Конспект уроку на тему: «Естери. Жири». Бінарний урок

Тип матеріалу: 
Предмет: 
Навчальний рівень: 

Білоконь Тетяна Іванівна, вчитель хімії Харківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 73  Харківської міської ради Харківської областіБілоконь Тетяна Іванівна,
вчитель хімії
Харківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 73

Харківської міської ради Харківської області

Цілі уроку: формування знань про склад, будову, властивості та способи одержання естерів і жирів, основні галузі застосування жирів та продуктів їх переробки, біологічне значення жирів у природі; формування і розвиток умінь і навичок у складанні хімічних формул та рівнянь реакцій, які характеризують хімічні властивості естерів і жирів; розвиток творчого мислення, уміння висловлювати власну точку зору, узагальнювати факти, використовуючи весь спектр знань про склад, будову, хімічні властивості та способи одержання естерів і жирів; формування в учнів розуміння важливості набутих знань про естери й жири та їх властивості у житті.

Тип уроку: набуття нових знань.

Обладнання: таблиці «Склад, номенклатура, ізомерія естерів» (№ 1), «Хімічні властивості естерів» (№ 2), «Склад жирів» (№ 3), «Класифікація жирів» (№ 4), «Хімічні властивості жирів» (№ 5), «Одержання мила» (№ 6), «Переробка жирів» (№ 7).

Реактиви для виконання дослідів: оцтова кислота, етанол, концентрована сульфатна кислота, розчин калій перманганату, бромна вода, олія, твердий жир, бензин, ацетон, дистильована вода, пальник, штатив із пробірками, зразки твердих та рідких жирів, зразки продуктів переробки жирів і (парафін, гліцерин, мило, оліфа), зразки естерів, есенції.

Основні поняття та провідні положення: естери; жири, класифікація  жирів; реакція омилення; реакція гідролізу естерів; гідрогенізація жирів; застосування жирів та продуктів їх переробки.

Етапи проведення уроку

І.  Вступ. Підготовчий етап.
ІІ. Організаційні момент.
ІІІ. Повідомлення теми та мета уроку — активізація пізнавальної діяльності під час засвоєння нового матеріалу з допомогою хімічного експерименту та наочного обладнання шляхом застосування методів колективного вивчення матеріалу, елементів самостійної роботи та проблемного підходу
ІV. План заняття
1) Естери. Склад, номенклатура та ізомерія естерів.
2) Властивості та способи одержання естерів.
3) Жири. Склад, будова, класифікація жирів.
4) Властивості жирів.
5) Застосування жирів і продуктів їх переробки в житті та техніці.
6)  Біологічна роль та застосування естерів і жирів.

V. Підсумки. Висновок.

Завантажити конспект уроку

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Національний фармацевтичний університет у м.Харкові

ФАРМАЦІЯ СЬОГОДЕННЯ – ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПЕРЕД МАЙБУТНІМ
Ректор університету
Черних В. П. Черних
Валентин Петрович –