Конспект уроку на тему: «Подорож шляхами Південної Америки» (урок узагальнення і систематизації знань учнів)

Тип матеріалу: 
Предмет: 
Навчальний рівень: 

Гримковська Валентина Василівна, вчитель географії Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №126 Харківської міської ради Харківської областіГримковська Валентина Василівна,
вчитель географії
Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №126
Харківської міської ради
Харківської області

Розділ  ІІ Материки тропічних широт

Тема ІІ Південна Америка

Тема уроку: «Подорож шляхами Південної Америки» 

МЕТА:

  • навчальна: вивчити та оцінити рівень оволодіння учнями знань, умінь та навичок, набутих під час опанування теми «Південна Америка»; підвищити інтерес до географії материків та океанів;
  • розвивальна: вдосконалити практичні навички роботи з географічними картами; продовжити розвивати пам'ять, увагу, вміння працювати в групах, прагнення розширити свій кругозір;
  • виховна: виховувати відповідальність і комунікабельність.

ТИП УРОКУ: нестандартний, урок –гра, вивчення навчальних досягнень учнів за темою «Південна Америка з елементами проектної діяльності.

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: гра

ОБЛАДНАННЯ: фізична карта Південної Америки, політична карта світу, фізична карта України, роздатковий матеріал,  атласи для 7 класу.

Діти разом із вчителем за бажанням мають можливість розробити  творчу подорож з обовязковим відвідуванням  станцій. Перед проведенням гри-подорожі вчитель повинен розглянути дитячі проекти, внести свої пропозиції  та затвердити загальний проект разом із помічниками - асистентами, які будуть допомагати проводити гру.

Кожний учень отримує маршрутний лист, де записує свої відповіді.

Назви станцій: «Що це? Хто це?», «Картографічна», «Кліматична», «Пізнавальна», «Ерудит», «Креативна». Кожну станцію обслуговує допомічник учителя – асистент, який перевіряє відповіді учнів і ставить бали за вірну відповідь у маршрутному листі. На останній станції «Креативна» роботу учнів оцінює вчитель.

Хід уроку - гри.

І. Організаційний момент.

Епіграф до уроку:
Зібратися разом – це початок,
Триматися разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх.

 Генрі Форд.

До епіграфу уроку хочу додати, що будь-який успіх у житті –це результат наполегливої праці, що успіх у вас буде, якщо ви посміхатиметесь один одному. Гарний настрій і володіння собою допоможуть вам бути активними, уважними. Не бійтеся помилятися, продемонструйте свої знання, уміння, пам'ять, увагу.

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

Учитель. На сьогоднішньому уроці ми  станемо географами - мандрівниками. Для мандрівки вам потрібно зібрати все необхідне (карти атласу, знання, вміння).

У нашій подорожі будуть зупинки – станції, за допомогою яких ми спробуємо повторити та закріпити вивчений на попередніх уроках матеріал за темою «Південна Америка». Якщо на шляху мандрівки зустрінуться перешкоди й непорозуміння, то ми спробуємо подолати їх разом.

Перешкодами в нас будуть завдання і питання, які ми повинні розв'язати, щоб успішно рухатися далі. За правильну відповідь кожен з вас отримає бали. Хто найбільше отримає балів, той і буде переможцем. Моїми асистентами будуть найактивніші учні, які на попередніх уроках отримували найвищі бали за даною темою.

Починаємо.

ІІІ. Узагальнення знань, контроль і самоперевірка.

І станція  «Що це? Хто це?»

Конспект уроку на тему: «Подорож шляхами Південної Америки» (урок узагальнення і систематизації знань учнів)

Учні повинні продемонструвати знання та вміння пояснювати географічні поняття, назви географічних об’єктів тощо. Дітям готуються 5 карток з географічними назвами різних тем «Географічне положення», «Води материка»; «Природні зони», «Населення материка».

 Картка №1

Картка №2

Картка №3

Картка №4

Картка №5

Ла-Плата

Анди

Аконкагуа

Парана

Оріноко

Тепуї

Піранья

Мулати

Чілі

Сейба

Метиси

Кампос

Пампа

Льянос

Тітікака

Фіорди

Самбо

Анхель

Сельва

Ігуасу

Гевея

Маракайбо

Атакама

Інкі

Вікторія-регія

ІІ Станція «Картографічна»

На цій станції кожний учасник отримує картки з назвами географічних обєктів, які він повинен показати на карті.

Картка №1 о. Вогненна Земля, протока Дрейка, Карибське море, м. Фроуерд, р. Парана.

Картка№2  м. Кабу – Бранку, Магелланова протока. Бразильське плоскогіря,

р. Оріноко,  пустеля Атакама.

Картка №3 Ла-Платська низовина, Перуанська течія, р. Амазонка,

г. Аконкагуа, озеро Маракайбо.

Картка №4 м. Паріньяс, вул. Льюльяйльяко, Фолкленські острови, Гвіанське плоскогір’я, озеро Маракайбо.

Картка №5 Орінокська низовина, водоспад Ігуасу, вулк. Котопахи,

.м. Галлінас, затока Ла-Плата.

Картка№6  Амазонська низовина, м. Горн, озеро Тітікака, Гвіанська течія, водоспад Анхель.

ІІІ станція «Кліматична».

Конспект уроку на тему: «Подорож шляхами Південної Америки» (урок узагальнення і систематизації знань учнів)Конспект уроку на тему: «Подорож шляхами Південної Америки» (урок узагальнення і систематизації знань учнів)Конспект уроку на тему: «Подорож шляхами Південної Америки» (урок узагальнення і систематизації знань учнів)Конспект уроку на тему: «Подорож шляхами Південної Америки» (урок узагальнення і систематизації знань учнів)

Завдання на картках.

Картка №1. Чому Південна Америка є найвологішим материком Землі? Які кліматотвірні чинники мають  цьому сприяти?

Картка  №2. Вздовж Тихоокеанського узбережжя  між 20 та 30 градусами південної широти в Південній Америці розташоване парадоксальне сухе місце світу. Як називається ця пустеля та поясніть причини утворення цього надзвичайного природного комплексу?

Картка № 3. Південну частину Чилі та західне узбережжя Колумбії називають «мокрими кутами» Південної Америки? Які кліматотвірні чинники зумовили  їх утворення?

ІV станція «Математична». На картках написані цифри, учні пояснюють, що вони означають.

Картка №1

  • 6992 км. (довжина Амазонки);
  • 82м (висота водоспаду Ігуасу).

Картка №2

  • 6959 м. (висота найвищої гори Південної Америки - Аконкаґуа);
  • 10мм (кількість опадів отримує на рік пустеля Атакама).

Картка №3

  • 6723 м. (висота вулкану  Льюльяйльяко);
  • 580м (середня висота материка над рівнем моря).

Картка №4

  • 17,8 млн. км2. (площа материка без островів);
  • 1054 м. (висота водоспаду Анхель).

Картка №5

  • 8,5 млн. квадратних км.(площа Бразилії -5 -те місце у світі за площиною).
  • 1520 рік (відкриття Магелланової протоки).

V станція «Ерудит- пятий зайвий» .Завдання цієї станції повязані з повторенням тем «Африка» та  «Південна Америка». Отже, Південна Америка це другий материк із вивчених тропічних материків на даний час.

Необхідно із поданого перечня,  пяти географічних назв,  визначити  один зайвий обєкт, який не відноситься до вивчення відповідної теми одного із двох указаних вище материків.

  1. Амазонка, Ніл, Конго, Замбезі, Нігер.
  2. Наміб, Атакама, Калахарі, Сахара, Лівійська.
  3. Єгипет, Чилі, Перу, Бразилія, Аргентина.
  4.  Каїр, Аддис – Абеба, Сантьяго, Абуджа, Преторія.
  5.  Нгоронгоро, Пантанал, Серенгеті,  Кіліманджаро, Вікторія.

VІ станція «Креативна» (Творча).

Необхідно скласти «Сенкан» за вказаними фото.

Сенкан -  це  5-рядковий неримований вірш із 11 слів, де

1-й рядок:  1 іменник (назва фото);

2-й рядок: 2 прикметника;

3-й рядок: 3 дієслова;

4-й рядок: фраза, що виражає суть назви фото;

5-й рядок: 1 слово –синонім (слово – висновок до фото).

ФОТО №1

Конспект уроку на тему: «Подорож шляхами Південної Америки» (урок узагальнення і систематизації знань учнів)

Піранья.

Зубаста, найкровожерливіша.

Кусає, нападає, загрожує.

Не сунься у воду!

Риба-хижак.

ФОТО№2

Конспект уроку на тему: «Подорож шляхами Південної Америки» (урок узагальнення і систематизації знань учнів)

Ігуасу.

Найширший, найкрасивіший.

Низвергає, шумить, реве.

«Велика вода» на мові гуарані.

Каскад.

ФОТО №3

Конспект уроку на тему: «Подорож шляхами Південної Америки» (урок узагальнення і систематизації знань учнів)

Анхель.

Найвищий, найпотужніший.

Гримить, падає, шумить.

Розташований на притоці річки Оріноко.

Водоспад.

ФОТО№4

Конспект уроку на тему: «Подорож шляхами Південної Америки» (урок узагальнення і систематизації знань учнів)

Конспект уроку на тему: «Подорож шляхами Південної Америки» (урок узагальнення і систематизації знань учнів)

Амазонка.

Найдовша, найповноводніша,

Несе, подорожує, утворює.

Унікальна природна скарбниця.

Річка.

ФОТО №5

Конспект уроку на тему: «Подорож шляхами Південної Америки» (урок узагальнення і систематизації знань учнів)

Тітікака.

Найбільше, високогірне.

Утворилося, поділяється, має

Склад води близький до морської.

«Свинцева скала» (на мові інків)

Можна «Океанаріум».

ІV. Підсумок уроку.

Хто отримав найбільшу кількість балів є переможцем, цей учень заробив титул «Найрозумніший».

Учні, які отримали найбільшу кількість балів на кожній станції отримують інші титули :«Креативний» , «Активний», «Цілеспрямований, «Кмітливий», «Працьовитий», «Допитливий».

V Домашнє завдання

Повторити  параграфи 20-26 (підручник Г.Д. Довгань, О. Г. Стадник).

Скласти кросворд за темою «Південна Америка».

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Нові матеріали

Урок позакласного читання «У світі  казки чарівної». Презентація
Всесвітня історія : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закладів / С. В. Д’ячков, С. Д. Литовченко. — Х. : Вид-во «Ранок», 2016. — 256 с. : іл.
Ідею інноваційного розвитку університету зможуть реалізувати за підтримки Британської ради студенти ТНПУ 
Обрано 22 членів НАЗЯВО
Поради щодо написання листа на ЗНО з іноземної мови
Лілія Гриневич розповіла, чи можна заставляти учнів прибирати в школі
Заплатити двічі: як звичайна бритва Gillette зробила переворот в світовій економіці
Англійська мова (8-й рік навчання) : підруч. для 8 класу загально освіт. навч. закл. / В. М. Буренко. — Х. : Вид-во «Ранок», 2016. — 240 с. : іл.
Запущено роботу веб-сервісу «Кабінет керівника закладу освіти» на порталі УЦОЯО
Географія : підруч. для 8-го кл. загальноосвіт. навч. закладів / П. О. Масляк, С. Л. Капіруліна. — Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2016. — 304 с. : іл.

Популярний ВНЗ

Національний фармацевтичний університет у м.Харкові

ФАРМАЦІЯ СЬОГОДЕННЯ – ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПЕРЕД МАЙБУТНІМ
Ректор університету
Черних В. П. Черних
Валентин Петрович –