Конспект уроку на тему: «Зв'язок прикметників з іменниками. Вимова і написання слова червоний»

Тип матеріалу: 
Навчальний рівень: 

Шевчук Світлана АнатоліївнаШевчук Світлана Анатоліївна,
вчитель початкових класів
Тетилівського НВК
Шумського району
Тернопільської облас
ті

Мета: продовжити вивчення прикметника як частини мови, навчити влучно добирати прикметники до іменників, узгоджуючи в роді, числі та відмінку; правильно називати предмет за його ознаками; розвивати зв’язне мовлення; розширювати словниковий запас, доповнюючи текст прикметниками; виховувати ввічливість, любов до природи, до рідної мови, повагу до традицій українського народу.

Обладнання: квітка з окремими пелюстками, малюнки, картки двох кольорів, вислів про мову.

Хід уроку

I. Організаційний момент
Дзвоник пролунав веселий
Дружно всіх він кличе в клас.
Щось цікаве на уроці
Пропоную я для вас.

II. Перевірка домашнього завдання
- Прочитайте віршик.
- Які слова ви підкреслили?Чому?
- На які питання відповідає прикметник?

III. Мотивація навчальної діяльності.
• На галявині росла квітка-семицвітка. Подув вітерець і облетіли усі листочки.  Давайте позбираємо їх усіх і при цьому виконаємо ряд завдань.

IV. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати прикметник і шукати зв'язок його з іменниками.

V. Вивчення нового матеріалу.
1. Каліграфічна хвилинка
- Часто прикметниками виступають кольори.  Переставте букви в слові і ви отримаєте зашифрований колір.

ВОРИЧЕНИЙ

Че ер во ни ий червоний

- Запишіть цей колір цілий рядочок. 
- Ви справилися добре. Молодці! Тому ми можемо прикріпити першу пелюстку у квітці-семицвітці. ми можемо прикріпити першу пелюстку у квітці-семицвітці.

2. Гра «Добери назви ознак» (робота в групах)
- Розгляньте малюночки. Доберіть до них якомога більше слів-ознак. (усно)

Гра «Добери назви ознак» (робота в групах) 3.	Робота з підручником (с.88, впр1)

3. Робота з підручником (с.88, впр1)
- До нас завітав звірок. Відгадайте хто це, почувши лише його характеристику: бурий, вайлуватий, сильний. (ведмідь)
До нас завітав звірок. Відгадайте хто це, почувши лише його характеристику: бурий, вайлуватий, сильний. (ведмідь)- Прочитайте самостійно терст-вправу про ведмежатко.
- Розгляд ілюстрацій. Побудова речень за їх змістом.
- Прочитайте виразно діалог. Чому Миш-Миш написано з великої літери?

4. Фізкультхвилинка
(Ми ходили у лісок)

5. Гра «Відгадай!». (усно)
- Вам потрібно описати будь-який предмет , вказуючи найхарактерніші його ознаки. Той, хто першим відгадав. Описує свій предмет.
-  За цю гру ми маємо прикріпити ще одну пелюстку.

6. Робота з підручником (с.89 впр3.)6. Робота з підручником (с.89 впр3.)
- Прочитайте текст
- Спишіть пораду старого мудрого борсука.
- Підкресліть прикметники.
- Зверніть увагу на виділене слово.
- Які ви знаєте ввічливі слова?
- За це завдання ви отримуєте ще одну пелюстку.

7. Гра «Світлофор».
На парті біля кожної дитини лежать картки зеленого і червоного кольору).
- Я буду називати різні слова а ваше завдання сигналізувати мені картками: якщо чуєте прикметник, то піднімайте зелену картку, а якщо не прикметник, то червону.

  • Парта 7. Гра «Світлофор».
  • Білий
  • Сіль
  • Холодний
  • Яскраве
  • Бігти
  • Щасливий 

- Молодці! Отримайте наступну пелюстку.

VI.    Підсумок уроку

1.«Кубик  Блума»
- Щоб отримати останню пелюстку вам потрібно пограти у кубика, на гранях яких записані  запитання.«Кубик  Блума»

  • Назви …
  • Придумай…
  • Чому…
  • Поясни…
  • Запропонуй…
  • Поділись…

2. Рефлексія
- Що найбільше сподобалося на уроці?
- Які види роботи  хотіли б повторити на наступних  уроках? 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

Ректор університету
Крижанівський
Євстахій Іванович –