Конспект уроку на тему: «Сотня. Усна та письмова нумерація чисел у межах 1000». Самостійна робота

Тип матеріалу: 
Предмет: 
Навчальний рівень: 

Дікі Андріана Робертівна, учитель початкових класів Хустського навчально-виховного комплексу №1Дікі Андріана Робертівна,
учитель початкових класів
Хустського навчально-виховного комплексу №1

 

Мета: закріплювати вміння додавати та віднімати сотнями, визначати загальну кількість одиниць, десятків, сотень у трицифровому числі,

розвивати пам'ять, логічне мислення, увагу;

виховувати ініціативність, об’єктивне бачення своїх можливостей.

Обладнання: підручник (Математика: підруч. для 3 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Ф.М.Рівкінд, Л.В.Оляницька, - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 192 с.), «осіннє листя» з виразами, картки для гри «Знайди зайве», «поштова скринька» та конверти з завданнями.

Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

1. Перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання

1. Гра «Знайди помилку» (с.39, завдання 236)

На дошці записані розв’язки до завдань. Учні повинні знайти помилки та, коментуючи, виправити їх.

600 см – 300 см =  300 см                            1 м – 87 см = 13 дм

9 дм – 45 см =  855 см                                 150 см – 50 см = 100 см

40 дм + 60 дм =  1 м                                     48 см + 12 см = 60 см

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Усні обчислення та опитування

а) гра «Математичний листопад»

На перерві деяким учням було підкинуто кленові листки з виразами. Той учень, який знаходить у своєму підручнику такий листок, зачитує вираз класу, діти піднімають руку і озвучують результат.

900 – 400, 510 -10, 300 + 300, 800 + 1, 900 – 1, 500 – 300, 1000 – 100, 700 + 300

б) Вправа «Спіймай помилку»

Учитель читає твердження. Якщо воно істинне – діти плескають в долоні, хибне – тупають ногами.

- в 1 дм – це 10 см (так)

- 100 см – це 1 км (ні, 100 см – це 1 м або 10 дм)

- в 1 км – 1000 м (так)

- 1 см – це 100 мм (ні, 1 см – це 10 мм)

- 1 м – це 100 см (так)

- 1 м – це 10 дм (так)

3.  Каліграфічна хвилинка

Написання ряду чисел за логічною настановою.

6   8   12   16   18   24   24   32   30   40   36   48

Учні пояснюють, за яким принципом утворений ряд чисел.

ІV. Повідомлення теми та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

– Сьогодні на уроці ми будемо виконувати цікаві завдання, завдяки яким закріпимо вміння додавати та віднімати сотнями, визначати загальну кількість одиниць, десятків та сотень у трицифровому числі, порівнювати числа в межах тисячі, а також виконаємо дії над іменованими числами. Тема уроку звучить так: « Закріплення вивченого матеріалу з теми «Сотня. Усна та письмова нумерація чисел у межах 1000». Самостійна робота»

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Гра «Знайди зайве»

На дошці прикріплені іменовані числа та знаки арифметичних дій. Учні вилучають зайві, а з інших утворюють вираз та знаходять його значення.

Конспект уроку на тему: «Сотня. Усна та письмова нумерація чисел у межах 1000». Самостійна робота

5 дм – 42 см = 8 см

1 км – 400 м = 600 м

5 м 4 дм + 6 дм = 6 м

6 дм + 7 дм = 13 дм = 1 м 3 дм

2. Інтерактивний метод «Акваріум» (с.40, завдання 243)

Учитель об'єднує декількох учнів у групу, яка розміщена у середині класу і пропонує їм оз­найомитися із завданням. Це необхідно для того, щоб від­окремити діючу групу від слухачів певною відстанню.

Ця група отримує завдання для проведення групової диску­сії, сформульоване так:

— прочитайте завдання вголос;

— обговоріть його в групі;

— за 3-5 хвилин дійдіть спільного рішення або підсумуйте дискусію.

Поки діюча група займає місце в центрі, вчитель знайомить решту класу з завданням і нагадує правила дискусії у малих групах. Групі пропонується вголос протягом 3-5 хвилин обго­ворити можливі варіанти розв'язання ситуації. Учні, що знаходяться у зовнішньому колі, слухають, не втру­чаючись у хід обговорення.

По закінченні відведеного для дискусії часу вчитель ставить до класу такі запитання:

— Чи погоджуєтесь ви з думкою групи?

— Чи була ця думка достатньо аргументованою, доведеною?

— Який з аргументів ви вважаєте найбільш переконливим? На таку бесіду відводиться не більше 2-3 хв.

Розв’язання:

1) 9 – 6 = 3 (см) – ширина прямокутника;

2) Р = 9 + 3 + 9 + 3 = 24 (см)

- Накресліть цей прямокутник.

Відповідь: периметр прямокутника становить 24 см.

Хвилинка відпочинку. Гра «Покажи по пам’яті»

У класній кімнаті розкладені геометричні фігури різних кольорів. Протягом 20 секунд діти оглядають клас, запам’ятовують місце знаходження кожної фігури і заплющують очі. Учитель називає фігури, а діти показують на місце, де вона повинна знаходитись, розплющують очі і перевіряють чи правильно вони показали.

3. Самостійна робота в ігровій формі

а) Математичний диктант. Гра «Розмалюй кульки»

На партах знаходяться кольорові олівці та картки. Учитель озвучує завдання, учні усно обчислюють та зафарбовують кружечок з правильним результатом. Результат кожного наступного виразу зафарбовується відповідним кольором.

Конспект уроку на тему: «Сотня. Усна та письмова нумерація чисел у межах 1000». Самостійна робота

Вирази:

  • Найбільше трицифрове число зменште на 1. (Червоним)
  • Сімсот збільште на двісті.(Зеленим)
  • Знайдіть серед чисел те, що складається з п’яти сотень, двох десятків і дев’яти одиниць. (Коричневим)
  • Найменше трицифрове число збільште на 400. (Синім)
  • Знайдіть різницю чисел чотириста та триста.(Жовтим)
  • Знайдіть серед чисел те, яке вказує, скільки всього десятків у числі 548.(Рожевим)

б) виконання диференційованих завдань на картах

У кожного на парті знаходяться завдання зеленого кольору та червоного кольору (складніші).  Кожен учень обирає ті завдання, які він в змозі виконати. По виконанню завдань, вставляє їх у конверт та підписує його.

Завдання для самостійної роботи:

Завдання зеленого кольору

1. Записати в таблицю розрядів числа

  • 841, 356, 129
  • сто тринадцять;
  • двісті шістдесят п’ять;
  • сімсот двадцять чотири.

Сотні

Десятки

Одиниці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Розв’язати задачу

Швачка пошила 7 спідниць, використавши на кожну спідницю по 2 м тканини. Скільки метрів тканини використала швачка?

Завдання червоного кольору

1. Записати в таблицю розрядів числа

  • 303, 108, 64
  • триста сім;
  • п'ятнадцять;
  • сто сорок.

Сотні

Десятки

Одиниці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Розв’язати задачу

Швачка придбала 15 м тканини. Вона пошила 6 спідниць, використавши на кожну спідницю по 2 м тканини. Скільки метрів тканини залишилося?

VI. Підсумок уроку

1. Рефлексія навчальної діяльності учнів

- На конвертах зобразіть свій настрій у відповідному місці та вкиньте його у «поштову скриньку».

Конспект уроку на тему: «Сотня. Усна та письмова нумерація чисел у межах 1000». Самостійна робота

2. Вербальне оцінювання роботи класу

VІI. Домашнє завдання

С.40, завдання 246  (виконати дії над іменованими числами).

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Національний фармацевтичний університет у м.Харкові

ФАРМАЦІЯ СЬОГОДЕННЯ – ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПЕРЕД МАЙБУТНІМ
Ректор університету
Черних В. П. Черних
Валентин Петрович –