«Це має бути діалог, а не мова ультиматумів», - Лілія Гриневич про дискусії стосовно мовної статті

«Це має бути діалог, а не мова ультиматумів», - Лілія Гриневич про дискусії стосовно мовної статтіПлани щодо імплементації мовної статті Закону «Про освіту», Венеційська комісія та консультації стосовно мовного питання всередині українського суспільства. Про це на зустрічі у Вашингтоні говорили Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич та очільник Бюро Державного департаменту США з європейських та євразійських справ Весс Мітчелл.

«Загальна кількість школярів в Україні – 3,7 мільйони у понад 16 тис шкіл. З цього числа 400 тис дітей навчаються мовою власної національної меншини. Діти, що належать до національних громад, відвідують близько 1 тис 345 початкових і середніх шкіл в Україні. З цього числа кількість шкіл з винятково мовою навчання національної громади – 735. Існують різні підходи до навчання в цих школах. Наприклад, є угорські школи з навчанням материнською мовою. Багато румунських шкіл застосовують двомовний підхід. Польські школи вже навчають значної кількості предметів українською мовою. Ми серйозно стурбовані ситуацією в районах, щільно населених національними меншинами.  Згідно з нашими офіційними даними, 55% школярів зі шкіл у румунських густонаселених громадах та 62% школярів зі шкіл в угорських густонаселених громадах не змогли скласти зовнішнє незалежне тестування. Це серйозна перешкода для подальшої освіти та професійної кар'єри цих дітей в Україні. Неможливість використання державної мови також позбавляє школярів можливості в майбутньому отримати належну роботу», – розповіла Лілія Гриневич.

Вона додала, що Україна задоволена висновками Венеційської комісії та готова імплементувати її рекомендації. Зокрема, йдеться про продовження перехідного періоду для мовної статті до 2023 року, а також детальніший опис різних моделей вивчення та навчання державною мовою в школах для різних національних громад у Законі «Про загальну середню освіту».

Згадали і про напружені перемовини з Угорщиною щодо мовного питання.

«Моя позиція чітка – ми зацікавлені в діалозі з дружніми країнами-сусідами і готові домовлятися щодо засад імплементації мовної статті, як ми це зробити практично з усіма партнерами в цій ситуації. Однак ми повинні бути тверді в тому, що це має бути діалог, а не мова ультиматумів», – зазначила Лілія Гриневич, розповідаючи про результати зустрічей у Вашингтоні на своїй сторінці у FaceBook 

Вона також підкреслила, що «всі зустрічі в Держдепі пройшли в теплій та дружній атмосфері, відчувалося, що ведемо переговори з друзями, які зацікавлені нас підтримати».

 

Інформує МОН

Нові матеріали

Затверджено професійний стандарт вчителя початкових класів
Як влаштувати дитину у садочок
Чим дивували китайці, що знають про Україну та яка насправді освіта й зарплата в Китаї: доцент тернопільського педагогічного університету про найцікавіше
Вступна-2018: ТОП-10 спеціальностей з найбільшим прохідним балом
Лише два із 17 педагогічних університетів України можуть похвалитися високими балами своїх вступників
Майже 59 тисяч вступників вже отримали рекомендації на бюджетні місця, - МОН
1 серпня в електронних кабінетах вступників буде розміщено рекомендацію на бюджет
5 ключових змін позашкільної освіти – від створення нової моделі фінансування до модернізації змісту, - МОН
З-під вінця на іспит: у тернопільському педагогічному університеті абітурієнтка складала вступний іспит у день свого весілля
До 31 серпня вступники на бакалавра заочної форми зможуть зареєструвати електронні кабінети

Популярний ВНЗ

Тернопільський національний педагогічний університет ім.В.Гнатюка

Буяк Богдан БогдановичРектор університету
доктор філософських наук,
професор Буяк Богдан Богданович