Конспект уроку на тему: «Зв'язок прикметників з іменниками. Вимова і написання слова червоний»

Тип матеріалу: 
Навчальний рівень: 

Шевчук Світлана АнатоліївнаШевчук Світлана Анатоліївна,
вчитель початкових класів
Тетилівського НВК
Шумського району
Тернопільської облас
ті

Мета: продовжити вивчення прикметника як частини мови, навчити влучно добирати прикметники до іменників, узгоджуючи в роді, числі та відмінку; правильно називати предмет за його ознаками; розвивати зв’язне мовлення; розширювати словниковий запас, доповнюючи текст прикметниками; виховувати ввічливість, любов до природи, до рідної мови, повагу до традицій українського народу.

Обладнання: квітка з окремими пелюстками, малюнки, картки двох кольорів, вислів про мову.

Хід уроку

I. Організаційний момент
Дзвоник пролунав веселий
Дружно всіх він кличе в клас.
Щось цікаве на уроці
Пропоную я для вас.

II. Перевірка домашнього завдання
- Прочитайте віршик.
- Які слова ви підкреслили?Чому?
- На які питання відповідає прикметник?

III. Мотивація навчальної діяльності.
• На галявині росла квітка-семицвітка. Подув вітерець і облетіли усі листочки.  Давайте позбираємо їх усіх і при цьому виконаємо ряд завдань.

IV. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати прикметник і шукати зв'язок його з іменниками.

V. Вивчення нового матеріалу.
1. Каліграфічна хвилинка
- Часто прикметниками виступають кольори.  Переставте букви в слові і ви отримаєте зашифрований колір.

ВОРИЧЕНИЙ

Че ер во ни ий червоний

- Запишіть цей колір цілий рядочок. 
- Ви справилися добре. Молодці! Тому ми можемо прикріпити першу пелюстку у квітці-семицвітці. ми можемо прикріпити першу пелюстку у квітці-семицвітці.

2. Гра «Добери назви ознак» (робота в групах)
- Розгляньте малюночки. Доберіть до них якомога більше слів-ознак. (усно)

Гра «Добери назви ознак» (робота в групах) 3.	Робота з підручником (с.88, впр1)

3. Робота з підручником (с.88, впр1)
- До нас завітав звірок. Відгадайте хто це, почувши лише його характеристику: бурий, вайлуватий, сильний. (ведмідь)
До нас завітав звірок. Відгадайте хто це, почувши лише його характеристику: бурий, вайлуватий, сильний. (ведмідь)- Прочитайте самостійно терст-вправу про ведмежатко.
- Розгляд ілюстрацій. Побудова речень за їх змістом.
- Прочитайте виразно діалог. Чому Миш-Миш написано з великої літери?

4. Фізкультхвилинка
(Ми ходили у лісок)

5. Гра «Відгадай!». (усно)
- Вам потрібно описати будь-який предмет , вказуючи найхарактерніші його ознаки. Той, хто першим відгадав. Описує свій предмет.
-  За цю гру ми маємо прикріпити ще одну пелюстку.

6. Робота з підручником (с.89 впр3.)6. Робота з підручником (с.89 впр3.)
- Прочитайте текст
- Спишіть пораду старого мудрого борсука.
- Підкресліть прикметники.
- Зверніть увагу на виділене слово.
- Які ви знаєте ввічливі слова?
- За це завдання ви отримуєте ще одну пелюстку.

7. Гра «Світлофор».
На парті біля кожної дитини лежать картки зеленого і червоного кольору).
- Я буду називати різні слова а ваше завдання сигналізувати мені картками: якщо чуєте прикметник, то піднімайте зелену картку, а якщо не прикметник, то червону.

  • Парта 7. Гра «Світлофор».
  • Білий
  • Сіль
  • Холодний
  • Яскраве
  • Бігти
  • Щасливий 

- Молодці! Отримайте наступну пелюстку.

VI.    Підсумок уроку

1.«Кубик  Блума»
- Щоб отримати останню пелюстку вам потрібно пограти у кубика, на гранях яких записані  запитання.«Кубик  Блума»

  • Назви …
  • Придумай…
  • Чому…
  • Поясни…
  • Запропонуй…
  • Поділись…

2. Рефлексія
- Що найбільше сподобалося на уроці?
- Які види роботи  хотіли б повторити на наступних  уроках? 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Нові матеріали

60 354 абітурієнти отримали рекомендації на бюджет. Що робити далі?
Українські виші отримають 100 млн грн на базове фінансування науки
Використання заводських матеріалів в курсовому проектуванні з дисципліни «Планування та організація діяльності підприємства». Методична розробка
Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич обговорила перспективи вищої освіти з тернопільськими педагогами
У МОН визначились з кандидатурою освітнього омбудсмена
За перший тиждень вступної кампанії абітурієнти створили майже 120 000 електронних кабінетів
Документи про середню освіту є дійсними без печатки школи, - роз'яснення МОН
Обсяги державного замовлення на підготовку фахівців у 2019 р.
Автору підручника з історії України рекомендували замінити термін російсько-українська війна на "гражданский конфликт"
Лілію Гриневич не пустили в школу

Популярний ВНЗ

Тернопільський національний педагогічний університет ім.В.Гнатюка

Буяк Богдан БогдановичРектор університету
доктор філософських наук,
професор Буяк Богдан Богданович