Конспект  уроку з обслуговуючої праці на тему «Процес розкрою швейного виробу. Підготовка тканин до розкрою. Схеми розкладки лекал деталей спідниці на тканині»

Тип матеріалу: 
Навчальний рівень: 

Колодка Наталія Іванівна, вчитель обслуговуючої праці Коростенського міського ліцеюКолодка Наталія Іванівна,
вчитель обслуговуючої праці
Коростенського міського ліцею

 

Школа  8 клас

Тема. Процес розкрою швейного виробу. Підготовка тканин до розкрою. Схеми розкладки лекал деталей спідниці на тканині.  Практична робота. Розкроювання на тканині спідниці напівсонце кльош.

Мета: 

  • Навчальна: забезпечити засвоєння знань про техніку розкроювання лекал деталей спідниці на тканині.
  • Розвивальна: сприяти розвитку дрібної моторики, координації рухів.
  • Виховна: виховувати старанність, уважність під час виконання  практичної роботи, удосконалювати навички роботи в групі.

Обладнання: тканина, лекало, шпильки, ножиці, інструкційні картки, мультимедійна дошка.

Об’єкт праці: спідниця напівсонце кльош.

Тип уроку: формування компетентностей.

Хід уроку

І. Організаційний момент

(Перевірка присутності учнів,  підготовка їх до уроку. Створення позитивного емоційного настрою). Урок супроводжується слайдовою презентацією.

(слайд 1)  На екрані написаний вислів:

Мудрість народна нас научає ,
Що без охоти роботи немає.
Тож, щоби добре роботу зробити ,
Перш за все, треба цього захотіти .
Буде бажання, то й будь- яку справу
Буде виконувать дуже цікаво!

  • Дівчатка скажіть, як ви його розумієте?

Тож, я бажаю вам, наполегливості, старанності та працездатності в процесі роботи.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Бесіда за запитаннями.

- Що є основою викрійки? (базісна сітка)

- Які  мірки необхідні для побудови спідниці? (обхват талії, стегон, довжина виробу)

2. Розгадування кросворда (слайд 2)

  1) Як називають волокна отримані з волосяного покрову деяких тварин? (шерстяні)

2) Як називають волокна отримані під час розмножування коконів деяких метеликів? (шовкові)

3) Які з цих ниток міцніші? Як інакше їх називають? (повздовжні)

4) Текстильний матеріал, що утворюється в разі переплетення ниток основи й піткання? (тканина)

5) Вирізані з паперу деталі швейного виробу? (викрійки)

6) Як називають найбільш поширене хімічне волокно із деревної целюлози? (віскозне)

7) Штучний шовк, який за стійкістю до дії мікроорганізмів перевищує природний? (ацетатний)

Утворене слово «Розкрій»         (слайд 4)

ІІІ. Мотивація до уроку

Словника робота.

 Розкрій або розкроювання – один із найважливіших процесів пошиття одягу. Саме від якості розкроювання багато в чому залежить і якість майбутнього виробу  (слайд 5).

Хіба не диво: власноручно

Виготовляти одяг зручний?

Ескіз зробити, розкроїти, а потім вправно все пошити.

До школи як на дефіле ходить відомим куторє!

Але, щоб вправно працювати, потрібно знань багато мати,

А ще бажання, хист і вправність,

Щоб втілити усе в реальність!

  • І я впевнена, що знання, вміння та навички здобуті на сьогоднішньому уроці ви будете використовувати у  вашому подальшому житті. Отож, тема уроку «Процес розкрою швейного виробу…»(слайд 6)
  • Сьогодні на уроці ви повинні розкроїти деталі спідниці напів-сонце кльош на тканині.

IV.Вивчення нового матеріалу

Розповідь вчителя  (слайд 7)

Розкроювання – один із найважливіших процесів пошиття одягу. Він складається з 4 етапів:

  1. підготовка тканини для розкроювання
  2. розкладання деталей викрійки на тканині
  3. обкрейдування
  4. вирізування

До підготовлюваних робіт належать: (слайд 8)

а) декатирування тканини

б) розкладання деталей викрійки на тканині

Декатирування – це волога і теплова обробка тканини, яка застосовується перед розкроюванням виробу.

Декатирувати необхідно лляні, шовкові та штапельні тканини.

Під час розкладання слід пам’ятати правила розкроювання: (слайд 9)

  1. Суворо дотримуватися розмірів викрійки.
  2. Напрямок ниток основи повинен збігатися з напрямком повздовжньої осі кожної деталі.

а) Як визначити нитку основи?

Для розкроювання швейних виробів, що мають парні та симетричні деталі (спідниця, брюки), тканину складають лицьовим боком усередину і обвівши крейдою викрійку, викроюють одразу дві парні деталі. За такого способу одна деталь буде передня, а друга задня.

На тканині розкладають великі деталі викрійки (передні та задні полотнища спідниці), а потім дрібніші (пояс).

Обкрейдування: (слайд10)

Першу лінію (суцільну) наносять по контуру викрійки, другу(штрихову) із припуском на шви. Товщина ліній має бути не більше 0,1 см, при цьому необхідно нанести на тканині всі контрольні точки й лінії, що є на викрійці.

Перед вирізуванням на тканині додають припуски на шви й обробку:

Бокові шви 1,5-2 см

Верхній зріз 1 см

Обробка нижнього зрізу спідниці 3-5 см

Обробка пояса 1 см

Пам’ятайте! Під час вирізування тканину від столу не піднімають, ножиці тримають гострим кінцем униз і лівою рукою підтримують відрізну частину тканини. Виточки на деталях виробу не вирізують.

V.Практична робота.   

«Розкроювання виробу» (слайд 11-13)

А) інструкційна карта

Б) т/б під час роботи з голками…

Після розкроювання спідниці  інтелектуальна гра  (слайд 14)

 Огляд найкращих виробів.

VI. Рефлексія.  Підбиття підсумків уроку  (слайд  15)

  • Чого нового ви навчились на цьому уроці? (розкроювання – один із найважливіших процесів пошиття одягу)
  • Що можна сказати про ваші вміння із розкрою? ( як правильно розкладати лекала на тканину, по нитці основи і спочатку великі деталі, а потім дрібні).
  • Наскільки самостійно ви виконуєте роботу?

VII. Прибирання робочих місць.

Презетація до уроку. Завантажити

Презентація до уроку

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Тернопільський національний педагогічний університет ім.В.Гнатюка

Буяк Богдан БогдановичРектор університету
доктор філософських наук,
професор Буяк Богдан Богданович