Конспект уроку на тему: «Додавання дробів з різними знаменниками»

Тип матеріалу: 
Предмет: 
Навчальний рівень: 

Мусінкевич Інна Володимирівна, вчитель математики, спеціаліст ІІ категорії Ялтушківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Барського району Вінницької областіМусінкевич Інна Володимирівна,
вчитель математики, спеціаліст ІІ категорії
Ялтушківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Барського району Вінницької області


Мета. Навчальна. Навчити знаходити суму дробів із різними знаменниками, пригадати правила перетворення неправильного дробу в мішане число і навпаки.

Розвивальна. Розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, довільну увагу, пам'ять, уяву, творчі здібності.

Виховна. Виховувати охайність запису в зошиті, інтерес до історії людства.

Тип уроку. Комбінований.

Обладнання. Для вчителя. Таблиця для заповнення, картки із завданнями для груп, підручник, план-конспект уроку.

Для учнів. Підручник, зошит, ручка, чернетка, щоденник.

Хід уроку

1. Організаційний момент.

1.1. Привітання.

1.2. Епіграф «Тисячі шляхів ведуть до помилки, до істини – тільки один» Ж.-Ж.Руссо.

1.3. Побажання, налаштування на позитивний результат уроку.

1.4. Перевірка наявності необхідного обладнання для уроку у дітей.

2. Перевірка домашнього завдання.

Зміна робочих зошитів.

3. Актуалізація опорних знань.

На дошці таблиця з набором дробів (записана крейдою)

3/4

5/7

1/3

2/3

1/2

3/5

1/4

3/7

1/5

5/6

1/6

2/5

1/7

2/7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Усні питання

  1. Який дріб називають звичайним?
  2. Як називається число, розташоване під рискою дробу?
  3. Як називається число, розташоване над рискою дробу?
  4. Який дріб називають правильним?
  5. Який дріб називають неправильним?
  6. Яке число називають мішаним?
  7. Як перетворити мішане число в неправильний дріб?
  8. Як перетворити неправильний дріб у мішане число?
  9. ½ - це скільки?
  10. Який з поданих дробів більший за ½?
  11. Який з поданих дробів менший за ½?
  12. Знайдіть серед поданих дробів скоротний.
  13. Яким має бути спільний знаменник?

4. Повідомлення теми і завдань уроку.

Моє завдання – навчити вас додавати дроби з різними знаменниками, а ваше завдання – навчитися додавати дроби з різними знаменниками.

5. Вивчення нового матеріалу.

Проблемне завдання: вивести правило додавання зробів з різними знаменниками за відомим обчисленням.

 Пишу на дошці приклад мовчки.

Щоб знайти суму дробів з різни­ми знаменниками, треба спочатку звести їх до спільного знаменника. А далі — додавати їх за вже відомими правилами. Перевірити чи є дріб скоротним. Виділити цілу частину.

6. Застосування знань.

6.1. Робота з підручником.

№281(1-2), 283(1-2) (до підручника Тарасенкова Н.А. Математика: підручник для 6 класу загальноосвіт. навч. закл./ Н.А.Тарасенкова, І.М.Богатирьова, О.П.Бочко, О.М.Коломієць, З.О.Сердюк. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 352 с.)

6.2. Робота в групах.

Кожна група отримує по 1-2 картки. Розв'язавши приклади, запишіть на дошці під відповідним дробом отриману букву.

 

б

 

-

 

р

 

я

 

а

 

н

 

к

 

н

 

с

 

а

 

е

 

н

 

ц

 

З

 

 

 

3/4

5/7

1/3

2/3

1/2

3/5

1/4

3/7

1/5

5/6

1/6

2/5

1/7

2/7

б

р

а

к

с

е

ц

-

я

н

н

а

н

з

 

​​​​​7. Підсумок уроку.

Чи замислювалися ви коли-небудь, чому єврейська та арабська писемності мають одну суттєву особливість, а саме написання справа наліво? Виявляється, цьому є цілком практичне пояснення. Справа в тому, що єврейська і арабська писемність виникла на основі старовавилонського клинописного письма, а західна традиція письма — з давньоєгипетського папірусного письма. Щоб наочно пояснити, в чому ж між ними відмінність, включимо уяву. Уявіть, що перед вами лежить папірус, а в руках у вас стіло (тонкий ножичок). Ми вирізаємо ієрогліфи правою рукою (85% людей — правші). При цьому, те, що написано праворуч від нас, закрито, зате чудово видно те, що зліва. Виникає питання: як вам зручніше писати? Звичайно, зліва направо, оскільки так зручно бачити, що вже написано. А тепер візьміть в руки камінь, молоток і зубило. Молоток в праву руку (85%), зубило — в ліву. Почнемо висікати клинописні ієрогліфи. Ліва рука з зубилом нам надійно закриває те, що зліва написано, зате те, що праворуч, нам добре видно. Як нам зручніше писати? У цьому випадку справа наліво. До речі, якщо уважніше придивитися до букв єврейського алфавіту, то можна помітити, що їхня своєрідна конфігурація свідчить про те, що спочатку букви висікалися на чомусь твердому. Такі букви набагато простіше зобразити зубилом, а не пером. Звичайно, з тих пір камінь перестав бути єдиним довговічним носієм інформації, але правила письма вже сформувалися, тому правила писемності й не змінювалися кардинальним чином.

Знання – це скарб. І якщо вони у вас є, то їх ніхто у вас не вкраде, не позичить, не забере силою. Це особливий скарб. Якщо ним ділитися, то його стає ще більше.

7.1. Домашнє завдання №282; 284(за бажанням).

7.2. Рефлексія.

На сьогоднішньому уроці я навчився …
Найбільше мені сподобалось…
7.3. Оцінювання знань учнів.

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Тернопільський національний педагогічний університет ім.В.Гнатюка

Буяк Богдан БогдановичРектор університету
доктор філософських наук,
професор Буяк Богдан Богданович