0

Пропонуємо ознайомитись із новинками, які надійшли в читальний зал філологічної літератури та видань іноземними мовами.

 

 

 

 

ЧИТАЛЬНИЙ ЗАЛ ФІЛОЛОГІЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ТА ВИДАНЬ ІНОЗЕМНИМИ МОВАМИ

 

32

   Демченко Н. І. Калинова моя Україна. Соціокультурна змістова лінія на уроках української мови в 9 класі / Н. І. Демченко, Л. О. Сидоренко. – Харків : Основа, 2020. – 156 с. – (Бібліотека журналу "Вивчаємо українську мову та літературу").

 

   Пропонований збірник текстів і завдань соціокультурної змістової лінії з української мови «Калинова моя Україна» (9 клас) складено відповідно до навчальної програми. Подані тексти вчитель може використати як дидактичний матеріал. Завдання відповідають віковим особливостям дев’ятикласників. Збірник пройшов апробацію в педагогічній практиці вчителів, структурований з урахуванням особистісно орієнтованого підходу до навчання, є засобом опанування національних, загальнолюдських культурних і духовних цінностей.

36    Коваленко К. Література. Дидактика + гра. 6 клас / Катерина Коваленко. – Київ : Перше вересня, 2020. – 136 с. – (Бібліотека "Шкільного світу").
85

   Космеда Т. Семантика й прагматика дискурсивного слова та його потенціал для діагностики психотипу мовної особистості: аспектуальний опис / Т. Космеда, О. Олексенко, І. Павлова. – Харків : Харківське-історико-філологічне товариство, 2019. – 308 с.


   Монографія присвячена розгляду окремих аспектів теорії і практики дис-курслінгвістики, теорії мовної особистості, психолінгвістики. Увагу сфокусовано на визначенні специфіки функціювання дискурсивних слів і виразів у різних видах українського дискурсу, зокрема побутового, наукового, художнього (драматургічного й поетичного) у проекції на мовлення вишуканих мовних особистостей, у мовному просторі урбанолекту. На матеріалі аналізу поетичного мовлення поетів-шістдесятників докладно схарактеризовано роль форм числівника та займенника в їхньому дискурсі, ідіостилі, актуалізовано гіпотезу щодо визначення психотипу поетів-шістдесятників залежно від особливостей використання ними числівникових і займенникових форм.

   Рекомендовано мовознавцям, літературознавцям, лінгвокультурологам, пси-холіпгвістам і всім тим, хто цікавиться українською лінгвокультурою.

28

   Мацюк З. О. Українська мова професійного спілкування : навчальний посібник для студ. вищ. навч. закл. / З. О. Мацюк, Н. І. Станкевич ; Львівський нац. ун-т ім. І. Франка. – 7-ме вид., стереотипне. – Київ : Каравела, 2019. – 352 с.


   У навчальному посібнику розкривається зміст мови, як суспільного явища, описані основні її функції, показано місце української мови серед інших мов світу. Перший розділ присвячено українській мові професійного спілкування. В наступних розкрито лексичні, морфологічні, синтаксичні норми мови. В розділі 6 - Документ як основний вид писемного ділового мовлення.

22

   Омельчук С. Сучасна українська лінгводидактика : норми в термінології і мовна практика фахівців : монографія / Сергій Омельчук. – Київ : Києво-Могилянська академія, 2019. – 356 с.


   У монографії визначено тенденції в розвиткові української лінгводидактики початку ХХІ ст., проаналізовано лінгводидактичну термінологію з лексико-семантичного, граматичного і стилістичного поглядів. Теоретичне й прикладне значення має узагальнення мовних традицій й дотримання літературних норм у сучасній фаховій термінології. Описано типові порушення, властиві науковому текстові лінгводидактичного спрямування, й запропоновано нормативні відповідники, а також схарактеризовано мовне оформлення сертифікаційних робіт з української мови у форматі ЗНО.

   Для лінгводидактів, мовознавців, докторантів, аспірантів, магістрів-філологів, учителів-словесників, а також фахівців з інших наук.

25

   Пентилюк М. І. Ділове спілкування та культура мовлення : навчальний посібник / М. І. Пентилюк, І. І. Марунич, І. В. Гайдаєнко. – Київ : ЦУЛ, 2019. – 224 с.


   У посібнику подано основні теоретичні відомості про культуру українського мовлення, з’ясовано поняття мова, мовлення, літературна мова, її усна і писемна форми, норми літературної мови та їх роль у формуванні мовленнєвої культури громадян України. Окремо виділено культуру ділового мовлення, розкрито особливості спілкування, культури усного і писемного ділового мовлення. У пропонованому посібнику представлено систему вправ і завдань, спрямованих на вдосконалення комунікативних умінь і навичок мовців. Посібник розрахований на студентів нефілологічних вищих і середніх навчальних закладів, працівників державних установ і організацій та усіх, хто бажає краще оволодіти державною мовою.

33    Подоляк О. Українська мова. Дидактика + гра. 6 клас  / Олександр Подоляк. – Київ : Перше вересня, 2020. – 128 с. – (Бібліотека "Шкільного світу").
24    Сабадош І. В. Українські назви рослин : історія, етимологія : монографія / І. В. Сабадош. – Ужгород : Ужгородський національний університет, 2019. – 1032 с.
26     Струганець Л. Українська мова в національному телеефірі: моніторинг реалізації комунікативних ознак : монографія / Л. Струганець, О. Ленько ; ТНПУ імені Володимира Гнатюка. – Тернопіль : Осадца Ю. В., 2019. – 120 с.
27

   Шевчук С. В. Українська мова за професійним спрямуванням : підручник / С. В. Шевчук, І. В. Клименко. – 5-те вид., випр. і допов. – Київ : Алерта, 2019. – 640 с.

 

   Підручник укладено відповідно до типової програми дисципліни «Українська мова (за професійним спрямування)», затвердженої наказом МОН України від 21.12.2009 № 1150. Структурування матеріалу здійснено відповідно до кредитно-модульної системи організації навчального процесу. Теоретичний і практичний матеріал згруповано у три змістові модулі. Система вправ і завдань допоможе майбутнім фахівцям набути умінь і навичок професійного спілкування на граматичному, лексичному, стилістичному рівнях. Після кожної теми вміщено запитання і завдання для самоконтролю, індивідуальні проблемні завдання, теми рефератів і наукових повідомлень, які сприятимуть закріпленню вивченого. Для студентів вищих навчальних закладів усіх рівнів акредитації, тих, хто прагне високої культури спілкування на професійному рівні. 

30    Aleksieiev Y. History of Ukraine : textbook / Y. Aleksieiev ; Yuriy Aleksieiev. – Third edition, supplemented. – Kyiv : Caravela, 2019. – 224 p.
29    Andreichuk N. Contrastive lexicology of English and Ukrainian languages: theory and practice : textbook / N. Andreichuk, O. Babelyk. – Kherson : Helvetica, 2019. – 236 p.
35    Biological and Bioorganical chemistry : teaching textbook / A. A. Mardashko, L. M. Mironovych, G. F. Stepanov, O. V. Storchilo. – Kyiv : Caravela, 2017. – 240 p.
34    Pysmenna O. International Tourism in Topics : English–Ukrainian–Russian Dictionary / O. Pysmenna. – Educational edition. – Kyiv : Caravela, 2019. – 320 p.
31    Research activities. Patent. Intellectual Property : tutorial for students of non-legal professions / G. Vorobyova, I. Chistyakova, I. Kryvdina [et al.] ; Ministry of Education and of Ukraine Odessa National Polytechnic University. – Kyev : Caravela, 2017. – 116 p.

Додати коментар


Ресурси ТНПУ

Міністерство освіти і науки України

Всеукраїнські ресурси

Світові бази даних

Наукометрія

Бібліотеки України

  Copyright Right 2015 ---. 

All Rights Reserved.

beylikdüzü escort beylikdüzü escort escort seks hikayesi beylikdüzü escort beylikdüzü escort beylikdüzü escort izmit escort escort bayan istanbul escort esenyurt escort esenyurt escort porno izle beylikdüzü escort beylikdüzü escort beylikdüzü escort