Творче панно «У кожного художника є мова – це мова фарб і гамма кольорова». Презентація

Пенчук О.Л.,
вчитель образотворчого мистецтва
Москалівської ЗОШ І – ІІ ступенів
Лановецької районної ради Тернопільської області

       Зал святково прибраний різнокольоровими кульками, дитячими малюнками. Над ними у формі веселки розміщені стрічки

Мета: систематизувати знання про види образотворчого мистецтва, жанри живопису, кольори та їх властивості, заохочувати дітей до занять образотворчим мистецтвом, виховувати почуття прекрасного, естетичні смаки, творчі здібності.

Обладнання: мольберти, набори фарб, олівців, крейди, пластиліну, скульптури, репродукції картин за жанрами живопису, дитячі малюнки, проектор, комп’ютерна презентація, записи пісень .

Пісня з мультфільму «Маша і ведмідь» «Хочу малювати»

Ведуча: Десь далеко-далеко, у щасливій країні «Дитинство» живуть веселі кольори. Вони роблять життя веселково радісним і щасливим. Мають кольори свого охоронця, творця прекрасних картин, доброго і справедливого Художника. І хоч у них багато справ, сьогодні вони завітали у нашу школу на зустріч з творчими і талановитими людьми . І пропонують  вашій увазі творче панно «У  кожного художника є мова – це мова фарб і гамма кольорова»
Виходить Художник
Художник Мене на світі знає кожний.

Моя професія – художник.
Я знаю, що всі хлопчики й дівчата.

Дуже полюбляють малювати.
І фарбами яскравими на білому папері
Відчиняться, вам друзі у дивну казку двері.

Виходять Фарби
Пісня «Кольоровий світ»

Ми візьмемо до рук кольорові фарби,
Розмалюємо світ у яскраві барви,
Сонце світить, а ми радісні й здорові:
Добрий ранок, сонечко, світ такий чудовий! | (2)

Дощик ллє цілий день, стукає в віконце,
Не виходить з-за хмар золотаве сонце,
Ми візьмемо до рук фарби кольорові:
Добрий вечір, дощику, світ такий чудовий!  | (2)
Темну ніч, сірий день гарно розфарбуєм,
Заспіваєм пісень, мрію намалюєм,
В небо кульки летять різнокольорові:
Добрий день,  країно, світ такий чудовий!   | (2)
Ми візьмемо до рук кольорові фарби,
Розмалюємо світ у яскраві барви,
Сонце світить, а ми радісні й здорові:
Добрий ранок, сонечко, світ такий чудовий! | (2)

Червона Фарба: Ми прийшли до вас у цей осінній день, щоб зробити його яскравішим.

Оранжева Фарба: До цієї казкової зали.

Жовта Фарба: Де сьогодні зібрались найяскравіші, найталановитіші педагоги району,

Зелена Фарба: Що вміють  чудово малювати .

Блакитна Фарба: Вирізати, клеїти та ліпити.

Синя Фарба: І дуже люблять свою Батьківщину – Україну.

Фіолетова Фарба: Тож настала черга для наших подарунків.

Художник: Я, Великий Майстер Палітри,  дарую вам свої фарби. Вони освітлять    красу вашої душі, зігріють від холоду байдужості, поділяться   
частинкою свого тепла.

Червона Фарба: Червоною я запалю ваші серця любов’ю до людей, рідного краю, своєї Батьківщини.

Оранжева Фарба:  Оранжевий колір – це символ народного  єднання заради добра і справедливості.

Жовта Фарба: Жовта фарба – це сонячне дитинство, щире, незрадливе і таке тепле.

Зелена Фарба: Зелень духмяної трави нагадає всім про світлу весну і барвисте літо.

Блакитна Фарба: Блакитною фарбою хлюпну я у небо сіре, непривітне, і воно враз стане високим та чистим. 

Синя Фарба: Бурхливі хвилі моря я заспокою синьою фарбою і заіскриться, заграє воно на сонечку.

Фіолетова Фарба: А коли звечоріє і навкруги стане фіолетово-загадково, з маминою колисковою до вас прийде солодкий сон.

Художник: Нехай усі ці кольори запалять у ваших серцях вогники доброти, радості і творчості.
Пісня , танець «Колорова планета»

Голубе безхмарне небо, жовте сонце на світанку,
Хвилі моря бірюзові, біла піна, мов сметанка,
Зелень парків, цвіт садів, квітів кольори яскраві –
Це земля моя, мій дім в ніжній райдужній оправі.

Приспів:

Кольорова планета моя, кольорова планета земля,
Кольорова планета дитя. Кольорова.
В руки я її візьму, - збережу, збережу, збережу.
В руки я її візьму, - збережу, збережу, збережу.

Приспів:

Крила лебедів – вітрила чистоти високих мрій,
Пишність пави, лева силу, мудрість всіх строкатих змій,
Граціозність від косуль, величавість від оленя
Збережу землі красу, щоб співали покоління.

Приспів:

Ведучий.Мистецтво — одна з найголовніших складових частин життя будь-якого суспільства, неодмінна умова і запорука прогресу, розвитку цивілізації та інтелекту людини. Там, де немає творчості, фантазії, там немає руху вперед. Недаремно в народному прислів'ї сказано: «Життя без праці — злодійство, життя без мистецтва — варварство». Отже, давайте творити красу для радості й добра.
Давайте спочатку уявимо на хвилину, 
Якби безбарвним все було навколо, 
І навіть серед сонячної днини 
Не жовтим сонячне світило коло.
Не синім небеса згори ясніли,  
І не червоним сяяла калина, 
І що в коробці, що тобі купили, 
Були лиш фарби: чорна, сіра, біла.

Пісня «Олівці-малівці»

1.Давним-давно на світі не було кольорів
Навколо чорно-білим було все і сумним.
Тоді взяли яскравих ми кілька олівців
І світ розмалювали, щоб став він чарівним.
Тюльпану дарувала червоний оксамит,
Нехай він наче вогник надією горить.
Оранжевим зробила солодкий апельсин,
Смачний і соковитий на всіх лише один.

Приспів:

Олівці-малівці, олівці-молодці,
Оживаєте ви у моїй руці.
Олівці-малівці, олівці-молодці,
Оживаєте ви у моїй руці.

2.А сонце замалюю я жовтим олівцем,
Воно мене зігріє промінчиком за це.
Зелена фарба робить з листочками дива,
Вкриває землю килим смарагдова трава.
Небесної блакиті додам я у струмки,

Нехай собі мандрують до синьої ріки.
Ліловим намалюю я сливи й баклажан,
Найкращі  два малюнки і сповнення бажань.

Приспів.
Дивних барв є на світі багато,
і у кожного мова своя...
Чарівні - олівці кольорові.
Я по черзі беру їх до рук.
Оживають поля паперові:
вже торкнувся малюнків і звук...
Чути пісню пташину і шерех
листя, трав, вітерця і води,
плюскіт хвиль річкових попід берег,
й рип по снігу пружної ходи.
Чути клекіт орла серед неба.
Озивається громом воно...
...Малювання щаслива потреба
вже мене полонила давно.

Ведучий
Є різні кольори на цьому світі,
Є колір жаху, колір заздрості, нудьги,
Є ніжні кольори, як світлий вітер,
Є колір волі й висоти.
І колір є кохання і турботи,
І сонця, і повітря, і землі,
У всіх є колір свій.

Художник. А чому це засумували наші гості? Давайте запросимо їх до   творчості і проведемо  «Кольорову розминку». Кожен по черзі відриває пелюстку з «квітки» і відповідає на запитання.

№     Запитання І команді        Запитання ІІ команді
1. 1.    Що таке живопис?       1. Які кольори основні? Чому
2.  Які кольори похідні? Чому?    2.  Які кольори називаються хроматичними?
3. Які кольори називаються ахроматичними?        3. Які кольори холодні? Чому їх так називають?
4.  Які кольори теплі? Чому їх так називають?    4. Які є жанри живопису?
5. Які є види живопису?    5. Як утворити зелений колір?
6.     Як утворити фіолетовий колір?       6. Що таке натюрморт?
7. Хто такий художник-мариніст?      7.  Хто такий художник – анімаліст?

Хоч не всі із нас митцями пензля будуть,
Та свої шкільні малюнки, мабуть, не забудуть.
Адже коли на душі радість чи туга,
Кращого тоді нема, ніж пензлик друга.

Без слів не можна вірша написати,
Без нот не можна музики заграти,
А у художника є мова –
Це мова фарб, це гамма кольорова.

Хай веселкою таланти розцвітають,
На картинах нові барви оживають,
Щоб пишалася умільцями земля
І прославилась Вкраїна молода!
 Ведучий. Конкурс «Винахідливі художники».
Ви  повинні намалювати на аркуші паперу картину, на якій будуть предмети, що починаються на одну букву. Буква обирається жеребкуванням. Оцінюються: кількість предметів, композиція, оригінальність та якість виконання. (Наприклад, на букву «Д» — дуб, дятел, дупло, дорога, дід тощо.)
Танець «Я малюю на вікні»

 А тепер запрошуємо вас в подорож до майстерень художників.

На середньому плані сцени три міні майстерні художників ( мольберти чи стільці з відповідними картинами, матеріалами та інструментами). Біля свого місця стоять художники: графік, живописець, скульптор. На сцену виходять учитель і 2 учні.

Ведучий Художники дарують людям свої картини, які десятки й сотні років дивують і милують око глядачів. Кажуть, картини живуть своїм власним життям.

Учень 1.Живе своїм життям картина в рамі.
Сумує мовчки, мовчки веселиться. 
Художника невтомними руками, 
Його душею створена жар-птиця. 

Учень 2. Нам треба тільки добре придивитись, 
Нам треба його задум розпізнати: 
Чим захотів художник поділитись 
І що хотів нам мовчки розказати.

Вчитель Давайте відвідаємо майстерні різних художників. Ось перша з них.

Учень 1. Якщо це майстерня художника, то де ж тут фарби й пензлі?

Учень 2. Який же це художник, якщо у нього на столі лише олівці, крейда, туш, перо?!

Графік. Все дуже просто. Я художник-графік. А художники-графіки малюють олівцями, ручками, крейдою, тушшю тощо. Ними вони можуть намалювати цілу картину!

Учень 1.Ми у графіка в майстерні.

Чим працює цей митець?

Графік: Ось пастель, шматочки крейди,
Є вуглина й олівець,
Ручки, фарби і фломастер –

Учень 2. Всім працює вміло майстер.
На верстаті може графік
Витвір свій тиражувати.
На папері три відбитки
Він під пресом зробить швидко.

Учитель. Фарбами і пензлями пишуть свої картини інші художники-живописці. Ось його майстерня.

Живописець: Густими барвами земними 
Я застеляю полотно, 
І чим рясніш воно цвістиме, 
Тим довше житиме воно.

Учень1.У майстерні живописця – як у казці!

Учень 2. Тут різні коробочки, тюбики, баночки з кольоровою водою, великі квачі, різні пензлики й безліч чудових різ­ноколірних плям!

Живописець: Я художник- живописець,
До мольберта я стаю,
Ніби паличку чарівну,
В руки пензлика беру.
В живописця у майстерні
Різних фарб завжди багато,
Аквареллю і гуашшю
Гарно вмію працювати.
Маю ще й олійні фарби –
І яскраві, і щільні.
Розчиняю їх звичайно
В спеціальній рідині.

Учитель. Зараз ми купуємо кольорові фарби в крамницях, а раніше живо­писці самі шукали барвисті камінці чи глину, розтирали в кольорове борошно, додавали води, клею, яєць, олії й навіть меду і робили фар­би.

Учень1. Водяна акварель виходила ніжною і прозорою.

Учень 2. Клеєва гуаш – гус­тою, ніби кольорова сметана.

Учень 1. Стародавня яєчна темпера – яскравою і міцною.

Учень 2. А олійна фарба – блискучою і завжди свіжою.

Учитель. А тепер ми у майстерні художника-скульптора. Чого тут тільки немає!

Учень 1. Пластилін і глина, граніт і мармур, дерево і метал, шматки дро­ту.

Учень 2. І різноманітні інструменти, якими скульптор вирізає, висікає, вилі­плює, вирізьблює свої вироби.

Скульптор: Ось станок – на ніжках дошка,
Що на столик схожа трошки.
Її можна обертати –
Усе зайве відсікати.
Молотки, стамески, петлі,
Пилка, стеки, топірці
Стануть скульптору в пригоді,
Як опиняться в руці.
Камінь, скло, кістки й метал –
Це твердий матеріал.
Різьблять з дерева скульптури
Із уяви чи з натури.
Можна взяти пластиліну, --
З нього робиться ескіз.
Тут придатна також глина –
Річ в майстерні незамінна.

Учитель. Дякуємо вам, художники, за цікаву екскурсію.

Графік. А краса живе в усьому:
На землі й на небесах.
В світлі сонечка ясному,
У замріяних лісах.

Живописець. Треба слухати і чути
Пташку в хорі веснянім,
І для себе світ відкрити,
І себе знайти у нім.  

Я малюю
Я малюю синє небо, річку і вербу, 
Я малюю рідну землю, на якій живу. 
Намалюю рідне місто, села і поля, 
Щоб такою Україна завжди в нас була.

Приспів:
Будеш ти веселою,вродливою, 
Виткана із сонця і тепла. 
Намалюю я тебе щасливою, 
Щоб завжди такою ти була. 

Намалюю теж весняну стежку, рідний дім, 
Намалюю світлий ранок, де так добре всім. 
Посміхнеться щиро сонце в небі золотім, 
Заспіває Україна дітям всім своїм.

Приспів:
Вед. Художники створюють різноманітні картини, але з сюжетами їх можна поділити на жанри.
А зараз, друзі, не дрімайте,

І загадки відгадайте.

Виходять фарби з репродукціями картин різних жанрів і загадують загадки.

Якщо бачиш на картині
Намальована ріка,
Чи ялинка в білій шубці,
А чи яблунька струнка.
Може, бачиш на узліссі
Побудований шалаш?
Звісно ж, ця картина зветься
Не інакше, як …..(пейзаж)
Якщо бачиш, що з картини
Жінка дивиться на нас,
Чи мужчина у камзолі,
Чи моряк, чи верхолаз,
Може, учень-першокласник.
Що трима в руках букет, --
Знайте, діти, ця картина
Називається …. (портрет)
Якщо бачиш на картині
Склянку чаю на столі,
Чи компот в склянім графині,
Чи троянду в кришталі.
Може, й керамічну вазу,
Або грушку, або й торт,
Навіть все оце відразу,
Це, звичайно, …….(натюрморт).
Ось ти бачиш, на картині
Вовк з вовчицею сидить,
Лев – цар звірів – у саванні
З левенятками лежить.
Бачиш іншого ти звіра,
Що незвичним зовсім є.
Як назвати жанр робіт цих?
Жанр цей ……(анімалістичний)
Смуток, радість та любов –
Все художник зображає
У красу людей у праці
Він чудово розкриває.
Все, що діється навколо,
Відтворить завжди готовий.
Ці картини потрапляють
В жанр, що зветься ……(побутовий)
Як художник зобразив
Лицарів, що у поході,
Або війни чи стихію,
що колись була в природі,
Чи принцес, чи королів,
Воїнів з мечем незвичних,
Жанр цей зветься …..(історичним)

Фарби:

Ми, веселки кольори,
На потіху дітворі
Всі барвисті, кольорові,
З пензлем малювать готові.
Гарно  райдугу вивчаємо,
Кожен колір називаємо.
Я червоний, жар неначе,
я оранжевий, гарячий.
Жовтий, як пшениця в полі,
Мов трава, зелений колір.
Я блакитний колір неба.
Синій колір, ніби річка,
Фіолетовий, як нічка.
Із семи стрічок веселих
утворилася  веселка.
У небесному просторі

Сяє диво пречудове,
Різнобарвне, кольорове,
І приваблює усіх.
Диво райдугою зветься,
Бо дарує радість всім.
Промениста і яскрава
Кольрів у неї сім.
Кольори – це друзі щирі,
З чистим світлом, осяйні,
Звеселять усіх на світі
Різнобарвні дітлахи.

Пісня «Веселка» 
Краплю дощика берем,
Трішки сонця додаєм,
Світанкової роси,
Жменьку радості для всіх.
Приспів:

Подивись на небо -
Кольори ясні,
Сумувать не треба –
Просто посміхнись!
Подивись на небо -
Сонце золоте,
Сумувать не треба –
Все на краще йде!
Слово лагідне скажи,
Теплий погляд залиши,
І добрішим стане світ
Й наша пісня задзвенить!

Приспів. (2)

Ведучий Хтось творить красу словом, хтось звуком, а хтось – кольорами, відтінками, півтонами…

Учень:

Малювати картини руками не можна,
Лише серцем, що б’є у душі..
В тій, де мешкає дивний художник,
Що натхнення черпає в собі.
І лиш духом всесильна людина
Розфарбує цей світ кольорами,
Щоб ожила від світла картина,
Наче небо мовчазне над нами,
Наче зорі, що ввечері світять,
Ні, не світять - зоріють згори.
Радше будні художник підмітить,
Ніж змалює цей світ навпаки.

НАМАЛЮЮ УКРАЇНУ
Я намалюю гори і ліси,
І цю чудову золотаву днину,
В обрамленні одвічної краси
Я намалюю неньку-Україну.

Приспів: Земле моя рідна,
Люблю тебе навіки!
У майбуття вірую я,
Серце моє - велике!

Я намалюю сонце і тепло,
А ще - вінок достиглого колосся,
Бо мрію я, щоб все у нас було,
І щоб в країні добре всім жилося!
Приспів.

Ми кольорів зібрали так багато
Щаслива ними кожна хата.
 Де діти є і чути сміх
Дитинство радує усіх.
І треба лише захотіти
Всі кольори в веселку помістити.
Щоб кожен день приносив радість і пізнання
Трудись і лінь жени із вечора до рання.
І ось тоді всі кольори дитинства закружляють
Пісні дитячі в Україні  залунають.
Хай дні дитинства будуть кольорові
Справи ждуть вас великі, нові,
Творіть, мрійте і не забувайте
На берег Дитинства завжди повертайте.

Пісня «Веселкова доля»
Про калину пісня лине, до неба злітає.
Гей, родино, Україна веселкою грає.
Синє небо обіймає золоті роздоли.
Нас чекає, зустрічає веселкова доля.

Приспів:

Хай у кожному серці, наче сонячна мрія,
Заспіває веселка на добро і надію!
Понад світом-дивоцвітом веселка іскриться.
Будем дбати, шанувати прадавні криниці,
Ярославові поради, кобзареве слово,
Честь козацької громади, солов'їну мову.

Приспів.

Учениця. Із вітерцем-блакитником кружляю у танку,
На струнах сонячних складу мелодію дзвінку.
Візьму веселки кольори – все розфарбую я.
Хай барвами яскравими цвіте моя земля!

  • Вигадуй! Фантазуй!
  • Твори!
  • На краще світ увесь зміни!
  • Будь креативним, творчим, жвавим!
  • Зроби життя своє яскравим!
  • Навчись робити чудеса!
  • Врятує світ увесь краса!

Завантажити  презентацію

Творче панно «У кожного художника є мова – це мова фарб і гамма кольорова»

Творче панно «У кожного художника є мова – це мова фарб і гамма кольорова»

Творче панно «У кожного художника є мова – це мова фарб і гамма кольорова»

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Національний фармацевтичний університет у м.Харкові

ФАРМАЦІЯ СЬОГОДЕННЯ – ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПЕРЕД МАЙБУТНІМ
Ректор університету
Черних В. П. Черних
Валентин Петрович –