Вікторина «Математика навколо нас!»

Навчальний рівень: 

Адаменко Анжела Миколаївна,
вчитель математики
Новопразької ЗОШ І-ІІ ступенів
Кіровоградської області

Мета: поглибити знання учнів з математики; формувати вміння застосовувати набуті знання у нових навчальних ситуаціях; виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги, прагнення до перемоги; розвивати кмітливість, логічне мислення, уяву; виховувати пізнавальний інтерес до предмета, свідоме ставлення до здобуття знань.

Ведучий. Доброго дня, дорогі гості, шановні вболівальники та учасники гри. Сьогодні ми здійснимо подорож до міста Математичних Загадок. Ця історія почалася з того, що в усіх дітей зникли їхні улюблені іграшки: комп’ютери, приставки, ляльки, собачки, шоколадки — усе, що вони любили, з чим проводили вільний час, приходячи зі школи додому. Це двійки, що оселилися в дітей у зошитах, повели іграшки в місто Мате-матичних Загадок. А знайти ці іграшки зможе лише той, хто дружить з ма-тематикою і покаже свої знання, ерудицію, кмітливість і вміння мислити.
За ходом змагань спостерігатиме журі
: _________________________________

________________________________________________________________

І тур. «Розминка»

Кожній команді по черзі задаються питання, на які вони повинні відповісти. Якщо команда не знає відповіді, або відповіла неправильно, то право відповіді отримує друга команда. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 б.

Питання:

1. У вас було шість яблук. Половину ви віддали своєму брату. Скільки яблук у вас залишиться? ( 5 з половиною)

2. Екіпаж, запряжений трьома кіньми, проїхав за годину 15 км. З якою швидкістю біг кожний кінь? (15 км/год)

3.​ У сімох братів по одній сестрі. Скільки всього сестер в сім’ї?(одна)

4. Скільки в домі тварин, якщо всі вони, крім двох, кішки, всі вони, крім двох, собаки і всі вони, крім двох, папуги? (троє: кішка, собака і папуга)

5. Стояло п’ять склянок з полуницями. Аня з’їла полуниці з однієї склянки. Скільки склянок залишилось? (п’ять)

6. Дві жінки йшли з села до міста. На зустріч їм ще 5 жінок. Скільки всього жінок йшли до міста? (дві)

ІІ тур. Далі-далі

Кожна команда отримує протягом 2 хв 10 запитань. Відповідати слід негайно, або пропускати — казати «далі». За правильну відповідь — 1 бал.

І команда

  1. Як називаються числа, що використовуються для лічби предметів? (Натуральні)
  2. Скільки нулів у розрядній одиниці, що називається «мільйон»? (6)
  3. Яке число без остачі ділиться на всі числа? (0)
  4. Як   називається   фігура,   що утворюється двома променями, що виходять з однієї точки? (Кут)
  5. Як називається рівність, що містить невідоме число, позначене буквою? (Рівняння)
  6. Яким   приладом   вимірюють кути? (Транспортиром)
  7. «Найменша» геометрична фігура. (Точка)
  8. Хто автор підручника з математики, за яким ви навчаєтесь?
  9. Чому дорівнює площа квадрата,   сторона   якого дорівнює 7см?(49см:)
  10. Як називається знак операції додавання? (Плюс)
  11. Геометрична фігура, що не має ні початку, ні кінця. (Пряма)
  12. Градусна міра прямого кута. (90°)
  13. Скільки сантиметрів у одному дециметрі? (10)
  14. Скільки секунд у 2 хвилинах? (120 секунд)
  15. Довжина сторони квадрата 5 см. Який його периметр? (20 см)
  16. Прямокутник, у якого усі сторони рівні, — це ... (Квадрат)

ІІ команда

  1. Операція, обернена до операції множення. (Ділення)
  2. Числа, які використовуються для лічби. (Натуральні)
  3. Натуральне число Р > 1, натуральні дільники якого це тільки 1 та Р. (Просте)
  4. Наука про числа, їх властивості та дії над ними. (Арифметика)
  5. Одне яйце варять 4 хвилини, а скільки хвилин треба варити шість яєць? (4 хвилини)
  6. Скільки кілограмів в одному центнері? (100кг)
  7. Трійка коней пробігла 15 км. Скільки кіло­метрів пробіг кожен кінь? (15км)
  8. Скільки нулів у числі «мільйон»? (6)
  9. Сота частина числа. (Відсоток)
  10. Яке натуральне число дорівнює кількості букв у його назві? (Три)
  11. Скільки разів на рік встає сонце? (365)
  12. Два числа, добуток яких дорівнює одиниці. (Взаємно обернені)
  13. Прилад для вимірювання маси тіла. (Терези)
  14. Де записують знаменник дробу: над рискою чи під нею? (Під нею)
  15. Одиниця маси коштовних каменів. (Карат)
  16. Горіло сім свічок, п'ять згасли. Скільки свічок залишилося? (5, решта згоріли)

ІIІ тур. Підказки

Команди по черзі отримують по 5 запитань. Ведучий називає три підказки, за якими слід відгадати, про що йдеться. Після першої підказки — 3 с на відповідь, потім дається друга підказка і знову 3 с. Після третьої підказки — 5 с на остаточну відповідь. Якщо слово відгадано після першої підказки — 3 бали, якщо після другої — 2, після третьої — 1 бал.

І команда

Помилки

1. За це знижують оцінки.
2. Відмінники їх роблять рідко.
3. На них вчаться.

Площа

1. Звичайно знаходиться в центрі міста.
2. Вимірюється у квадратних одиницях.
3. У прямокутника — це добуток довжини на ширину.

Геометрія

1. У ній одних теорем штук сто.
2. Буває Евкліда, а буває Лобачевського.
3. З грецької перекладається як землемірство.

Координати

1. Їх не вистачало дітям капітана Гранта.
2. Військові їх не розголошують.
3. Бувають у вектора і у точки на площині.

Логіка

1. Вона потрібна, щоб не говорити дурниць.
2. Коли одне випливає з іншого.
3. Буває математична, а буває жіноча.

Висота

1. Її люблять льотчики.
2. Відрізок у трикутнику.
3. Буває над рівнем моря.

Дзвоник

1. Найприємніше на уроці.
2. Найнеприємніше на перерві.
3. Буває ще й останній.

Циліндр

1. Їх кілька у двигуні машини.
2. Є такий капелюх.
3. Схожий на каструлю.

ІІ команда

Формули

1. Запам'ятати їх неможливо.
2. За ними обчислюють
3. Їх повно у довіднику.

Діагональ

1. У кола їх немає.
2. Проходить із кута в кут.
3. У ромбі вони перетинаються під прямим кутом

Трапеція

1. На ній виступають акробати.
2. Буває в пташиній клітці.
3. Один із видів чотирикутників.

Множення

1. З багатством це також може статися.
2. Арифметична дія.
3. Є така таблиця.

Екзамен

1. Ним закінчується навчання.
2. Якби його не було, ніхто б нічого не вчив.
3. Буває вступний, а буває випускний.

Кут

1. У класі їх чотири.
2. Вимірюється транспортиром.
3. Малюків туди ставлять.

Теореми

1. Їх формулюють математики.
2. Є про трикутники, є про кути.
3. Їх треба доводити.

Точка

1. Архімед це просив, а йому не дали.
2. Буває зору.
3. Основна геометрична фігура.

ІV тур. «Конкурс Хто швидше?» (по 1 балу)

1. 2 дитини з’їдають 2 піци за 2 години. Скільки піц з’їдять 4 дитини за 4 годин? (8)
2. Кути на 30 і 50 мають спільну сторону. Який кут утворюють бісектриси цих кутів. (40 або 10).
3. По саванні ходять страуси та жирафи. У них 30 очей і 44 ноги. Скільки страусів і скільки жирафів? (8 і 7)
4. Дід, бабка, онучка, собачка Жучка, кішка, мишка тягли-тягли і витягли ріпку. Скільки очей побачило ріпку? (12)
5. Скільки вух у трьох корів? (6)
6. Скільки музикантів у квартеті? (4)
7. З’їсти пуд солі означає: з’їсти … Скільки це в кілограмах? (16 кг)
8. Кришка стола має 4 кути. Якщо один з кутів відпиляти, то скільки кутів буде у кришки? (5 кутів)
9. Що за цифра акробатка? Як на голову встає – на 3 меншою стає.(А зовуть її 9-ка)
10.Хлопчик ліг спати о 9 годині вечора, а будильник поставив на 10 годину ранку з тим щоб добре виспатись? Скільки годин проспав хлопчик? (не врахував час доби)

Резервні запитання (поки журі підраховують бали)

  1. Два учні грали в шахи 4 год. По скільки   годин   грав   кожен з них? (По 4 год)
  2. За покупку заплатили 20 грн і ще половину цієї суми. Скільки за­ платили за покупку? (30 грн)
  3. У полі працювали 5 комбайнів, 2 з них зупинилися. Скільки комбайнів залишилося? (5)
  4. Скільки кольорів у веселки? (7)
  5. В одній сім'ї 2 батька і 2 сини. Скільки чоловіків у сім'ї? (3)

V тур. Логічні загадки (Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали.)

Загадка: «За гривню»
Дано грошей — ГРИВНЯ. На ці гроші потрібно купити рівно 100 яєць — гусячих, качиних, курячих:
- гусячі — по 5 коп./шт;
- качині — по 3 коп./шт;
- курячі — 1 коп./десяток.
Купити потрібно 100 яєць і на гривню рівно — без решти.
Відповідь: Гусячих — 16, качиних – 4, курячих — 80.

Загадка: «Вік молодшого»
Сумарний вік членів сім’ї з 4 чоловік дорівнює 68, а 4 роки назад дорівнював 53. Скільки років молодшому члену сім’ї?
Відповідь: 3 роки.

Загадка: «Курки»
Якщо півтори курки несуть півтора яйця за півтора дня, скільки дві курки знесуть за два дні?
Відповідь: 4 яйця. Основа завдання полягає в складності сприйняття таких «речей» як – пів курки, пів яйця і т.д.

Загадка: «Рівність»
Перед вами вираз 987654321=100. Зробіть його вірним, використовуючи 4 знаки «+» або «-» у його лівій частині.
Відповідь: 98 — 76 + 54 + 3 + 21 = 100

Загадка: «Олівець»
Скільки граней у шестигранного олівця?
Відповідь: 8 граней.

Загадка: «Квіти»
Скільки в мене квітів, якщо всі з них окрім двох — троянди, всі окрім двох — тюльпани, і всі окрім двох — маргаритки?
Відповідь:
 3 (троє квіток)

Загадка: «Четверо друзів»

Жили чотири друга. Вони мали імена Альберт, Карл, Дитріх і Фрідріх. Прізвища друзів ті ж, що й імена, тільки так, що ні в кого з них ім’я й прізвище не були однаковими, крім того, прізвище Дитріха не Альберт. Визначите прізвище й ім’я кожного хлопчика, якщо відомо, що ім’я хлопчика, у якого прізвище Фрідріх, є прізвище того хлопчика, ім’я якого — прізвище Карла.

Відповідь: Перше слово — ім’я, друге слово — прізвище: Альберт Дитріх; Карл Альберт; Дитріх Фрідріх; Фрідріх Карл.

Загадка: «Пари — Подружжя»

Василю, Петру, Семену і їхнім дружинам Наталії, Ірині, Ганні разом 151 рік. Кожен чоловік старше своєї дружини на 5 років. Василь на 1 рік старше Ірини. Наталії й Василю разом 48 років, Семену й Наталії разом 52 роки. Хто на кому одружений, скільки кому років? (Вік повинен бути виражений в цілих числах.)

Відповідь: Василь (26) — Ганна (21); Петро (27) — Наталія (22); Семен (30) — Ірина (25).

Підсумок гри

Ведучий. На змаганнях усі були уважними і кмітливими, зосередженими і спритними, доброзичливими і веселими. Ми переконалися, що кожен з вас може стати справжнім математи¬ком, а допоможуть у цьому знання з математики, яку ви, без сумніву, любите і поважаєте.
Журі гри підбиває підсумки і нагороджує переможців.

 

 

 

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Тернопільський національний педагогічний університет ім.В.Гнатюка

Буяк Богдан БогдановичРектор університету
доктор філософських наук,
професор Буяк Богдан Богданович