Конспект заняття на тему: Переказ казки В.О.Сухомлинського «Весняний вітерець»

Тип матеріалу: 
Навчальний рівень: 

Бородина Єлизавета Георгіївна,
студентка 3 курсу 348 групи
факультету дошкільної та початкової освіти
МНУ ім. В.О.Сухомлинського.

Напрям: Початкова освіта

Для старшої групи

Мета: Закріплювати вміння дітей зв’язно, послідовно і виразно переказувати літературний твір близько до тексту. Вчити відповідати на запитання повним відповіддю, використовуючи слова автора. Формувати інтонаційну виразність мови. Розвивати пам’ять, увагу і пізнавальні інтереси дітей.

Обладнання: сюжетні картинки до казки, маски для дітей, кольорові олівці, фломастери, альбоми для малювання.

Хід заняття

1. Вступна частина

-Діти, сьогодні я розповім вам казку. А про що буде ця казка, ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку.

Правильно, діти, в цій загадці говориться про вітер. Я вам хочу розповісти казку про нього. Написав її письменник — В.О.Сухомлинський, а називається вона «Весняний вітерець».

2.Основна частина

1. Розповідь казки

- Діти, сядьте зручненько та приготуйтеся слухати:

Клен цілу зиму спав. Крізь сон він чув завивання хуртовини і тривожний крик чорного ворона. Холодний вітер гойдав його віти, вигинав їх. Та ос, одного сонячного ранку відчув Клен, ніби до нього торкнулося щось тепле та лагідне. Прокинувся Клен. А до нього прилинув теплий весняний Вітерець.

- Годі спати, зашепотів весняний Вітерець. Прокидайся, весна наближається.

- Та де ж вона – весна? – запитав Клен.

- Ластівки на крилах несуть, - каже теплий Вітер. – я прилетів з далекого краю, від теплого моря. Весна йде полями – заквітчалася квітами, красуня. А ластівки на крилах несуть барвисті стрічки.

Ось про що розповів теплий весняний Вітер Кленові. Клен радісно зітхнув, розправив плечі. Зазеленіли бруньки, бо йде весна – красуня.

Словникова робота: хуртовина – сильний снігопад поєднаний зі стрімким вітром; (рос. мовою – метель)

прилинув – ніжно доторкнувся, присунувся під бік; (рос.мовою – прильнул)

зітхнув – видохнув повітря голосно, всіма грудьми; ( рос. мовою – вздохнул)

гойдав – рухав з боку в бік ; (рос. мовою – качал)

2. Бесіда за змістом

Вихователь задає питання, які стосуються казки, попередньо налаштувавши дітей давати повні відповіді.

- Діти, як називається казка, яку я вам розповіла? (Ви розповіли казку: «Весняний вітерець»)

- А хто ж придумав цю казку? (Цю казку придумав письменник В.О.Сухомлинський )

- Дітки, про кого розповідається в цій казці? (В казці йдеться про старого Клена та весняного Вітерця)

- Що робив Клен цілу зиму? (Цілу зиму старий Клен спав)

- А що він чув крізь сон? (Крізь сон він чув завивання хуртовини, покрикування ворона)

- Хто розбудив дерево? (Дерево розбудив весняний Вітерець)

- Як саме він його збудив? (Вітерець прилинув до старого клена)

- Що відчув Клен? (Клен відчув щось ніжне та лагідне)

- Про що розказав Вітерець Клену?(Вітерець сказав, що йде весна)

- Як описав Вітер Весну? (Він сказав, що Весна гарна, заквітчана квітками та стрічками)

- Молодці, діти, ви добре відповіли на всі мої запитання.

Виділення дійових осіб оповідання, їх опис: (Вітерець – весняний, лагідний ніжний, молодий; Клен – старий, мудрий, неповороткий; Весна – красуня, молода, гарна, заквітчана квітами та стрічками). Активізація предметного словника, розвиток довготривалої слухової пам'яті. Педагог виставляє предметні картинки: Клен, Вітерець, Весна (дівчина в квітах і травах, з віночком та стрічками на одязі).

3.Вправа «Помічники». (Вихователь викликає 3-х сильних учнів, які зможуть максимально близько до тексту переказати вступ, основну частину та кінцівку, всі інші уважно слухають та слідкують за сюжетними картинками на дошці).

Фізкультхвилинка

Вітер дує нам в лице
Закачалось деревце
Вітерець все тише-тише
Деревце все вище-вище

4.Складанян плану переказу. (Разом з дітьми)

1. Зимові сни старого Клена

2. Поява весняного Вітерця

3. Повідомлення радісної звістки про прихід Весни.

3.Підсумок заняття. (Переказ казки дітьми)

- А зараз ми з вами уявімо, що ми знаходимось на природі весною. Заплющте очі і прислухайтесь… (Вихователь вмикає аудіозапис завивання вітру, співи пташок, дзюрчання води). Відкривайте оченята. Дивіться, до нас завітали герої з нашої казки, які зараз нам її й будуть переповідати! (Викликає декількох дітей з групи та одягає на них тематичні маски). Мишко у нас буде автором. Марійка буде Весною. Сашко буде старим Кленом, а Андрійко буде весняним Вітерцем.

- Діти, яку казку ми з вами слухали та переказували сьогодні?

- Вона вам сподобалась?

- Можливо, хтось знає схожі казки?

- Молодці, ви сьогодні гарно попрацювали. Зараз я вам роздам листочки на яких ви намалюєте те, що уявляли, коли слухали сьогоднішню казку, а вдома батькам спробуєте ще раз переказати її.

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Нові матеріали

60 354 абітурієнти отримали рекомендації на бюджет. Що робити далі?
Українські виші отримають 100 млн грн на базове фінансування науки
Використання заводських матеріалів в курсовому проектуванні з дисципліни «Планування та організація діяльності підприємства». Методична розробка
Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич обговорила перспективи вищої освіти з тернопільськими педагогами
У МОН визначились з кандидатурою освітнього омбудсмена
За перший тиждень вступної кампанії абітурієнти створили майже 120 000 електронних кабінетів
Документи про середню освіту є дійсними без печатки школи, - роз'яснення МОН
Обсяги державного замовлення на підготовку фахівців у 2019 р.
Автору підручника з історії України рекомендували замінити термін російсько-українська війна на "гражданский конфликт"
Лілію Гриневич не пустили в школу

Популярний ВНЗ

Тернопільський національний педагогічний університет ім.В.Гнатюка

Буяк Богдан БогдановичРектор університету
доктор філософських наук,
професор Буяк Богдан Богданович