Урок узагальнення та систематизації знань за темою «Африка». (Географічна гра)

Тип матеріалу: 
Предмет: 
Навчальний рівень: 

Рябуха Анастасія Ярославівна, вчитель географії Розівської ЗОШ № 1 Запорізької області Рябуха Анастасія Ярославівна,
вчитель географії
Розівської ЗОШ №1 Запорізької області 

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів за вивченою темою; удосконалити вміння та навички працювати з картами, виконувати завдання різних типів; розвивати вміння самостійно контролювати час, оцінювати свою роботу і роботу товаришів; виховувати почуття колективізму і відповідальності за прийняті рішення.

Тип уроку:  урок перевірки знань учнів.

Обладнання: контурні карти; індивідуальні картки.                                         

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОЧАТОК ГРИ

Представлення команд («Гілея», «Савана») і журі

Вітання команд, розшифрування емблеми команди

IIІ. ХІД ГРИ

Завдання І.

Позначити на контурній карті об’єкти (атласами користуватися не можна)

І команда

ІІ команда

Крайню південну точку

Крайню північну точку

Крайню східну точку

Крайню західну точку

Озеро Вікторія

Озеро Ньяса

Ефіопське нагір’я

Східно-Африканське плоскогір’я

Завдання ІІ.

Скласти пам’ятку для туриста, який планує подорожувати Африкою.

 Для І команди:

Дорогий турист!

Ти направляєшся до Африки, дозволь тебе проінструктувати.

  1. Африка - … материк. Його перетинають … і … меридіан.
  2. Ти здійснюєш подорож від екватора до мису Агульяс. На твоєму шляху зустрінуться такі природні зони: …, …,  …,  ….
  3. Ти можеш відвідати водоспад на річці Замбезі … , напівпустелю … і давні гори на півдні … .
  4. Будь обережним. На твоєму шляху можуть зустрітися  хижаки …
  5. Ти познайомишся з побутом корінних мешканців Південної Африки … .

Для ІІ команди:

Дорогий турист!

 

Ти направляєшся до Африки, дозволь тебе проінструктувати.

 

  1. Африка -  самий … материк, тому що його посередині перетинає … . Вона знаходиться у … півкулях.
  2. Ти здійснюєш подорож з Європи до екватора і перетинаєш такі природні зони:  …,  …,  …,  … . Візьми із собою білий одяг та парасольку.
  3. Ти можеш відвідати найвищу  точку Африки …, найдовшу річку в світі …, найповноводнішу річку Африки …
  4. На твоєму шляху можуть зустрітися найвищі тварини …, найбільшу тварину суходолу … та людиноподібну мавпу…  .
  5. Ти познайомишся з побутом мешканців екваторіальних лісів … .

 

 

 

Завдання ІІІ.

За даною кліматодіаграмою  визначити тип клімату.

Урок узагальнення та систематизації знань за темою «Африка». (Географічна гра)

Завдання ІV.

Уданому тексті знайти і виправити помилки.

І команда

ІІ команда

Субекваторіальний кліматичний пояс. У цьому поясі спостерігається дві пори року: літо і зима. Літо сухе і жарке. Зима  волога і холодна. Тут сформувалась природна зона твердолисті вічнозелені ліси.

 

Екваторіальний кліматичний пояс. У цьому кліматичному поясі  спостерігаються найвищі температури повітря + 580 С. Опади випадають переважно в літню пору року. Тут сформувалась природна зона саван  і рідколісся.

 

Завдання V.

За даним описом визначити  природну зону.

І команда

ІІ команда

В цій природній зоні вітер встає і лягає спати разом із сонцем. Він може принести пилові бурі, може підхопити страшезну «пісню пісків». Гори каравану, якого застав цей вітер. Такий тут  день. Але і довгоочікувана ніч не приносить полегшення. Дивно, але в ночі  на цій розжареній землі людина страждає … від холоду. Нестерпна  жара змінюється пронизливим нічним холодом.

 

Добові коливання температур тут досягають 300 С. Це не саме зручне місце для проживання людини. Туарегів які кочують суворими землями, називають «блакитними примарами». Блакитне покривало, яке закриває обличчя так, що залишається тільки вузька смужка для очей, юнак отримує на сімейному святі, коли йому виповнюється 18 років. З цього моменту він стає чоловіком і більше ніколи в житті, ні вночі, ні вдень не знімає покривала із свого обличчя.

 

Завдання VI.

За даним описом визначити рослину.               

І команда

ІІ команда

Це дерево для жителів пустелі – і тінь, і їжа, і будівельний матеріал. Його листям покривають житло, із волокон плетуть циновки і роблять мотузки. Головне багатство – це плоди. Перші плоди дає дерево у 4 – 5 років, в 11 років – 40 кг плодів і продовжує родити до 100 років. Урожай необхідно зібрати за один день. Плоди називають «хлібом пустелі»: їх їдять сирими смаженими, вареними, в’яленими. У багатьох родинах словом цих плодів називають любимих дівчат.

 

 

Це дерево – священний символ Африки. Воно живе до 4 – 5 тисяч років. Його висота не буває більше 25 метрів. Якщо його обхопити, то воно буває 20 і навіть 40 метрів. Дерево не горить у вогні. Але його ворогом є слони. Вони поїдають вологу багату на кальцій кору. Із м’якоті плода вилучають крохмаль, печуть коржі. Із шкарлупи роблять музичні інструменти.

 

Завдання VII.

Написати рекордсменів Африки.

IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Поки журі підбиває підсумки, командам пропонують заповнити аркуш самооцінювання.

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Тернопільський національний педагогічний університет ім.В.Гнатюка

Буяк Богдан БогдановичРектор університету
доктор філософських наук,
професор Буяк Богдан Богданович