Людина з природженим педагогічним талантом

(до ювілею Лупак Наталії Миколаївни – доктора педагогічних наук, професора кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти)

Народилася 5 липня 1965 року в м. Кременці Тернопільської області.

У 1987 р. закінчила з відзнакою факультет підготовки вчителів початкових класів із додатковою спеціальністю «Музика» ТДПІ ім. Я. Галана.

У 2000 р. закінчила факультет післядипломної освіти за спеціальністю – вчитель української мови і літератури, вчитель зарубіжної літератури ТПДІ ім. Я. Галана. З 1987 по 1999 рр. – вчитель початкових класів у СШ № 12.

1999 – 2004 рр. – вчитель укр. мови вищої категорії, заступник директора з навчально-виховної роботи у школі №3 м. Тернополя.

У 2003 р. вступила в аспірантуру Тернопільського державного педагогічного університету. 

З 2004 р. працювала на кафедрі педагогічної майстерності та освітніх технологій. У 2007 р. захистила кандидатську дисертацію на тему: «Художня та літературно-музична інтерпретації образу Мазепи», здобула науковий ступінь кандидата філологічних наук, а згодом – вчене звання доцента кафедри педагогічної майстерності та освітніх технологій Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. 

У 2010 році отримала диплом доктора філософії.

У 2021 році захистила докторську дисертацію на тему: "Теорія і практика формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей на засадах інтермедіальної технології" (13.00.04 – теорія і методика професійної освіти) та отримала диплом доктора педагогічних наук. У 2022 році отримала вчене звання професора кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти.

Провідною темою діяльності є дослідження проблеми діалогу як феномена культури. Розглядаючи концепцію діалогу культур у сучасній системі освіти, акцентує на необхідності збереження національної ідентичності в новому міжкультурному просторі в процесі формування ментальної культури особистості. Досліджує проблему перформативного мистецтва. Н. Лупак – автор 80 наукових праць, 6 монографій, 5 науково-методичних посібників. 

 

Професійна та громадська діяльність

З 2022 р. член спеціалізованої вченої ради Д 58. 053.01 у ТНПУ ім. В. Гнатюка для захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора наук зі спеціальностей 13.00.01 « Загальна педагогіка та історія педагогіки», 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти»

 

Сфера наукових інтересів

Мистецький діалог в освіті, інноваційні практики викладання, інтермедіальні технології, перформативне мистецтво.

 

Стажування, підвищення кваліфікації

1. Київський національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова (кафедра педагогічної творчості) з 28.11.2013 – 15.05.2014 рр.

2. Східно-європейський інститут психології (Україна-Франція), інститут проблем виховання НАПН України з 23.05.2016 – 26.05.2016 рр.

3. Східно-європейський інститут психології (Україна-Франція), інститут проблем виховання НАПН України з 18.05.2017 – 21.05.2017 рр.

4. Східно-європейський інститут психології (Україна-Франція), інститут проблем виховання НАПН України з 23.11.2017 – 25.11.2017 рр.

5. Інститут міжнародного академічного та наукового співробітництва (IIASC) з 02.08.-09.08.2019 рр.

6. Міжнародне стажування у контексті lll міжнародної програми наукового стажування» Нобелівські Лауреати» (3.12.2021- 20.01.2022)

7. University of Tartu “ EU DIGITAL EDUCATION PLAN AND DIGITAL COMPETENCE FRAMEWORK” ( 10 june 2024 to 14 july 2024)

 

Відзнаки

1. Грамота університету за особливі заслуги у педагогічній діяльності 2013 р.

2. Грамота університету за особливі заслуги у педагогічній діяльності 2020 р. 

3. Подяка міського голови за вагомий внесок у розвиток освіти і науки та з нагоди святкування Дня університету (2023).

4. Грамота Тернопільської обласної ради за плідну науково-педагогічну діяльність ( 2024).

5. Подяка Департаменту культури та туризму, Тернопільської обласної військової адміністрації, Тернопільського обласного методичного центру народної творчості за  організацію та керівництво проєкту «Хореографічний перформанс: Ода Незламності» (2024).

 

Дисертації та автореферати

  1. Художня та літературно-музична інтерпретації образу І. Мазепи (епопея Б.Лепкого "Мазепа" та опера П. Чайковського "Мазепа") / Н. М. Лупак : дис. ...на здоб. наук. ступ. канд. філол. наук : 10.01.05 – порівняльне літературознавство / Лупак Наталія Миколаївна ; Тернопільський нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка ; наук. кер. Р. Т. Гром'як. – Тернопіль, 2006. – 224 с. – [+ Електронний варіант]. – Бібліогр.:С. 157–180.

У дисертації досліджується образ Мазепи в контексті європейської культури крізь синтез і взаємодію різних видів мистецтва (зокрема літератури і музики). Зіставляючи неоднозначні та суперечливі лої ляди щодо тлумачення постаті українською гетьмана, з'ясовуються історичні, соціальні, національні обставини виникнення тою чи іншого мистецького твору, а також специфіка характеротворчих засобів окремого виду мистецтва.

Феномен буття постаті І. Мазепи у літературно-музичному контактному просторі базується на концепції діалогу і семіосфери, зокрема на одному з постулатів необхідною передумовою діалогу є асиметрія, яка виявляється в різниці семіотичних структур його учасників.

Вибудовуючи музичну концепцію творчості Б. Лепкого, враховуються джерела музичності художньої мови письменника, виявляються синтетичні способи досягнення літературним твором музичного ефекту.

Ключові слова синтез мистецтв, література, музика образ, інтерпретація, поема, епопея, роман, опера, лібрето.

  1. Художня та літературно-музична інтерпретації образу І. Мазепи (епопея Б. Лепкого "Мазепа" та опера П. Чайковського "Мазепа") / Н. М. Лупак : автореф. дис. на здоб. наук. степ. канд. філол. наук : 10.01.05 – порівняльне літературознавство / Лупак Наталія Миколаївна ; Тернопільський нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка ; наук. кер. Р. Т. Гром'як. – Тернопіль, 2006. – 19 с. – Режим доступу: http://catalog.library.tnpu.edu.ua/knigi/aref/Lupak.djvu.
  2. Теорія і практика формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей на засадах інтермедіальної технології / Н. М Лупак : дис. на здоб наук ступ. доктора пед. наук : 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти / Лупак Наталія Миколаївна ; Тернопільський нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка ; наук. консультант Г. В. Терещук. – Тернопіль, 2021. – 610 с. – Режим доступу: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/18100. – Бібліогр. : с. 416-499.

Розроблено й обґрунтовано концепцію та педагогічну систему формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей на засадах інтермедіальної технології, яка охоплює концептуально-цільовий, технологічний, діагностично-результативний блоки та їхнє змістове наповнення.

Обґрунтовано теоретико-методологічні засади інтермедіальної технології у вигляді трьох базових концептів: методологічного, теоретичного, технологічного як педагогічної системи (стратегії і тактики) інноваційного типу з позиції міждисциплінарного підходу.

Визначено організаційно-педагогічні умови, форми, методи і засоби інтермедіальної комунікативної діяльності, які сприяють ефективному формуванню комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей.

Ключові слова: майбутні вчителі мистецьких спеціальностей, інтермедіальна технологія, комунікація, комунікативна компетентність, художня комунікація, медіакомунікація, художньо-інтегративне середовище, структурно-функціональна модель, система формування комунікативної компетентності.

  1. Теорія і практика формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей на засадах інтермедіальної технології / Н. М. Лупак: автореф. дис. на здоб. наук. ступ. д-ра пед. наук : 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти / Лупак Наталія Миколаївна ; Тернопільський нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. – Тернопіль, 2021. – 36 с. – Режим доступу: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/17635/1/Aref_Lupak_N.M.pdf.

 

Навчальні, наукові та методичні праці

  1. Дизайн інтермедіальної комунікації: досвід, творчі пошуки, рефлексії : ілюстративний навчальний матеріал для студ. мист. спец. учителів мистецтв / Наталія Лупак ; дизайн і верстка Глушик О. С.; ТНПУ ім. В. Гнатюка. – Тернопіль : Калашник Т. Б., 2021. – 54 с.
  2. Зошит для практичних робіт з курсу "Основи педагогічної майстерності" : навчально-методичний посібник для студентів / Н. М. Лупак. – Тернопіль : ТДПУ ім. В. Гнатюка, 2009. – 104 с.
  3. Зошит для практичних робіт з курсу "Основи педагогічної майстерності": навчально-методичний посібник для студентів. – Тернопіль : СПДФО "КалашникТ. Б. – 2014. – 104 с.
  4. Літературно-музичне буття образу Мазепи : монографія / Н. М. Лупак ; наук. ред. Р. Т. Гром'як. – Тернопіль : Карт-бланш, 2007. – 200 с. – ISBN 978-966-7952-54-9.
  5. Освітні технології: тести: навчально-методичний посібник) / Н. М. Лупак. – Тернопіль : СПДФО Калашник Т. Б., 2014. – 127 с. 
  6. Лупак Н. М. Освітні технології у схемах і таблицях : навч. посіб. для студ. вищ. педагогічних закл. осв. – Тернопіль : СПДФО Калашник Т. Б., 2017. – 130 с.
  7. Педагогічна майстерність : тести : навчальний посібник для студ. пед. вищ. навч. закл. / Наталія Лупак. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2009. – 94 с. – Лист МОНУ № 14/18-Г 2803 від 3.12.08. – ISBN 978-966-07-1477-9 : 15,00.
  8. Формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецтва: засади інтермедіальної технології : монографія / Наталія Лупак. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2020. – 452 с. – ISBN 978-066-07-3774-7.

 

Праці у співавторстві

  1. Активне навчання як ключ до успіху учнів початкових класів / Н.М. Лупак, А. І. Ковбасюк // Інноваційна педагогіка : науковий журнал. – Одеса : Гельветика, 2024. – Вип. 76. – С. 33–36. DOI : https://doi.org/10.32782/2663-6085/2024/76.6
  2. Виховні технології: [розділ книги] / О. І. Янкович, Л. М. Романишина, М. М. Бойко [та ін.] // Освітні технології у короткому викладі : навч.-метод. посіб. для вчителів, вихователів та студ. пед. закл. освіти / О. І. Янкович, Л. М. Романишина, М. М. Бойко, Н. М. Лупак. – Тернопіль : Астон, 2013. – С. 74–109.
  3. Герменевтика і проблеми літературознавчої інтерпретації : монографія / Р. Т. Гром'як, Л. Б. Бабій, Н. Р. Грицак, М. Б. Лановик, З. Б. Лановик, Н. М. Лупак [та ін..] ; за ред. Р.Гром'яка.– Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. – 286 с.
  4. Естетична компетентність майбутніх педагогів як обʼєкт науково-методичного аналізу / С. Калаур, Н. М. Лупак [та ін.] // Молодь і ринок. Дрогобич: Дрогобицький держ. пед. ун-т ім. І.Франка,  – № 2 (222). – С. 86–91. Doi.org/10.24919/2308-4634.2024.300091
  5. Історія розвитку бальної хореографії / Н. М. Лупак, І. З. Майданюк, С. Л. Макода, Д. Є. Бідюк // Вісник науки та освіти: журнал. Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»). – Київ: Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління. – 2024. – № 3 (21). С.  814-822. – DOI : https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-3(21)-814-823
  6. Класифікації освітніх технологій / О. І. Янкович, Л. М. Романишина, М. М. Бойко [та ін.]// Освітні технології у короткому викладі : навч.-метод. посіб. для вчителів, вихователів та студ. пед. закл. освіти / О. І. Янкович, Л. М. Романишина, М. М. Бойко, Н. М. Лупак. – Тернопіль : Астон, 2013. – С. 11–13.
  7. Критерії та структура освітніх технологій / О. І. Янкович, Л. М. Романишина, М. М. Бойко [та ін.] // Освітні технології у короткому викладі : навч.-метод. посіб. для вчителів, вихователів та студ. пед. закл. освіти / О. І. Янкович, Л. М. Романишина, М. М. Бойко, Н. М. Лупак. – Тернопіль : Астон, 2013. – С. 7–9.
  8. Мистецька освіта в Україні: комунікативний аспект / Н. М. Лупак, Б. О. Водяний // Science Review. – 2019. – № 8 (25). – С. 24–29.
  9. Нові грані хореографії: танець-перфоманс як медіа текст / Н. М. Лупак, Б. О. Водяний, Л. Б. Щур // Мистецтво та освіта : науково-методичний журнал. – Київ : Педагогічна думка. – 2023. – № 3 (109). – С. 54–59. DOI : https://doi.org/10.32405/2308-8885-2023-1(107)-54-59
  10. Міжкультурна компетентність у навчанні іноземної мови / О. Ю. Пришляк, Н. М. Лупак // Людинознавчі студії: збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Сер. Педагогіка.– Дрогобич : Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2019. – № 8 (40). – С. 185–200. – DOI : 10.24919/2413-2039.8/40.164457
  11. Міжнаціональні горизонти і компаративістичний дискурс сучасних літературознавчих студій: монографія / Т. В. Дзись, О. І. Костецька, М. Б. Лановик, З. Б. Лановик, Н. М. Лупак [та ін] ; за ред. Р. Гром’яка. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2005. – 320 с.
  12. Moodle як основа системи дистанційного навчання та формування електронного освітнього середовища / Н. О. Зуєнко, Н. М. Лупак [та ін.] // Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка». Серія «Психологія». Серія «Медицина». – Київ, 2023. – Вип № 8 (26). – С. 122–136
  13. Освітні технології у короткому викладі : навчально-методичний посібник для вчит., вихователів та студ. пед. закл. освіти / О. І. Янкович, Л. М. Романишина, М. М. Бойко [та ін.]. – Тернопіль : Астон, 2012. – 144 с. – ISBN 978-966-308-463-3.
  14. Освітні технології у короткому викладі : навчально-методичний посібник для вчит., вихователів та студ. пед. закл. освіти / О. І. Янкович, Л. М. Романишина, М. М. Бойко [та ін.]. – Тернопіль : Астон, 2013. – 160 с. – ISBN 978-966-308-517-3.
  15. Педагогічні можливості дистанційних технологій навчання у сучасних умовах / Н. М. Лупак та ін. // Наука і техніка сьогодні. Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Фізико-математичні науки», Серія «Техніка». – Київ : Наукові перспективи, 2023. – Вип. № 3 (17). С. 346–359. DOI : https://doi.org/10.52058/2786-6025-2023-3(17)-346-359
  16. Саморозвиток здобувача освіти в контексті синергетичного підходу та постнеокласичної освітньої парадигми / Г. Терещук, Н. Лупак // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. – Тернопіль  : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2021. – № 2. – C. 13–20.
  17. Сучасні навчальні технології : [інтерактивні технології, проектні технології, технологіярозвитку критичного мислення, технологія кейсів, портфоліо як навчальна технологія] / О. І. Янкович, Л. М. Романишина, М. М. Бойко [та ін.] // Освітні технології у короткому викладі : навч.-метод. посіб. для вчителів, вихователів та студ. пед. закл. освіти / О. І. Янкович, Л. М. Романишина, М. М. Бойко, Н. М. Лупак. – Тернопіль : Астон, 2013. – С. 26–73.
  18. Теоретичні аспекти навчальних технологій / О. І. Янкович, Л. М. Романишина, М. М. Бойко [та ін.] // Освітні технології у короткому викладі : навчально-методичний посіб. для вчителів, вихователів та студ. пед. закл. освіти / О. І. Янкович, Л. М. Романишина, М. М. Бойко, Н. М. Лупак. – Тернопіль : Астон, 2013. – С. 14–15.
  19. Технологія постановки запитань у контексті формування критичного мислення особистості: ментальний аспект / Г. В. Терещук, Н. М. Лупак// Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка.– Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2022. – №  – С. 6-16. DOI : 10.25128/2415-3605.22.1.1
  20. Формування стресостійкості та життєстійкості в сучасних умовах / К. Березяк, Н. Лупак, М. Кирилішина, В. Шкраб’юк // Наукові інновації та передові технології. Серія: Психологія. – 2024. – №8 (36). – С. 1548-1554.https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-8(36)-15.48-1554
  21. Creation of Cluster and Tools for Improving the Professional Competence of Future Educators / N. Lupak, I. Kopotun, A. Hamsa, S. Albul, S. Panova // European Journal jf Educational Research. – 2020. – Volume 9, Issue 2. – P. 709–716. – URL: http:// www.eu-jer.com/ (Scopus)
  22. Influence of induvidualised teaching methods on improving the professional flexibility of future primary school teachers / N. Lupak, L. Kramarenko, О. Shkvyr,  N. Kazakova, I. Yashchuk // EDUCACAO & FORMACAO. – 2024. – VOLUME 9. Educ.Form., Fortaleza, v.9, e12851(WOS). – DOI: https://doi.org/10.25053/redufor.v9.e12851 
  23. Media communication in the system of higher education as a modern technological component of students' vocational training / І. Melnychuk, N. Lupak, О. Pryshlyak, І. Bloshchynskyi // Revista Dilemasconporáneos: Educación, Política y Valores. –  – Special Edition (VII). – URL:  https://www.dilemascontemporaneoseducacionpoliticayvalores.com/en/edici%e2%99%80n-2013/year-vii-special-edition-october-2019/ (Web of Science).
  24. Methods of developing management competencies of education workers in postgraduate education / А. Anosova, L. Levitina., N. Lupak [et al.] // AMAZONIA INVESTIGA. – Florencia : Editorial Primmate, 2023. – Vol. 12, іssue 66. – P. 335–346. – URL.: https://www.webofscience.com

 

Cтатті у наукових та періодичних виданнях

  1. Вербальний опис музичного тексту як елемент художнього аналізу / Н. М. Лупак // Наукові праці Донецького національного технічного університету. Сер. Педагогіка, психологія і соціологія. – Донецьк : ДонНТУ, 2009. – Вип. 6 (160). – С. 121–127
  2. Використання ігрових моделей у педагогічній практиці / Н. М. Лупак // Проблеми сучасної педагогічної освіти : збірник наукових статей. Сер. Педагогіка і психологія. – Ялта : РВВКТУ, 2010. – С. 75–82
  3. Інноваційна практика художніх трансформацій: інтермедіальний аспект мистецької освіти (На прикладі інтерпретації поезії Ж.Превера «Як намалювати птаха») / Н. М. Лупак // Вища освіта України у контексті інтеграції до європейского освітнього простору. – 2018. – Вип ІІ(80). – С. 135–149.
  4. Інтерактивна модель навчання – важливий засіб створення сприятливого освітнього середовища / Н. М. Лупак // Підготовка майбутніх учителів до реалізації державного стандарту початкової загальної освіти. – 2013. – С. 80–82. – Бібліогр. в кінці ст.
  5. Інтермедіальна технологія формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецтва: структурно-функціональна модель / Н. М. Лупак // International Journal of Innovative Technologies Social Science. – Warsaw : RS Global Sp.zo.o. – 2020. – №1 (22). – С. 3–9.
  6. Інтермедіальний аналіз художніх текстів у навчальній діяльності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей / Н. М. Лупак// Proceedings of XXIX Internationalscietific conference «Way to science» (Morrisville, October 6, 2018). – Morrisville : Lulu Press, 2018. – P. 91– 94.
  7. Інтермедіальні технології в системі інтегрованої мистецької освіти / Н. М. Лупак // Інтегральна система мистецької освіти: етнокультурний напрям розвитку здібностей творчої особистості : колективна монографія. – Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. – С. 150–171
  8. Інтермедіальні технології в системі мистецької освіти як педагогічна інновація / Н. М. Лупак // Педагогічні науки. – 2018. – Вип. LXXXIV(2). – С. 127–132.
  9. Інтермедіальність як феномен художньої інтеграції / Н. М. Лупак // Нова українська школа: теорія і практика реалізації інтегрованого підходу : матеріали міжнародної наукової конференції, 17–18 травня 2018 р., Тернопіль / ТНПУ ім. В. Гнатюка, Ін-т пед. НАПН України, Тернопільський обл. комун. ін-т післядипломної пед. освіти, Волинський ін-т післядиплом. пед. освіти, Ун-т Кардинала Стефана Вишинського, Люблінський катол. ун-т Іоанна Павла ІІ ; ред. А. В. Степан. – Тернопіль : [Вектор], 2018. – С. 235–238. – Бібліогр. в кінці ст.
  10. Інноваційний підхід до формування комунікативної компетентності сучасного вчителя мистецьких дисциплін / Н. М. Лупак // International Multidisciplinary Conference «Key issues of education and sciences: development prospects for Ukraine and Poland» (Stalowa Wola, 20-21 July 2018). – Stalova Wola : Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2018. – P. 143–146.
  11. Комунікативна діяльність майбутніх учителів мистецьких спеціальностей у педагогічних університетах / Н. М. Лупак // Професійна компетентність учителя Нової української школи: формування, розвиток та удосконалення : матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції 22 травня 2020 р. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. – С. 163–165.
  12. Комунікативна компетентність майбутніх учителів мистецьких спеціальностей як предмет наукового дослідження / Н. М. Лупак // Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія: Педагогіка та психологія. – 2018. – Вип. 2 (8). – С. 188–191.
  13. Комунікація як феномен взаємодії у контексті нової парадигми освіти / Наталія Лупак // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2018. – № 3. – С. 37–47. – Бібліогр. в кінці ст.
  14. Контрапункт як музичний термін та його компаративістичне наповнення / Наталія Лупак // Терміносистеми сучасного літературознавства: досвід розробки і проблеми : наук. семінар / наук. ред. Р. Т. Гром'як. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. – С. 225–230. – Бібліогр. наприкінці ст.
  15. Концепція діалогу культур у контексті сучасної системи освіти / Н. М. Лупак // Освітні вимірювання в інформаційному суспільстві : матеріали міжнародної науково-практичної конференції / ред. кол.: О. В. Авраменко, Т. І. Андрущенко, П.С. Атаманчук. [та ін.] ; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова (Інститут інформатики). – Київ : НПУ, 2010. – С. 9.
  16. Концепція інтермедіальної комунікативної діяльності у системі професійної підготовки майбутніх учителів мистецьких спеціальностей / Н. М. Лупак // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : збірник наукових праць/ [голов. ред. А. В. Сущенко]. – Запоріжжя : КПУ, 2020. – Вип. 69. Т. 3. – С. 15–20.
  17. Конфлікт інтерпретацій у літературно-музичному просторі / Н. М. Лупак// Герменевтика і проблеми літературознавчої інтерпретації : монографія / Р. Т. Гром'як, Л. Б. Бабій, Н. Р. Грицак [та ін.] ; за ред. Р. Гром'яка. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. – С. 95–123
  18. Культурносеміотичний, медіатехнолгічний, комунікативний підходи у дослідженні поняття «інтермедіальність» / Н. М. Лупак // Science Review. – Warsaw: RS Global Sp. z O.O. – 2019. – № 6 (23), July. – P. 21–27.
  19. Лейтмотив як спосіб організації літературного і музичного простору / Н. М. Лупак // Актуальні проблеми сучасної філології. Літературознавство : збірник наукових праць/ ред. кол. Я. О. Поліщук [та ін.]. – Рівне : РДГУ, 2007. – Вип. ХVІІ. – С. 226
  20. Лексика хореографічного мистецтва у контексті художньої комунікації = The lexicon of chorographic art in the context of artistic communication / Наталія Лупак // Мистецтво у нелінійному просторі : збірник матеріалів ІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 19–20 жовтня 2023 року / голов. ред. З. М. Стельмащук. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2023. – С. 270–272. – Режим доступу: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/31343/1/LUPAK.pdf. – Бібліогр. наприкінці ст.
  21. Медіакультура як фактор розвитку особистості за умов глобалізації інформаційного простору / Н. М. Лупак // Наукові праці ДонНТУ. Сер. Педагогіка, психологія і соціологія. – Донецьк : ДНТУ, 2010. – С. 19–24
  22. Мистецька освіта в інтермедіальному просторі / Наталя Лупак // Мистецтво у нелінійному просторі : збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції, 25 жовтня 2018 року / редкол.: Л. Кондрацька, М. Мушинська, Б. Водяний [та ін.]. – Тернопіль : [ТНПУ ім. В. Гнатюка], 2018. – С. 37–41. – Бібліогр. наприкінці ст.
  23. Мистецький діалог в освіті / Н. Лупак // Людинознавчі студі збірник наукових праць ДДПУ. Педагогіка / голов. ред. Т. Біленко. – Дрогобич : ДДПУ, 2009. – Вип. 19. – С. 197–211.
  24. Музичність літератури кінця ХІХ – початку ХХ століття (у творчості "молодомузівців") / Н. М. Лупак // Питання літературознавства : науковий збірник. – Чернівці : Чернівецький національний університет ім. Ю. Федьковича, 2006. – Вип. 71. – С. 64–75. – Режим доступу:  http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pl_2006_71_10
  25. Музично-пісенний компонент у структурі образу Мазепи в пенталогії Богдана Лепкого "Мазепа" / Н. Лупак // Наукові записки тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Літературознавство. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2005. – Вип. 1 (16). – С. 56–62.
  26. Огляд творів мистецтва, привячених великому українському гетьману Івану Мазепі / Н. Лупак // Мандрівець. – 2002. – №3. – С. 31–33.
  27. Організаційно-педагогічні умови ефективного функціонування інтермедіальної комунікативної діяльності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей у закладах вищої освіти / Н. М. Лупак // Вектор современной педагогико-психологической науки в Украине и странах ЕС : коллективная монография. – Рига : Балтия Паблишинг, 2020. – С. 409–426
  28. Особистісна спрямованість мистецької освіти (культурологічний аспект) / Н. М. Лупак // Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології : теоретичний та науково-методичний часопис / редкол.: В. П. Андрущенко, В. Бакіров, І. Вакарчук [та ін.] ; Інститут вищої освіти АПН України. – Київ : [Гнозис], 2008. – Т. 2. – С. 106–111. – Бібліогр. наприкінці ст.
  29. Педагогічна інноватика у вищій школі в контексті світових тенденцій розвитку освітніх систем / Наталія Лупак // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка/ голов. ред. Г. Терещук ; редкол.: І. Задорожна, В. Кравець, Л. Морська [та ін.]. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2018. – № 1. – С. 12–19. – Бібліогр. в кінці ст.
  30. Педагогічна творчість як наукова (фахова) проблема / Н. Лупак // Молодь і ринок : науково-педагогічний журнал.– Дрогобич: Дрогобицький державний педагогічний університет ім. І. Франка, 2014. – № 7 (114). – С. 37–41
  31. Роль синтезу мистецтв і компаративного дискурсу в літературній рецепції образу Мазепи / Н. М. Лупак // Міжнаціональні горизонти і компаративістичний дискурс сучасних літературознавчих студій : монографія / за ред. Р. Гром'яка. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2005. – С. 157–165.
  32. Саморозвиток здобувача освіти в контексті синегретичного підходу та постнекласичної освітньої парадигми / Н. М. Лупак // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Серія: Педагогіка. – Тернопіль : ТНПУ ім..В. Гнатюка, 2021. – Вип. 2. – С. 13–20. DOI https://10.25128/2415-3605.21.2.2
  33. Семантико-смислові зміщення музичної термінології в епопеї Б. Лепкого "Мазепа" / Н. М. Лупак // Вісник Житомирського державного університету ім. І. Франка. – 2006. – Вип. 26. – С. 151–154.
  34. Синергетична комунікація суб’єктів навчального процесу в умовах сучасної університетської освіти / Н. М. Лупак // Modern educational space: the transformation of national models in terms of integration: Conference Proceedings (Leipzig, October 26, 2018). – Leipzig: Baltija Publishing, 2018. – P. 22–24.
  35. Синергетичний аспект комунікативної взаємодії суб’єктів освітнього процесу в умовах педагогічного університету / Н. М. Лупак // Інновайійна педагогіка : науковий журнал. Одеса : Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2018. – Вип. 7. Т. 2. – С. 74–78.
  36. Структура комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецьких дисциплін : сучасний формат / Н. М. Лупак // Web of scholar : international academy journal, 2019. – №4 (34), Арril. – P. 32–38.
  37. Сучасні вимоги до вчителя мистецтва / Н. М. Лупак // Мистецтво та освіта. – 2020. – №3(97). – С. 2–6.
  38. Техніка постановки запитань – інструмент педагогічної майстерності вчителя / Н. М. Лупак // International scientific innovations in human life : Proceedings of III International Scientific and Practical Conference (22–24 September, 2021). – Manchester : Cognum Publishing House, 2021. –  191–196
  39. Технологія постановки запитань у контексті формування критичного мислення особистості: ментальний аспект / Лупак Н. М // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Серія: Педагогіка. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2022. – Вип. – С. 6–16. DOI https://doi.org./10.25128/2415-3605.22.1.1.
  40. Технологія розширеного навчання у контексті євроінтеграції / Лупак Наталія // Формування професійної компетентності майбутніх фахівців: педагогічна та філологічна парадигми : матеріали Міжнародної науково-практичної міждисциплінарної конференції, 11 травня 2023 р. / за заг. ред.: О. Турко, О. Янкович, Ю. Петрици ; Дрогобицький держ. пед. ун-т, Akademia Kujawsko-Pomorska (Polska), University of Ostrava (Czech Republic) та ін. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2023. – С. 124–127. – Режим доступу: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/29215/1/29_Lupak.pdf. – Бібліогр. наприкінці ст.
  41. Тріумф чи трагедія Івана Мазепи? : сторінками пенталогії Б. Лепкого "Мазепа" / Н. Лупак // Мандрівець. – 2003. – № 2. – С. 32–35.
  42. Україна і Росія на перехресті ментальних координат як проблема сучасного гуманітарного знання та освітнього дискурсу / Н.М. Лупак // Наукові інновації та передові технології. Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка». – Київ, 2022. – № 6 (8). – С. 194–209. DOI : https://doi.org/10.52058/2786-5274-2022-6(8)-194-209.
  43. Формування компетентностей вчителя мистецьких дисциплін / Н. М. Лупак // Проблеми сучасної педагогічної освіти : збірник наукових праць. Сер. Педагогіка і психологія. – Ялта : РВВ КГУ, 2008. – С. 53–59.
  44. Художня комунікація в площині мистецької освіти: теорія, практика, інновації : [роль мистецької освіти як важливого чинника формування художнього пізнання майбутніх учителів мистецьких спеціальностей] / Наталія Миколаївна Лупак // Мистецтво та освіта. – 2019. – № 1. – С. 6–11. – Бібліогр. в кінці ст.
  45. Communicative competence of future teachers of artistic disciplines: definition of concept / M. Lupak // East European Science Journal. – 2019. – Вип. 5 (45). – С. 50–53.
  46. Including intercultural competence in foreing language teaching classroom: readiness of Ukrainian teachers of English / О. Pryshlyak, N. Lupak // Збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Сер. Педагогіка, 2019. – Вип. 8/40. – С. 185–200.
  47. Methodological approaches to the formation of communicative competence of future teachers of artistic disciplines. / N. M. Lupak // The European Journal 2 of Humanities and Social Sciences. – 2019. – Vol. 3. – Р. 60–65.

Матеріали про Н. М. Лупак

  1. Лупак Наталія Миколаївна : кафедра педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти. – ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7868-8771.
  2. Лупак Наталія Миколаївна – кандидат філологічних наук, доцент // Інститут педагогіки і психології Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка: сторінки історії та сьогодення, 2001–2011 рр. / [редкол.: В.Чайка, В. Поліщук, Ю. Поліщук та ін. ; за заг. ред. В. Кравця ; тех. ред. Л. Мерва]. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2011. – С. 53–54.

 

Підготувала Н. В. Галіцька

липень 2025 р., 85 джерел

Ресурси ТНПУ

Всеукраїнські ресурси

Світові бази даних

Наукометрія

Бібліотеки України

  Copyright Right 2015 ---. 

All Rights Reserved.

beylikdüzü escort beylikdüzü escort beylikdüzü escort beylikdüzü escort escort seks hikayesi beylikdüzü escort beylikdüzü escort beylikdüzü escort izmit escort gaziantep escort escort bayan istanbul escort esenyurt escort esenyurt escort porno izle beylikdüzü escort beylikdüzü escort beylikdüzü escort alanya escort