Конспект інтегрованого уроку на тему: «Виконання алгоритмів у середовищі програмування при розв’язуванні задач за формулами»

Тип матеріалу: 
Навчальний рівень: 

Музичка Наталія Сергіївна, вчитель інформатики Навчально-виховного комплексу №24, м. Кам’янськеМузичка Наталія Сергіївна,
вчитель інформатики
Шевченко Ірина Анатоліївна,
вчитель математики
Навчально-виховного комплексу №24,
м. Кам’янське

Мета: закріпити навички обчислень за формулами; перевірити знання основних формул;
формувати елементи аналітичного розв’язування задач;
посилювати міжпредметні зв’язки;

формувати вміння складати лінійні алгоритми та виконувати їх у середовищі програмування Python;
розвивати логічне та алгоритмічне мислення; вміння працювати в групі, тренувати увагу, пам’ять;
розвивати комунікативні вміння та навички учнів, ініціативність і підприємливість, математичну та інформаційно-цифрову компетентності;

виховувати інформаційну культуру, доброзичливість, толерантність, тактовність по відношенню один до одного, почуття колективізму, ввічливість, відповідальність за доручену справу, наполегливість у досягненні мети.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

Хід уроку

Дорогу здолає той, хто йде,

а математику – той, хто мислить.

  1. Організаційний момент

Учитель інформатики  Добрий день!

Учитель математики  Добрий день! Діти у нас сьогодні незвичайний урок, на якому присутні гості. Привітайтеся з ними. А ще ми заглянемо у майбутнє і спробуємо відчути себе дорослими.

  1. Перевірка домашнього завдання

Учитель математики 

  1. Домашнім завданням було знайти значення виразу. Діти сідають за той стіл, де написана відповідь до їхнього виразу.
  2. Нагадайте, які формули ви застосовували, виконуючи  домашнє завдання. Проставте собі бали за домашнє завдання в листки оцінювання.
  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ЖИТТЄВОГО ДОСВІДУ

Учитель інформатики  Діти, ви об’єднані в три групи. Учасники кожної групи знаходяться сьогодні … ні не в одному човні, а в одному автомобілі. Номери ваших автомобілів – це шифр. Використовуючи дешифратор (увага на екран!), дізнайтесь, на машині якої марки ви сьогодні подорожуєте (мазда, хонда, опель).

Кожна група, визначтесь, будь ласка, хто буде водієм вашого автомобіля. Водії, заберіть свої емблеми.

Ми вирушаємо в путь. Щасливої вам дороги!

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель математики: Уявимо, що ви вже дорослі, маєте авто і купили ділянку. Договір купівлі та карта, на якій вказано місце розташування вашої ділянки перед вами.

  1. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

Учитель математики  На спідометрах вашої машини вказана швидкість з якою ви можете їхати. Давайте визначимо яка група затратить менше часу на дорогу до своєї ділянки?

Задача 1. Знаходження часу, коли відомі швидкість і відстань.

Учитель інформатики  Зверніть увагу, діти, у кожної групи свої ділянки, різні відстані до них, ваші автомобілі рухаються з різною швидкістю. Тож кожна група отримає свій результат. Але у вас у всіх буде однаковий алгоритм вирішення задачі. Давайте складемо у графічній формі алгоритм визначення часу, за який ви дістанетеся до своїх ділянок. Скористайтесь пам’яткою складання алгоритмів при розв’язуванні задач, що міститься в ваших опорних конспектах. Заповніть елементи блок-схеми до задачі №1. Іди до дошки_____________.

Учитель математики 

Учитель інформатики  Виконайте обчислення у програмі Рython, вікно якої відкрито на ваших комп’ютерах. Нагадую, що записувати команди треба після спеціальної позначки-запрошення. Пригадайте, що знак множення позначається зірочкою, ділення – косою рискою.

Перевірте результати обчислення. Чи співпали вони з тими, які ви отримали, вирішуючи задачу? Чудово.

Проставте собі бали за першу задачу в листах самооцінювання.

Фізкультхвилинка

Учитель інформатики  Ось ви й приїхали на свої ділянки. Напевно, втомилися. Тож час перепочити та відновити сили за сніданком. Для того щоб приготувати смачні страви, вам треба виконати певні дії.

Пам’ятаєте гру «Крокодил»? Давайте пограємо. Тоді почнемо.

Зривати яблука та груші, дотягуватися до гілок.

Збирати гілки та рубати дрова для багаття.

Набирати воду з криниці.

Релакс

Учитель математики  Подивіться яка краса вас оточує…відео

Але ваша ділянка не має огорожі. Тому, щоб гризуни не потрапили і не знищили ваш урожай, її треба огородити. Спробуйте визначити, якої довжини треба побудувати паркан.

Задача 2. Знаходження периметра прямокутника.

Учитель інформатики  Складаємо алгоритм визначення периметру прямокутника.

Іди до дошки, ______________

Учитель математики 

Учитель інформатики  Виконуємо обчислення у програмі Рython.

Перевірте результати. Проставте собі бали за другу задачу в листах самооцінювання.

Вчитель:  Любі діти, подивіться, ваші ділянки пустують. А там могли б рости червонощокі яблука, солодкі груші, запашні абрикоси, соковиті сливи. Смачно?!

Тож давайте на половині ділянки посадимо овочі. Визначте скільки квадратних  метрів ділянки вам треба зорати?

Задача 3. Знаходження частини площі прямокутника.

Учитель інформатики  Складаємо алгоритм визначення площі ділянки, яку треба зорати.

Іди до дошки, ______________

Учитель математики 

Учитель інформатики  Виконайте обчислення у програмі Рython. Перевірте результати. Проставте собі бали за треті задачу в листах самооцінювання.

Вчитель математики:  А на незораній ділянці давайте закладемо сад. Для повноцінного розвитку кожному плодовому дереву потрібно 4 м2. Визначте скільки дерев може рости у вашому садку?

Задача 4. Визначення кількості дерев. Хто бажає вирішувати цю нестандартну задачу? По 2 учні з кожного автомобіля.

Учитель інформатики  Поки працюють наші «Зірочки» («Мислителі», «Плюсики»), ми зараз дізнаємося, яку оцінку кожен із вас хоче сьогодні отримати на уроці.

Виконайте словесний алгоритм. Записуйте в опорних конспектах тільки результат виконання дії.

Задумайте число, менше за 10.

Помножте задумане число на три.

До результату додайте задумане число.

Закресліть першу цифру.

До числа, що залишилося, додайте 2.

Знайдену суму поділіть на 4.

До результату додайте 8.

Отримали 10.

Проставте собі бали за це завдання в листках самооцінювання.

Вчитель математики   задача №4   обговорення

  1. Рефлексія.

Вчитель: Ви сьогодні були гарними господарями. А тепер нагадайте мені, які знання  з математики та інформатики стали у нагоді?

  1. Підсумки уроку

Дуже гарно сьогодні працювали …

Вдячна за працю …

Активними були…

Підрахуйте бали на листках самооцінювання

  1. Домашнє завдання

За гарну роботу ви отримуєте нагороду – плоди з вашого саду … з домашнім завданням на наступний урок)).

(На роздрукованих яблуках написано домашнє завдання)

Виконання алгоритмів у середовищі програмування
при розв’язуванні задач за формулами

ПАМ’ЯТКА

План дій при складанні алгоритму розв’язування задачі

  1. Уважно прочитати умову задачі.

Визначити:

– що дано?

– що треба знайти?

  1. Визначити спосіб розв’язування задачі.
  2. Скласти блок-схему алгоритму.
  3. Перевірити правильність складання алгоритму на конкретних значеннях змінних.

Конспект інтегрованого уроку на тему: «Виконання алгоритмів у середовищі програмування при розв’язуванні задач за формулами"

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Національний фармацевтичний університет у м.Харкові

ФАРМАЦІЯ СЬОГОДЕННЯ – ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПЕРЕД МАЙБУТНІМ
Ректор університету
Черних В. П. Черних
Валентин Петрович –