Тематичний модуль «Дитяча легка атлетика» з елементами футболу «Школяр та інвентар» 

Навчальний рівень: 

Тематичний модуль «Дитяча легка атлетика» з елементами футболу «Школяр та інвентар» Ломанова Галина Олексіївна,
 вчитель фізичної культури

 КЗ «Запорізька загальноосвітня санаторна школа-інтернат № 7 І-ІІ ст.» ЗОР

 

 

 

 

Тема

Основні принципи організації командних дій. 

Педагогічні завдання

  1. Оcвітній компонент.

1.1.  Сприяти формуванню понятійного  апарату учнів в галузі «Футбол».

1.2.   Забеспечити навчання  дітей нормам поводження себе в соціумі.

1.3.  Формувати комунікативні уміння під час тренування та навчальної гри.

  1. Тренувальний компонент.

2.1.  Удосконалювати передачу м’яча партнеру, зупинки м’яча  різними

          способами.

2.2.   Повторити ведення м’яча з перешкодами.

 2.3.   Сприяти розвитку швидкісних та координаційних здібностей  учнів.

    1. Спрямовувати діяльність на розвиток спритності, витривалості, корекцію постави учнів.
  1. Оздоровчий компонент.

3.1.  Розвивати здоров’я дітей за рахунок адаптованої та конструктивної діяльності, різнобічно впливати на всі рухові кондиційні здібності.

4.  Виховний компонент.

4.1.   Виховувати свідоме позитивне ставлення до уроків фізичної  культури, різних видів спортивних  ігор.

4.2.   Сприяти зміцненню здоров’я засобами футболу та формувати навички здорового способу життя

Інвентар і обладнання

Естафетні фішки, гімнастичні палиці, скакалки, гантелі, обручі, гумові м’ячики, медицинболи, бар’єри, дуги, драбинка, секундомір.

Дидактичний матеріал

 Картки №№ 1-5 з комплексами вправ та естафет.

Місце проведення: спортивний майданчик.

Структурні елементи уроку

Назва завдання учням

Час реалізації

Група «А»

Учні ПМГ+СМГ

Група «Б»

Учні СМГ

Методичні особливості

Регулювання навантаження

Зона відпочинку

Методичні особливості

Регулювання навантаження

Зона відпочинку

І. Вступна частина

Огрмомент

2

Повідомлення задач уроку. Техніка безпеки на уроках легкої атлетики та футболу.

Вправа «Ситуація»

2

Рухова задачка: за станом здоров’я розділитися на дві команди. 

ІІ. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА

РОЗМИНКА З  ФАНТАЗІЄЮ

Коригувальні вправи  «Рухаюсь – розвиваюсь»

5

Загально-розвивальні вправи на осанку без предмета в положенні стоячи виконує 1 команда. Ця команда працює за системою «Лідер» (обирається один учень, він показує вправи, а інші за ним повторюють). Картка 1. Різновиди ходьби.

2 команда виконує завдання з вчителем. Різновиди ходьби і бігу. Загально-розвивальні вправи в русі з м’ячем. Картка 2.

Рухова задачка: вправи підібрані відповідно  завданню уроку, комплекс побудований методично правильно, рухи виконуються інтенсивно, виконується програма завдань.

Темп - довільний, однак – під музику. Можливі стрибки і присідання.

Межі ЧСС за 15 сек. = 25-27.

Темп - довільний, однак – під музику. Без стрибків, без натужуван

ня.

Межі ЧСС за 15 сек. = 23-25 сек.

Дитячий фітнес "Складіть свою рухову схему"

 

5

  • Робота в парах

Завдання на «замовлення». Учні розділяються на пари самостійно. Вчитель показує В.П., учні виконують вправу 1 – обличчям, за руки; 2 – обличчям, руки на плечі; 3 – боком за руки, нога вбік; 4 – боком, руки на плечі, присід; 5 – спиною, за лікті, нога зігнута; 6 – спиною за одну руку, друга вверх.

Рухова задачка: із заданого Учителем в.п. Лідер виконує власну вправу, а учні відповідної ліги копіюють свого Лідера.

  • Колове тренування

Виконується в тих самих командах. Учні шикуються напроти відповідних брусів. Правофланговий починає показ, далі він назначає наступника. Орієнтовний зміст вправ комплексу – картка № 3.

Рухова задачка: Учитель лише обумовлює схему руху, дає сигнал на початок вправи та її завершення. Учні відтворюють запропоновану схему, Вчитель допомагає  окремо (в разі необхідності).

Кожна вправа – до 10-12 разів.

Межі ЧСС за 15 сек. = 24-25.

Кожна вправа – до 8-10 разів. Стрибки обмежені.

Межі ЧСС за 15 сек. = 23-24.

ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

РУХОВИЙ МАРАФОН

Естафети  “Граємося - розвиваємося ”

 

6

  • Естафетний турнір

Виконуються в тих самих командах. Учні шикуються напроти відповідних фішок.  Пропонується кожному Лідеру місце естафети.

Естафета 1. Ведення м’яча поміж учнів в колоні від останнього, передача м’яча «ноги-ворота».

Естафета 2. Ведення м’яча між фішками, розставленими на 1-2м; взяти в коробці паперовий м’ячик і буцнути команді; вернутися, обводячи фішки.

Естафета 3. Ведення м’яча між обручами, поєднуючи з «посадкою та збиранням картоплі».

Естафета 4. Пасування в русі через обруч, помінятися місцями і вернутися в команду.

Рухова задачка: чітко виконується завдання вчителя. Вчитель допомагає  окремо (в разі необхідності).

Темп - довільний

Межі ЧСС за 15 сек. = 27-29.

Зона відпочинку

Темп - довільний.

Межі ЧСС за 15 сек. = 23-25 сек.

Зона відпочинку

Колове тренування   «У тренера»

8

  • Колове тренування

Учні діляться на 4 групи. Учні шикуються напроти відповідних фішок. Група переходить, залишається кожного разу новий тренер. Орієнтовний зміст вправ комплексу:

    1. Перестрибування бар’єрів
    2. Попадання під дугою
    3. Пенальті
    4. Швидка драбинка

Рухова задачка: команда виконує завдання; обирає Тренера і переходить; Тренер виконує власну вправу, а учні наступної команди копіюють свого Тренера.

Темп - довільний, однак – під музику.

Межі ЧСС за 15 сек. = 24-25

Зона відпочинку

Темп - довільний, однак – під музику.

Межі ЧСС за 15 сек. = 22-23 сек.

Зона відпочинку

Самостійна робота «Граймося» розвиваймося»

8

Рухова задачка: розділитися на дві групи; кожна група організує навчальну гру з футболу.

Хлопці на малому полі за спрощеними правилами. Дівчата на волейбольному полі «передача в один дотик» за квадратами

ІV. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

ЗАМИНКА

Ефект однієї вправи «Один за всіх і всі за одного»

1

      1.     Учні виконують завдання в лігах окремо: оплески в долоні. Учні виконують завдання в парах: оплески в долоні. Учні виконують завдання в групах разом: оплески в долоні.
      2.    Учні виконують завдання в лігах окремо: руки за голову, присісти, два кроки вперед. Учні виконують завдання в парах: руки за голову, присісти, два кроки вперед. Учні виконують завдання в групах разом: руки за голову, присісти, два кроки вперед .

Рухова задачка: Спосіб виконання аналогічної вправи – довільний. Головне, щоб вправа була дуже схожа з тією, що запропонував Учитель.

До 5 вправ, по 10-12 сек. кожна. Межі ЧСС – 22-23 уд/15 сек.

Дихальні вправи «Рівновага»

1

Зміст вправ – картка № 4 . Всі перевіряють безпечність власного розташування.

Рухова задачка: Спосіб виконання аналогічної вправи – довільний. Головне, щоб вправа була дуже схожа з тією, що запропонував Учитель.

До 5 вправ, по 10-12 сек. кожна. Межі ЧСС – 22-23 уд/15 сек.

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

2

Відзначити найбільш активних учнів. Учні самостійно виставляють оцінки один одному. Д/з: Під час фізкультхвилинок – вправа “ рівновага ”.

Разом

40

 

               

Картка 1

вправи  в колі

Вправа 1

В.П. – стоячи обличчям до центру, руки з’єднані внизу.

1-2 – крок правою вперед, руки вверх, прогнутися.

3-4 – В.П.

5-8 – те саме лівою ногою.

Вправа 2

В.П. – стоячи обличчям до центру, руки з’єднані зверху.

1- присід на всій стопі, нахил вперед, руки дугою вперед.

2 – В.П.

3-4 – те саме нахил назад, руки дугою вверх, прогнутися.

Вправа 3

В.П. – стоячи спиною до центру, руки з’єднані внизу.

1-2 – крок правою вперед, руки вверх, прогнутися.

3-4 – В.П.

5-8 – те саме лівою ногою.

Вправа 4

В.П. – обличчям в центр, ноги нарізно, руки на плечах партнерів.

1-3 -  пружні нахили вперед.

4 – В.П.

Вправа 5

В.П. – упор присівши обличчям до центру, триматись за руки партнерів.

1 – стійка на правій нозі, мах лівою, руки вперед.

2 – В.П.

3-4 – те саме, мах правою назад.

Вправа 6

В.П. – обличчям до центру, ноги нарізно, руки на плечах партнерів.

1-8 – стрибки на двох ногах на місці.

1-8 – стрибки на двох ногах з просуванням вправо.

1-8 – стрибки на двох ногах з просуванням вліво.

Вправа 7

В.П. – стоячи обличчям до центру, руки з’єднані внизу.

Ходьба на місці

Картка 2

 Різновиди ходьби:

-  звичайним кроком;

-  на носках, м’яч угору;

-   на п’ятах, м’яч  за голову;

-  високим кроком, м’яч вперед;

Загально-розвивальні вправи у русі:

1. В.п. - м’яч перед грудьми.

          1 - м’яч вперед;

          2 – В.п.

          3 – 4 – теж саме.

 2. В.п. - м’яч  вгору.

          1 – 4 - пружинні рухи руками назад.

3. В.п. - м’яч вперед.

          1 - поворот тулуба в сторону крокуючої ноги;

          2 – теж в іншу сторону;

          3-4 - теж  саме.                                                                            

 4. В.п. – м’яч  вгору.

          1 – нахил тулуба вліво;        

          2 – теж вправо.

          3-4 - повторити

 5. В.п. - м’яч угору.

          Ходьба у напівприсіді.

6. В.п. - м’яч за головою.

          Ходьба в присіді.

Ходьба, м’яч внизу.

4. Стрибки:

- на двох, м’яч перед грудьми;

- зі зміною положення ніг, м’яч: 1 – вперед; 2 – до грудей;

- «галоп» правим боком, м’яч перед грудьми;

- теж лівим боком.

5. Біг:

- звичайний, м’яч перед грудьми;

- змійкою, м’яч під рукою.

По діагоналі:

- з високим підніманням стегна, м’яч вперед, коліно до м’яча;

-  з закиданням гомілки, м’яч за спиною;

- з винесенням прямих ніг вперед, м’яч за головою.

Ходьба. Вправи на відновлення дихання.

Картка 3

вправи біля опори

  1. руки на опорі, піднімання поперемінно правої-лівої стопи на носок.
  2. руки на опорі, підтягування поперемінно правого-лівого коліна до грудей.
  3. руки на опорі, присідання.
  4. права нога на опорі, пружиняче згинання.
  5. ліва нога на опорі, пружиняче згинання.
  6. права нога на опорі, пружинячі нахили до ноги.
  7. ліва нога на опорі, пружинячі нахили до ноги.

Картка 4

Дихальні вправи

  1. Вдихніть та витягніть руки в сторони на ширині плечей. Виконуючи вдих, нахиліться вправо.
  2. Проведіть  правою рукою по правій нозі якомога нижче, а ліву підніміть вверх. Сильно розтягніть всю ліву сторону тіла. Видих­ніть та верніться в початкове положення. Далі виконайте розтягування правої сторони тіла.
  3. Поставте ноги на ширині плечей. Вдихаючи, витягніть руки в сторони долонями вверх. На видиху нахиліться та торкніться правою рукою лівої ступні. Поверніть голову і подивіться на ліву руку. Вдихніть. Видихніть та випряміться.
  4. Станьте прямо. Заведіть  руки за спину і зробіть вдих. Вдихаючи, зробіть нахил вперед, утримуючи руки за спиною. Не згинайте коліна.
  5. ​​​Станьте прямо. Руки з’єднайте над головою.  Праву ногу зігніть. Зробіть вдих. Заплющить очі і затримайте дихання на 3 секунди. Видихаючи, верніться у вхідне положення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Нові матеріали

МОН не знайшло в Україні якісних електронних підручників для школи
Підсумкове заняття «Україна на шляху до незалежності – історичний досвід» (з використанням мультимедійних дидактичних вправ Learning Apps, як форма підготовки до ДПА)
Батьки можуть не платити за групи подовженого дня, а лише робити благодійні внески, - МОН 
Лілія Гриневич розповіла як оцінюватимуть успішність першокласників
МОН представило  для громадського обговорення основні зміни у проекті умов прийому до вишів на 2019 рік 
Органи місцевого самоврядування не повинні покладати на вчителів відповідальність за свої зобов'язання, - Лілія Гриневич
Триває громадське обговорення нововведень державної підсумкової атестації
Затверджено професійний стандарт вчителя початкових класів
Як влаштувати дитину у садочок
Чим дивували китайці, що знають про Україну та яка насправді освіта й зарплата в Китаї: доцент тернопільського педагогічного університету про найцікавіше

Популярний ВНЗ

Тернопільський національний педагогічний університет ім.В.Гнатюка

Буяк Богдан БогдановичРектор університету
доктор філософських наук,
професор Буяк Богдан Богданович