Позакласний захід «Фізика і жива природа»

Предмет: 
Навчальний рівень: 

Денисенко Ніна Василівна,
вчитель фізики  
Комунального закладу «Навчально–виховний комплекс
«Загальноосвітній навчальний заклад –
дошкільний навчальний заклад» 
№ 3» м. Кам’янського»

Мета:   показати багатогранність фізики як науки єдність науки і природи, розкрити її зв’язки з природою та іншими науками, життям, технікою;  поглибити знання   учні даного предмету; пожвавити навчально- виховний процес, розкрити творчий потенціал учнів, активізувати їх пізнавальну діяльність.

«Світ єдиний, хоча і різноманітний»      

Ведуча:

  1. Фізика – нема на світі більш корисної науки, фізика завжди керує усі наші кроки.
  2. Природа різноманітна. Всі науки почалися з фізики, бо саме вона –  початок всіх початків, тобто природа!
  3. Зв’язки фізики настільки багатогранні, що деколи люди не бачать їх.
  4. Фізика - одна з провідних наук природознавства і наукова основа техніки.

                                                                                                                 (слайд 4)

  Учень 1.

 Цікава фізика наука, з її законами всі ми
 В житті стрічаємось повсюди у повсякденному житті
Чому бувають ранком роси? Чом по стерні не ходять босі?
Для чого дідусю кожух? Чому життя все наше – рух?

 Учень 2.

Фізика і біологія – це науки про неживу та живу природу, але  вони  товаришують давно. Давньогрецький філософ Демокріт писав: « Від тварин ми, шляхом наслідування, навчились  важливих справ: ми – учні павука у ткацькій справі, учні ластівок у побудові житла, учні птахів у співі…». Ми спостерігаємо за живими істотами і, навіть, не замислюємось, що їх поведінка, інстинкти пояснюються законами фізики. (слайд 5)

Учень 3.

У живій природі можна знайти все фізичні явища: механічні, оптичні, звукові, електричні, магнітні та теплові. Якщо уважно спостерігати, можна дуже багато чого довідатися і використовувати. (слайд 6)

Учень 4.(слайд 7,8,9)

Почнемо з механічних явищ.

Рух-основна властивість живої матерії. Рухаються молекули й атоми, рухаються комахи і тварини, рухається наша планета Земля і практично все на ній

Учень 2, 3  (по черзі.)

 Але рухаються з різними швидкостями. (слайд 7,8)

  • Меч-риба - 130 км/год
  • Сокіл - 360 км/год
  • Гепард-110 км/год
  • Черепаха - 0,7 км/год
  • Равлик – 0,005 км/год
  • Жук-скакун має гарний зір, але під час бігу зі швидкістю  8 км/год він нічого не бачить.Якби він мав розміри людини, то  100 м пробігав би за     0,5 с.
  • Ріст  нігтів  -  2 мм/місяць і волосся –  0,35 мм/добу.
  • Швидкість  поширення нервових  імпульсів по нейронах сягає  120 м/с.

Політ чайки відеофрагмент (слайд 10)

Учень 1 (слайд 11)

Прості механізми можуть бути знайдені в різних живих істот. Це важелі в скелетах тварин і людини їх понад 200.

Учень 2 (слайд  12)

Чому дерева рідко ламаються на вітрі?

Стовбур дерева і головний корінь, який продовжує його під землею - це типовий важіль. Величезний корінь на вітрі має великий опір, що не дає перекинути дерево. Тому сосни і дуби майже ніколи не вириває з коренем. А ось ялинки, у яких коренева система поверхнева, падають досить часто.

Учень 3 (слайд 13)

Найбільша сухопутна тварина - це слон. Його маса величезна, і якби не чотири масивних ноги з великими підошвами, нелегко б йому довелося при ходьбі! Слони - відмінні ходоки і бігуни, вони здатні підніматися на скелясті схили і не бояться навіть болів. Все це можливо завдяки особливій будові ступні: під шкірою підошви у них є желеобразний прошарок з еластичними волокнами. Коли слон наступає, ця пружна маса приймає на себе вагу тіла і розширюється, площа  збільшується і тиск на землю при цьому зменшується.

Учень 4 (слайд 14)

Морські ж тварини   можуть досягати набагато більшої    величини. Тому що в воді їх вага зменшується виштовхувальной силою.

Найбільший мешканець океану, синій кит, важить в 30 разів більше середнього слона. Кити, що викинулися на берег, найчастіше гинуть від задухи, тому що величезна вага їхнього   тіла, позбавленого опори, здавлює їм легені.

Учень 2 (слайд 15)

Мені дуже цікаво: Яку роботу робить комар, коли п'є кров з людини?

Учень 1

 Існує думка, що комар шприцом проколює шкіру і п'є кров ...

Комахи відмінно «знають» фізику: комар  при укусі  створює тиск до                      100 000 000 000 кПа! (сто міліардів  кілопаскалей)

Учень 3

Верхньою щелепою  комар розрізає шкіру. Розрізання припиняється, коли жало досягає кровоносної судини і вже наступає смоктання крові. Але в організмі людини є фермент, який при пошкодженні кровоносної судини відразу викликає згортання крові. В такому випадку згусток крові заблокував рану не дав би комару пити кров далі. Але комар має ще одну здатність. Він вводить в рану свою слину - спеціальну рідину, яка нейтралізує фермент,  що викликає згортання крові. Саме ця рідина викликає у нас свербіж від укусу, а іноді і алергію.

Учень 2 (слайд 16)

Як муха утримується на склі?

Учень 4

Вся справа в маленьких присосках на її лапках. У них створюється розрідження (як би вакуум), а атмосферний тиск утримує їх від падіння. Риби-прилипали, (акулячі Ремори). У них верхній плавник утворює присосок з такими собі кишенями, якої вони прикріплюються до великій рибі. Але якщо почати віддирати прилипалу від акули, то кишені стають глибшими, тиск в них падає і віддерти присосок стає практично неможливо.

Учень 1.(слайд 17)

П'явки і інші головоногі  теж мають присоски. Атмосферний тиск (або тиск води) сильно притискає присоску до поверхні.

Учень 3

А зараз ми поглянемо яку силу може створювати тиск атмосфери. Наші експериментатори  Ярослав та  Євгеній  це продемонструють .

 (стискання банки атмосферним тискам)

Учень 2 (слайд 18, 19)

Чому водомірка бігае по воді?

Учень 3

Її тонкі лапки, натискаючи на поверхню води, залишають невеликі виїмки, але сама гладь не порушується. Вода ніби покрита плівкою, через яку водомір ковзає і не тоне. Тут ми відім силу поверхневого натягу води. Коли поверхня прогинається під дуже малою вагою комахи, то вода відповідає тиском, яке звернене зсередини назовні. Таким чином вона прагне швидко відновити свою гладь. Водомір пересувається і не тоне.

Учень 2 (слайд 20)

 Я чув, що існує ящірка Ісуса Христа, яка теж вільно ходить по воді.

Учень 4

Так, довгий час наука не могла пояснити, чому такі ящірки можуть бігати по воді. За цю здатність Василісків прозвали ящіркою Ісуса Христа.

На лапках у неї є перетинки, які в спокійному стані заховані. У разі небезпеки, ящірка підбігає до водойми і починає швидко працювати лапками, перетинки розкриваються, а при ударі на воді з'являються невеликі ямки, в які, завдяки перетинкам, потрапляє повітря, утворюючи повітряну подушку. Василіск біжить і не тоне. Тут так само присутній поверхневий  натяг води, який прагне відновити гладь, але ще і виштовхувальна сила, яка прагне підняти на поверхню.

повітря, що  зайшло у водні ямки.

Учень 2

А зможемо ми пробігти по воді?

Фізикам відома  так звана неньютонівська рідина.  У нас теж є така рідина. (досліди з рідиною)

  • побити кулаком, молотком.
  • забити цвях.

Учень 1(слайд 23,24)

Цікаві гідродинамічні      апарати існують в живій природі. Так головоногі молюски -- наутілуси живуть в   раковинах, розділених перегородками на окремі камери. Самі молюски займають останню камеру, а решта заповнені газом. Щоб спуститися на дно, молюск заповнює раковину водою, вона стає важкою і відбувається занурення. Щоб спливти, він нагнітає газ в камери раковини, газ витісняє воду, вага раковини зменшується, і вона піднімається.

Учень 2(слайд 26, 25,)

У нас є до вас питання : У риб є плавальний міхур. Чи можете ви пояснити його призначення?

Якщо вода над косяком риби пузириться і піниться, чи можемо ми визначити, як поводяться риби: йдуть в глибину або піднімаються на поверхню води?

А який пристрій, зроблений людиною,  використовує це? (підводний човен)

Учень 3(слайд 27,28,)

Реактивний рух, що використовується нині в торпедах, літаках, ракетах і космічних снарядах, властиво також головоногим молюскам - восьминогам, каракатицям, кальмарам. Найбільший інтерес для техніків і біофізиків представляє реактивний двигун кальмарів.

Учень1

Кальмар пливе однаково добре, як вперед, так і назад Реактивні поштовхи і всмоктування води в мантійну порожнину ( «камеру згоряння» живий ракети), з невловимою швидкістю прямують одне за іншим через вузьку воронку на черевній поверхні кальмара ( «сопло» живого реактивного двигуна)

Учень4 (слайд 29,)

Більшість медуз рухаються реактивним способом, виштовхуючи воду з порожнини парасольки.

(слайд 30) як плаває медуза

Учень 1 (слайд 31).

 

Морські молюски гребінці, різко стискають стулки своєї раковини, з силою виштовхуючи з неї воду. Використовуючи, таким чином, принцип реактивного руху, вони можуть відпливати

на значну відстань

Учень    2 (слайд 32)

Сучасна медицина широко застосовує методи діагностики і лікування, засновані на фундаментальних фізичних принципах і явищах. В медицині використовуються складні електронні пристрої: рентгенівські томографи, кардіографічні системи та багато інших. Інтенсивне впроваджується медичне приладобудування.

Учень 3  (слайд 33)  

Але ми поговоримо про прилади, які є в кожній родині, і які ми використовуємо вдома, коли хтось захворів. А що це за прилади, як вони пов’язані з фізикою? Які фізичні закони і процеси  покладені в основу їх дії? Про це ми дізнаємося із наступного конкурсу «Чорна скринька». Вам надаються три підказки. Ще додатково пояснити принцип дії з точки зору фізики. Відповідає той, хто першим  підняв руку.

Учень 4  

  1. Цей прилад   першим використовують, якщо вдома є хворий.
  2. Цей прилад складається із скляного корпуса, в якому закріплено лінійку з поділками і скляну трубку, кінець якої прикріплено до резервуара, наповненого ртуттю.
  3. Його принцип дії ґрунтується на явищі теплової рівноваги. Термометр.

(слайд 34)

Принцип дії: чим більша температура тіла, тим швидше рухаються молекули. Енергія тіла передається термометру, молекули ртуті починають рухатись швидше, відстань між ними збільшується, молекули ртуті просуваються у трубці термометра до тих пір, поки температура тіла і термометра не порівняються.

Учень 1  

  1. Цей інструмент змалку викликає в нас жах.
  2. Ідею цього приладу людина знайшла у природі: якщо уважно придивитись на зуб отруйної змії, то можна побачити такі елементи, як і в цього приладу.
  3. Він складається із скляної або пластикової трубки з голкою з одного боку і поршнем з іншого. Шприц

(слайд 35)

Принцип дії: якщо голку опустити у воду і підняти поршень, то за ним підніметься рідина, тому що при піднятті поршня між ним і водою утворюється безповітряний простір, у який під дією зовнішнього тиску входить за поршнем вода

Учень 2  

  1. Назва  цього приладу пов’язана з посудом.
  2. Застосовується при лікуванні запалень легень, для усунення високого артеріального тиску, сприяє надходженню крові до певної частини тіла.
  3. Принцип дії пов’язаний із зниженням тиску всередині нього, порівняно з атмосферним. Банки

(слайд 36)

Принцип дії: коли вносимо вогонь в банку, тиск у ній зменшується і
               стає меншим за атмосферний, тому під дією атмосферного тиску
               банка щільно притискається до тіла. Бачимо, як шкіра втягується в
               банку.

 

Учень 3(слайд 37, 38)

Існує дуже багато прикладів оптичних явищ в природі: світіння моря (світіння живих організмів в ньому), світлячки, личинки комарів, гриби, медузи також світяться в темряві. Відомо понад 800 видів морських організмів, що  викликають світіння

Учень 4   Очі бувають різні. (слайд 39,40)

Більшість членистоногих мають багато очей, орієнтованих в різні боки. Фасеточні очі, що складаються з тисяч окремих зорових  одиниць. У бабки їх близько 30000. Але ці очі мають поганий зір, тому що до сприймального  апарата,  потрапляє   надзвичайно вузький потік світла.

 Учень 1       Теплові явища. (слайд 41)

Все, що відбувається в природі, так чи інакше пов'язане з теплотою. Змінюється температура навколишнього середовища, кожне тіло має свою температуру. Сонце  віддає своє тепло  нашій планеті. Тануть бурульки і утворюється туман. Все це теплові  явища.

Учень 2   (слайд 42)

Крокодили, собаки  роззявляють пащу, щоб збільшити тепловіддачу шляхом випаровування. Якщо стає дуже жарко, крокодили  йдуть в воду. Вночі вони занурюються в воду для того, щоб уникнути впливу більш прохолодного тепер повітря.   

Учень 3 (слайд 43)

Біла ведмедиця влаштовує барліг в заметі серед крижаної пустелі. Потужними лапами вона викопує в твердому шарі снігу тунель довжиною до 12 метрів, де народжує дитинчат і ховається з ними від холоду до весни. Зовні температура може знижуватися до -30-40 градусів Цельсія, а в барлозі не нижче 20 градусів Цельсія.

Учень 4 (слайд 44)

Біологи виявили, що гримучі і інші ямкоголові  змії легко відшукують здобич в темряві, не дивлячись на те, що нічний зір у них не розвинене. Чим це можна пояснити?

Учень 1

Ямкоголові  отримали свою назву від двох терморецепторних ямок на голові, розташованих між ніздрею і оком. Ці ямки чутливі до інфрачервоного випромінювання і дозволяють зміям розпізнати свою жертву за різницею температури жертви і навколишнього середовища. Ці рецептори здатні сприймати навіть дуже слабкі зміни температури повітря, близько 0,1 ° С. Для змії, гризуни і птахи мають значно вищу температуру, і змія розпізнає її навіть в непроглядній пітьмі. Подібно примітивним очам, ці ямки дозволяють змії вибирати жертву і нападати на неї з великою точністю.

Учень 2.  Як ви думаєте: Чи можна зварити яйце в пластиковому пакеті?

(Дослід з нагріванням повітряної кульки на пламені свічки.)

Учень 3(слайд 46)

Дельфіни мають систему звукових сигналів. Сигнали двох типів : эхолокаціонні  (сонарные), служать тваринам для дослідження обстановки, виявлення перешкод, здобичі і " щебеты" або " свист", для комунікації з родичами, що також виражають емоційний стан дельфіна.

 Він здатний сприймати дуже слабкі відлуння-сигнали. Наприклад, він прекрасно «Зауважує» маленьку рибку, яка з'явилася на відстані 50м

Учень 1(слайд 47)

Європейські водомірки знаходять їжу, досліджуючи хвилі на поверхні води, що створюють комахи,  впав в неї. Кашалоти видають звуки і, аналізуючи відлуння, знаходять здобич. Вони приголомшують її своїми сигналам. Направляючи ультразвукові сигнали на косяки риб, кити можуть приголомшувати і навіть вбивати рибу. Ці сигнали змушують наповнені повітрям плавальні міхури риб резонувати так сильно, що вібрація, що передається тканинам тіла, дезорієнтує риб.

Учень  4(слайд 48)

Нещодавно було зроблене сенсаційне відкриття.

Джейн Йак і Джеймс Фуллард виявили на крилах метеликів Hedyloidea вуха!

Смішно те, що з'явилися ці органи у метеликів під «взаємодією» кажанів. Багато метеликів мають органи –локатори для ультразвуку, що видається кажанами, - аби не потрапити до них на обід. Але у метеликів такі вуха на передній поверхні першої пари крил виявлені вперше.

Подумай і відповідай!

Учні по черзі. (слайд 50)

 (слайд 51 - 52)

  1. Виходячи із води, тварини струшують її. Яке  фізичне явище  використовується при цьому?   
                                                                         (Інерція)
  2. Чому важко тримати в руках живу рибу?                                                                         (Поверхня риби слизька, тертя об руку дуже мале).
  3. Випадково залетівши у вікно, летюча миша сідає людям на голову. Чому?                  (Волосся поглинає ультразвук, що випромінює кажан, тому він, не сприймаючи відбитих хвиль, не відчуває перешкоди і летить прямо на волосся).

Учень 1. (слайд 53-55)

Кажани полюють вночі, вслухаючись у темряву. Посилаючи ультразвукові сигнали, частота яких до 200 000 Герц. і точно оцінюючи відбите відлуння за допомогою слуху вони визначають розміри, швидкість і напрямок польоту здобичі.

Мала бура нічниця (вид кажана) озброєна настільки гострим слухом, що може зловити двох летючих  комарів за пів секунди. Цей комахоїдних кажан, що мешкає на всій території Північної Америки, може в польоті за допомогою ультразвуку визначати і уникати об'єкти не товщі людської волосини. Є фантастичним і то, як рибоядні, кажани можуть хапати дрібних рибок, що пропливають у поверхні, орієнтуючись тільки по хвилям, що виникає від руху рибок. Моделювання локаторів по живим організмам відкриває нові перспективи їх використання в якості чутливих елементів акустичних систем

  1. Під час сильних морозів птахи нахохлюються. Чому?    (слайд 56)                                                       (Коли птахи нахохлюються, між пір’ям збільшується шар повітря, тому, завдяки поганій теплопровідності і затримується тепло).
  2. Чому комар створює звуки значно вищого тону, ніж  джміль?                                                    (Висота тону звуку, що створюють комахи, залежить від частоти коливань їх крилець. Частота коливань крилець комара значно більша, ніж у джмеля).

Учень 2(слайд 51)

...метелики роблять за секунду всього кілька помахів крилами, тому їх політ не чутний. Хрущі виробляють понад 200 помахів в секунду і видають низьке бас дзижчання; звичайна муха робить 352 коливання крильцями в секунду, джміль - 220, бджола змахує крилами 440 раз в секунду, коли летить за медом, і всього 330, коли навантажена повертається у вулик; противний же писк комара відповідає 500 - 600 помахів в секунду.

Учень 3

А зараз електричні явища. (слайд 59)

26 вересня 1786р. Італійський лікар Луїджі Гальвані зробив важливе відкриття про існування  « тваринної електрики»  Професор фізики з міста Павії Алессандро Вольта зробив висновок, що контакт двох різних металів, що стикаються з рідиною в жаб'ячої лапки, є джерелом електрики

Слайд 60 відеофрагмент  Струм в лімоні.

Учень 4 (слайд 61)

Людський  мозок  генерує  за день  більше  електричних імпульсів, ніж всі  телефони світу  разом взяті.

Електричні явища проявляються в живих організмах, забезпечуючи роботу органів і організму в цілому.

Учень 1 (слайд 62)

Фактично всі живі організми можуть генерувати електрику.

М'язи нашого тіла управляються мозком за допомогою електричних сигналів.

Виникнення електричних потенціалів у серцевому м'язі пов'язане з рухом іонів через клітинну мембрану. Основну роль при цьому відіграють  катіони натрію і калію.

Учень 2(слайд 63)

 В живої природі існують справжні електростанції.

Електричні скати в основному невеликі - від 50 до 60 см, однак є такі особини, які досягають в довжину 2 м. Дрібні представники цих риб роблять невисокий рівень електричний заряд, а в свою чергу великі скати здійснюють розряди по 300 вольт.

Учень3(слайд 64)

Скат без заряду безпечний, проте, якщо він має заряд, тоді людина може серйозно постраждати від сильного електричного розряду. Пригод з летальним результатом не виявлено, хоча у того, хто доторкнувся до ската, може знизитися тиск, статися порушення серцевого ритму, а також можуть з'явитися спазми, а в ураженій зоні з'являється набряклість місцевих тканин.

Учень 4(слайд 65)

Скат має схожість з акумуляторною батареєю. Якщо він використовує заряд цілком, то йому знадобиться кілька годин на  те, щоб знову "зарядитися".

Учень 1(слайд 66)

Електричний вугор - найнебезпечніша риба серед всіх електричних риб.

Потужні силові хвилі електричний вугор посилає до 150 разів на добу

Під водою вугри знаходяться близько 2 годин, а потім випливають на поверхню і дихають там протягом 10 хвилин, тоді як звичайним рибам досить спливати на кілька секунд.

Учень 2(слайд 67)

В Японії в 2010 році був проведений експеримент: різдвяна ялинка була освітлена з використання струму, що виходить від вугра, який знаходився в особливій ємності і викидав струм.

За допомогою електричних сигналів риби можуть навіть особливим чином "перемовлятися". Угри, наприклад, при вигляді їжі починають генерувати імпульси струму певної частоти, залучаючи тим самим своїх побратимів

Учень 1(слайд 68)

Це реальний, який побив всі рекорди морський вугор, виловлений рибаками з Девоншир (Британія). Вага чудовиська - майже 60 кг, а довжина - більше 6 метрів

Учень 2(слайд 69)

Качкодзьоб має вимірника електричної напруги на дзьобі з чутливістю 0.05 мікровольт.

Учень 3(слайд 70)

У акул є особливі рецептори, чутливі до електрики, причому їх чутливість складає близько 0.005 мкВ/см . Це дозволяє визначити здобич, що зарилася в пісок, по її електричному полю

Учень 4(слайд 71)

Багато квітів і листя мають здатність закриватися і розкриватися залежно від часу і доби. Це обумовлено електричними сигналами

Учень 1 Зараз ми узнаємо хто з вас проводить електричний струм.(дослід з електрофорною машиною і султанами)

Учень 2(слайд 73,74)

Птахам компас не потрібний. Вони дуже чітко орієнтуються по магнітному полю Землі.

Учень 3(слайд75)

Самиці синьої акули злучаються біля східних берегів США, а породжують потомство біля берегів Європи. Вони орієнтуються під водою по магнітному полю Землі, геомагнітної інформації. Так звані ампули Лоренцини, розташовані на рилі, уловлюють електромагнітні коливання і визначають напрям магнітного поля донних порід. Акули користуються цим як компасом

Учень 4(слайд76)

Перевіряючи чутливість електрорецепторів у риб, учені проводили досвід. Закривали акваріум з рибкою темною тканиною або папером і водили поруч по повітрю невеликим магнітом. Рибка відчувала магнітне поле. Потім дослідники просто водили біля акваріума руками. І вона реагувала навіть на найслабкіше, створюване людською рукою, біоелектричне поле.

Учень 1(слайд77)

Магнітне поле  впливає на усе живе. Воно може затримувати розвиток живих організмів, уповільнювати зростання клітин, змінювати склад крові. Для людини безпечне поле в 300-700 ерстед. Зміна магнітного поля впливає на метеочутливих  людей. Магнітні бурі відомі багатьом.

Запрошую наших експериментаторів. Вони  нам щось приготували. ( магніт із цвяха)

Учень 2(слайд79)

Дуже чутливим індикатором радіоактивного випромінювання
є равлик. Це живий лічильник радіоактивності. А також таргани та пацюки.

Звичайний чорний тарган радіацію бачить?

Учень 3(слайд 80,81)

Жива природа - геніальний конструктор, великий архітектор і будівельник.

Так народилася нова наука -  біоніка. прикладна наука про створення нових об'єктів, коли ідея і основні елементи пристрою запозичуються з живої природи

Учень 4(слайд82)

У біоніки є символ: схрещені скальпель, паяльник і знак інтеграла.

Цей союз фізики,  біології, техніка і математики дозволяє сподіватися, що наука біоніка проникне туди, куди не проникав ще ніхто, і побачить те, чого не бачив ще ніхто.

Учень 1(слайд83)

Борідки пера птахи, зчеплені гачками,  наштовхнули винахідників на створення замку - блискавки.

Учень 3(слайд84,85)

Швейцарський інженер Джорж де Местраль розглянув реп'ях під мікроскопом  і в 1951 р. подав заявку на патент  виготовлення " липучки"

Учень 2(слайд86)

300-метрова металева вежа   була спроектована і побудована Густавом Эйфелем в  1889 р.

 Вежа була розроблена на основі наукової роботи швейцарського професора анатомії Германа фон Майєру .

     По контурах і розмірах кутів між поверхнями    , що несуть, повторює будову великої гомілкової кістки людини, на яку лягає уся тяжкість нашого тіла!

Учень 1(слайд88)

Завдяки вивченню гідродинамічних особливостей китів і риб, вдалося створити особливу обшивку торпед, яка при тій же потужності двигуна забезпечує підвищення швидкості на 20 - 25%%.

Учень 4(слайд88)

У  медузи є міхур, наповнений рідиною, в якому плавають камінці, які спираються на нервові нитки. Цей міхур є приймачем медузи, органом, яким вона слухає «голос» бурі. Коливання хвиль тиснуть на камінчики, а ті передають імпульси нервах. Коли коливання перевищують критичний поріг, так званий, поріг бурі, медуза приймає захисні заходи - віддаляється від берега, йде на глибину, де немає такого хвилювання, як на поверхні моря або океану.

Саме такий механізм і був покладений вченими в основу створення резонатора, що уловлює інфразвуки і пророкує бурю за 15 годин

Учень 1(слайд88)

Щоб відстежувати підводні човни по шуму гребних гвинтів створили і прилади - гідрофони. Їх встановили на кораблях, але рух води у приймального отвори гідрофону створювало шум, який заглушав шум підводного човна. Фізик Роберт Вуд запропонував інженерам повчитися ... у тюленів, які добре чують при русі у воді. В результаті приймального отвору гідрофону надали форму вушної раковини тюленя, і гідрофони стали "чути" навіть на повному ходу корабля.

Учень 2(слайд88)

М'язи нашого тіла управляються мозком за допомогою електричних сигналів.

Вченим з Інституту реабілітації Чикаго вдалося створити біонічний протез, який дозволяє пацієнтові не тільки управляти рукою за допомогою думок, а й розпізнавати деякі відчуття. Володаркою біонічної руки стала Клаудіа Мітчелл У 2005 році Мітчелл постраждала в аварії. Хірургам довелося ампутувати ліву руку Мітчелл по саме плече. Як наслідок, нерви, які могли б бути в подальшому використані для контролю над протезом, залишилися без застосування.

Учень 3(слайд88)

Дослідники з Bell Labs виявили, що в глибоководних морських губках міститься оптоволокно, за властивостями дуже близьке до найсучасніших зразків волокон, використовуваних в телекомунікаційних мережах. Вчені були вражені тим, наскільки близькими виявилися структури природних оптичних волокон до тих зразків, що розроблялися в лабораторіях

Учень 2(слайд88)

Учень 4(слайд88)

Японські інженери і біологи встановили в результаті численних експериментів, що форма тіла кита досконаліша за форму сучасних судів. Було побудовано велике океанське китоподобное судно, і переваги нової конструкції позначилися тут же. При потужності двигуна, зменшеній на чверть, швидкість і вантажопідйомність залишилися тими ж.

Учень 1(слайд 96)

Воістину немає меж винахідливості чарівниці-природи. Вона ще не один раз змусить біоніків дивуватися геніальності своїх творінь, але разом з тим вона, безсумнівно, підкаже їм не одну чудову ідею для створення високоточної техніки.

Учень 2(слайд88)

Усі фізичні явища знайшли своє відображення в живій природі. Світ цих явищ цікавий, загадковий, різноманітний. Вивчайте і дізнавайтеся про нього більше. Дивуйтеся,  любіть життя і все в ній.

Учень 3(слайд88)

Завантажити презентацію

Презентація «Фізика і жива природа»

Презентація «Фізика і жива природа»

Презентація «Фізика і жива природа»

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Національний фармацевтичний університет у м.Харкові

ФАРМАЦІЯ СЬОГОДЕННЯ – ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПЕРЕД МАЙБУТНІМ
Ректор університету
Черних В. П. Черних
Валентин Петрович –