Конспект уроку на тему: «Аплікації з тканини. Прийоми різання тканини та особливості їх з’єднання з папером»

Тип матеріалу: 
Навчальний рівень: 

Галела Ірина Євгенівна,
вчитель початкових класів
Стегниківської філії  НВК “ Лозівська ЗОШ I-III ст.- ДНЗ”
Байковецької сільської ради
Тернопільської області


Мета: навчити учнів виготовляти листівку з тканини; удосконалювати вміння різати тканину та з’єднувати її з папером; раціонально використовувати матеріал; сформувати  в учнів поняття про світ професій “художник”, “фотограф”; закріплювати вміння учнів складати текст для вітальної листівки; розвивати естетичний смак, творче мислення, фантазію, акуратність; виховувати любов до матері, бабусі; старанність, охайність у роботі; повагу до людей даних професій.

Обладнання: тканина, кольоровий двосторонній карток, ножиці, клей, лінійка, простий олівець, крейда.

ПЛАН УРОКУ

І. Підготовка робочих місць.

ІІ. Організаційна частина.

ІІІ. Актуалізація опорних знань, повідомлення теми та мети уроку.

ІV.  Демонстрація вчителем готових зразків виробу,

V.  Інструктаж по виготовленню виробу.

VІ.  Правила техніки безпеки з ножицями, клеєм.

VІІ.  Фізкультхвилинка.

VІІІ.  Самостійна робота.

ІХ. Виправлення недоліків та допомога невстигаючим. Естетичне оздоблення виробу.

Х. Оцінювання робіт.

ХІ. Підсумок уроку.

ХІІ. Прибирання робочих місць.

 

Хід уроку

І. Підготовка робочих місць

— Подивіться, будь ласка, чи є на ваших партах тканина, картон, ножиці, клей, простий олівець, крейда.

ІІ. Організаційна частина

— Поверніться, будь ласка, вправо, вліво, подаруйте свою щиру усмішку своєму сусідові. А тепер подаруйте свої чудові усмішки мені.

ІІ. Актуалізація опорних знань, повідомлення теми та мети уроку

Відгадування загадки.

Де вона проходить – 
Там травиця сходить,
Квіти розцвітають,
Солов’ї співають. (Весна)

Бесіда

— За що ви любите весну?

— Яке перше весняне свято ми святкуємо?

— Ви правильно сказали, що це 8 Березня.

— Кого ми вітаємо в цей день? (Відповіді дітей)

— Як сказав Т. Г, Шевченко: “…Хто матір забуває, того Бог карає, того люди цураються, в хату не пускають!”.

— І цей вислів буде девізом нашого уроку.

— А які прислів’я ви знаєте про маму.

  • Нема такого краму,  аби купив тата й  маму.
  • У дитини болить пальчик, а у матері – серце.
  • При сонці тепло, при матері добро..

— Тож, сьогодні на уроці ми будемо виготовляти листівку з тканини для наших найдорожчих, найрідніших мам.

— А ви знаєте, де виготовляють вітальні листівки?(У друкарнях).

— А хто виготовляє їх? (Художники, фотографи).

— Хто такий художник? (Це творчий працівник у галузі образотворчого мистецтва).

— Що це за професія фотограф? (Людина, що створює  фотографії за допомогою фотокамери).

— Бачите, скільки людей задіяно.

— А сьогодні ми будемо і художниками, і фотографами.

Розповідь з елементами бесіди

— Але перш, ніж розпочати  роботу над  виготовленням листівки, давайте пригадаємо , що вам відомо про тканини? (Відповіді дітей).

— З чого складаються тканини? (З волокон).

—  Волокна, в свою чергу, можуть бути натуральними  та хімічними. Будь-яка тканина має два боки: лицьову і виворітну. На лицьовому боці рисунок більш виразний та яскравий, а на виворітньому – блідий та розмитий.

— Які ви знаєте властивості тканин? (Товщина, ширина, довжина, щільність, міцність, зминальність, м’якість, блиск).

ІVДемонстрація вчителем готових зразків виробу

— Подивіться  на ці готові листівки.

— Який матеріал використано для основи листівки? (Картон).

— З чого виготовлені квіти на листівках? (З тканини).

— Які квіти зображено? (Відповіді дітей)

VІнструктаж по виготовленню виробу

  1. Покладіть  перед собою  зразки тканини, які ви принесли на урок.
  2. Ви маєте всі шаблони на парті. Візьміть потрібний вам шаблон, прикладіть до виворітної сторони тканини та відмалюйте крейдою.
  3. Виріжте по контуру.
  4. Після того, як ви виконаєте всі елементи, які мають бути на листівці, візьміть двосторонній кольоровий картон, зігніть його по горизонталі на дві рівні частини.
  5. Змастіть тканину з виворітнього боку клеєм та наклейте на зовнішній стороні картону всі по черзі елементи.
  6. Запишіть у листівці вітання та побажання.
  7. Готову листівку покладіть, щоб підсохла.

VІ.  Правила техніки безпеки з ножицями, клеєм

— У мене в руках є м’ячик. За допомогою нього ми зараз повторимо правила техніки безпеки. Кому я кину м’яч, той називає одне правило і відкидає мені назад м’яч.

Правила користування ножицями

1). Не можна гратися, брати в руки без потреби, передаємо кільцями до товариша.

2).  Класти ножиці так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

3). У процесі різання уважно слідкувати за розміткою.

4). Не залишати ножиці після роботи у відкритому вигляді.

Правила користування клеєм.

1). Клей намащувати пензликом, не розливаючи на папір.

2). Не брати до рота, не торкатись до очей.

VІІ.  Фізкультхвилинка

VІІІ.  Самостійна робота

Стежу за роботою дітей, допомагаю. Надаю учням відповідні консультації та допомогу при потребі. Виправляю помилки.

ІХ. Виправлення недоліків та допомога невстигаючим. Естетичне оздоблення виробу.

Складання тексту листівки

1). Оформлення звертання

2). Вітання

3). Побажання

Наприклад:   Дорога моя матусю!

 Щиро вітаю Тебе з святом 8 Березня.

Бажаю міцного здоров’я, щастя і багато радості.

Твій (твоя) син (дочка)

Х. Оцінювання робіт

      Вербальне оцінювання робіт. Виставка листівок.

ХІ. Підсумок уроку

Гра “Інтерв’ю”

— Ось і закінчився наш урок. Зараз я готую замітку в газету про ваші враження від уроку і хочу взяти у вас інтерв’ю.

— Що ми сьогодні виготовляли на уроці?

— До якого свята ми виготовляли листівку?

— З яких матеріалів ми її виготовляли?

ХІІ. Прибирання робочих місць

 

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ