Лілія Гриневич: У 2018 р. передбачено 6,7% ВВП на освіту

Лілія ГриневичЗ 2017-го інвестиції держави в освітню інфраструктуру разом із цільовою субвенцією на навчання дітей з особливими потребами становили 1млрд 9,5млн грн. При цьому в 2018 році відповідні інвестиції склали 2млрд 896млн, тобто обсяг вкладень збільшився в 2,8 рази. Про це розповіла Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час звіту Уряду за 2017 рік сьогодні, 20 червня 2018 року, у приміщенні комітетів Верховної Ради України.

«У 2017 році інвестиції в обладнання опорних шкіл склали 800млн гривень, тоді ж запроваджено цільову освітню субвенцію на інклюзивну освіту – 209,5млн грн. Разом це значні інвестиції в 1млрд 9,5млн грн. Завдяки їм та співфінансуванню з місцевих бюджетів закуплено 391 автобус та 1тис 915 природничо-математичних кабінетів для опорних шкіл. Однак 2018 року ми пішли значно далі. Ми виділи спеціальну субвенцію на Нову українську школу, окрім автобусів та математично-природничих кабінетів закупили аудіообладнання, передбачили кошти на створення електронної платформи та е-підручників. Субвенцію на інклюзивну освіту збільшено до 504,4млн грн. Ми послідовно виконуємо не лише свої зобов’язання щодо реформи шкільної освіти, а й допомагаємо місцевим органам самоврядування», – зазначила Лілія Гриневич.

Слід додати, що враховуючи минулорічне підняття зарплати вчителям на 50%, саме 2017-й став роком зростання фінансування освіти. Якщо в 2016-му частка ВВП на освіту складала 5,72%, то у 2017-у – 6,52%,  а 2018-го передбачено вже 6,7% ВВП на освіту.

Міністр також розповіла й про поступове збільшення фінансування науки. Так, у 2017 році вдалося збільшити фінансування  на 21,4%. Тенденцію продовжено і в 2018 році, в якому наука отримала ще на 29,6% бюджетних коштів більше. Таким чином відбулося зростання частки ВВП на науку з 0,3% у 2016 році до 0,6% у 2018 році.

«Зокрема, завдяки зростанню інвестицій у 2017 році було підтримано понад 200 робіт молодих учених, що в 1,6 разів більше, ніж 2016-го. Понад 100 ЗВО та наукових установ МОН отримали доступ до баз даних «Scopus», «Web of Science», в 2017 році МОН профінансовано 1300 фундаментальних і прикладних досліджень», – додала Лілія Гриневич.

Вона підкреслила, що зараз існує певний негативний дисбаланс у фінансуванні, в результаті якого з усіх коштів на науку лише 10% спрямовується на грантове фінансування проектів в університетах.

«В усьому світі саме університетське середовище є потужним джерелом нових наукових ідей та відкриттів. У нас же не існує жодного базового фінансування науки у вишах, яке давало б можливість розвиватися науковим напрямам хоча б у 5-річній перспективі. МОН ставить собі ціллю впровадити базове фінансування для ЗВО з 2019 року, при цьому воно не розмазуватиметься тонким шаром на всі заклади, а надаватиметься за результатами незалежної та прозорої атестації наукових напрямів вишу», – пояснила Лілія Гриневич.

Інформує МОН

 

Нові матеріали

Проект Закону «Про професійну (професійно-технічну) освіту»: розпочалось громадське обговорення
Реалізація принципу наступності неперервності освіти двох суміжних ланок
МОН не знайшло в Україні якісних електронних підручників для школи
Підсумкове заняття «Україна на шляху до незалежності – історичний досвід» (з використанням мультимедійних дидактичних вправ Learning Apps, як форма підготовки до ДПА)
Батьки можуть не платити за групи подовженого дня, а лише робити благодійні внески, - МОН 
Лілія Гриневич розповіла як оцінюватимуть успішність першокласників
МОН представило  для громадського обговорення основні зміни у проекті умов прийому до вишів на 2019 рік 
Органи місцевого самоврядування не повинні покладати на вчителів відповідальність за свої зобов'язання, - Лілія Гриневич
Триває громадське обговорення нововведень державної підсумкової атестації
Затверджено професійний стандарт вчителя початкових класів

Популярний ВНЗ

Тернопільський національний педагогічний університет ім.В.Гнатюка

Буяк Богдан БогдановичРектор університету
доктор філософських наук,
професор Буяк Богдан Богданович