна література»:

1. Назвіть псевдонім французького письменника Анрі Бейля, з яким він став відомим у світовій літературі? (Стендаль)

2. Хто був кумиром Жульєна Сореля із твору Стендаля «Червоне і чорне»? (Наполеон)

3. Назвіть ім’я жінки у житті Бальзака, кохання до якої зародилося в Україні. (Евеліна Ганська)

4. Вкажіть назву роману-епопеї Оноре де Бальзака. («Людська комедія»)

5. Що в перекладі означає слово «гобсек»? (Живоїд)

6. У якому місті відбуваються події роману «Злочин і кара» Ф. Достоєвського? (У Петербурзі)

7. Що використав Раскольніков як зброю для вбивства? (Сокиру)

8. Назвіть поета, який став предтечею європейського модернізму? (Шарль Бодлер)

9. Перу кого із письменників-символістів належать вірші «Голосівки» та «П’яний корабель»? (Артюру Рембо)

10. Хто із поетів став творцем нового віршованого розміру – верлібру? (Волт Вітмен)

Запитання до теми «Українська мова та література»:

1. Хто з персонажів постився дванадцять п’ятниць на рік, щоб не померти наглою смертю від води? (Омелько Кайдаш)

2. У якому творі присутній біблійний сюжет про Каїна та Авеля? («Земля» О.Кобилянської)

3. Найсильнішим твором І.Франка про взаємини вождя і народу є… (поема «Мойсей»)

4. Світ людей і світ природи гармонійно поєднані в творі Лесі Українки…(«Лісова пісня»)

5. Героїв якого твору називають гуцульськими Ромео та Джульєттою? («Тіні забутих предків»)

6. Про кого сказані такі слова: «Як коротко, сильно і страшно пише ця людина»? (Про В.Стефаника)

7. Яке справжнє прізвище автора творів «Мартин Боруля», «Хазяїн», «Сто тисяч»? (Іван Тобілевич)

8. Фонетика – це …(Розділ мовознавства, який вивчає звуковий склад мови)

9. Які букви завжди позначають 2 звуки? (ї, щ)

10. Який розділ мовознавства вивчає правильну вимову звуків? (Орфоепія)

Запитання до теми «Фізика»:

1. Одиниця гучності звуку є … (Децибел)

2. Найбільш відомий оптичний прилад, що дає можливість розглядати дрібні предмети. (Лупа)

3. Англійський фізик, який провів понад 16 тис. дослідів і отримав електричний струм у провіднику за допомогою магнітного поля.(Майк Фарадей)

4. Речовини, які здатні випромінювати мікрочастинки називаються…(Радіоактивними)

5. Яка швидкість більша 10 км/год чи 10 м/с? (10м/с)

6. У 1997 р. відбувся політ першого космонавта незалежної України у складі американського екіпажу. Назвіть його? (Леонід Каденюк)

7. Сила — це векторна величина чи скалярна? (Векторна)

8. Найпоширеніше дерево на Землі, плід якого допоміг зрозуміти фізичний закон?

(Яблуня)

9. Що називається вільним падінням? (Рух тіла під дією земного тяжіння, коли на тіло не діють інші сили)

10. З іменем якого українського вченого пов'язані дослідження природи рентгенівського випромінювання? (І. Пулюя)

Запитання до теми «Математика»

Пропонуємо Вам відповісти на 10 запитань з теми «Математика», бо не дарма її величають «царицею всіх наук».

1. Автор підручника за яким ви вивчаєте математику? (Бевз)

2. Наука про вимірювання трикутників? (Тригонометрія)

3 Як називаються прямі, назва яких з грецької перекладається, як ті «що йдуть поряд»? (Паралельні)

4. Ці числа вважали несправжніми, ними позначали борг. Виникли вони в Китаї. Які це числа?(Від’ємні)

5. Якому видатному німецькому вченому встановлено пам'ятник на сімнадцятикутному постаменті? (Карлу Гауссу)

6. Напрямлений відрізок називається…? (Вектором)

7. Що більше: третина чи половина? (Половина)

8. Видатний математик, який надав сучасного вигляду тригонометрії? (Леонард Ейлер)

9. Які знаки ввів чеський вчений Й. Відман у 1489р. в книзі «Швидкий і приємний рахунок для всіх торговців»? (+ і -)

10. У якій країні введено метричну систему мір? (Франція)

Запитання до теми «Інформатика»

Ми всі живемо за доби, коли комп’ютерні технології проникли в усі галузі людської діяльності. Тому творчий, інтелектуальний ріст та розвиток сучасного студента не можливий без знання комп’ютерних наук. Отже,

запитання до теми «Інформатика»:

1. Скінчена послідовність команд, виконання яких приводить до розв'язання задачі. (Алгоритм)

2. Міжнародний знак охорони авторського права. (Копірайт)

3. Найвідоміша з глобальних комп'ютерних мереж. (Інтернет)

4. Мінімальний елемент зображення на екрані називається….(Піксель)

5. Як називається пристрій для виконання операцій над вмістом флеш-карт? (Картрідер)

6. Найбільшою з інтернет-енциклопедій є багатомовна…(Вікіпедія)

7. Керує роботою комп'ютера... (Операційна система)

8. Популярна пошукова система… (Гугл)

9. Служба, що призначена для передачі листів до електронних поштових скриньок.(Електронна пошта)

10. Випускник Гарварду, у період з 1996 по 2007 - найбагатша людина на планеті. Засновник компанії Майкрософт. (Білл Гейтс)

Журі оголошує проміжні результати.

 ІV тур «Конкурс капітанів»

Це завдання на уважність та ерудицію. Учасники команди допомагають, але рішення за капітаном.

За кожне правильно виконане завдання – 2 бали. Отже, капітани команд, діставайте кубики, будемо їх складати.

З кубиків побудувати башту так, щоб: (Ведучий читає повільно один раз!)

1. Сірий кубик знаходиться між синім знизу і червоним , а червоний – між жовтим і сірим.

2. Червоний кубик між сірим і зеленим, а жовтий між зеленим і синім.

3. Синій кубик між зеленим знизу і жовтим, а жовтий між синім та червоним.

Розташуйте кубики в рядок:Голубчак Наталія Володимирівна, викладач математики Івано-Франківського коледжу Львівського національного аграрного університету

1. Червоний кубик між синім і жовтим, а сірий праворуч від синього.

2. Сірий між червоним і зеленим, а червоний праворуч від зеленого.

3. Червоний між жовтим і зеленим, а синій ліворуч від жовтого.

 Ми дякуємо нашим капітанам і поки журі вираховують бали, просимо команди підготуватись до останнього туру. 

V тур «Творчий»

Кожна команда, на свій вибір, представляє або пісню, або танок, або інсценізацію, або вірш,….

Ми ще раз переконалися, що наші студенти талановиті та обдаровані!

Надаємо слово журі для оголошення результатів нашої гри.

Нагородження переможців гри.

Ми дякуємо всім учасникам за плідну працю і обов’язково викладачі відмітять ще раз усіх гарними оцінками у журналі!

Завантажити презентацію

Інтелектуально-творча гра «У світі загальноосвітніх дисциплін» (для студентів І курсів)

Інтелектуально-творча гра «У світі загальноосвітніх дисциплін» (для студентів І курсів)

Інтелектуально-творча гра «У світі загальноосвітніх дисциплін» (для студентів І курсів)

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ