МОН розвиватиме стартапи та інноваційне підприємництво в українських ВНЗ

МОН розвиватиме стартапи та інноваційне підприємництво в українських ВНЗВ українських вишах розвиватимуть мережу бізнес-інкубаторів, де студентів та науковців навчатимуть, як результати їхніх досліджень втілити в бізнес. Це, зокрема, передбачено Меморандумом про співробітництво та взаємодію між МОН та ГО «Платформа інноваційного партнерства» (YEP), який сьогодні, 12 березня 2018 року, підписали Міністр освіти і науки Лілія Гриневич та голова YEP Андрій Заікін.

«Ми дуже зацікавлені в тому, щоб підтримати бізнес-інкубатори та розвиток інноваційного підприємництва в університетах. І я сподіваюся, що підписання цього меморандуму дозволить нам зробити конкретні кроки вперед, розвиваючи нові можливості», – наголосила Лілія Гриневич.

Наразі бізнес-інкубатори YEP працюють у 10 вишах в різних регіонах України. Нині триває третій набір студентських стартапів, які реалізуватимуться до травня. За словами Андрія Заікіна, ще 10-15 університетів хочуть долучитися до проекту.

«Ми не розраховуємо, що з першого, другого чи третього набору отримаємо повноцінні стартапи, які зможуть комерціалізуватися. Наша мета на першому етапі – створити в університетському середовищі культуру підприємництва, закласти відповідне мислення у студентів. А за 2-3 роки ми прагнемо запустити тренд. Якщо студент захоче  створити стартап, він знатиме, де йому допоможуть пройти цей  шлях – від ідеї і перших кроків до її реалізації», – зазначив очільник YEP.

Меморандум також передбачає багато інших напрямів для співпраці між МОН та Платформою інноваційного партнерства. Це, наприклад, удосконалення нормативної бази для розвитку стартапів у вишах та вирішення проблем розвитку інноваційного підприємництва.

«Ми вітатимемо будь-які ваші поради, що випливають з досвіду вже наявної співпраці, та які ми зможемо імплементувати в законодавство. Бо прямі стимули, зокрема податкові, зараз важко запровадити, але треба думати, які ще можуть бути окремі умови для роботи бізнес-інкубаторів та розвитку стартапів», – підкреслила Лілія Гриневич.

Про досвід роботи бізнес-інкубатора в своєму виші розповів ректор Житомирського державного технологічного університету Віктор Євдокимов. Він зауважив, що зусилля були зосереджені на 2-х основних напрямах: створення комфортних умов, де студенти могли б розвивати свої ідеї, та їх мотивація. Тому в ЖДТУ було відкрито коворкінг-центр, де студенти можуть займатися, слухати онлайн та очні лекції тощо, а тренінги та роботу над стартапами можуть перезараховувати як дисципліни за вибором та практику.

Нові матеріали

Проект Закону «Про професійну (професійно-технічну) освіту»: розпочалось громадське обговорення
Реалізація принципу наступності неперервності освіти двох суміжних ланок
МОН не знайшло в Україні якісних електронних підручників для школи
Підсумкове заняття «Україна на шляху до незалежності – історичний досвід» (з використанням мультимедійних дидактичних вправ Learning Apps, як форма підготовки до ДПА)
Батьки можуть не платити за групи подовженого дня, а лише робити благодійні внески, - МОН 
Лілія Гриневич розповіла як оцінюватимуть успішність першокласників
МОН представило  для громадського обговорення основні зміни у проекті умов прийому до вишів на 2019 рік 
Органи місцевого самоврядування не повинні покладати на вчителів відповідальність за свої зобов'язання, - Лілія Гриневич
Триває громадське обговорення нововведень державної підсумкової атестації
Затверджено професійний стандарт вчителя початкових класів

Популярний ВНЗ

Тернопільський національний педагогічний університет ім.В.Гнатюка

Буяк Богдан БогдановичРектор університету
доктор філософських наук,
професор Буяк Богдан Богданович