Конспект уроку на тему: «Вивчаємо число і цифру 2»

Тип матеріалу: 
Предмет: 
Навчальний рівень: 

Бондаренко Любов Олексіївна,
вчитель початкових класів
Каланчацької загальноосвітня школа I-III ступенів №2

 

Мета:  формувати поняття про число як про кількісну

характеристику класу скінченних еквівалентних множин; актуалізувати вміння порівнювати предметні множини способом складання пар;  формувати поняття про число 2; учити співвідносити число предметів і цифру; учити писати цифру 2;  ознайомити учнів зі способом утворення числа 2; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння.

Предметні компетентності:

-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової  пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;

-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

Очікувані результати:

  • Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу.
  • Об'єднує об'єкти навколишнього світу у групу за спільною ознакою.
  • Відтворює в різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що їх оточують (малює, викладає мозаїку, створює аплікацію, співає, складає власні лічилки тощо).
  • Оперує числами в межах 10.
  • Встановлює розміщення об’єктів на площині та в просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо), використовуючи математичну мову.
  • Визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації.
  • Моделює об’єкти навколишнього світу, використовуючи готові геометричні фігури.
  • Збирає дані, що відображають конкретну життєву ситуацію.
  • Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми.

Обладнання:  папір А4, ручки, кольорові олівці , набори

«Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.

Інтегруються предмети: математика, образотворче та музичне мистецтво.

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Робота з ілюстраціями.

Розгляньте ілюстрації.

  • Скільки персонажів зображеного на кожній ілюстрації?
  • Що в них спільного?
  • Чи знайомі вам ці герої?

 Конспект уроку на тему: «Вивчаємо число і цифру 2»

Конспект уроку на тему: «Вивчаємо число і цифру 2»

На всіх картинках зображені друзі. На всіх картинках зображено по двох героїв.

ІІ. Етап цілепокладання

Кожен в світі хоче мати друзів. Коли у вас є гарний, вірний друг, то з ним можна гори звернути.

Сьогодні наша цифра про вас і ваших друзів. Сьогодні будемо вивчати цифру 2.

ІІІ. Етап цілереалізації

Формування поняття про число 1. Позначення числа 1 цифрою.

  • Огляньте наш клас. Що у класі два.
  • Тепер погляньте один на одного. Що у вашого друга два? (Очі, щоки, руки, ноги…)

Робота з друкованою цифрою.

Розгляньте друковану цифру 2. На що вона схожа?

 Конспект уроку на тему: «Вивчаємо число і цифру 2»Конспект уроку на тему: «Вивчаємо число і цифру 2»

Робота з відеоматеріалами

youtube.com/watch?v=xmJH5aQQu_s

Поетична хвилинка

Двійка хвостик піднімає,

Шию гнучкою тримає.

І так гарно випливає,

Наче лебідь з дивокраю.

Дидактична гра «На що схожа 2?»

Конспект уроку на тему: «Вивчаємо число і цифру 2»

Валеохвилинка

youtube.com/watch?v=t7FLa2FF2AI

Робота з рукописною цифрою.

Конспект уроку на тему: «Вивчаємо число і цифру 2»

Письмова робота

Конспект уроку на тему: «Вивчаємо число і цифру 2»

Уважно розгляньте рукописну цифру 2. Визначимо елементи, з яких складається цифра 2: ведемо зліва направо півовал, похила лінія вниз справа наліво до середини нижньої сторони клітинки, крива горизонтальна лінія вправо.

Пропишіть цифру 2 у повітрі, називаючи вголос її елементи.

Дидактична гра «Знайди 2»

Знайдіть в кожному рядку два однакові предмети а розфарбуйте їх.

Конспект уроку на тему: «Вивчаємо число і цифру 2»

Музична пауза.

Давайте послухаємо пісеньку про 2 гусей.

youtube.com/watch?v=XwdPhmHleSY

Робота з рахувальним матеріалом.

Учні розкладають геометричні фігури.

Викладіть 2 червоних квадрата, 2 синіх трикутника.

Казка про цифри.

Сідайте зручніше і послухайте казку про цифри.

В одній математичні країні існувало величезне місто, яке називалося Склад числа. Там проживало багато різних цифр, але всі вони мали спільних родичів, але при цьому були дуже різними.

Найцікавіші мешканці проживали на вулиці Першого десятка.

Наша казка якраз про них.

Отже, в будинку №1 жила одинока старенька Одиничка, яка дуже любила ходити у гості і пити чай з тортом.

В будинку № 2 жили дві веселі сестрички Одинички вони любили жарти та різні свята в їхньому будинку завжди було весело і дуже шумно. Через цей шум сусіди часто сварилися з сестричками-одиничками.

Конспект уроку на тему: «Вивчаємо число і цифру 2»

Про решту мешканців цієї вулиці ми будемо дізнаватися на наступних уроках.

Робота з набором «Лего»

Завдання:

З  цеглинок виготовіть цифру 2.

Запитання:

  • Чи важко вам було зробити цифру два?

Конспект уроку на тему: «Вивчаємо число і цифру 2»

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Сьогодні на уроці я вчився..

Важко було…

Найбільше сподобалося..

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Нові матеріали

Для вчителів підготували 16 навчальних модулів з формування громадянської компетентності
Особливості нарахування доплат та надбавок науково-педагогічним працівникам
Для повноцінної роботи ДСЯО у 2019 р. необхідно 126 млн грн
Територія вільних людей, або Як тернопільський фестиваль "Файне місто" став найяскравішою музичною платформою країни
Понад 100 тисяч людей пройшли онлайн-курс для вчителів початкової школи
МОН України просить учнів завчасно оформити ID-картки для реєстрації на ЗНО та вступу до вишів
Вдвічі більше українських ЗВО отримають безкоштовний доступ до баз Scopus та Web of Science
Конспект уроку на тему: «Сотня. Усна та письмова нумерація чисел у межах 1000». Самостійна робота
Невикористана щорічна відпустка = грошова компенсація
МОН перевірить, як використовують 46,8 мільйона гривень на кабінети української мови для шкіл національних меншин

Популярний ВНЗ

Тернопільський національний педагогічний університет ім.В.Гнатюка

Буяк Богдан БогдановичРектор університету
доктор філософських наук,
професор Буяк Богдан Богданович