Конспект уроку на тему "Культурні епохи європейської історії та Україна"

Тип матеріалу: 
Навчальний рівень: 

Вистороп Тетяна Василівна, учитель історії   КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»Вистороп Тетяна Василівна,
учитель історії 
КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

Мета:сформувати в учнів/учениць уявлення про культурні епохи європейської історії; створити умови для розуміння поняття «епоха»; визначити, як співвідносяться культурні європейської історії та історія України; розглянути періодизацію культурних епох; охарактеризувати різні культурні епохи європейської історії на теренах України; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власну думку, вміння працювати  з підручником; виховувати зацікавленість до вивчення історії.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • застосовувати та пояснювати на прикладах поняття та терміни;
  • характеризувати поняття «епоха»;
  • визначати, як співвідносяться культурні епохи Європейської історії з історією України.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник.

Поняття та назви: Первісне суспільство, Античність, Середні віки, Новий час, Новітні часи, с. Королеве, трипільці.

Основні дати та події:

1 млн років тому – поява людини на теренах України;

ІІІ тис. до н.е. – середина і тис. до н.е. – антична доба;

VXV ст. – Середні віки.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Бесіда за запитаннями підручника.
  • Яку назву має точний календарний час будь-якої події?
  • Від якої події починається відлік нашої ери? (від Різдва Христового)
  • Як історики називають десять століть? (тисячоліття)
  • У якому тисячолітті ми живемо зараз? (ІІІ тис.)
  • Як здійснюється відлік часу в історії?
  • Чи може, на вашу думку, існувати історична наука без системи відліку часу? Поясніть свою думку.
  1. Тестування у форматі «Так – Ні».
  1. Система числення часу, заснована на періодичних явищах природи – це календар. +
  2. Простір, що існував у минулому відображає фізична карта. –
  3. У мусульман про початок нового місяця сповіщає барабанний бій. +
  4. Історичний час – це зміна пов’язаних між собою історичних подій. +
  5. Хронологія  - це наука про вимірювання часу. +
  6. Хронологічна таблиця – це перелік подій за датами. +
  7. Перші календарі виникли близько 5 тис. років тому. –
  8. Ми користуємося юліанським календарем. –
  9. Розбіжність між юліанським та григоріанським календарем становить  14 днів. +
  10. Давні греки вели відлік часу від Олімпійських ігор. +
  11. Ми живемо у 20 ст. –
  12. Про події, що відбулися до Різдва Христового говорять «до нашої ери». +

Відповіді

  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  

так

ні

так

так

так

так

ні

ні

так

так

ні

так

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Вірю – не вірю».
  • Прочитайте твердження. Позначте зеленим кольором ті, які вважаєте вірними, а червоним – помилковими.
  • Історія України пов’язана з історією Європи. +
  • На території України перші люди з’явилися 2 млн. років тому. –
  • На території України існували грецькі міста. +
  • Знаряддя праці раніше люди виготовляли з каменю. +
  • Сьогодні ми познайомимося з періодами історії Європи та дізнаємося, як вона пов’язана з історією України.
  1. Вивчення нового матеріалу.

                 План

  1. Періодизація.
  2. Первісна доба на теренах України.
  3. Антична доба.
  4. Середні віки.
  1. Робота з візуальними джерелами.
  • Розгляньте зображення та підпишіть їх.

Конспект уроку на тему "Культурні епохи європейської історії та Україна"

(немовля, дитинство, юність, зрілість, старість)

  • Що ці всі зображення становлять разом. (Життя людини)
  • А окремо? (Окремий період життя людини)
  • На основі зображень спробуйте пояснити, що таке період. (Певний проміжок часу)
  • А що таке періодизація? (Поділ часу на періоди)

Історична періодизація – поділ історії людства на періоди.

  1. Коментар учителя.
  • Європейська історія теж ділиться на періоди: Первісне суспільство, Античність, Середні віки, Новий і Новітній час. Для подій на українських землях характерні всі ті ж процеси, що і для Європи.
  1. Робота з візуальними джерелами.
  • Розподіліть зображення у хронологічній послідовності. Обгрунтуйте свій вибір.

Конспект уроку на тему "Культурні епохи європейської історії та Україна"

  1. Робота з текстом підручника ( с. 12 – 14).
  1. Коментоване читання.

Учні/учениці читають «ланцюжком» по одному абзацу та узагальнюють прочитане одним реченням. Роблять записи у зошити.

  1. Зробити перелік слів, які можна використати у розповіді про первісне суспільство.
  2. Бесіда за запитаннями.
  • Коли на українських землях з’явилися перші люди? (близько 1 млн. років тому)
  • Де на території України було знайдено найдавніші залишки існування людей? (на Закарпатті, поблизу с. Королеве)
  • Чому найдавніший період у життя людей називають кам’яним віком?
  • Чим займалися найдавніші люди? (Збирали корінці та ягоди, полювали на дрібних тварин)
  • Які заняття винайшли люди на кінець кам’яного віку? (Скотарство та землеробство)
  • Коли люди почали виготовляти знаряддя праці з металу? (близько 6 тис. років тому)
  • Чому мідь не могла задовольняти господарські потреби людей? (вона занадто м’яка)
  • Які племена жили на території України у IV – ІІІ тис. до н.е.? (трипільці)
  • Завдяки чому кочовики стали господарями українських степів? (винайдення колеса, приручення коня, виготовлення зброї з металів)
  • Назвіть кілька народів, що проживали на території України? (арії, кіммерійці, скіфи, сармати, гуни, болгари,  хозари, печеніги, половці)
  1. Робота з візуальним джерелом.
  • Розгляньте зображення.

Конспект уроку на тему "Культурні епохи європейської історії та Україна"

  • Де, на вашу думку, знаходяться ці руїни? (Відповіді дітей)
  • Насправді – це залишки грецького міста Херсонес на узбережжі Чорного моря, на території України.
  • Як ви гадаєте, яким чином грецькі міста з’явилися на території нашої держави?
  1. Коментар учителя.
  • Добу, що настала після Античності називають Середні віки. На території України в цей період існували державні утворення Київська держава (Русь-Україна) та Королівство Руське (Галицько-Волинська держава). Однією з найважливіших подій для України цього періоду є Хрещення Русі у 988 р.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Бесіда за запитаннями.
  • Які періоди виділяють історики в історії Європи? (Первісне суспільство, Античність, Середні віки, Новий та Новітній час)
  • Чи відповідає цим періодам історія України? (так)
  • Коли розпочалася історія на українських землях? (близько 1 млн. років тому)
  • Із чого виготовляли знаряддя перші люди на українських землях? (із каменю)
  • Який метал людство стало обробляти першим? (мідь)
  • Якими були здобутки людей Первісної доби?
  • Як позначилася Антична доба на історії українських земель?
  • Які державні утворення існували на українських землях у Середні віки? (Русь-Україна та Королівство Руське)
  1. Підсумки уроку.
  1. Перевірка вправи «Вірю – не вірю».
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати  § 2 підручника.

 

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Нові матеріали

Урок позакласного читання «У світі  казки чарівної». Презентація
Всесвітня історія : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закладів / С. В. Д’ячков, С. Д. Литовченко. — Х. : Вид-во «Ранок», 2016. — 256 с. : іл.
Ідею інноваційного розвитку університету зможуть реалізувати за підтримки Британської ради студенти ТНПУ 
Обрано 22 членів НАЗЯВО
Поради щодо написання листа на ЗНО з іноземної мови
Лілія Гриневич розповіла, чи можна заставляти учнів прибирати в школі
Заплатити двічі: як звичайна бритва Gillette зробила переворот в світовій економіці
Англійська мова (8-й рік навчання) : підруч. для 8 класу загально освіт. навч. закл. / В. М. Буренко. — Х. : Вид-во «Ранок», 2016. — 240 с. : іл.
Запущено роботу веб-сервісу «Кабінет керівника закладу освіти» на порталі УЦОЯО
Географія : підруч. для 8-го кл. загальноосвіт. навч. закладів / П. О. Масляк, С. Л. Капіруліна. — Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2016. — 304 с. : іл.

Популярний ВНЗ

Національний фармацевтичний університет у м.Харкові

ФАРМАЦІЯ СЬОГОДЕННЯ – ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПЕРЕД МАЙБУТНІМ
Ректор університету
Черних В. П. Черних
Валентин Петрович –