«Науково-педагогічний доробок
Мешка Олександра Івановича»
(до 55-річчя від дня народження
кандидата психологічних наук, доцента кафедри психології)

 

   Олександр Іванович Мешко працює на посаді доцента кафедри психології ТНПУ імені Володимира Гнатюка. У науковому доробку науковця більше 100 публікацій, з них 9 навчальних посібників для вищих закладів освіти (4 з грифом МОН України), 4 авторські програми навчальних курсів (2 з грифом МОН України), наукові статті у зарубіжних та вітчизняних фахових виданнях з психології і педагогіки тощо.

   Народився в с. Росівка Черняхівського району Житомирської області. Після закінчення з відзнакою Коростишівського педагогічного училища (Житомирська область) навчався на педагогічному факультеті Київського державного педагогічного інституту імені М. Горького, де отримав кваліфікацію «Методист з виховної роботи».
   З 1984 по 1986 рр. служив у Збройних Силах СРСР. Після закінчення з відзнакою педагогічного інституту працював практичним психологом у СШ № 24 м. Тернополя, а з 1990 року був прийнятий на посаду асистента кафедри педагогіки Тернопільського державного педагогічного інституту. Після навчання в очній аспірантурі в Українському державному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова (м. Київ) у 1995 році захистив кандидатську дисертацію. У 1999 році присвоєно вчене звання доцента.
   У період з 1997 по 2005 рр. працював на посаді доцента кафедри педагогіки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
   У 2005 році за результатами конкурсу призначений на посаду завідувача кафедри психології цього ж університету.
   У 2008-2011 рр. навчався у докторантурі Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова.
   Стажування: 2016 рік в Дрогобицькому державному педагогічному університеті імені Івана Франка на кафедрі практичної психології, тема стажування: «Розвиток особистості студента як суб’єкта професіоналізації в умовах вищого навчального закладу».
    Сфера наукових інтересів:     психологія професійного становлення особистості, психологія освіти і виховання, психологічні проблеми становлення професійної позиції педагога.

 

Інформаційний список літератури

 

1.    Формування готовності шкільних психологів до створення психологічного клімату у педагогічному колективі : автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. психол. наук : 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія. / Мешко Олександр Іванович ; Український державний педагогічний університет iм. М. Драгоманова : Київ, 1995. – 24 с.


2.    Формування готовності шкільних психологів до створення психологічного клімату у педагогічному колективі : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія / Мешко Олександр Іванович ; Український державний педагогічний університет iм. М. Драгоманова : Київ, 1995. – 187 с.


***


3.    Завдання для самостійної роботи студентів з курсу «Загальна психологія» : навчально-методичний посібник для студентів вищих педагогічних навчальних закладів / О. І. Мешко. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2007. – 76 с.


4.    Зошит-практикум з курсу «Загальна психологія» : навчально-методичний посібник для студентів вищих педагогічних навчальних закладів / О. І. Мешко. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2008. – 100 с.


5.    Історія зарубіжної школи і педагогіки : короткий виклад курсу : навчальний посібник / О. І. Мешко, О. І. Янкович, Г. М. Мешко. – Тернопіль : ТДПУ ім. В. Гнатюка, 1996. – 82 с.


6.    Історія зарубіжної школи і педагогіки : короткий виклад курсу : навчальний посібник / О. І. Мешко, О. І. Янкович, Г. М. Мешко. – Тернопіль : ТДПУ ім. В. Гнатюка, 1997. – 82 с.


7.    Історія зарубіжної школи і педагогіки : короткий виклад курсу : навчально-методичний посібник / О. І. Мешко, О. І. Янкович, Г. М. Мешко. – Тернопіль : ТДПУ ім. В. Гнатюка, 1998. – 82 с.


8.    Історія педагогіки : тестові завдання : навчальний посібник для студ. вищ. пед. навч. закл. / Г. М. Мешко, О. І. Мешко. – 2-ге вид., випр. і допов. – Тернопіль : ТДПУ ім. В. Гнатюка, 2016. – 156 с.


9.    Історія педагогіки : тестові завдання : навчально-методичний посібник для студ. вищ. пед. закл. освіти / Галина Мешко, Олександр Мешко. – Тернопіль : ТДПУ ім. В. Гнатюка, 2001. – 144 с.


10.    Історія педагогіки : тестові завдання : навчально-методичний посібник для студ. вищ. пед. закл. освіти / Г. М. Мешко, О. І. Мешко. – Тернопіль : ТДПУ ім. В. Гнатюка, 2003. – 144 с.


11.    Історія української школи і педагогіки : короткий виклад курсу : навчально-методичний посібник / О. І. Мешко, О. І. Янкович, Г. М. Мешко. – Тернопіль : ТДПУ ім. В. Гнатюка, 1999. – 95 с.


12.    Короткий виклад курсу «Історія зарубіжної школи і педагогіки» : навчально-методичний посібник / О. І. Мешко, Г. М. Мешко, О. І. Янкович. – Тернопіль : ТДПУ ім. В. Гнатюка, 1998. – 84 с.


13.    Короткий виклад курсу «Історія української школи і педагогіки» / Навчально-методичний посібник / О. І. Мешко, Г. М. Мешко, О. І. Янкович. – Тернопіль : ТДПУ ім. В. Гнатюка, 1999. – 95 с.


14.    Педагогіка стародавнього світу : навчальний посібник / О. І. Мешко, О. І. Янкович, Г. М. Мешко. – Тернопіль : ТДПУ ім. В. Гнатюка, 1996. – 52 с.


15.    Педагогіка стародавнього світу : навчально-методичний посібник / О. І. Мешко, Г. М. Мешко, О. І. Янкович. – Тернопіль : ТДПУ ім. В. Гнатюка, 1998. – 52 с.


16.    Практикум з курсу «Загальна психологія» : навчальний посібник для студентів вищих педагогічних навчальних закладів / О. І. Мешко. – 2-ге вид, допов. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2008. – 152 с.


17.    Практикум з курсу "Загальна психологія" : навчальний посібник для студ. вищ. пед. навч. закл. / О. І. Мешко. – 2-ге вид., допов. – Тернопіль : ТДПУ ім. В. Гнатюка, 2009. – 156 с.


18.    Практикум з курсу "Загальна психологія" : навчально-методичний посібник для студ. вищ. пед. навч. закл. / О. І. Мешко. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2007. – 148 с.


19.    Програма навчального курсу «Вікова та педагогічна психологія» для вищих педагогічних навчальних закладів (за вимогами кредитно-модульної системи організації навчального процесу) / О. І. Мешко, О. М. Степанов, Р. М. Хмурич, М. І. Дідора, О. Б. Кізь, Г. Г. Колінець, М. О. Орап, Л. А. Широкорадюк. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. – 40 с.


20.    Програма навчального курсу «Загальна психологія» для вищих педагогічних навчальних закладів (за вимогами кредитно-модульної системи організації навчального процесу) / О. І. Мешко, О. М. Степанов, Р. М. Хмурич, М. І. Дідора, О. Б. Кізь, Г. Г. Колінець, М. О. Орап, Л. А. Широкорадюк. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. – 36 с.


21.    Програма навчального курсу «Історія педагогіки» для вищих педагогічних навчальних закладів (за вимогами кредитно-модульної системи організації навчального процесу) / О. І. Мешко, О. І. Янкович. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. – 58 с.


22.    Психологія вищої школи : навчальний посібник для підгот. фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня "магістр" / Олександр Мешко. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2013. – 184 с.


23.    Психологія вищої школи : навчальний посібник для студ. закл. вищ. освіти / О. І. Мешко. – 2-ге вид., допов. і переробл. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2018. – 195 с.


24.    Психологія вищої школи : програма навчального курсу для підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» / О. І. Мешко. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2013. – 32 с.


25.    Психологія малих груп : конспект лекцій : навчальний посібник для студ. вищ. навч. закладів / О. І. Мешко. – Тернопіль : ТДПУ ім. В. Гнатюка, 2003. – 92 с.


26.    Психологія малих груп : навчальна програма і методичні рекомендації до курсу / О. І. Мешко. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2004. – 20 с.


27.    Психологія малої групи : конспект лекцій : навчальний посібник / О. І. Мешко. – 2-ге вид., доп. і перероб. – Тернопіль : ТДПУ ім. В. Гнатюка, 2004. – 116 с.


28.    Психологія малої групи : навчальний посібник / О. І. Мешко. – Тернопіль : ТДПУ ім. В. Гнатюка, 2003. – 96 с.


29.    Становлення професійно-педагогічної позиці особистості : монографія / О. І. Мешко. – Тернопіль, 2013. – 416 с.


30.    Учителю про вивчення і корекцію міжособистісних відносин в учнівському колективі : методичні рекомендації / О. І. Мешко, Г. М. Мешко. – Тернопіль, 1991. – 28 с.


***


31.    Антистресові саногенні психотехнології в підготовці майбутніх учителів до збереження і зміцнення професійного здоров’я [Електронний ресурс] / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Професійна підготовка фахівця в контексті потреб сучасного ринку праці : матеріали II Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (28 лютого 2017 року, м. Вінниця). – Вінниця : ВНАУ, 2017. – С. 180–184. – Режим доступу: http://socrates.vsau.org/repository/getfile/10319.pdf.


32.    В. Сухомлинський про емоційне благополуччя учнів у школі / Г. М. Мешко, О. І. Мешко  // Педагогічний альманах : збірник наукових праць / редкол.: В. В. Кузьменко (голова) [та ін.]. – Херсон : Херсонська академія неперервної освіти, 2015. – Вип. 26. – С. 36–41.


33.    Влияние гендерных параметров группы на формирование способов педагогического общения будущих учителей / А. И. Мешко // Материалы Международной научно-практической конференции «Теоретические и прикладные проблемы детской антропологии». – Ставрополь, 2003. – Ч. 2. – С. 54–56.


34.    Вплив навчально-професійного мікросередовища на побудову позиції особистості майбутніх педагогів / О. І. Мешко // Проблеми загальної та педагогічної психології : збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / за ред. С. Д. Максименка. – Т. 11, ч. 1. – Київ : Гнозіс, 2009. – С. 326–333.


35.    Вплив професійного самопізнання на становлення педагогічної позиції майбутнього вчителя / О. І. Мешко // Вища освіта України. – 2010. – № 4. – С. 241–249.


36.    Гармонізація особистості майбутнього педагога у контексті формування індивідуального стилю спілкування / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Вісник Черкаського університету. Сер. Педагогічні науки. – Черкаси : Чернівецький національний університет. – 2007. – Вип. 99. – С. 35–40.


37.    Гендерні аспекти ділового спілкування в організаціях влади, бізнесу, менеджменту / О. Мешко, Г. Мешко // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. – № 9. – С. 133–138.


38.    Ґендерні особливості групи як фактор формування способів педагогічного спілкування у майбутніх учителів / О. І. Мешко, Г. М. Мешко // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Теорія і практика ґендерного виховання студентської молоді: досвід, проблеми, перспективи». – Запоріжжя, 2004. – С. 32–40.


39.    Гендерні особливості професійного спілкування в організаціях (держслужба, підприємництво, бізнес) / О. І. Мешко // Матеріали науково-практичної конференції «Формування гендерної культури молоді: проблеми та перспективи». – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. – С. 18–20.


40.    Ґендерні параметри групи як фактор формування способів спілкування майбутніх учителів / О. І. Мешко, Г. М. Мешко // Збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції «Формування ґендерної культури молоді: проблеми та перспективи. – 2003. – С. 35–58.


41.    Готовність шкільного психолога до створення психологічного клімату у педагогічному колективі / Галина Мешко, Олександр Мешко // Наукові записки ТДПУ ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка і психологія. – 1997. – № 1 (3). – С. 68–71. – Бібліогр. в кінці ст.


42.    Готовність як категорія для оцінки професійного розвитку особистості шкільного психолога / О. І. Мешко, Г. М. Мешко // Духовність як основа консолідації суспільства : збірник наук. праць за матеріалами V Міжнародної науковоо-практичної конференції (Житомир, 23–25 листопада 1999 р.). – 1999. – Т. 16. – С. 312–316. – Бібліогр. в кінці ст.


43.    Детермінанти професійного здоров’я вчителя / О. І. Мешко, Г. М. Мешко // Педагогіка здоров’я : збірник наукових праць V Всеукраїнської науково-практичної конференції, присвяченої 170-річчю з дня народження І. І. Мечникова / за заг. ред. акад. І. Ф. Прокопенка. – Харків : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2015. – С. 357–362.


44.    Деякі аспекти вивчення особистості школяра в школі / О. І. Мешко // Учитель національної школи. – 1991. – Ч. 1. – С. 135–136.


45.    Деякі аспекти діяльності профконсультанта: психологічний клімат в педколективі / О. В. Мельник, О. І. Мешко // Матеріали звітної наукової конференції Інституту педагогіки АПН України (12–13 квітня 1995 р.) «Проблеми педагогічної науки в умовах розбудови національної школи». – Київ : Педагогічна думка, 1996. – С. 175–177.


46.    Деякі аспекти діяльності шкільного психолога: психологічний клімат у педколективі / О. І. Мешко // Тези науково-практичної конференції «Система цінностей як регулятор педагогічної взазмодії». – Дрогобич, 1994. – С. 164–165.


47.    Деякі аспекти "технологізації" навчально-виховної діяльності у творах Яна Амоса Коменського / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Творча спадщина Яна Амоса Коменського і сучасність. – 1992. – С. 39–40.


48.    Деякі аспекти формування індивідуального стилю професійно-педагогічного спілкування / О. І. Мешко, Г. М. Мешко // Тези науково-практичної конференції «Формування професіоналізму майбутніх педагогів в умовах педагогічного вузу». – Кривий Ріг, 1992. – Ч. 2. – С. 58–60.


49.    Діагностичні методи у роботі класного керівника як засоби організації самовиховання школярів / О. І. Мешко // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету. Сер. Педагогіка і психологія. – 1998. – № 4 (3). – С. 18–24.


50.    Емоційне благополуччя учнів – психологічна безпека освітнього середовища: дві грані однієї проблеми / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Сучасні соціокультурні та психолого-педагогічні координати розвитку дитини : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (19–20 квітня 2018 р., м. Тернопіль) / за заг. ред.: Б. Б. Буяка, В. М. Чайки, М. О. Орап. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2018. – С. 94–97.


51.    Емоційне благополуччя учнів у сучасній школі: бажане і реальне Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Практична психологія та соціальна робота. – 2008. – № 4 (109). – С. 11–17.


52.    Емоційне благополуччя учнів як детермінанта успішності навчання / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». – Київ, 2014. – Додаток 4 до Вип. 31, т. 1 (9) : Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання. – С. 409–415.


53.    З досвіду формування індивідуального стилю педагогічного спілкування у майбутніх учителів (на матеріалі роботи студентських проблемних груп) / О. І. Мешко, Г. М. Мешко, В. І. Сіткар // Вісник наукових досліджень. – Тернопіль, 1997. – № 6/7. – 11 с.


54.    Збереження і зміцнення професійного здоров'я вчителя: ретроспективний аналіз / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Педагогічний альманах. – Херсон, 2015. – Вип. 28. – С. 82–90. – Бібліогр. в кінці ст.


55.    Здоров’я майбутніх учителів як індикатор якості здоров’яформувальної педагогічної освіти / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Педагогіка здоров’я: збірник наукових праць IV Всеукраїнської заочної науково-практичної конференції, присвяченої 210-річчю з дня заснування Харківського національного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди / за заг. ред. акад. І. Ф. Прокопенка. – Харків : Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2014. – С. 346–349.


56.    Здоров’я педагога як умова його професійного зростання Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Збірник матеріалів другої міжнародної науково-практичної конференції «Особистість у розбудові відкритого демократичного суспільства в Україні». – Київ ; Івано-Франківськ ; Дрогобич : Коло, 2005. – С. 451–452.


57.    Зміст і напрями комплексної програми підготовки майбутніх учителів до збереження і зміцнення професійного здоров’я / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Григорія Сковороди». – Вип. 36, т. 8 (68) : Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – Київ : Гнозис, 2016. – С. 523–532.


58.    Індивідуальний стиль спілкування як показник професійної майстерності педагога / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Матеріали регіонального науково-практичного семінару «Формування професійної культури вчителя у контексті інтеграції України в Європейський освітній простір». – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2007. – С. 51–54.


59.    Мікроклімат сім’ї – першооснова духовного становлення дитини / О. І. Мешко, Г. М. Мешко // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету. Сер. Педагогіка. – 2002. – № 5, Спецвипуск : Василь Сухомлинський і сучасність: батьківська педагогіка. – С. 207–211.


60.    Мотиви вибору професії як чинник професійного здоров’я вчителя [Електронний ресурс] / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Професійна підготовка фахівця в контексті потреб сучасного ринку праці : матеріали Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції, (17 лютого 2016 р.). – Вінниця, 2016. – С. 218–224. – Режим доступу: http://socrates.vsau.org/repository/getfile/10319.pdf.


61.    Навчально-професійне мікросередовище як чинник становлення педагогічної позиції майбутнього вчителя / О. І. Мешко // Психологічні перспективи. – Луцьк : РВВ Волинського національного університету ім. Лесі Українки, 2010. – Вип. 16. – С. 187–196.


62.    Оптимізація самоактуалізації студентів засобами психолого-педагогічного тренінгу / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Гуманітарний вісник Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету ім. Григорія Сковороди». – Вип. 31 : Проблеми емпіричних досліджень у психології. – Київ : Гнозис, 2014. – С. 69–74.


63.    Особистісно орієнтована позиція майбутнього педагога як аспект формування його професійної культури / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Молодь і ринок : щомісячний науково-педагогічний журнал. – 2007. – № 8 (31). – С. 57–61.


64.    Особистісно-орієнтована позиція як складова професіоналізму майбутнього педагога / О. І. Мешко // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Професіоналізм педагога в контексті Європейського вибору України», 18–20 вересня 2008 р., м. Ялта. – Ялта : РВВ КГУ, 2008. – Ч. 2. – С. 24–28.


65.    Особливості суб’єктної складової професійної позиції майбутнього вчителя / О. І. Мешко // Проблеми загальної та педагогічної психології : збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / за ред. С. Д. Максименка. – Київ : Гнозіс, 2010. – Т. 8, ч. 1. – С. 371–381.


66.    Педагогічна практика в системі підготовки майбутніх учителів до збереження і зміцнення професійного здоров’я / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Психологія та педагогіка сучасності: проблеми та стан розвитку науки і практики в Україні : збірник тез наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (м. Львів, 26–27 серпня 2016 р.). – Львів : ГО Львівська педагогічна спільнота, 2016. – С. 20–23.


67.    Педагогічна спрямованість як аспект формування професійної культури майбутнього вчителя / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Матеріали регіонального науково-практичного семінару «Формування професійної культури вчителя у контексті інтеграції України в європейський освітній простір». – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2007. – С. 17–20.


68.    Педагогічне спілкування в системі підготовки майбутніх учителів / О. І. Мешко, Г. М. Мешко //Тези науково-практичної конференції «Учитель національної школи». – Тернопіль, 1991. – С. 80–81.


69.    Питання українського шкільництва в практичній і теоретичній діяльності М. Грушевського / О. І Мешко, Г. М. Мешко, В. М. Чайка // Наукові записки ТДПІ ім. В. Гнатюка. Сер. Історія. – Тернопіль, 1997. – Вип. 5. – С. 182–184.


70.    Підготовка майбутніх учителів до збереження і зміцнення професійного здоров’я / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Development and modernization of pedagogical and psychological sciences: experience of Poland and prospects of Ukraine : Collective monograph. – Lublin : Izdevnieciba Baltija Publishing, 2017. – Vol. 2. – P. 206–223.


71.    Підготовка студентів педагогічних вузів до здійснення принципу індивідуального підходу у вихованні школярів / О. І. Мешко // Розвиток педагогічної освіти і науки в Західних областях України. – 1990. – Ч. 2. – С. 92–94.


72.    Професійне здоров'я педагога як об'єкт діяльності шкільної педагогічної служби / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Психолог. Шкільний світ. – 2007. – № 36. – С. 7–9.


73.    Психологічний клімат у колективі вчителів як об’єкт діяльності шкільного психолога / О. І. Мешко // Тези Міжнародної науково-практичної конференції «Природа, феноменологія та динаміка конфліктів у сучасному світі». – Чернівці, 1993. – Ч. 2. – С. 76–77.


74.    Проблема збереження і зміцнення професійного здоров’я педагога у діяльності шкільної психологічної служби / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Материалы III Международной научно-практической конференции «Дни науки – 2007». – Днепропетровск : Наука и образование, 2007. – С. 16–24.


75.    Проблема підготовки майбутніх учителів та практичних психологів до спілкування / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Гімназії і ліцеї: минуле, сучасне, майбутнє. – 1991. – Ч. 1 : Традиції і досвід. – С. 55–56.


76.    Проблема формування професійної стресостійкості у майбутніх педагогів / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції «Викладач і студент: проблема ефективної співпраці» – Черкаси : ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2006. – С. 119–121.


77.    Проблеми підготовки майбутніх учителів та шкільних психологів до спілкування / О. І. Мешко, Г. М. Мешко // Тези науково-практичної конференції «Гімназії і ліцеї: минуле, сучасне і майбутнє». – Тернопіль, 1991. – Ч. 1. – С. 54–55.


78.    Професійна позиція педагога як необхідна умова успішної педагогічної взаємодії в системі «вчитель-учень» / О.І. Мешко // Проблеми загальної та педагогічної психології : збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України / за ред. С. Д. Максименка. – Київ : Гнозіс, 2013. – T. 15, ч. 1. – С. 183–190.


79.    Професійна позиція як умова творчої самореалізації особистості педагога / О. І. Мешко // Креативність і творчість : Вісник Київського національного університету ім. Тараса Шевченка. – Сер. Соціологія. Психологія. Педагогіка. – Київ : Гнозис, 2009. – № 1. – С. 344–349.


80.    Професійне здоров’я вчителів сучасної школи: бажане і реальне / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Педагогічний альманах : збірник наукових праць / редкол.: В. В. Кузьменко [та ін.]. – Херсон : КВНЗ Херсонська академія неперервної освіти, 2018. – Вип. 40. – С. 63–70.


81.    Професійне здоров’я вчителя як багатовимірна інтегральна характеристика його особистості / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Педагогіка здоров’я : збірник наукових праць VI Всеукраїнської науково-практичної конференції Педагогіка здоров’я / за заг. ред. акад. І. Ф. Прокопенка. – Харків : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016. – С. 259–264.


82.    Професійне здоров’я вчителя як показник і умова ефективності педагогічної діяльності / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // International Scientific-Practical Conference «Actual questions and problems of development of social sciences» : сonference Proceedings (Holy Cross University, Kielce, Poland, 28–30 June, 2016). – Kielce : Holy Cross University, 2016. – P. 189–191.


83.    Професійне здоров’я педагога у контексті діяльності шкільної психологічної служби / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Матеріали науково-практичної конференції «Українська національна школа: стан і перспективи розвитку». – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2007. – С. 29–31.


84.    Професійне здоров'я педагога як об'єкт діяльності шкільної педагогічної служби / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Психолог. Шкільний світ. – 2007. – № 36. – С. 79.


85.    Професійне здоров’я педагога як умова ефективної виховної діяльності / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Вісник Житомирського державного педагогічного університету ім. І. Франка. – 2005. – № 24. – С. 93–96.


86.    Професійне самовизначення майбутніх учителів у контексті становлення їх педагогічної позиції / О. І. Мешко // Актуальні питання психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах : матеріали міжвузівської науково-практичної конференції (Київ, 21 травня 2010 р.). – Київ : Київський національний університет внутрішніх справ, 2010. – С. 92–95.


87.    Професійне самовизначення майбутнього вчителя у фокусі становлення його педагогічної позиції / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Психологічні виміри розвитку сучасної освіти України в умовах євроінтеграції : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (19–20 жовтня 2018 р., м. Тернопіль) / упоряд.: Г. К. Радчук, З. М. Адамська, І. П. Андрійчук. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2018. – С. 134–136.


88.    Професійне самопізнання майбутнього вчителя як умова становлення його педагогічної позиції / О. І. Мешко // Збірник наукових праць № 54. Сер. Педагогічні та психологічні науки / Державна прикордонна служба України, Національна академія Державної прикордонної служби України імені Б. Хмельницького. – Хмельницький, 2010. – С. 235–239.


89.    Професійні деформації вчителя як результат впливу педагогічної діяльності на його особистість / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Психологія та педагогіка: необхідність впливу науки на розвиток практики в Україні : збірник тез наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (Львів, 24–25 лютого 2017 року). – Львів : ГО Львівська педагогічна спільнота, 2017. – С. 38–41.


90.    Професійні деформації як прояв негативного впливу професії на особистість педагога / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Гуманітарний вісник ДВНЗ Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Григорія Сковороди. – Київ, 2013. – Додаток 1 до Вип. 29, т. 5 : Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання : тематичний випуск. – С. 195–203.


91.    Професійно-педагогічна позиція вчителя у вимірі його ціннісно-смислового ставлення до професії / О. І. Мешко // Вісник післядипломної освіти : збірник наукових праць. – Київ, 2011. – Вип. 3 (16). – С. 389–395.


92.    Професійно-смислове самовизначення майбутніх учителів у контексті розвитку їх педагогічної позиції / О. І. Мешко // Матеріали Другої Міжнародної науково-практичної конференції «Методологія та технології практичної психології в системі вищої освіти», (10-11 квітня 2009 року, м. Київ). – Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2009. – С. 119–121.


93.    Професійно-смислове самовизначення майбутніх учителів як основа формування їх педагогічної позиції / О. І. Мешко // Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Сер. Психологічні науки. – Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2009. – № 26 (50), ч. I. – С. 292–298.


94.    Професійно-смисловий потенціал становлення педагогічної позиції майбутнього вчителя / О. І. Мешко // Наукові записки Дрогобицького державного педагогічного університету ім. Івана Франка. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. Івана Франка, 2009. – Вип. 23 : Психологія. – С. 4–14.


95.    Психологические аспекты становлення профессиональной позиции учителя / О. И. Мешко // Новые технологии в образовании : сб. науч. тр. / науч. ред. И. А. Рудакова. – М., 2012. – С. 321–327.


96.    Психологічна підготовка майбутнього вчителя в контексті компетентнісного підходу / О. І. Мешко // Професійні компетенції та компетентності вчителя : матеріали регіонального науково-практичного семінару. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. – С. 21–25.


97.    Психологічний клімат колективу як чинник творчого зростання педагога / О. Мешко, Р. Бунін // Українська національна школа: стан та перспективи розвитку. – 2007. – С. 27–29. – Бібліогр. в кінці ст.


98.    Психологічний клімат у вчительському колективі в аспекті професійної діяльності шкільного психолога / Олександр Мешко // Наукові записки ТДПУ ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка і психологія. – 1998. – № 3 (3). – С. 32–36. – Бібліогр. в кінці ст.


99.    Психологічний клімат у педагогічному колективі – фактор соціалізації особистості школяра / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. – 1999. – № 3. – С. 33–38. – Бібліогр. в кінці ст.


100.    Психолого-педагогічний тренінг як засіб гармонізації особистості майбутнього вчителя / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Освіта регіону. – 2013. – № 3 (33). – С. 330–335.


101.    Психолого-педагогічний тренінг як засіб формування індивідуального стилю педагогічного спілкування у майбутніх учителів / О. І. Мешко, Г. М. Мешко // Наукові записки ТДПУ ім. В. Гнатюка. Сер. 3. Педагогіка і психологія. – № 1 (3). – 1997. – С. 57–60.


102.    Развитие профессионально-педагогической позиции учителя в процессе творческой самореализации его личности / О. И. Мешко // Профессиональная компетентность современного руководителя в системе образования : сборник научых трудов / Санкт-Петербургская акад. пост дипломного пед. образования. – Санкт-Петербург, 2012. – С. 201–207.


103.    Розвиток професійної позиції вчителя у процесі творчої самореалізації його особистості / О. І. Мешко, Г. М. Мешко // Актуальні питання психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах : матеріали міжвузівської науково-практичної конференції (Київ, 25 травня 2012 р.). – Київ : Національна академія внутрішніх справ, 2012. – С. 147–149.


104.    Розвиток смислового компоненту професійної позиції майбутнього вчителя / О. І. Мешко // Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Сер. № 12. Психологічні науки : збірник наукових праць. – Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2009. – № 27 (51). – С. 263–267.


105.    Розвиток суб’єктності студентів – майбутніх педагогів як аспект становлення їх професійної позиції / О. І. Мешко // Актуальні проблеми психології : збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. – Житомир, 2015. – Вип. 11, т. 6 : Психологія обдарованості. – С. 182–189.


106.    Роль професійного самопізнання у процесі становлення педагогічної позиції майбутнього вчителя / О. І. Мешко // Освіта регіону. – 2011. – № 2. – С. 396–400.


107.    Роль професійної позиції вчителя у формуванні його педагогічної культури / О. І. Мешко // Проблеми загальної та педагогічної психології : збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України. – Київ : Гнозіс, 2009. – Т. 11, ч. 5. – С. 214–222.


108.    Роль психолого-педагогического тренинга в подготовке студентов педвузов и старшеклассников к общению / А. И. Мешко, Г. М. Мешко // Тезисы научно-практической конференции «Психология педагогического общения». – Кировоград, 1990. – С. 192–194.


109.    Роль ціннісно-смислових аспектів професійно-педагогічної позиції вчителя у процесі творчої самореалізації його особистості / О. І. Мешко // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України [Електронний ресурс]. – 2011. – № 3. – (Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/Vnadps/2010_1/10moiypp.pdf).


110.    Саморозвиток особистості педагога як критерій становлення його професійної позиції / О. І. Мешко // Aktualne problemy w współczesnej nauki : zbiór raportów naukowych (28.06.2013 – 30.06.2013). – Warszawa, 2013. – Część 2. – S. 21–25.


111.    Синдром «емоційного згорання» вчителя у контексті професійної діяльності шкільного психолога / О. І. Мешко, Г. М. Мешко // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Психолого-педагогічні засади професійного становлення особистості психолога». – Тернопіль, 2003. – Ч. 3. – С. 104–112.


112.    Синдром «емоційного згорання» як показник психічного здоров’я й професійного росту педагога / О. І. Мешко // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Динаміка наукових досліджень». – Дніпропетровськ : Наука і освіта, 2002. – Т. 10 : Психологія. – С. 22–26.


113.    Способность к саморазвитию как критерий становления профессиональной позиции педагога / А. И. Мешко // Наука 21 века: вопросы, гипотезы, ответы. – Москва ; Таганрог : Перо, 2014. – № 4. – С. 80–84.


114.    Становлення особистісно-орієнтованої позиції як складової професіоналізму майбутнього педагога / О. І. Мешко / Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер. Педагогіка і психологія. – Ялта, 2008. – Вип. 19, ч. 2. – С. 194–201.


115.    Створення здоров’язбережувального освітнього середовища як аспект діяльності керівника загальноосвітнього навчального закладу / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Теоретико-методологічні основи розвитку освіти та управління навчальними закладами : матеріали ІІ Всеукраїнської науково-методичної конференції (18 листопада 2016 року, м. Херсон). – Херсон : КВНЗ Херсонська академія неперервної освіти, 2016. – Ч. 1. – С. 252–256.


116.    Суб’єктність майбутнього вчителя як важлива складова його професійної позиції / О. І. Мешко // Освіта регіону. – 2010. – № 2. – С. 169–173.


117.    Сухомлинський про емоційне благополуччя учнів у школі / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Педагогічний альманах. – 2015. – Вип. 26. – С. 36–41. – Бібліогр. в кінці ст.


118.    Творча самореалізація особистості вчителя і деякі аспекти розвитку його професійно-педагогічної позиції / О. І. Мешко // Проблеми загальної та педагогічної психології : збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. – Т. 13, ч. 4. – Київ : Гнозіс, 2011. – С. 240–247.


119.    Творчий потенціал колективу як фактор професійного зростання педагога / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Творчість як засіб особистісного росту та гармонізації людських стосунків : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (20–21 жовтня, Житомир 2005 р. – Київ ; Житомир, 2005. – С. 17–19.


120.    Управління процесом формування соціально-психологічного клімату в педагогічному колективі загальноосвітнього навчального закладу / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Педагогічний альманах : збірник наукових праць. – Херсон : КВНЗ Херсонська академія неперервної освіти, 2017. – Вип. 33. – С. 237–243.


121.    Формування індивідуального стилю педагогічного спілкування у контексті теорії інтегральної індивідуальності / Галина Мешко, Олександр Мешко // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. – 2000. – № 6. – С. 103–108. – Бібліогр. в кінці ст.


122.    Формування індивідуального стилю педагогічного спілкування у майбутніх учителів / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Наукові записки Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України. – Київ : Міленіум, 2006. – Вип. 30. – С. 409–419.


123.    Формування компетентності здоров’язбереження майбутніх учителів у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. – Рівне : РДГУ, 2007. – Вип. 37. – С. 130–133.


124.    Формування педагогічної спрямованості як умова становлення професійної культури вчителя / О. Мешко, Г. Мешко // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. – 2007. – № 9. – С. 79–82.


125.    Формування професійної стресостійкості у майбутніх педагогів / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Вісник Черкаського національного університету. Сер. Педагогічні науки. – Черкаси : ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2006. – Вип. 89. – С. 74–79.


126.    Формування психічного здоров’я учнів у сучасній школі / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Науковий вісник Ужгородського університету. Сер. Педагогіка. Соціальна робота. – Ужгород : Говерла, 2018. – Вип. 2 (43). – С. 177–181.


127.    Формування психічного здоров’я учнів як психолого-педагогічна проблема / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика : матеріали III Міжнародної науково-практичної конференції (Харків, 10 квітня 2018 р.) / Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди. – Харків : Стиль-Издат, 2018. – С. 157–160.


128.    Формування психологічно безпечного освітнього середовища у загальноосвітньому навчальному закладі / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Гуманітарний вісник Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету ім. Григорія Сковороди. – Київ : Гнозис, 2017. – Том 2 (22), тематичний випуск : Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання. – С. 62–70.


129.    Формування психотерапевтичної позиції майбутніх учителів як умови психологічної безпеки освітнього середовища / Г. М. Мешко, О .І. Мешко // Професійна підготовка фахівця в контексті потреб сучасного ринку праці : збірник тез ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (27 лютого 2018 р., м. Вінниця). – Вінниця : Вінницький національний аграрний університет), 2018. – С. 32–35.


130.    Формування психотерапевтичної позиції майбутнього вчителя у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Педагогіка середньої та вищої школи : збірник наукових праць. – Кривий Ріг, 2008. – Вип. 21. – С. 38–43.


131.    Формування психотерапевтичної позиції майбутнього вчителя як основи реалізації валеологічних технологій педагогічної взаємодії / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць. Сер. Педагогіка. Соціальна робота». – Ужгород, 2015. – Вип. 37. – С. 113–116.


132.    Формування психотерапевтичної позиції майбутнього педагога / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Формування професіоналізму майбутнього фахівця в контексті вимог болонського процесу». – Одеса, 2008. – С. 119–121.


133.    Формування саногенного мислення майбутніх учителів як спосіб гармонізації їх особистості / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Педагогіка здоров’я : збірник наукових праць VIII Всеукраїнської науково-практичної конференції. – Харків : Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2018. – С. 234–237.


134.    Ціннісно-смислове ставлення до професії у координатах розвитку професійно-педагогічної позиції особистості вчителя / О. І. Мешко // Проблеми сучасної психології : збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2011. – Вип. 12. – С. 677–686.


135.    Шляхи гармонізації особистості в контексті комплексної реабілітації / Г. М. Мешко, О. І. Мешко // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Чорнобильська катастрофа: 20 років потому (інтердисциплінарні аспекти)». – Житомир : Житомирський державний педагогічний університет ім. І. Франка, 2006. – С. 43–45.


136.    Шляхи підготовки майбутніх учителів до взаємодії з шкільною психологічною службою / О. І. Мешко // Тези I Українсько-Польського симпозіуму «Проблеми трансформації в гуманітарній, соціально-економічній та науково-освітній сферах». – Тернопіль, 1997. – С. 142–143.


***


137.    Influence of pedagogical activity on the state of professional health of teachers / H.M. Meshko, O.I. Meshko // European vector of contemporary psychology, pedagogy and social sciences: the experience of Ukraine and the Republic of Poland: Collective monograph. Volume 1. Sandomierz : Izdevnieciba “Baltija Publishing”, 2018. P. 282–300.


138.    Zawodowo-pedagogiczna pozycja nauczyciela wwymiarze jego wartościowo-pojęciowego stosunku do zawodu / O. Meszko // Połrocznik Problemy profesjologii / Uniwersytet Zielonogorski, Instytut Edukacji Techniczno-Informatycznej. – Zielona Gora, 2012. – S. 42–53.


139.     Preparation of the future teachers for strengthening and maintaining professional health / H. Meshko, O. Meshko // Development and modernization of pedagogical and psychological sciences: experience of Poland and prospects of Ukraine : сollective monograph. – Lublin : Izdevnieciba Baltija Publishing, 2017. – Vol. 2. – P. 206–223


140.    The development of the future teacher subjectivity formation as an aspect of his professional position / Oleksandr Meshko // International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro). – Suceava (Romania). – 2016. – Volume 3, Issue 6. – S. 57–66.


141.    The formation of teacher’s professional position as a necessary condition for implementation of the European standards in the system of education of Ukraine / Oleksandr I. Meshko // Středoevropský věstník pro vědu a výzkum (Central European Journal for Science and Research). Série: Pedagogika, Psychologie a Sociologie / Šéfredaktor prof. PhDr. Zdeněk Ondřejek, DrSc. – Praha : Publishing house Education and Science, 2014. – Nr 6 (8). – P. 76–81.


142.    Formation of autopsychological competency of future teachers in the process of the study of psychological and pedagogical disciplines / H.M. Meshko, O.I. Meshko // European Humanities Studies: State and Society (Poland – Ukraine). Issue 4(I). Krakow : Fundacja im. M. Reja, 2018. – P. 173–187.


143.    Formation of psychotherapeu tic position of the future  teacher in the coordinates of harmonization his pers onality / Halyna Meshko, Oleksandr Meshko // Fundamental and App lied Studies in EU and CIS Countries : Proceedings of the VI International Academic Congress (United Kingdom, Cambridge, England, 24–26 May, 2016). – Cambridge, 2016. – Vol. 6. – P. 361–367.

 

Список підготувала С. Б. Тененьська
березень 2019 р., 143 джерела

ResourceТNPU

Ministry of Education and Science of Ukraine

Online resource TNPU

Всеукраїнські ресурси

Scientometry

Partners

We are on social networks

  Copyright Right 2015 ---. 

All Rights Reserved.

beylikdüzü escort beylikdüzü escort escort seks hikayesi beylikdüzü escort beylikdüzü escort beylikdüzü escort izmit escort escort bayan istanbul escort esenyurt escort esenyurt escort porno izle beylikdüzü escort beylikdüzü escort beylikdüzü escort