Конспект уроку на тему: "Астрід Ліндгрен "Про Карлсона, що живе на даху"

Тип матеріалу: 
Навчальний рівень: 

Барановська Галина Олександрівна, вчитель початкових класів Ірпінської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №12 з вивченням іноземних мов (школа лінгвістики) ім. З. АлієвоїБарановська Галина Олександрівна,
в
читель початкових класів

Ірпінської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №12
з вивченням іноземних мов (школа лінгвістики) ім. З. Алієвої

 

 

ХІД УРОКУ:

І.Організаційний момент

Діти!У нас сьогодні ніби свято,
Гостей зібралося багато.
Ану ж на них ви подивіться
І веселенько усміхніться.
А тепер тихенько поверніться,
Один одному всміхніться,
На урок старання не забудьте взяти,
Урок читання будем починати.

Девіз нашого уроку: «Не кажи не вмію, а кажи навчуся».

- Чи згідні ви з девізом нашого уроку?

- Чому? (мудрим ніхто не вродився, а навчився)

- Як в думаєте, чого нас навчають уроки читання?

1. Робота з ілюстраціями.

Вчитель: Сьогодні ми вирушаємо у мандрівку до чудової країни. А як вона називається ви зараз відгадаєте.

(Робота над ілюстраціями: Кіт у чоботях, акула-каракула, зайчик, кит, Айболит).

- З перших літер кожного слова складіть назву країни. (Казка).

Сьогодні у нас незвичайний урок:

У казку ми зробимо крок.

У казці вигадка живе і щира правда,

В ній повно пристрастей, незвіданих доріг,

Веселки квітнуть в ній, іскряться зорепади,

Щоб дивуватись ними кожен зміг.

Я запрошую всіх стати маленькими чарівниками і потрапити до казкової школи.

2. Робота з прислів’ям.

  • Завдання, які ми сьогодні виконаємо будуть теж незвичайні. Спробуйте прочитати речення, використовуючи порядок номерів.
  • мір, (5)                   Сім (1)           від-(9)                 від-(4)

о (6)                           з (3)                      ріж. (10)                    

раз (8)                    ра-(2)                          дин(7)                     

(Сім раз відмір, один раз відріж).

Давайте перевіримо (показую указкою) і прочитаємо хором.

- Чим цікаве  і незвичайне це речення?

(це не просто речення, це прислів’я)

- Як ви розумієте значення цього прислів’я?

(перед тим як відповідати, треба дуже добре подумати)

- Чого воно нас вчить?

(думати, міркувати).

3. Хвилинка Знайка

Оскільки, ми вирушили з вами у мандрівку в світ казок, давайте пригадаємо деякі терміни. З’єднайте термін і його визначення.

Персонажі                       герої (дійові особи) твору

Сюжет                            послідовність подій у творі          

Заголовок                       назва твору

Слухання пісні (відеопрезентація до уроку додається)

Мамо, розкажи мені казку
Про хитрого короля,
Про мудрого коваля,
Про сопілку чарівну,
Про сопілку чарівну
Про бубликів в’язку.
Розкажи мені, мамо, казку.

III. Оголошення теми уроку

— Розказала мати веселу, хорошу казочку про одного чоловіка, в якого веселий характер, а сам він в міру вгодований, бо понад усе полюбляє солодощі, та ще й з пропелером на спині.

Здогадались, про кого ця казка? (Про Карлсона, що живе на даху_)

IV. Основна частина

  1. Вправа «Шифрувальники»

Я гадаю, вам всім цікаво, хто ж написав цю казку.
Це завдання не складне. Лише потрібно розшифрувати два слова. А щоб виконати його, потрібно закреслити у кожному слові однакові літери, що позначають голосні звуки.

 (Ці слова записані на дошці)

А У С О Т У Р О І Е Д Е

Л А І О Н А Д О Г У Р У Е Н

(Астрід Ліндгрен)

  • Молодці! (Вивішую портрет)

Отже, ми сьогодні працюватимемо над казкою Малий і Карлсон, що живе на даху.

Це чудова шведська письменниця, яка прожила 95 років. За ці роки, даровані Богом, вона написала багато цікавих і захоплюючих книг. Багато її творів перекладено багатьма мовами.

  1. Робота з аудіоматеріалом

Аудіо Астрід Ліндгрен 2 (Презентація)

Прочитайте текст,  поступово прискорюючи темп.

  1. Вправа «Фотоапарат»

Наступна вправа «Фотоапарат». Сфотографуйте очима написане, запам’ятайте і перекажіть.

Аудіо Астрід Ліндгрен2

-А зараз ми з вами побачимо як же відбувалася перша зустріч Малого та Карлсона.

4. Вправа «Пошуковці»

Перегляньте фрагмент мультфільму. Знайдіть в тексті уривок про переглянуте та озвучте його.

Фрагмент

Діти читають уривок.

5. Театралізована сценка

А зараз ми з вами опинимося в казковому театрі і спробуємо розіграти сценку знайомства Карлсона із Малюком. Але якщо ви хочете бути справжніми акторами, ви повинні багато читати, швидко орієнтуватися у запропонованих текстах, чітко і виразно промовляти слова.

Га-ха, зі-сі, ву-фу, аб-ап, ти-ши, гу-ку.

 (Викликаю двох учнів, які розігрують сценку їхньої розмови)

К: - Гей-гоп! Можна присісти скраєчку?

М: - О, прошу. А що, важко отак літати?

К: - Тільки не мені. Мені все легко, бо я найкращий у світі літун!

Як тебе звуть?

М: - Малий. Хоч насправді я звусь Сванте Свантенсон.

К: - А мене, уяви собі, як не дивно, звуть Карлсон. Просто Карлсон і годі.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Щось не хочеться сидіти,
Треба трішки відпочити.
Карлсон в клас наш прилетів (Сидячи за партою, підняти руки.)
І за мою парту сів.       (Покрутити руками над головою.)
Ми з ним привіталися (Із сусідом по парті кілька разів
Й трішечки погралися.         погратися в «ладушки».)

V. Підсумок уроку

1. Робота в парах

Діти, на кожній парті лежать аркуші. Вам необхідно прочитати риси характеру і дати характеристику головним героям.

У вас є півтори хвилинки!

 

Скромний

 

 

Хвалькуватий

 

 

Вигадник

 

Малюк

Образливий

Карлсон

 

Бешкетник

 

 

Веселий

 

 

Сором’язливий

 

 

Самозакоханий

 

  • Які з цих якостей ви хотіли б виховати в собі?
  1. Гра «Чи уважний ти читач?».

Зіграти хочеться мені

З тобою друже в «Так» чи «Ні»

Тобі питання задаю

Готуй же відповідь свою.

- На парті лежать кружечки зеленого та червоного кольору. Якщо відповідь «Так» піднімаємо зелений кружечок, якщо «Ні» - червоний.

1. Астрід Ліндгрен:

а) видатна шведська письменниця;

2. Астрід Ліндгрен написала історії:

в) про Русалоньку.

4. Карлсон літав завдяки тому, що?

б) на спині у нього був пропелер;

5. Карлсон

б) постійно себе вихваляв;

6. Малюку було ?

в) дев’ять років.

- Молодці! Уважні читачі.

3. Вправа «Збери слово»

Під малюнком напис був.

Котик йшов - хвостом махнув  -

Та й розсипав букви всі. Ти ж хутенько їх збери –

І як правильно розставиш –

Слово швидко прочитаєш.

Кзаак, нсіяп, руко.

  • Які ж слова нам треба прочитати?

(Казка, пісня, чудеса, урок)

  • Які із слів ми використовували на уроці? (Казка, чудеса, урок)
  • Яке слово залишилося? (пісня)
  • Давайте виконаємо пісню. (звучить пісня – караоке)

Відео до уроку:

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Нові матеріали

Методи і форми роботи з розвитку творчих можливостей студентів на занятті з української літератури. Методична робота за творчістю Лесі Українки
Проект Закону "Про повну загальну середню освіту" вже на розгляді у ВР України: яких новацій чекати найближчим часом?
"За рік навчання я переконалася, що ТНПУ – університет високого рівня", - Тетяна Базилевська
Конспект уроку на тему: «Ефективне спілкування». Презентація
У 2019 р. виділять 200 млн грн на природничо-математичні кабінети у школах
Відома програма тестування вчителів для пілотної сертифікації
ДПА-2019 у 9 класі: поетапно про найголовніше
​​​​​​​На ЗНО-2019 зареєструвалося понад 185,5 тис учасників - а це близько половини від очікуваної кількості
Триває голосування за підручники для учнів 2-го класу НУШ
"Я дуже рада, що лише навчаюсь другий рік, тому що ці емоції переживу ще не один раз", - студентка ТНПУ ім.В.Гнатюка Олена Спяк про навчання в університеті

Популярний ВНЗ

Національний фармацевтичний університет у м.Харкові

ФАРМАЦІЯ СЬОГОДЕННЯ – ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПЕРЕД МАЙБУТНІМ
Ректор університету
Черних В. П. Черних
Валентин Петрович –