Київський національний університет ім. Т. Шевченка
Опубліковано Редактор чт, 06/05/2014 - 09:51
Ізергіна Наталія Володимирівна,
учитель зарубіжної літератури, української мови та літератури
Роменської СЗОШ І-ІІІ ст. № 1 ім. П. І. Калнишевського
(м. Ромни Сумської області)
Мета: дати відомості про ступені порівняння прикметників та їх творення, формувати вміння їх розпізнавати, розрізняти, утворювати, правильно і доречно вживати в мовленні; розвивати увагу, удосконалювати культуру усного і писемного мовлення.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
І. Актуалізація опорних ЗУН
1.1. Фронтальна робота
Виразно прочитайте рядки з вірша «Між іншим…» сучасної української поетеси Ліни Костенко. Розкажіть, чого вона бажає всім нам.
«…І в житті, як на полі мінному,
Я просила в цьому сторіччі
хоч би той магазинний мінімум:
– Люди, будьте взаємно ввічливі! –
І якби на те моя воля,
Написала я б скрізь курсивами:
– Так багато на світі горя,
Люди, будьте взаємно красивими!»
Назвіть прикметники, визначте їх розряд
1.2. «Мозковий штурм»
Що називаємо прикметником?
Які морфологічні ознаки мають прикметники?
Яка форма прикметника є початковою?
Яким членом речення найчастіше буває прикметник?
На які групи за значенням поділяються прикметники?
1.3.Вправа «Четверте зайве»
1.4. Робота біля дошки
Визначити розряд прикметників
Дерев'яні пальці, заяча душа, ведмежа послуга, левова частина,кам ’яне серце, шовкова трава, золота осінь, лимонний колір (якісні)
Дерев’яна лава, дідівські методи (відносні)
Ведмеже вухо (присвійний – належність чого-небудь тварині ) – ведмежа шуба (відносний – відношення до матеріалу) – ведмежа послуга (якісний – внутрішні властивості людини );
ІІ. Ознайомлення учнів з темою, метою і завданнями уроку.
Сьогодні на уроці ми вивчимо ступені порівняння прикметників, навчимося їх утворювати і правильно вживати у мовленні.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Як ви думаєте, що сказала хлопцям на це вчителька?
Укладіть словотвірний ланцюжок зі слів скромний, скромніший, найскромніший. Визначте способи творення та словотвірні засоби.
Якісні прикметники мають вищий і найвищий ступені порівняння.
Вищий ступінь порівняння вказує, що в одному предметі більше чи менше якоїсь якості, ніж в іншому.
Найвищий ступінь вказує на те, що певний предмет переважає всі інші за якою-небудь ознакою.
3.3.Робота з таблицею (індивідуальний роздатковий матеріал)
Обговорення таблиці «Творення ступенів порівняння прикметників».
3.4. Закріплення вивченого за допомогою системи вправ і завдань
Виконання вправи 379 з підручника.
Прочитайте прислів’я, поясніть, як ви їх розумієте. Назвіть прикметники, визначте їхні ступені порівняння.
С. 159
Виконання вправи 381
Уявіть себе вчителем української мови. Один учень, який пропустив кілька занять, здав вам на перевірку зошит.
Виправте помилки в поданих формах ступенів порівняння прикметників. Запишіть словосполучення з правильними формами.
4.1.Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Як творяться прикметники вищого ступеня простої форми
-вищого ступеня складеної форми
-найвищого ступеня простої форми
-найвищого ступеня складеної форми
Вивчити способи творення прикметників, вправа 380.
До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.
Правила сайту:
Освітній портал "Академія": новини освіти, база даних ВНЗ, онлайн-курси для підготовки до ЗНО, база репетиторів, бібліотека підручників, зразки творів медалістів.
Theme Originally Created by Devsaran