Конспект заняття на тему: Переказ казки В.О.Сухомлинського «Весняний вітерець»

Тип матеріалу: 
Навчальний рівень: 

Бородина Єлизавета Георгіївна,
студентка 3 курсу 348 групи
факультету дошкільної та початкової освіти
МНУ ім. В.О.Сухомлинського.

Напрям: Початкова освіта

Для старшої групи

Мета: Закріплювати вміння дітей зв’язно, послідовно і виразно переказувати літературний твір близько до тексту. Вчити відповідати на запитання повним відповіддю, використовуючи слова автора. Формувати інтонаційну виразність мови. Розвивати пам’ять, увагу і пізнавальні інтереси дітей.

Обладнання: сюжетні картинки до казки, маски для дітей, кольорові олівці, фломастери, альбоми для малювання.

Хід заняття

1. Вступна частина

-Діти, сьогодні я розповім вам казку. А про що буде ця казка, ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку.

Правильно, діти, в цій загадці говориться про вітер. Я вам хочу розповісти казку про нього. Написав її письменник — В.О.Сухомлинський, а називається вона «Весняний вітерець».

2.Основна частина

1. Розповідь казки

- Діти, сядьте зручненько та приготуйтеся слухати:

Клен цілу зиму спав. Крізь сон він чув завивання хуртовини і тривожний крик чорного ворона. Холодний вітер гойдав його віти, вигинав їх. Та ос, одного сонячного ранку відчув Клен, ніби до нього торкнулося щось тепле та лагідне. Прокинувся Клен. А до нього прилинув теплий весняний Вітерець.

- Годі спати, зашепотів весняний Вітерець. Прокидайся, весна наближається.

- Та де ж вона – весна? – запитав Клен.

- Ластівки на крилах несуть, - каже теплий Вітер. – я прилетів з далекого краю, від теплого моря. Весна йде полями – заквітчалася квітами, красуня. А ластівки на крилах несуть барвисті стрічки.

Ось про що розповів теплий весняний Вітер Кленові. Клен радісно зітхнув, розправив плечі. Зазеленіли бруньки, бо йде весна – красуня.

Словникова робота: хуртовина – сильний снігопад поєднаний зі стрімким вітром; (рос. мовою – метель)

прилинув – ніжно доторкнувся, присунувся під бік; (рос.мовою – прильнул)

зітхнув – видохнув повітря голосно, всіма грудьми; ( рос. мовою – вздохнул)

гойдав – рухав з боку в бік ; (рос. мовою – качал)

2. Бесіда за змістом

Вихователь задає питання, які стосуються казки, попередньо налаштувавши дітей давати повні відповіді.

- Діти, як називається казка, яку я вам розповіла? (Ви розповіли казку: «Весняний вітерець»)

- А хто ж придумав цю казку? (Цю казку придумав письменник В.О.Сухомлинський )

- Дітки, про кого розповідається в цій казці? (В казці йдеться про старого Клена та весняного Вітерця)

- Що робив Клен цілу зиму? (Цілу зиму старий Клен спав)

- А що він чув крізь сон? (Крізь сон він чув завивання хуртовини, покрикування ворона)

- Хто розбудив дерево? (Дерево розбудив весняний Вітерець)

- Як саме він його збудив? (Вітерець прилинув до старого клена)

- Що відчув Клен? (Клен відчув щось ніжне та лагідне)

- Про що розказав Вітерець Клену?(Вітерець сказав, що йде весна)

- Як описав Вітер Весну? (Він сказав, що Весна гарна, заквітчана квітками та стрічками)

- Молодці, діти, ви добре відповіли на всі мої запитання.

Виділення дійових осіб оповідання, їх опис: (Вітерець – весняний, лагідний ніжний, молодий; Клен – старий, мудрий, неповороткий; Весна – красуня, молода, гарна, заквітчана квітами та стрічками). Активізація предметного словника, розвиток довготривалої слухової пам'яті. Педагог виставляє предметні картинки: Клен, Вітерець, Весна (дівчина в квітах і травах, з віночком та стрічками на одязі).

3.Вправа «Помічники». (Вихователь викликає 3-х сильних учнів, які зможуть максимально близько до тексту переказати вступ, основну частину та кінцівку, всі інші уважно слухають та слідкують за сюжетними картинками на дошці).

Фізкультхвилинка

Вітер дує нам в лице
Закачалось деревце
Вітерець все тише-тише
Деревце все вище-вище

4.Складанян плану переказу. (Разом з дітьми)

1. Зимові сни старого Клена

2. Поява весняного Вітерця

3. Повідомлення радісної звістки про прихід Весни.

3.Підсумок заняття. (Переказ казки дітьми)

- А зараз ми з вами уявімо, що ми знаходимось на природі весною. Заплющте очі і прислухайтесь… (Вихователь вмикає аудіозапис завивання вітру, співи пташок, дзюрчання води). Відкривайте оченята. Дивіться, до нас завітали герої з нашої казки, які зараз нам її й будуть переповідати! (Викликає декількох дітей з групи та одягає на них тематичні маски). Мишко у нас буде автором. Марійка буде Весною. Сашко буде старим Кленом, а Андрійко буде весняним Вітерцем.

- Діти, яку казку ми з вами слухали та переказували сьогодні?

- Вона вам сподобалась?

- Можливо, хтось знає схожі казки?

- Молодці, ви сьогодні гарно попрацювали. Зараз я вам роздам листочки на яких ви намалюєте те, що уявляли, коли слухали сьогоднішню казку, а вдома батькам спробуєте ще раз переказати її.

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Національний фармацевтичний університет у м.Харкові

ФАРМАЦІЯ СЬОГОДЕННЯ – ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПЕРЕД МАЙБУТНІМ
Ректор університету
Черних В. П. Черних
Валентин Петрович –