Виховна година  «Берегти природу – берегти країну»

Навчальний рівень: 

Васильєва Марина Василівна, вчитель географії НВК №26 м. Кам’янське, Дніпропетровська областьВасильєва Марина Василівна,
вчитель географії
НВК №26
м. Кам’янське, Дніпропетровська область


Мета: навчити учнів пізнавати багатства рідного краю, милуватися джерелом життя – природою, розвивати творчу, інформативну, самоосвітню компетентності учнів; сприяти формуванню етичних взаємин людини з природою; виховувати в учнів почуття любові до природи, до Батьківщини,  бережливе ставлення до неї, гуманне та толерантне ставлення до навколишнього середовища.

Практична значимість: виховання екологічного мислення в учнів та застосування його у майбутньому.

Інноваційність: використання інноваційної технології (методу проектів) та інтерактивних методів у навчально-виховному процесі.

Хід заняття 

Вчитель.  Шановні учні, ми з вами вже знаємо, що на сьогоднішній день найболючішою проблемою людства є стан навколишнього середовища. Ми проводимо цю виховну годину, щоб привернути увагу до екологічних проблем Землі та розглянути можливі шляхи їх вирішення

 Нам необхідно знати, що за останні 30-40 років на планеті зникло багато видів рослин і тварин. Кислотні дощі нищать ґрунти, тропічні ліси – легені планети – вирубуються зі швидкість 20 га/хв., забруднюються водойми, руйнується захисне озонове покриття, хвороби, спричинені екологічними проблемами, забирають кожен рік сотні тисяч жителів.

В останні роки слово «екологія» лунає дедалі частіше, і, на жаль, усе тривожніше. Якщо раніше ми не дуже заглиблювалися в зміст цього поняття, то сьогодні нас вражають ті жахливі факти злочинного отруєння та вбивства природи, а отже, й нас.

Тривожна інформація про неблагополучний стан навколишнього середовища надходить з усіх континентів, про це говорять різними мовами. Наш світ поділений кордонами тільки умовно. Екологічне теперішнє та майбутнє в усіх народів спільне. Тому кожна держава, велика чи мала, кожен житель планети Земля, - усі несуть відповідальність перед людством за збереження природи для нинішнього та майбутнього поколінь.

У нашому складному світі все дуже тісно взаємопов’язано, природа чутлива та вразлива, а наслідки тривалого бездумного ставлення до довкілля взагалі можуть бути катастрофічними.

Людство може і повинно зберегти природу. Земля людей немислима без тваринного і рослинного світу. Любов до природи, бережливе ставлення до неї тісно пов’язується з поняттям «батьківщина». А людині потрібна батьківщина. І охороняти природу – значить любити батьківщину. Немає кращої землі, як наша Україна. На жаль, в нашій  країні усе менше залишається чудових краєвидів.

І етап

 Учні поділяються на три команди : «Екологи», «Дизайнери», «Озеленювачі». Кожна з команд підготувала по дві доповіді і повинна їх «захистити». Теми виступів такі:

Екологи

  • «Оцінка життєздатності рослин в місті»
  • «Роль рослин у природі і житті людини»

Дизайнери

  • «Рослини – символи історичних подій і пам’ятних дат
  • «Форми озеленення в місті (видовий склад рослин, композиція посадки)

Озеленювачі

  •  «Умови, необхідні для життя рослин»
  • «Правила посадки та догляд за рослинами»

ІІ етап

Конкурс малюнків, які зображують одну з наступних природних або штучних екосистем:

  • Річка
  • Озеро
  • Болото
  • Квітник
  • Сад
  • Ставок
  • Парк
  • Акваріум

ІІІ етап

Конкурс загадок на тему «Природа»

У білій одежині,
В хустині зелененькій
Сумує край стежини
Тонесенька Оленка

(Берізка)

Там, де в яр
Травиця збігла,
Красувалась куля біла.
Налетів
Жартун-вітрисько,
Щось травиці
Пошушукав…
І знялося з кулі
Триста спілих
Білих парашутів.

(Кульбаба)

Як крізь землю він ішов,
Гарну шапочку знайшов.
Коло стежки став якраз,
Виставляє напоказ.
Ох, дивак,
Нехай би ліз
В гущину під віти
По такі шапки у ліс
Зараз прийдуть діти.

(Гриб)

Воно для всіх нас - добрий друг,
Хоч диваком вважається,
Бо навесні вдяга кожух,
На зиму ж – роздягається.

(Дерево)

У полі дядько русий
Зустрівся якось нам.
Стирчать у гору вуса,
Ще довші, аніж сам.

(Овес)

Виростає шкода
На кінці города,
Хто до неї доторкнеться,
Як ужалений
Сахнеться.

(Кропива)

Ніщо не летіло,
Ніщо не злякало,
А вся затремтіла,
А вся задрижала.

(Осика)

 Весною
В біле плаття
Убравшися, стояла
А потім плаття зникло,
Згубилося, пропало.
Лиш ґудзички тримались
На ниточках все літо,
Щоб, начебто вуглинки,
На сонці почорніти.

(Черемха)

Коли вранці хтось куди
Поміж люди йде, бува,
Так під шапкою завжди
Є у нього голова.
А Микита боровий
Має шапку, як і всі,
Та не має голови.
На чім шапка?
На нозі!

(Гриб)

Били мене, били
Били, молотили,
І в росі мочили,
І в теплі сушили,
І на клоччя рвали,
Опісля – чесали,
А тоді крутили
Та іще мотали,
Прали та білили
Та іще качали,
А нарешті зшили
І на стіл поклали.

(Льон)

Сидить пані на горбку
У червонім каптурку,
Хто не пройде – спинить крок,
Щоб зірвати каптурок.

(Суниця)

Панночка малесенька
Сховалась в холодок –
Сукенка червонесенька,
Білесенький пеньок

(Малина)

Чим більше кілець, тим старший жилець. (Дерево)
Без рук, без ніг, без черева - залізе на дерево. (Хміль)
Заключне слово і підбиття підсумків
Один мудрець сказав:

,,Не бійся друга – він може зрадити тебе, не бійся ворога – він може вбити тебе, а бійся байдужих людей, зі згоди яких відбувається і зрада і вбивство”. Саме небайдуже ставлення ми повинні проявити до природи.

Шанувати природу неможливо без глибоких знань про навколишній світ. Калина під вікном рідної оселі, тополя на околиці села, лелече гніздо на клуні, криничка на перехресті доріг – усе це наш духовний світ, з яким ми маємо вирушати в життя. Знати і берегти ці нетлінні критерії, - наш святий і непорушний обов’язок.

Виховна година  «Берегти природу – берегти країну»

Виховна година  «Берегти природу – берегти країну»

Виховна година  «Берегти природу – берегти країну»

Виховна година  «Берегти природу – берегти країну»

Виховна година  «Берегти природу – берегти країну»

 

До публікації на сайті Освітнього порталу "Академія" приймаються нові авторські конспекти уроків; методичні розробки; сценарії виховних заходів; зразки шкільних творів та переказів, які відповідають новій навчальній програмі.

Популярний ВНЗ

Київський національний університет ім. Т. Шевченка

Ректор університету 
Губерський
Леонід Васильович -