Конспект уроку на тему: «В’язання виробів гачком по колу»

Тип матеріалу: 
Навчальний рівень: 

Поліщук Ольга Степанівна, вчитель трудового навчання Маріупольської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 51Поліщук Ольга Степанівна,
вчитель трудового навчання
Маріупольської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів № 51

 

 

Мета: ознайомити зі способами виконання в’язаного полотна  гачком по колу; формувати  знання і навички, необхідні для виконання в’язаного полотна різними способами; формувати технологічну компетентність; сприяти свідомому дотриманню учнями правил безпечної праці; сприяти формуванню працьовитості, охайності, точності під час виконання практичної роботи; виховувати в учнів пізнавальний інтерес до навчального предмету.

Обладнання: робочі зошити; нитки для в’язання, гачки, ножиці.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

1. Організація учнів:

  • Перевірка наявності учнів;
  • Перевірка готовності учнів до уроку.

2. Актуалізація опорних знань

Вправа «Встанови відповідність»

Встановити відповідність основних елементів в’язання гачком з їх графічним позначенням.

3. Мотивація навчальної діяльності

Існує багато способів в'язання гачком, і кожний із них цікавий по-своєму. Все залежить від вашої фантазії, уяви та вмінь.

Сьогодні на уроці ми з вами познайомимося з в’язанням виробу гачком  по колу.

4. Вивчення нового матеріалу

Пояснення з елементами бесіди

Способи виконання в’язаного полотна  гачком:

1) по спіралі  


 

2) по колу;

​​​​​​​

3) пряме в’язання;

​​​​​​​
 

4) в’язання мотивами.

Помітне місце у в'язанні гачком належить в'язанню виробів мотивами – окремими фрагментами різних форм. Ними можна вив'язати повністю весь виріб або оформити вставки різної форми і розміру.

Мотиви, вив'язані гачком, можуть бути як окремим предметом (наприклад, невеликою серветкою), так і одним із елементів цілої композиції. Існує значна кількість речей, створених з окремо вив'язаних мотивів. Цікаво те, що залежно від пряжі й гачка один і той самий мотив може виглядати зовсім по-різному.

Будь-який цілий мотив під час його в'язання від центра можна виготовити двома способами:

  1. по колу в один бік (отримуємо тільки лице мотиву);
  2. поворотними рядами (отримуємо лице і виворіт мотиву).​​​​​​​

5. Осмислення нових знань

Робота з Пам’ятками « В'язання  кола гачком»

Існує два основних способи в’язання базового кола за допомогою гачка:

  • Зв’язати коло, починаючи з однієї петлі.
  • Зв’язати коло, починаючи з ланцюжка, що складається з декількох петель.

Перший варіант підійде краще, якщо необхідно створити виріб округлої форми без отвору в центрі. Наприклад, при в’язанні серветки. Для досягнення бажаного результату необхідно покроково виконувати наведені нижче інструкції.

  • Робимо петлю з нитки, при цьому залишаємо кінчик довжиною приблизно двадцять міліметрів.
  • Просовуємо гачок в цю петельку, захоплюємо основну нитку, простягаючи її через петлю (але не затягуючи).
  • Знову просовуємо інструмент петельку і протягуємо основну нитку крізь неї і через петлю, яку пов’язали на попередньому етапі, щоб в результаті отримати з’єднувальний стовпчик. Не забувайте стискати місце з’єднання ниток першої петлі, у іншому випадку ваше творіння може легко розпуститися.
  • Робимо ще кілька стовпчиків гачком, протягуючи нитку через складений спочатку гурток, тим же способом.
  • Закінчивши перший ряд, обережно потягнемо за залишений спочатку кінчик нитки, щоб дірочка, збереглася посередині, стала непомітною.
  • Другий варіант в’язання кола гачком також досить простий у виконанні і підійде для виробів, де отвір в центрі – обов’язковий елемент композиції. Для більшої наочності покрокові інструкції доповнені схемами для початківців (див. фото нижче):
  • Робимо ланцюжок з потрібного числа петельок, наприклад, із чотирьох.
  • Просовуємо гачок в початкову петельку ланцюжка і пропускаємо через неї робочу нитку.
  • Протягуємо петлю через останню петельку з зробленої ланцюжка. У результаті повинно вийти кільце, майбутнє основою для всієї роботи.
  • Пров’язуємо потрібну кількість стовпчиків (без накидання) для утворився кільця (до речі, виконувати їх можна двома способами в’язання узорів: саме колечко і в його петельки).

Вив’язування кільця з ланцюжка

Інструкція в’язання по колу

Хоча при в’язанні гачком по колу можна використовувати різні типи стовпчиків і полустолбиков (як з накидом, так і без накиду), тобто простір для фантазії безмежний, не можна забувати про дотримання найважливіших правил, які допоможуть вам зробити чудове в’язане виріб своїми руками:

  • Починати і закінчувати рукоділля по колу треба однаково, а саме: на початку роботи обов’язково доведеться накидати кілька підйомних петель, щоб в кінці можна було вив’язати з останнього стовпчика полустолбики в перший стовпчик для з’єднання початку і кінця роботи.
  • Пам’ятайте про користь допоміжних матеріалів: використовуйте шпильки або нитки різних кольорів, щоб позначати перші петлі кожного ряду (це допоможе швидко і безпомилково знаходити їх).
  • Будьте акуратні при розподілі стовпчиків по всьому периметру: вони повинні розташовуватися рівномірно.
  • Дотримуйтесь схемами в процесі своєї творчості.
  • Якщо у виробі використовуються стовпчики без накиду, починати в’язати обов’язково з трьох стовпчиків, а в новій ланцюжку їх сума зростає вдвічі (у результаті повинно вийти шість петель). Надалі полотно потрібно поділити на шість частин. У наступних рядах число петель буде збільшуватися на одну для кожної з часток, в результаті до кожної лінії всього продукту додається по шість петель.

Якщо у виробі повинні бути стовпчики з накидом, в’язання по колу починається з шести стовпчиків без накиду або шести петель. У новому сума ряду петель збільшується вдвічі, тобто на виході виходить вже дванадцять. Відповідно, далі в’язання потрібно поділити на дванадцять частин. В таких лініях кількість петель також буде збільшуватися на одну для кожної з частин, тому поступово в рядах вироби додається по дванадцять петель.

6. Перегляд  відеоролику. Майстер – клас з в’язання гольниці по колу.

  

7. Практична робота. В’язання гольниці по колу за схемою.

Послідовність виконання роботи:

1. Підібрати схему для в'язання по колу.

2. Добрати нитки та гачок для в'язання.

3. Вив'язати за схемою.

4. Перевірити якість виробу.

            Поточний інструктаж:

  • Контроль за дотриманням правил безпечної праці;
  • Контроль за організацією робочого місця;
  • Контроль за дотриманням само- та взаємоконтролю.

 Підведення підсумків уроку

  • Загальна оцінка роботи учнів;
  • Коментоване виставлення оцінок.

8. Домашнє завдання.

 В'язати власний виріб за схемою.

 

 

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Нові матеріали

60 354 абітурієнти отримали рекомендації на бюджет. Що робити далі?
Українські виші отримають 100 млн грн на базове фінансування науки
Використання заводських матеріалів в курсовому проектуванні з дисципліни «Планування та організація діяльності підприємства». Методична розробка
Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич обговорила перспективи вищої освіти з тернопільськими педагогами
У МОН визначились з кандидатурою освітнього омбудсмена
За перший тиждень вступної кампанії абітурієнти створили майже 120 000 електронних кабінетів
Документи про середню освіту є дійсними без печатки школи, - роз'яснення МОН
Обсяги державного замовлення на підготовку фахівців у 2019 р.
Автору підручника з історії України рекомендували замінити термін російсько-українська війна на "гражданский конфликт"
Лілію Гриневич не пустили в школу

Популярний ВНЗ

Тернопільський національний педагогічний університет ім.В.Гнатюка

Буяк Богдан БогдановичРектор університету
доктор філософських наук,
професор Буяк Богдан Богданович