Конспект уроку на тему: «Казки народів Європи. Англійська народна казка «Сорочаче гніздо»

Тип матеріалу: 
Навчальний рівень: 

Мерещук Алла Василівна,
учитель початкових класів
Іллінецької загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 1
м. Іллінці Вінницької області

Мета:  Вчити стежити за логікою описування подій; орієнтуватися у структурі тексту; формувати читацькі навички, уміння визначати головну думку та пояснювати її ; розвивати зв’язне мовлення; виховувати наполегливість у здобутті знань, культуру мовлення.
Обладнання:  Малюнки птахів, магнітна дошка, мультимедійні слайди, конверти із завданнями.

Хід уроку

      1. Організація класу.
Привітання вчителя.
Очікування учнів від уроку (гра «Квіточка»)

2 . Перевірка домашнього завдання

Бесіда «Що ви знаєте про ..?» ( казки)

Бесіда за змістом казки « Жбан меду», вибірковий переказ казки.

3. Мотивація навчальної діяльності

Розчитування

Скоромовки ( конверт №1) Роботав групах( серед шести скоромовок є дві про сороку)

Гостя уроку ( слайд)

- Що ви знаєте про сороку?

Коли сорока почує наближення людини чи тварини, то починає стрекотати  і це є сигнал тривоги для мешканців лісу. У народі сороку називають «злодійкою» за її любов до блискучих предметів: ложкам, ключам ... Схопивши такий предмет, сорока забирає його в затишне містечко, ховає там.

4. Повідомлення теми і мети уроку:
- Сьогодні ми познайомимось  із англійською народною казкою  «Сорочаче гніздо».

 Англія країна Європи . Її столиця місто Лондон( слайд)

5.Ознайомлення із змістом казки «Сорочаче гніздо»

*Словникова робота (слайд):

Тяма                                         кмітливість
 Глузд                                       розум       
Заприсяглася                           твердо пообіцяла
Хворостина                             прутик, тоненька гілочка

Торочить                                 говорить нісенітниці
Нездара                                   немає таланту

*Учитель читає і показує слайди із зображенням птахів.

* Перевірка рівня первинного сприймання змісту прочитаного.

Бесіда за змістом.

6.  Робота над казкою « Сорочаче гніздо»

 *Читання казки у групах

* Вибіркове читання:

 Прочитати уривок про пташку, яка на екрані.
(Перегляд  презентації «Гнізда птахів»)

Побачити гніздо сороки нелегко- воно приховане від цікавих очей. Зверху і знизу його прикривають колючі гілочки, що утворюють дах. Вхід в гніздо збоку. Такий пристрій житла- захист від хижаків. А ще існує прикмета в народі: якщо зверху на даху багато гілочок, то зима буде морозяна . а якщо мало , то тепла.

- Яке гніздо в дрозда ?

Колір у яєць дрозда співочого блакитний з дрібними чорно-бурими крапочками.

-Прочитайте як будує своє гніздо горобець.

 За рядом спостережень, горобці утворюють пари фактично на все життя. А життя у них не дуже довге: хоча відзначали і 9-ти, і 11-ти річних горобців, більшість їх не доживає і до 4 років.

-Прочитайте як будує своє гніздо шпак.

 Шпаківні, зроблені руками людей, підходять для шпаків ідеально . У природі шпаки використовують дупла дерев або скельні щілини,а  міські ж птахи вибирають для себе отвори в будинках, наприклад, під дахами.

- Про що заприсяглася сова?

Фізкультхвилинка

7. Вправа на розвиток уваги і пам’яті

Робота в групах( у конвертах №2 малюнки птахів)
Розмістити птахів по порядку від першої пташки, яка відлетіла від сороки, до останньої.

8.  Вправи на розвиток уміння швидко орієнтуватись у тексті

а) Гра «Дочитай речення»
Зібрала вона всіх птахів … почала вчити.
Відтоді всі дрозди роблять свої гнізда… на зразок млинця.
Ось чому сови не навчилися робити … кращих гнізд.
Потім сорока назбирала пуху та пір’я і … вистелила гніздо.
А нетерплячі птахи один за одним … відлітали геть.
б) Гра «Відшукай речення».

8. Підсумок уроку.

1. Визначити головну думку тексту.
2. Визначити, яке прислів’я відображає головну думку казки ( слайд).
3. Конверт № 3 . Робота в групах .

Гра « Продовж речення»

9 . Домашнє завдання.
 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Нові матеріали

60 354 абітурієнти отримали рекомендації на бюджет. Що робити далі?
Українські виші отримають 100 млн грн на базове фінансування науки
Використання заводських матеріалів в курсовому проектуванні з дисципліни «Планування та організація діяльності підприємства». Методична розробка
Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич обговорила перспективи вищої освіти з тернопільськими педагогами
У МОН визначились з кандидатурою освітнього омбудсмена
За перший тиждень вступної кампанії абітурієнти створили майже 120 000 електронних кабінетів
Документи про середню освіту є дійсними без печатки школи, - роз'яснення МОН
Обсяги державного замовлення на підготовку фахівців у 2019 р.
Автору підручника з історії України рекомендували замінити термін російсько-українська війна на "гражданский конфликт"
Лілію Гриневич не пустили в школу

Популярний ВНЗ

Тернопільський національний педагогічний університет ім.В.Гнатюка

Буяк Богдан БогдановичРектор університету
доктор філософських наук,
професор Буяк Богдан Богданович