Розробка позакласного заходу «Математичний КВК»

Предмет: 
Навчальний рівень: 

Яра Любов Борисівна,  учитель математики НВК №24  м.Кам'янське  Дніпропетровської областіЯра Любов Борисівна,
 учитель математики НВК №24
 м.Кам'янське
 Дніпропетровської області

Мета: розширити і поглиблювати здобуті на уроках математики знання, викликати в учнів інтерес до математики та життя видатних математиків; активізувати розумову діяльність учнів; розвивати логічне мислення, увагу, творчі здібності учнів;

виховувати цілеспрямованість і впевненість у собі та почуття відповідальності, колективізму і взаємодопомоги.

Обладнання: мультимедійний проектор, картки з темами завдань, емблеми команд, плакати з висловлюваннями про математику великих вчених, грамзапис пісень Ст. Шаїнського «Ми починаємо КВН», «Гімн КВН», «Конкурс капітанів», медалі для команди – переможниця та диплом для команди, що займе друге місце.

Висловлювання про математику:

Математику вже тому треба вчити, що вона розум до порядку приводить.

                                                                                         М.В.Ломоносов

Математика – цариця наук.

                                                                                                    К.Гаусс

Життя чудове лише двома речами: вчитися математики і навчати математики.

                                                                                                   С.Пуассон

Мало иметь хороший ум, главное – хорошо его применять. (Рене Декарт)

Величие человека – в его способности мыслить. (Блез Паскаль)

(Звучить грамзапис пісні Ст. Шаїнського «Ми починаємо КВН»).

(Слайд 1)Ведучий 1: Добрий день шановні гості, учителі, шановні учасники! Ми ради вітати вас на конкурсі веселих і кмітливих, який присвячений прекрасній науці – математиці.

Не всі ви у майбутньому станете математиками, але математика потрібна і в науці, і в техніці, і в повсякденному житті.(Вірш про математику)

Якщо хочеш досягнути 
У житті своїм вершин, 
Математику зба гнути 
Мусиш тонко, до глибин.
Калькулятор і комп’ютер,-
Хто сьогодні їх не зна?
Та за пояс їх запхнути
Може світла голова. 
Якщо хочеш бізнесменом
Після школи, друже, стать,
Аксіоми й теореми 
Мусиш добре пам’ятать.
Якщо лікарем ти станеш,
То, колего, тут затям
Коли десь помилишся -
Хтось поплатиться життям.
Не кажу про космонавтів, 
Вчителів і моряків. 
Та коли чогось не знав,
Час це вивчити настав.
Не махай на все рукою, 
Не лінуйся, а учись 
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись!

Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нудною та нецікавою наукою, сьогодні переконаються, що вона весела та захоплююча.

(Слайд 2) Ведучий 2. Отже,

 Тим, хто вчить математику,
Тим, хто вчить математиці,
Тим, хто любить математику,
Тим, хто не знає, що може любити математику
Цей КВК присвячується.

Допомагатимуть нам визначити переможців члени журі. (Оголошують склад жюрі)

(Слайд 3) І. Конкурс. « Привітання команд»

Ведучий: А зараз запрошуємо команди на сцену

(Під звуки мелодії «Мы начинаем КВН»)

Ознайомтеся зі складом команд.

Команда «Архімеди»: ( Капітан команди, перелік гравців)

Команда «Піфагори» ( Капітан команди, перелік гравців)

Ведучий 1: Шановне журі, ви маєте оцінити доцільність назви кожної команди, актуальність девізу, яскравість та цікавість емблеми, привітання суперникам, уболівальникам та журі;

Максимальна оцінка за цей конкурс – 5 балів.

Привітання команди «Архімеди»:

1)Вас вітає команда (всі разом): «Архімеди».

2)Наш девіз: (разом) « Архімеди труднощі долають,

І в боротьбі завжди перемагають».

Учень 1. Суперник сьогодні серйозний у нас.

Ми щиро і радо вітаємо вас.

Хай гумор на хвилях злітає стрімких,

І сміх щиросердний єднає усіх

Учень 2. Поважне журі!

Ми хочемо дуже сподобатись Вам

І віримо, Ви допоможете нам!

І просимо: строго Ви нас не судіть

І до перемоги Ви нас приведіть.

Учень 5. Ми вболівальникам шлемо привіт!

Сміливо за нами в непізнаний світ!

Хочемо дуже сподобатись вам!

Віримо: ви допоможете нам!

Привітання команди «Піфагори»

1) Команда: «Піфагори»

2)Наш девіз: (разом) “ Нехай розум переможе силу.”.

Учень 1. Добрий день шановні супротивники, гості, журі, всі присутні в цьому залі.

Учень 2 Любе жюрі, відтоді, як ви опустили перпендикуляр на площину наших сердець, ми не можемо знайти радіус, щоб описати свої почуття.

Учень 3. Жодна таблиця множення не може перелічити поривів наших зацікавлених душ, оскільки вони — як вольтові дуги.

Учень 4. Просимо й благаємо вас, не будьте такими гордими й самовпевненими та підкоріться закону всесвітнього тяжіння. Тобто прихиліться до наших думок під кутом альфа.

Учень 5. Дорогі суперники, нехай наші змагання відчиняють двері розуму та кмітливості.

Учень 6. Дорогі уболівальники! Від вас ми чекаємо високої амплітуди аплодисментів, періодичної активності, максимум підтримки і побажайте нам перемоги! Нехай виграє сильніший.

Ведучий: А тепер слово надається журі.

(Слайд 4) ІІ Конкурс «Розминка»

Ведучий: Наступний конкурс «Розминка» – це початок змагань, проба ваших сил.

Питання є серйозні,

А є і жартівливі.

Тож будьте ви уважні,

І будьте ви кмітливі..

Команди беруть участь у конкурсі по черзі. Я зачитую 10 запитань. Час на обдумування відповіді до 3 с. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. Якщо команда не відповіла, право відповідать переходить до іншої команди.

І. Летіли 3 страуса. Мисливець підстрелив одного. Скільки страусів залишилося?

(Страуси не літають.)

2.До міста їде мотоцикліст, а йому назустріч два легкові, три вантажні автомобілі і один велосипедист. Скільки автомобілів їде до міста? (Жодного)

3. Один відсоток від 1000 гривень.( 10грн.)

4. Що спільного мають відоме дерево баобаб і алгебраїчне рівняння?

(Обидва мають корені)

5.Діячам якої науки не присвоюється Нобелівська премія?.(Математики.)

6. Скільки арів у гектарі? (100)

7 Поле орали 6 тракторів. 2 з них зупинилися. Скільки тракторів в полі? (6)

8. Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (Кут)

9.Яка геометрична фігура зустрічається в коханні? (Трикутник)

10. Що довше: один метр соснового поліна чи один метр залізної труби? (Однакові)

(Слайд 5) IІІ. Конкурс «Бліцтурнір»

Ведучий. Наступний конкурс має назву «Бліцтурнір». Команди беруть участь у конкурсі по черзі. Я зачитую для кожної команди по 20 запитань. Час на обдумування відповіді до 3 с. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.

Запитання для команди «Архімеди»:

1. Як називають дію, обернену до множення? ( Ділення)

2.Як називають число, записане над рискою дробу? ( Чисельник)

3.Як називають відрізок, що сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони? (Медіана)

4.Задано числа від 0 до 9. Що більше: їх сума чи добуток? (Сума)

5. Які сторони має єгипетський трикутник: (З, 4, 5).

6.Назвіть найбільше натуральне число. ( Не існує)

7.Як називають частину площини, яка обмежана колом? (Круг)

8. Як називають кут з вершиною у центрі кола... (центральний)

9.Скільки хвилин у чверті години? (15 хв.)

10.Назвіть найменше просте число. (2)

11. Сума внутрішніх кутів будь-якого трикутника дорівнює … ( 180˚)

12.Яке число ділиться на всі числа без остачі? (0)

13. Назвіть найбільше ціле від’ємне число. ( -1)

14.Чому дорівнює сума чисел від –5 до 5? (0)

15.Як називають сторони, що утворюють прямий кут у трикутнику? (Катети)

16. Скільки прямих можна провести через будь-які дві точки? (одну)

17.Що обчислюють за формулою a∙b (Площу)

18. Яка властивість діагоналей паралелограма? (Точкою перетину діляться навпіл)

19. Катет ,що лежить проти кута 30˚ дорівнює... (половині гіпотенузи)

20. Що вимірюють у арах? (Площу)

Запитання для команди «Піфагори»:

1. Який дріб завжди менший від одиниці? (Правильний)

2. Що вимірюють у метрах? (Довжину)

3. Чому дорівнює величина прямого кута? (90)

4.Скільки кілограмів у одному центнері? (100)

5. Який кут опише годинна стрілка за 6 годин? (180)

6. Скільки дільників у числа 23? (2)

7.Скільки вершин у прямокутному паралелепіпеді? (8)

8.Що є найменшою відстанню від точки до прямої?(Перпендикуляр)

9.Як називають лінію, яка обмежує круг? (Коло)

10. Кути при основі рівнобедреного трикутника... (Рівні)

11. Одну соту частину числа називають… ( Відсоток)

12.Як називають многокутник з найменшим числом сторін?(Трикутник)

13.Чому дорівнює добуток усіх цифр нашої десяткової системи числення? (0)

14.Чому дорівнює сума суміжних кутів? (180)

15.Як називають найбільшу хорду в колі? (Діаметр)

16.Як називають пристрій для вимірювання кутів? (Транспортир)

17.Яким словом можна назвати рівність двох відношень? (Пропорція)

18.Чому дорівнює число ? ( 3,14)

19.Як одним словом сказати «одна друга»? (Половина)

20.Як називається частина прямої, яка має початок.? (Промінь)

(Слайд 6) ІV .«Конкурс Художників»

Ведучий: Математики – талановиті люди. Щоб бути математиком, потрібно мати неабиякі здібності і в малюванні, аби гарно зображати многогранники, тіла обертання, графіки деяких функцій. Отже, конкурс має назву „Художник”. З кожної команди я запрошую по 1 учаснику завдання: лівою рукою намалювати коло, а правою – одночасно – трикутник. Максимальна кількість балів – 3.

(Слайд 7) V. Конкурс « Чи знаєш ти історію математики?»

Ведучий 1. У наступному конкурсі ми дізнаємося, яка команда краще знайома з історією математики. Я задаю питання, а команди відповідають на запитання по черзі. Правильна відповідь — 1 бал..

1. Хто з письменників був автором підручника «Математика для дітей» ?

А*. Лев Толстой. Б. Шевченко.

B. Франко. Г. Пушкін.

2. Хто першим запропонував нумерацію крісел в театрі по рядам і місцям?

A. Ковалевська. Б. Піфагор.

B. Ньютон. Г*. Декарт

3. Хто з математиків брав участь у 58-й олімпіаді в 548 р. до н.е.?

A. Фалес. Б*. Піфагор.

B. Ньютон. Г. Декарт.

4. Як звали першу жінку-математика.

A. Софья Ковалевська. Б. Гортензія Лепот.

B. Софія Жермен. Г*. Гіпатія Александрійська.

5. Жив він у Давній Греції у III ст. до н.е., займався науками; атлет-п’ятиборець. У мате-матиці він відомий своїм «решетом».

А. Архімед. Б. Піфагор.

В*. Ератосфен. Г. Евклід.

6 . Французький математик, за професією юрист. Найвидатніший математик кінця XVI століття. Розповідають , що під час війни між Францією і Іспанією він знайшов ключ до шифру, який використовували іспанці. А ще він не любив розв’язувати квадратні

рівняння за допомогою дискримінанта. Назвіть його.

А. Фалес. Б. Декарт

В*. Вієт. Г. Гаусс

7. Який учений жив у бочці?

А. Фалес. Б. Декарт.

В. Діофант. Г*. Діоген

8. Хто винайшов закон, купаючись у ванні?

A. Кельбас. Б*. Архімед.

B. Піфагор. Г. Галілей.

Ведучий: Запрошуємо до слова журі.

(Слайд 10) V Конкурс . «Анаграма»

Прочитати слова. За правильну відповідь 1 бал.

(Слайд 11) VІ. Конкурс капітанів ( Звучить пісня «Капітани»)

Творчий конкурс: « Комп’ютер замість вчителя… за і проти»

А поки капітани працюють, команди можуть трохи розслабитися і відпочити.

А додаткові бали командам можуть заробити вболівальники.

Казка-питання (вболівальникам).

 Зібралися всі чотирикутники на лісовій галявині і стали обговорювати питання про вибір свого короля. Довго сперечалися і ніяк не могли прийти до єдиної думки. І ось один старий паралелограм сказав: «Давайте підемо всі в царство чотирикутників. Хто першим прийде, той і буде королем». Всі погодилися. Рано вранці вирушили в далеку подорож. На шляху їм зустрілася річка, яка сказала, що перепливуть її тільки ті, у кого діагоналі перетинаються і діляться навпіл. Частина чотирикутників залишилася на березі, а інші переправилися і пішли далі. На шляху їм зустрілася гора, яка сказала, що дасть перейти тільки тим, у кого діагоналі рівні. Декілька мандрівників залишилося у гори, інші продовжили шлях. Дійшли до обриву, де був вузький міст. Міст сказав, що пропустить тих, у кого діагоналі перетинаються під прямим кутом. По мосту пройшов тільки один чотирикутник, який першим дістався до царства і був проголошений королем. Хто став королем? (Квадрат.)

Або конкурс «Уважність» Рахуємо числа від 1 до 30. Замість чисел, які діляться на 3 і містять 3 кажемо «Ой йо йой». Виграє той, хто порахує більше чисел.

(Слайд 12) VIІ. Конкурс «Підказка»

Ведучий: Поки капітани розв’язують задачі проведемо конкурс для команд. Команди по черзі одержують підказки, за якими потрібно відгадати задумане слово. Для кожного слова я зачитую по три підказки. Якщо слово відгадане після першої підказки, команда отримує 3 бали, після другої — 2, після третьої — 1, за не відгадане слово 0 балів.

1. - Звичайно знаходиться в центрі міста.

- Вимірюється у квадратних одиницях.

- У прямокутника дорівнює добутку довжини на ширину.(Відповідь. Площа.)

2. - У кімнаті їх чотири.

- Їх вимірюють транспортиром.

- Бувають гострі, прямі, тупі й розгорнуті (Відповідь. Кути.)

3. - У кола їх немає.

- Сполучають протилежні вершини многокутників.

- У ромбі вони перетинаються під прямим кутом. (Відповідь. Діагоналі.)

5. - Її люблять пілоти.

- Відрізок у трикутнику.

- Буває над рівнем моря. (Відповідь. Висота.)

6. Їх формулюють математики.

Деякі з них названі на честь учених, які їх сформулювали.

Їх треба доводити. (Відповідь. Теореми.)

 VIІ. Конкурс «Третій – зайвий»

А зараз пограємо в гру «Третій - зайвий».

Завдання: Кожній команді буде задано по 3 питання, вибрати зайве поняття і пояснити чому! Команди радяться. Відповідь дає капітан. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

1) гектар, сотка, квадратний метр;

2) миля, тонна, центр;

3) трикутник, прямокутник, ромб.

1)медіана, бісектриса, діагональ;

2)квадрат, трапеція, ромб;

3)центральний кут, вписаний кут, вертикальний кут.

Сценка 9 класу (на контрольній роботі)

 (Слайд 14) Ведучий: Слово журі.

 Підведення підсумків.Нагородження переможців.

Ведучий: Закінчується і наш КВН. Учасники гри показали все, на що вони здатні, і я прошу жюрі підвести підсумки. Слово жюрі. ( Нагородження переможців)

(Слайд 15) Ведучий: Ми щиро вітаємо учасників гри – кмітливих і винахідливих. Сподіваємося, що наше свято не пройшло безслідно. Можливо, збільшилася кількість учнів, яких зацікавила математика і вони всерйоз займуться її вивченням.

Вчитель: І на завершення хочеться сказати. 

Нехай у вас радість тільки додається,
Печалі і тривоги віднімаються,
Знання і достатки множаться,
Тепло Ваших сердець ділиться.
Хай всі негаразди зменшать показники свого степеня,
І  все сказане буде коренем вашого існування.

Дякуємо всім!

 

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Національний фармацевтичний університет у м.Харкові

ФАРМАЦІЯ СЬОГОДЕННЯ – ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПЕРЕД МАЙБУТНІМ
Ректор університету
Черних В. П. Черних
Валентин Петрович –