Конспект уроку на тему: Узагальнення вивченого з теми «Прислівник»

Тип матеріалу: 
Навчальний рівень: 

Міщук Валентина Миколаївна, вчитель української мови та  літератури Суразького НВК Шумського  району Тернопільської  областіМіщук Валентина Миколаївна,
вчитель української мови та  літератури

Суразького НВК
Шумського  району Тернопільської  області

Ціль уроку: поглибити,  узагальнити та систематизувати знання учнів про прислівник як частину мови,  його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;

  • продовжити вдосконалювати орфографічні навички, творчі здібності дітей, формувати вміння безпомилково визначати прислівники у тексті та використовувати їх у власному мовленні, розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять;
  • виховувати любов до України, шанобливе ставлення до її захисників, сприяти формуванню духовної краси.

Очікувані результати: після уроку ви зможете застосовувати теоретичні знання на практиці (правильно писати прислівники, використовувати доречно  їх у мовленні, знаходити у реченні).

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань, умінь і навичок.

Форма проведення: урок-подорож.

Обладнання: маршрутний лист, роздавальний матеріал, мультимедійна дошка.

 Хід уроку

  1. Організаційний момент.

  Добрий день, учні, знову урок мови

 До вас прийшов за розкладом сьогодні…

А чи знаєте ви, як розшифрувати слово «урок»?

(Учні зачитують схему,  яка записана або спроектована на дошку.)

 Саме такими я хочу бачити вас на уроці, адже кожен з вас – особистість, своєрідне «я».

  1. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів.

Дорогі діти, ми другий рік мандруємо прекрасною країною, назва якій «Морфологія».  Сьогодні останній день знаходимося у місті «Прислівник»,  яке розташоване на території  Самостійних частин мови. Пропоную вам промчатися у поїзді знань  і зупинитися на основних станціях, повторюючи вивчений матеріал, адже без цього не зможемо отримати квиток до наступного міста.

На уроці підсумковім
Треба дружно працювати,
Щоб змогли на всі питання
Відповіді повні дати.

 Бажаю вам успіху. Нехай подорож буде захопливою та корисною.

  1. Представлення теми та очікуваних результатів.

 Для того, щоб сісти у поїзд, потрібно перевірити, чи всі вдома зібрали рюкзаки, тобто пригадали все вивчене про прислівник.

  1. Гра «Тематичний рюкзак».  Мозковий штурм.
  • Що називається прислівником?
  • Які морфологічні ознаки прислівника?
  • Яка синтаксична роль прислівника?
  • Які бувають ступені порівняння?
  • Назвіть способи творення прислівників?
  • Поясніть правопис  -н- та  -нн- у прислівниках.
  1. Виконування  вправ на закріплення вивченого матеріалу.
  2. Зупинка «Світлофор»

Учитель читає слова, а учні піднімають кружечки певного кольору: якщо прислівник – зелений кружечок,

Інша частина мови – червоний.

Слова: тяжкий, складно, вище, пофарбований, мимоволі, завдання, кожен, ліворуч, чемпіон, ледачий, де-не-де, полином, надрукований, мимоволі.

  1. Зупинка «Головоломка». Робота в парах.

(На кожну парту дається картка. Із частин учні утворюють прислівники і записують їх у зошити.)

Да, ко, не, ле;                                 Ку, в, зим;

     Ку, вліт;                                           Ні, без, ву, сум;

     Би, а, що;                                         Я, де, кий;

     День, з, на, дня;                             Ве, не, ло, се;

     Кін, цем, нець, кі;                          Від, час, часу;

     Хи, ні, тро.                                     Ки, з, ні, від.

  1. Зупинка «Синтаксичка»

(Записати речення під диктовку і зробити синтаксичний розбір)

1 варіант. Мій краю зоряний, на тебе не надивлюся я ніяк.

2 варіант. Поети славили в піснях віддавна Україну.

  1. Зупинка «Всезнайки». «Впіймай славо»

(Учитель читає вірш, а учні записують у зошити тільки прислівники.)

  О, не забудьте тих, що рвались крізь багнети,
 в степах поклали голови свої,
щоб більше нашу голубу планету
 не шарпали розбійницькії бої,
 щоб не здригався Всесвіт малярійно
і небо не стогнало від заграв,
щоб нам годинник  радісно  й  спокійно
віки ясної дружби рахував!
 В. Симоненко

  1. Зупинка «Відпочинок». Фізкультхвилинка.

Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій уклоніться
За щасливий день вчорашній.
Всі до сонця потягніться,
Вліво, вправо нахиліться,
Раз присядьте, два присядьте
І за парти тихо сядьте.

  1. Зупинка «Орфографічна»

(На дошку спроектовані слова,  їх потрібно записати у три колонки: разом,  окремо,  через дефіс.  Якщо правильно виконати завдання, то з перших літер кожного прислівника,  який слід писати разом і через дефіс,  можна прочитати початок  і закінчення афоризму   О. Довженка,  іншу частину потрібно доповнити)

На льоту, де-не-де, позаду, одвіку, от-таки, спереду, без угаву, будь-як, під силу, посередині, інколи, на сміх, уві сні, швидкоплиння, один в один, рано-вранці, абияк, по троє, ймовірно, ось-ось, тим часом, тимчасово, в чілому, екстравагантно.

Ключ: «Поспішайте творити добро»

  1. Зупинка «Творча». «Синонімічні забавки». Хто швидше.

(До прислівників дібрати доречний фразеологізм)

Несподівано (як грім з ясного неба).
Давно (за царя Гороха).
Ніколи (коли рак на горі свисне).
Дуже багато (по саму зав’язку).
Дуже мало (як кіт наплакав).

  1. Підсумок уроку. Оцінювання.

На уроці працювали
Повторили те, що знали,
А тепер, дорогі діти,
Роботу треба оцінити.

«Мікрофон»

 Мені вдалося…
Мені сподобалося…
Мені треба доопрацювати…
Мені було цікаво…
Я хотів би…
Я зрозуміла…
Мені не сподобалося…
Я вмію…

  1. Домашнє завдання.  Скласти невелику розповідь (7-8 речень) про враження від уроку, використовуючи прислівники: швидко, чітко, творчо, каліграфічно, цікаво, виразно, правильно.

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Національний фармацевтичний університет у м.Харкові

ФАРМАЦІЯ СЬОГОДЕННЯ – ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПЕРЕД МАЙБУТНІМ
Ректор університету
Черних В. П. Черних
Валентин Петрович –