Конспект уроку на тему: «​​​​​​​Що таке вітер?»

Тип матеріалу: 
Навчальний рівень: 

Безугла Ольга Василівна, вчитель початкових класів Криворізької загальноосвітньої школи № 108Безугла Ольга Василівна,
вчитель початкових класів
Криворізької загальноосвітньої школи № 108 

 

 Мета: Дослідити властивості повітря, його склад, значення та знаходження в природі; пояснити учням, що холодне повітря стискається, а гаряче – розширюється та пыднымаэться вгору, внаслідок чого і відбувається рух повітря. Сформувати уявлення про використання повітря і вітру людиною. Вчити володіти способами навчально-пізнавальної діяльності. Розвивати дослідницькі навички . Сприяти вихованню природоохоронної діяльності, прагненню не забруднювати повітря і раціонально використовувати силу вітру. Навчити оцінювати роль науки в пізнанні світу. Виховувати економне ставлення до природних ресурсів.

Зміст уроку:
 1.Організація класу.
 2. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності: 
Перевірка домашнього завдання: - Чи правдиві народні прикмети щодо погоди?  (Чим вище хмари, тим краще погода. Збіглися хмаринки до купки - до негоди - поганої погоди.  Зранку хмари у вигляді гір - ввечері дощ, як з відер.)
 - Доведіть, що хмари - це скупчення вологи.
 - Чим корисна дощова вода? Чи потрібно її збирати для поливу дач? (Стійке развите)
 3. Повідомлення теми і мети уроку: 
- Сьогодні ми дізнаємося, як утворюється вітер?
 Проблемне питання: Чи правда, що вітер буває від того, що дерева хитаються? Якщо так, то хто ж їх хитає?

4. Вивчення нового матеріалу: 

  • Робота з підручником на стр.28-29. - Згадайте, які властивості повітря ми вивчили?
  • Творча робота: Використовуючи допоміжні слова, складіть розповідь про властивості повітря: прозорий, не має запаху і смаку, безбарвний, займає весь простір, має газоподібний стан. 
  •  Робота в парі: - Запропонуйте свою версію доказів, що повітря є навколо нас. 

5.Фізкультхвилинка: 
- Вітер дме  нам в лице, 
Захиталось деревце.

 Вітер тихше, тихше, тихше,
 Деревце  - все вище, вище.

6.Робота в дослідницькій лабораторії: - А тепер разом доведемо існування повітря навколо нас. 
а) Стакан занурити догори дном у воду. Вода в стакан не входить. Їй заважає повітря. б) видихнути повітря в склянку з водою через трубочку, кинути в склянку шматочок грунту, крейди. Якщо підуть бульбашки – це  повітря.
 в) Занурити в порожній стакан іграшку. Ми її бачимо, повітря - прозорий.
 г) Взяти прогріту на свічці колбу і помістити в стакан з зафарбованою водою. Потім колбу накрити змоченою в холодній воді серветкою. Вода підніметься по колбочці вгору. Повітря в колбі стане «менше». 
Складання схеми «Властивостей повітря»

 

7. Перегляд відеоролика. «Що таке вітер» youtube.com/watch?v=VZ8vIAycjlE
8. Робота з підручником.  -  Розгляньте малюнок - схему на стор. 28 підручника. Розкажіть, як же виникає вітер?
- Що ж ми називаємо вітром?
9. Відгадайте загадки:
 Рукавом махнув - дерево зігнув.
 Крил не має, скрізь літає, ще й пил підніме.
Робота вітру (стійкий развиток):
-Люди давно навчилися використовувати вітер. Це безкоштовна енергія, яку нам дає матінка природа. Ось Їжачок Хитрячок і запитає у вас: «А як саме люди використовують силу вітру?» Розкажіть про це, використовуючи малюнки  підручника на стор. 29.
Розповідь  учителя «Невидимка»
Ти думаєш, невидимки бувають тільки в казках? А хто жене по небу хмари? А сьогодні цей невидимка зламав в нашому дворі  величезне дерево. А у другокласниці зірвав з голови шапку.
   Він нікого не питає. Сам приходить і зникає. Йому вклоняються дерева. Він кружляє осіннє листя, змушуючи їх танцювати. Це він приносить нам то дощ, то сніг, то тепло, то холод. Він надуває вітрила і може молоти зерно в вітряних мельницях. Ну звичайно ж, це - вітер.
- А який буває вітер? – відповіді учнів.

10. Робота в дослідницькій лабораторії. 
- Для чого потрібне повітря? 
Дослід зі свічкою: Запалюємо свічку, а потім накриваємо її склянкою. Пробуємо пояснити, чому погасла свічка. 
Висновок: Повітря, діти, цінність безперечна. 
Для нас - він джерело життя самого. 
Сила завжди в ньому живе доброчинна, 
Міцність основи життя будь-якого.
 -Для чого ж потрібне повітря?
 - А ось видихаємо ми всі вуглекислий газ! Він потрапляє в повітря і під час горіння, виверження вулканів, внаслідок гниття. Це шкідливий газ. Він може бути дуже небезпечний для всього живого. Саме тому необхідно провітрювати клас або приміщення. Щоб в клас заходив свіже повітря і не боліла голова.
Обговорення правил здоров'я:
 Чим більше зелені, тим чистіше повітря.
 Кожен день треба робити вологе прибирання.
 Провітрювати кімнату, клас треба кілька разів на день.
 Не можна отруювати повітря вихлопними газами, викидами заводів.

Перегляд відеосюжету про охорону повітря. youtube.com/watch?v=UeVhWfUv89w

11. Узагальнення і систематизація знань.
1. Робота з підручником (с.29)
- Поясніть виникнення вітру.
2.Дайте відповідь на питання: «Чи правда, що вітер з'являється від того, що гойдаються дерева?»

3.Работа в групах:
- наведіть приклади дій людей по збереженню повітря;
- наведіть приклади використання сили повітря;
- перевірте прикмети: якщо взимку дим з труб йде вгору стовпом - буде мороз, а якщо дим стелиться - до тепла.

Повітря, трава, квітка і птиця
Не завжди вміють захиститись,
Якщо будуть знищені вони
На планеті ми залишимося одні.
Не забувайте про це.
Бережіть те, що нас оточує.

4. Домашнє завдання: Розкажіть, яку користь приносить вітер. Підберіть казки або пісеньки про вітер.
5.Рефлексія: оцініть свою роботу на уроці:
- відмінно - жовта хмарка;
- добре - зелена хмарка;
- погано - синя хмарка.

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Нові матеріали

60 354 абітурієнти отримали рекомендації на бюджет. Що робити далі?
Українські виші отримають 100 млн грн на базове фінансування науки
Використання заводських матеріалів в курсовому проектуванні з дисципліни «Планування та організація діяльності підприємства». Методична розробка
Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич обговорила перспективи вищої освіти з тернопільськими педагогами
У МОН визначились з кандидатурою освітнього омбудсмена
За перший тиждень вступної кампанії абітурієнти створили майже 120 000 електронних кабінетів
Документи про середню освіту є дійсними без печатки школи, - роз'яснення МОН
Обсяги державного замовлення на підготовку фахівців у 2019 р.
Автору підручника з історії України рекомендували замінити термін російсько-українська війна на "гражданский конфликт"
Лілію Гриневич не пустили в школу

Популярний ВНЗ

Тернопільський національний педагогічний університет ім.В.Гнатюка

Буяк Богдан БогдановичРектор університету
доктор філософських наук,
професор Буяк Богдан Богданович