Конспект уроку з логіки на тему «Розвиток пам’яті та мислення»

Тип матеріалу: 
Навчальний рівень: 

Вчитель початкових класів
Шепетівського навчально-виховного комплексу №3
у складі «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Н. Рибака
та ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою»
Сідорчук Тетяна Сергіївна

Мета:  Вчити по пам'яті відтворювати порядок чисел, знаходити логічні відповіді на запитання, знаходити сховані геометричні фігури. Розвивати пам'ять, логічне мислення,  увагу. Виховувати відповідальність.

Обладнання:  картки із завданнями, іграшки.

Хід заняття

І. Організація класу

Уявіть, що ви знаходитесь на галявині з гарними квітами. Давайте ми нарвемо по чудовому букет і подаруємо один одному.

ІІ  Основна частина

Вправа 1  «Цифрові ряди»
Вчитель показує рядки цифр декілька секунд. Діти повинні запам’ятати весь рядок цифр у тому порядку, в якому він зображений на картці і записати у свою робочу картку.
1) 6, 3, 8.
2) 4, 7, 2, 5.
3) 0, 9, 1, 4, 8.
4) 7, 2, 5, 1, 6,
5) 3, 8, 4, 7, 6, 2.
6) 5, 3, 9, 6, , 0, 4, 3.

Вправа 2  «Цікаві запитання»
1. Що таке 33 січня? (Не існує)
2. Що знаходиться на початку книги? (Палітурка)
3. У стола 4 кути. Один спиляли, скільки залишилося? (5)
4. Одне яйце варять 4 хв. Скільки часу треба, щоб зварити 5 яєць? (4 хв.)
5. В якому випадку 6 дітей і  2 собаки, які зібралися під одну парасольку, не намокнуть? (Коли не буде дощу)
6. Для олівця – пенал, а що для машини? (Бокс)
7. Сум яких двох чисел на циферблаті механічного годинника, які розташовані одна проти одної, будуть дорівнювати 12? (9 і 3)
8. Ти, і я, і ми з тобою. Скільки нас усього? (Двоє)
9. Назвіть п’ять днів підряд, не називаючи і назви днів тижня. (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра)
10. Летіли горобець, ластівка і джміль. Скільки всього птахів летіло? (Двоє, тому що джміль не птах, а комаха)
11. Коли козі виповниться п’ять років, що буде? (Піде шостий)
12. Якщо з’їсти дві сливи, що залишиться? (Дві кісточки)
13. На столі лежало яблуко. Його розрізали навпіл. Скільки яблук стало? (Одне)
14. У якої геометричної фігури немає ні початку, ні кінця? (У овалу, круга)
15. Скільки горішків у порожній склянці? (Жодного)
16.  На яке дерево сідає ворона після дощу? (На мокре) 

Вправа 3  «Знайди сховані фігури»

Вправа 3  «Знайди сховані фігури»

Скільки всього прямокутників, квадратів, трикутників зображено на малюнку?

Вправа 4  «Крамниця»

Дати дитині завдання «піти» до «крамниці» та «придбати» необхідні предмети, назви яких потрібно запам’ятати. Починати необхідно з 2-3 предметів, поступово збільшуючи їхню кількість до 5-6. У цій грі рекомендується мінятися ролями: по черзі можуть бути дочкою (сином), мамою(татом), продавцем, який спочатку вислухає замовлення покупця, а потім уже добирає «товар». «Крамниці» можуть бути різноманітними: «Хліб», «Молоко», «Іграшки», «Овочі».

Вправа 5  «Чудесний мішечок»

Для гри потрібно 10-12 іграшок, що добре знайомі дітям. Вчитель по черзі виймає з мішечка іграшки, діти називають їх та розповідають про її призначення. Вчитель дає можливість розглянути всі іграшки, що виставлені в ряд. Після цього він пропонує назвати іграшку, що залишилася у мішечку.

ІІІ  Підсумок заняття

На папері намалюйте іграшку та подаруйте її комусь із класу.

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Національний фармацевтичний університет у м.Харкові

ФАРМАЦІЯ СЬОГОДЕННЯ – ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПЕРЕД МАЙБУТНІМ
Ректор університету
Черних В. П. Черних
Валентин Петрович –