Конспект заняття на тему: «Екскурсія в природу.  Осінні явища в житті рослин»

Тип матеріалу: 
Предмет: 
Навчальний рівень: 

 Галинський Сергій Федорович, учитель біології Колосівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Веселинівської селищної ради Миколаївської області Галинський Сергій Федорович,
учитель біології,
керівник гуртка «Основи біоіндикації»
Колосівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Веселинівської селищної ради
Миколаївської області

Конспект  заняття гуртка «Основи біоіндикації» 

Мета: розвивати в учнів поняття про деревні, кущові і трав’янисті рослини, термін їх життя, пристосування рослин до умов навколишнього середовища: осінній окрас листків, листопад, осіннє цвітіння рослин, поширення плодів і насіння; вивчити прийоми фіксації спостережень; формувати загальноосвітні навички письмового звіту про екскурсію. Виховати в учнів ціннісне ставлення до природи рідного краю.

Обладнання: папка для гербаризації листків, індивідуальні картки із завданнями, шкільний визначник рослин , фотоапарат, бортовий журнал.

Місце проведення: лісосмуга.

Тип заняття: урок-екскурсія

Хід заняття

І. Організаційний момент

Чому дерево плаче?
Я зірвав квітку –
і вона загинула.
Я спіймав метелика –
і він помер у мене на долоні.
І тоді я зрозумів,
що торкнутися краси
можна тільки серцем.

ІІ. Інструктаж з техніки безпеки під час екскурсії

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Метод «Проблемка»

  • Яке значення лісосмуги?
  • Яку шкоду можуть завдати люди природі лісосмуги?
  • Як зберегти природу лісосмуги?
  • Ми користуємося благами лісосмуги, як правильно їх використовувати, щоб якомога менше завдавати їм шкоди?

ІV. Проведення екскурсії

Вступна бесіда:

  • Бесіда про значення для людини краси природи.
  • Бесіда про осінні народні прикмети.

Після бесіди учитель організовує змагання трьох ланок, які найкраще виконають завдання.

Завдання 1. На протязі 15-20 хв дослідіть відведену ділянку лісосмуги за планом:

  • З’ясуйте, які деревні квіткові рослини ростуть на вашій ділянці для дослідження;
  • Зберіть плоди, а також листя різного кольору, які демонструють поступовий перехід від зеленого кольору до повного осіннього забарвлення;
  • Поспостерігайте за зміною окрасу листків різних дерев;
  • Встановіть, де найбільше окрашені листки – на верхній частині крони чи в нижній, у внутрішній чи зовнішній?
  • Результати занесіть до таблиці:

Назва деревної рослини

Частини крони

верхня

нижня

зовнішня

внутрішня

 

 

 

 

 

  • Поспостерігайте за листопадом. Спробуйте потягнути за зелений листок; листок, який почав змінювати колір, листок, який уже змінив колір. Зробіть висновки.

Завдання 2. За 10 хв вияснити:

  • Які кущові рослини ростуть в даній місцевості?
  • Зберіть плоди, порівняйте їх з плодовими деревами.
  • Як поширюються плоди та насіння кущів?
  • Поспостерігайте за зміною кольору листків, дані занесіть до таблиці:

Назва куща

Колір листя

 

 

  • Визначити, у кущів чи у дерев раніше повністю змінюється колір листя. Дані занесіть до таблиці:

Форми рослин

Ступінь зміни кольору рослин

Дерева

 

Кущі

 

Завдання 3. Прослідкуйте, як змінюється життя трав’янистих рослин в осінній час.

V. Висновки екскурсії

Після досліджень кожна група звітує про їх спостереження.

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Київський національний університет ім. Т. Шевченка

Ректор університету 
Губерський
Леонід Васильович -