Конспект бінарного уроку на тему: В.Сухомлинський «Снігуроньчина пісня». Музичні інтонації. Пісня « Кольорові пташки» муз. В.Івасюка, сл. В.Лучука. Слухання музики. Презентація.

Навчальний рівень: 

 Міфтєєва Ніна Іванівна, вчитель початкових класів  Мелітопольської загальноосвітньої школи І ступеня №3  Мелітопольської міської ради Запорізької області   Міфтєєва Ніна Іванівна,
вчитель початкових класів
 Мелітопольської загальноосвітньої школи І ступеня №3
 Мелітопольської міської ради Запорізької області  

 

                                                          

 

 

 

 

  Маковський Денис Олексійович, вчитель музичного мистецтва  Мелітопольської загальноосвітньої школи І ступеня №3 Мелітопольської міської ради Запорізької областіМаковський Денис Олексійович,
вчитель музичного мистецтва
 Мелітопольської загальноосвітньої школи І ступеня №3
Мелітопольської міської ради Запорізької області  

Мета: Продовжити ознайомлення дітей з творчістю В.Сухомлинського, знайомство з казкою « Снігуроньчина пісня»; формувати повноцінні навички читання. Закріпити знання про елементи музичної мови. Розучування пісні  «Кольорові пташки». Вчити сприймати та розуміти літературні та музичні твори.            
 Розвивати уяву, усне зв’язне мовлення, творче мислення, музично-ритмічний слух, вокально-хорові навички.
 Виховувати позитивне ставлення до літературних творів,  бажання читати, плекати в учнях любов до природи, української музики.
Обладнання: підручник, презентація, малюнки, сніжинки, синтезатор.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

     Хід уроку

І. Організаційна частина уроку.
Станьте струнко, схаменіться, 
Один одному всміхніться.
Ось вже дзвоник пролунав, 
До уроку нас позвав.
Тож і ми часу не гаймо,
 Свій урок розпочинаймо.

Музичне привітання.
Привітаємося звично
Привітаємось музично
Добрий день, Вам діти,
Я вітаю Вас.
Здрастуйте, учителю, здрастуй любий клас.
Діти, сьогодні ми проведемо цікавий урок, тому що він буде поєднувати в собі два предмети: читання та музичне мистецтво, які будуть доповнювати один одного. 
слайд
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
слайд
Діти, як ви вважаєте, яким має бути наш урок?
Урок наш має бути (цікавим, творчим, продуктивним, веселим, пізнавальним, навчальним).
слайд
- Якими  ви будете на уроці?
 2. Вправа « Незакінчене речення».
Ми будемо (дружними, активними, уважними, творчими). 
Урок наш пройде під девізом, прочитаймо його:

слайд
Виразно читаємо,
Чітко слова промовляємо, 
Мову й уяву свою розвиваємо
Та музику вивчаємо.
слайд
 3. Виконаємо  вправу для дихання та артикуляційну гімнастику
 ( губи, язик): 
- спокійно вдихніть повітря через ніс і так само видихніть його через рот;
А на уроці музики дихаємо так: уявімо, що в нас на руці пір'я, і його потрібно здути, спочатку здуваємо сильно, потім плавно;
«Сховай скарб»
- рот закритий, напруженим язиком упирайтесь то вправу, то в ліву щоку;
- проартикулюйте голосні звуки без голосу а, о, у, і,
також проартикулюйте приголосний звук "р" 

4. Молодці, діти, тепер ви зможете прочитати слова на «піраміді», які сприятимуть  підвищенню швидкості читання: 

слайд

Конспект уроку на тему: В.Сухомлинський «Снігуроньчина пісня». Музичні інтонації. Пісня « Кольорові пташки» муз. В.Івасюка, сл. В.Лучука. Слухання музики. Презентація.

 

-    прочитайте 3 слово;
-    прочитайте останнє слово;
-    прочитайте передостаннє слово.

слайд
 Щоб правильно вимовляти звуки і чисто говорити проведемо фонетичну зарядку  ( читає вчитель)
Чистомовка:
                Ма-ма-ма – прийшла до нас зима.
                                      Ло-ло-ло – кучугури намело.
                                      Дем-дем-дем – саночки візьмем.
                                      Ам-ам-ам-ой, весело нам.
-    читаємо разом ( вимовляйте чітко, правильно кожний звук);
-    читаємо по рядах ( гарно, але ще зверніть увагу);
-    читають індивідуально.

слайд

Давайте попрацюємо над чистотою інтованування на  перший склад «ма» Підняти дітей
Ма-ма-ма…
Ло-ло-ло…

Молодці, діти.  Давайте повернемось до читання. Прочитайте, з твором якого письменника ми будемо сьогодні працювати?
слайд
                                           Василь Сухомлинський
                                                           слайд
- Хто такий В.Сухомлинський?
- Де любив проводити уроки Сухомлинський?
слайд
-  А тепер спробуйте прочитати назву твору.
Сн.г.р.ньч.н.     п.сн.
слайд
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Мета уроку: сьогодні ми продовжимо роботу з творчістю Сухомлинського, ознайомимося з казкою « Снігуроньчина пісня».
- Денисе Олексійовичу, а яка буде тема музичної частини уроку? 
А на музичній частині уроку ми закріпимо знання про елементи музичної мови, відчуємо як в  музиці  за допомогою інтонації може зображуватися природа та образи і вивчимо нову пісню.

- Діти, я вам пропоную відгадати загадку:
    *      *        *
Стало біло навкруги -
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди,
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались? Я.... (Зима)
слайд
- А яка зараз пора року?  Тож сьогодні до кого ми завітаємо в гості? ( до зими). 
     Метод «Передбачення».
слайд
- Як ви вважаєте, про що піде мова у казці? 
2. Словникова робота. У тексті вам зустрінуться слова, прочитайте їх «луною»,  зверніть увагу на наголос.
слайд
заме́ти
озе́рце
озерце́
сльота́вої
буру́лька
ката́тимуться

- Значення якого слова вам не зрозуміло?
- Які виникають асоціації зі словом  сльотавої ? ( робота зі словником).              

 слайд
Сльота – хмарна, вогка погода з дощем або мокрим снігом.
Дійсно, це так. А у нас сьогодні сльотава погода? 

 слайд

Бурулька – льодинка у вигляді загостреної донизу палички, що утворюється при стіканні на морозі води з даху, гілок дерев тощо.
Читання казки вчителем  ( під музику).  Слухайте уважно!
- Діти, чи сподобалась вам казка?
-  Чи всі слова вам знайомі?  
-  А давайте впевнимося, чи справдились ваші передбачення?
- Які почуття вас охопили?
- Що найбільше схвилювало?
- А ви чули музичний супровід?
 - А якою темою вони об’єднані? (зима). Ця тема прослідковується як в літературному творі, так і в музичному.
Діти, Ви напевно вже втомилися і нам потрібно відпочити.
 Фізкультхвилинка.
Діти співають пісню « Морозець» і виконують рухи.
Дякую, добре відпочили, а тепер давайте повернемось до роботи над текстом. 
4. Робота з підручником.
Читання тексту « ланцюжком».
- Про що розповідається у казці?
- Про яку пору року йде мова? 
Діти давайте повернемось до музичної частини. Я теж вам хочу повідомити дещо цікаве. Є композитори, які також писали багато музичних творів про пори року, і зараз ми з вами прослухаємо один із них, тільки будьте дуже уважні, яка це пора року?                                  
Слухання музики Антоніо Вівальді "Пори року".
А може це осінь? 
Доведіть! 
Правильно, це зима. 
- Який настрій передає музика? 
- А які почуття?
За допомогою музики композитор передав характер зими. 

Дійсно, ця тема прослідковується як в літературному творі, так і в музичному.
- Зачитайте, які відбулися зміни в природі? 
-  Хто прилетів до озерця? 
-  Прочитайте, що вона робила біля озерця?
- Чому Снігуроньчина пісня раптово обірвалася? 
- Яким ви уявили Діда Мороза?
А в музиці також можна зообразити образ  Діда Мороза, послухайте музичний твір і уявіть
Слухання музики Шуман «Дід Мороз».
- Якого Діда Мороза ви уявили?
- Ось ви уявили два образи у літературному та музичному творі чи співпадають ці образи?
-  Що зробила Снігуронька?
- Як ви зрозуміли, на що перетворилася Снігуроньчина пісня? 
- Хто прийшов до озерця? 
- Що вона побачила? 
- Куди вона її понесла? 
- Що  потім сталося з бурулькою? 
- Чому пташиний спів став продовженням Снігуроньчиної пісні?  
- То кого показав Сухомлинський в образі Снігуроньки у своїй казці? 
- Яких пташок можна зустріти в лісі взимку?
- Яких пташок можна зустріти на нашому подвір’ї?
- Як треба про них піклуватися взимку? 
Ніно Іванівно, Ви пригадали з дітками зимуючих птахів, а я пропоную, Вам, діти, і шановні гості разом прослухати та вивчити пісню « Кольорові пташки» 
- Яка пісня за характером? 
- Вам сподобалась пісня? Чим?
- Чому пісня має таку назву?
- А давайте її вивчимо?
- Прослухавши пісню, як птахів можна назвати в загальному?
- А в нашому творі кольорові пташки? 
- А як ви думаєте, які вони?
V. Підсумок уроку.
- Над чим ми працювали на уроці? 
- Чи сподобалась вам казка, а пісня?
- Чим саме сподобалась казка?
- Чим саме сподобалась пісня?
- Яка основна думка цих творів? 
VІ. Домашнє завдання.
1.Виразне читання казки, співати пісню.

 

 Презентація до уроку на тему: В.Сухомлинський «Снігуроньчина пісня». Музичні інтонації. Пісня « Кольорові пташки» муз. В.Івасюка, сл. В.Лучука. Слухання музики.

 Презентація до уроку на тему: В.Сухомлинський «Снігуроньчина пісня». Музичні інтонації. Пісня « Кольорові пташки» муз. В.Івасюка, сл. В.Лучука. Слухання музики.

Завантажити презентацію

Вчителі  Мелітопольської загальноосвітньої школи І ступеня №3  Міфтєєва Ніна Іванівна та Маковський Денис Олексійович

 Бінарний урок з літературного читання та музичного мистецтва на тему: В.Сухомлинський «Снігуроньчина пісня». Музичні інтонації. Пісня « Кольорові пташки» муз. В.Івасюка, сл. В.Лучука. Слухання музики. Презентація.

 Бінарний урок з літературного читання та музичного мистецтва на тему: В.Сухомлинський «Снігуроньчина пісня». Музичні інтонації. Пісня « Кольорові пташки» муз. В.Івасюка, сл. В.Лучука. Слухання музики. Презентація.

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Національний фармацевтичний університет у м.Харкові

ФАРМАЦІЯ СЬОГОДЕННЯ – ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПЕРЕД МАЙБУТНІМ
Ректор університету
Черних В. П. Черних
Валентин Петрович –