Позакласний захід з хімії на тему: КВК «Хімічний калейдоскоп»

Предмет: 
Навчальний рівень: 

Савчук Алла Василівна, вчитель хімії Печанівська ЗОШ I – III ст. Романівського району Житомирської областіСавчук Алла Василівна,
вчитель хімії
Печанівська ЗОШ I – III ст.
Романівського району Житомирської області

Обладнання: періодична таблиця хімічних еле­ментів Д. І. Менделєєва, екологічні плакати (від кожної команди), «чорні скриньки» з невідомими речовинами, питання вікторини для вболівальників.

Цілі заходу: зацікавити учнів вивченням предмета хімії, з допомогою різних конкурсів, ігор, питань вікто­рини виявити їх знання й уміння з хімії.

Хід гри

Вступне слово вчителя.

Конкурс проводиться серед двох  команд. Склад команд необхідно сформувати заздалегідь, щоб придумати назву, намалювати емблему й підготувати презентацію команди,а також все необхідне обладнання для проведення гри.

Оголошення початку гри, представлення команд та їх капітанів, членів жюрі. Жюрі оцінює кожний конкурс окремо, наприкінці підбиваються загальні підсумки (у балах).

«Презентація команди» –

(команди по черзі представляють назви, емблеми, вітають одна одну у віршованій формі)

Ведучий. Увага! Увага! Починаємо наш КВК серед учнів 8 класу. Ви довідаєтеся багато ново­го й цікавого про хімічні елементи. Сподіваємося, що ви не будете нудьгувати, а підтримаєте свої ко­манди. А ми намагатимемося, щоб наш КВК прой­шов у веселій і цікавій формі.

Конкурс проводиться серед двох  команд. Склад команд необхідно сформувати заздалегідь, щоб придумати назву, намалювати емблему й підготувати презентацію команди,а також все необхідне обладнання для проведення гри.

Ведучий 1. Зараз  проведемо  традиційну  розминку.

   За  правильну  відповідь  - 1 бал.

  1. Яких  хімічних  елементів  в  космосі  найбільше?
  2. Який   елемент  є  основою  неживої  природи ?
  3. Який  метал  можна  назвати  будівельним ?
  4.  Хто  автор  сучасного  хімічного  алфавіту ?
  5. Що  таке  “чорне  золото” ?
  6. Лантаноїди  близнюки  чи  родичі ?
  7. Який  спирт  не  горить ?
  8. Чи є  абсолютно  чисті  речовини ?

Ведучий 2. Слово  для  оцінювання  “Розминки”  надається  членам  жюрі.

Ведучий 1. Розпочинаємо  слідуючий  конкурс

 “Я – тобі, а  ти - мені.”

Команди  задають  питання  один  одному.

Правильна  відповідь  оцінюється  в 1 бал.

 Ведучий 2. Оголошуємо  конкурс  для  вболівальників.

Ведучий 1.  Хто  уважний , чемний  буде.
Бал  команді  той  здобуде.
А  хто  буде  пустувати.
Думать  іншим  заважати –
Бал  команді  буде  знятий.

Ведучий 2. Умене  є  два  різні  за  кольором  комплекти  карток  зі  знаками  хімічних  елементів  від  1  до  10.  Перемішавши  картки ви  повинні  розкласти  їх  в порядку  зростання  порядкових  номерів.

Ведучий 1. Жюрі  підводить  підсумки    конкурсів.

Конкурс «Хто швидше»

Загадки

1. Модель у нього, як у Всесвіту,
Він має масу, розміри, величину й орбіту.
Усе в нім в ритмі, в русі, впорядковано,
Від ока людського все приховано.
А здивував, вразив весь народ,
Модель його створивши, Резерфорд.
Поставимо крапку в таємниці загалом.
Відомо всім — він зветься...(Атом)

2. Струму добрий провідник,
У світі третій мандрівник,
З букви «А» я починаюсь,
Срібно-білий я й згинаюсь,
Звуть мене іще «крилатим».
Спробуй мене відгадати.(Алюміній)

3. Не бачить око і язик його не чує,
Проте, як кулю він повітряну надує,
То мандрівник із нею помандрує,

Із висоти огляне всю планету,
Він в космос виведе ракету,
Згорить із посвистом в пробірці.
 Він є у Всесвіті і на далекій зірці...(Гідроген)

Конкурс . Напиши назви елементів (2 хвилини)
Команди отримують аркуші із назвою елемента. Кожна літера назви цього елемента – перша літера назви іншого елемента. Запишіть назви елементів. За кожну назву – 1 бал.
Команда 1. Нітроген
Відповідь: Натрій, Іридій, Титан, Радій, Оксиген, Гелій, Енштейній, Неон.
Команда 2. Аргентум
Відповідь: Алюміній, Радій, Гелій, Енштейній, Неон, Тантал, Уран, Магній.

Конкурс   капітанів

Ведучий. Відшукайте у поданому листі якомога більше хімічних елементів.

«Добрий день, люба подруго! Я вже тиждень в Європі. Тут справжня золота осінь. Сонячне проміння ще гріє землю. Дуже гарно, але я відчуваю справжні танталові муки - сумую за Росією. Купила собі костюм кольору індиго, дуже гарний, виблискує сріблом. Чекаю зустрічі з тобою. До побачення!»

(Європій, Лютецій, Тантал, Рутеній, Неон, Індій, Аурум, Аргентум)

            Кросворд 1 команді

Впишіть назви за поданими символами, щоб прочитати, яким терміном позначається певний вид атомів.

Позакласний захід хімії на тему: КВК «Хімічний калейдоскоп»

Кросворд 2 команді

Позакласний захід хімії на тему: КВК «Хімічний калейдоскоп»

Тести    для команд   1.       Періодичний закон відкрив:

а) О.М. Бутлеров; б) М.В. Ломоносов; в) Д.І. Менделєєв.

2. При створенні періодичного закону головною ознакою послужили:

а) атомні маси елементів; б) формули оксидів і гідроксидів; в) поширеність елементів у природі.

3. Періодами називають:

а) горизонтальні ряди хімічних елементів, розміщених у порядку зростання їх відносних атомних мас; б) вертикальні ряди хімічних елементів, які подібні за властивостями.

4. У межах одного періоду із збільшенням порядкового номера хімічні властивості елементів змінюються:

а) поступово; б) стрибкоподібно переходять від металічних до неметалічних;

в) не змінюються.

5.       У межах однієї підгрупи із збільшенням порядкового номера неметалічні властивості елементів:

а) посилюються; б) послаблюються; в) залишаються без змін.

6. До побічних підгруп входять:

а) метали; б) неметали; в) неметали і метали.

7. Яка з перелічених характеристик має сенс для І періоду періодичної системи хімічних елементів Д.І. Менделєєва:

а) незавершений період; б) завершений період; в) великий період; г) малий період.

8.  Яка з перелічених характеристик має сенс для VIІ періоду періодичної системи хімічних елементів Д.І. Менделєєва:

а) великий період; б) завершений період; в) незавершений період; г) малий період.

9.  Яка з перелічених характеристик має сенс для IІ періоду періодичної системи хімічних елементів Д.І. Менделєєва:

а) незавершений період; б) завершений період; в) великий період; г) малий період.

10. Яка з перелічених характеристик має сенс для ІV періоду періодичної системи хімічних елементів Д.І. Менделєєва:

а) великий період; б) завершений період; в) незавершений період; г) малий період.

11. Яка з перелічених характеристик має сенс для ІIІ періоду періодичної системи хімічних елементів Д.І. Менделєєва:

а) незавершений період; б) завершений період; в) великий період; г) малий період.

12. Яка з перелічених характеристик має сенс для V і VІ періодів періодичної системи хімічних елементів Д.І. Менделєєва:

а) великий період; б) завершений період; в) незавершений період; г) малий період.

13. Маємо перелік хімічних елементів: Літій, Натрій, Калій, Купрум. Укажіть закономірності, на основі яких він складений:

а) елементи одного періоду; б) елементи однієї підгрупи; в) елементи однієї групи;

г) належать до металів; д) у сполуках проявляють постійну валентність.

14. Маємо перелік хімічних елементів: Натрій, Калій, Рубідій, Цезій. Укажіть закономірності, на основі яких він складений:

а) елементи побічної підгрупи; б) елементи головної підгрупи;

в) у сполуках проявляють постійну валентність; г) зустрічаються в природі у вільному стані.

Конкурс  «Чорна скринька»
У скриньці захована невідома речовина (кухонна сіль, сода, цукор — будь-яка!). Потрібно відгадати, яка речовина лежить у шухляді. Учасники ставлять питання, а ведучий дає відповідь «так» чи «ні». Чим менше питань буде поставлено, тим швидше буде відгадано речовину, тим більше балів отримає команда.

«Найкраща хімічна газета»

(Тема. Хімія сучасності… Позитивне і негативне)

Жюрі підводить підсумки, визначає команду – переможця, команду, яка зайняла ІІ і ІІІ місця, найерудованішого капітана, зал аплодисментами визначає команду глядацьких симпатій.

Учитель. Ось і підійшов наш вечір до завершення. Я надіюсь, що ви всі отримали масу хороших емоцій та вражень.

Дякую всім за увагу і за активну участь!.

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Тернопільський національний педагогічний університет ім.В.Гнатюка

Буяк Богдан БогдановичРектор університету
доктор філософських наук,
професор Буяк Богдан Богданович