Конспект уроку на тему: «Апаратне забезпечення інформаційних систем»

Тип матеріалу: 
Предмет: 
Навчальний рівень: 

Шмигельська Марія Михайлівна,
вчитель інформатики
Дзвиняцької ЗОШ І-ІІІ ступенів
Борщівського району Тернопільської області 


Мета: навчальна: навчити учнів розрізняти пристрої архітектури комп’ютера;

розвивальна: формувати та розвивати вміння та навички з використання операційних пристроїв, пам'ять, мислення, увагу, ін­терес до вивчення інформатики;

виховна: формувати звичку дотримуватися правил техніки безпеки та поведінки в кабінеті інформатики.

Тип уроку:  засвоєння нових знань.

Методи і прийоми: словесні методи навчання: узагальнена бесіда, пояснення вчителя; практичні методи навчання: вправи (творчі, тренувальні, практичні, коментовані); прийоми викладання: завдання, показ зразка; прийоми учня: слухання, писання, задавання питань, практична робота за комп’ютером; прийоми педагогічного впливу: приклад, зауваження.

Обладнання уроку: підручник, презентація на тему «Що таке інформація?» у комп’ютері.

Література

1) Морзе Н. В. Методика навчання інформатики: Навч. посіб.: 3 ч. / За ред.. М. І. Жалдака. – К.: Навчальна книга, 2004. – Ч.1: Загальна методика навчання інформатики. – 256 с.

Перебіг уроку (45 хв.).

І. Організаційний момент (1 – 2 хв.).

Привітання вчителя з класом; перевірка присутніх.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності (7 – 10 хв.).

Учням пропонується переглянути відео фрагмент, під час перегляду якого, занотувати у зошит основні відомості.

IІI. Актуалізація опорних знань (2 – 3 хв.).

  1. Що нового ви дізналися з відео фрагменту?
  2. Які основні моменти ви виділи лили?
  3. Які ви знаєте види архітектури комп’ютера?
  4. Чи зрозуміли ви схеми внутрішньої та зовнішньої архітектури комп’ютера?

ІV. Подання нового матеріалу (10 – 15 хв.).

Апаратна частина сучасного ПК (за фон Нейманом).

1. Процесор – головний елемент комп’ютера, електронна схема, що виконує арифметичні обчислення та логічну обробку.

Елементи процесора:

  • Пристрій керування – керує роботою усіх пристроїв комп’ютера за заданою схемою;
  • Арифметико-логічний пристрій – виконує арифметичні та логічні операції за командою програми;
  • Регістри – це внутрішня пам'ять процесора, використовуючи яку процесор виконує розрахунки і зберігає проміжні результати.

2. Пам’ять комп’ютера – це пристрої, в яких зберігаються дані та програми. Пам’ять комп’ютера поділяється на внутрішню (основну) та зовнішню. До внутрішньої пам’яті відносяться: оперативна пам'ять, регістри процесора, постійна пам'ять і кеш-пам’ять.

Оперативна пам'ять – це пристрої де розміщені дані, які опрацьовує процесор у даний проміжок часу. 

Обсяг оперативної пам’яті вимірюється в кілобайтах (1 Кб = 1024 байта) і мегабайтах (1 Мб = 1024 кілобайтів).

Кеш-пам’ять – дуже швидкий пристрій невеликого об’єму, що запам’ятовує; використовується при обміні даними між процесором і оперативною пам’яттю для компенсації різниці в швидкості обробки інформації процесором і декілька менш швидкодіючою оперативною пам’яттю.

До зовнішньої пам’яті належать також  накопичувачі на гнучких дисках (дискетах).

3. Пристрій вводу, призначений для вводу у комп’ютер даних та програм.

4. Пристрій виведення, призначений для виведення результатів.

Крім того, у сучасних комп’ютерах використовуються таке звані накопичувачі – пристрої, призначені для постійного зберігання даних і програм, необхідних для роботи комп’ютера, і обміном цієї інформації між накопичувачами та оперативною пам’яттю комп’ютера.

Накопичувачі – пристрої, призначені для постійного зберігання інформації.

Дискові накопичувачі – це накопичувачі на жорстких та гнучких магнітних дисках.

Процесор, пам'ять і накопичувачі на жорстких та гнучких магнітних дисках складають системний блок сучасного ПК.

Периферійні пристрої ПК:

  • Пристрої введення/виведення.
  • Клавіатура – необхідний пристрій введення.
  • Мишка – допоміжний пристрій введення інформації.
  • Дисплей (монітор) – необхідний пристрій виведення інформації.

IV. Узагальнення і систематизація знань (5 – 7 хв.).

Вчитель пропонує учням пройти тест, питання якого стосуються сьогоднішнього уроку. Наприкінці тесту учень отримує оцінку за пройдений тест.

V. Домашнє завдання (1 – 2 хв.).

1. Опрацювати конспект.

2. § 1 с. 31 – 37.

 

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

Ректор університету
Крижанівський
Євстахій Іванович –